Visa fullständig version : Pasta, Pasta och k-sås
Äter ni ofta pasta när ni deffar? Är de ok? Mkt kolhydrater, men går ju hålla igen lite.
Hur e de med köttfärssås på nöt, bör väl vara ganska ok?! Vatten, köttfärs o tomatpuré, sen kan man ha massa mixade rötter i oxå.
/Aki- pastamannen
tja, är ju lite fett i köttfärsen men det ska inte vara någon fara... själv tycker jag då att köttfärs är utmärkt sålänge man ser till att ha koll på det totala energibehovet.. och pasta är en utmärkt kolhydratkälla
King Grub
2004-05-24, 18:34
Pasta är utmärkt. Långsamma kolhydrater som ger lågt insulinpåslag. Näringsfattigt förvisso - det är ju bara vetemjöl det är frågan om - men inga negativa aspekter vad gäller deffen... förutom att det är så rackarns lättätet att det lätt glider ner mer kalorier än man kanske har "råd" med. :D
Callister
2004-05-24, 19:37
Originally posted by King Grub
Pasta är utmärkt. Långsamma kolhydrater som ger lågt insulinpåslag. Näringsfattigt förvisso - det är ju bara vetemjöl det är frågan om - men inga negativa aspekter vad gäller deffen... förutom att det är så rackarns lättätet att det lätt glider ner mer kalorier än man kanske har "råd" med. :D
Jaha, sen när började pasta kosta mycket pengar? :)
Fan, på Willy´s är det ju typ 1kg för 3.90 kr. :)
Edit: Eller du kanske menade kalorimässigt. :kinky:
King Grub
2004-05-24, 19:45
Originally posted by Callister
Jaha, sen när började pasta kosta mycket pengar? :)
Fan, på Willy´s är det ju typ 1kg för 3.90 kr. :)
Edit: Eller du kanske menade kalorimässigt. :kinky:
Ja, inte pratade jag om den ekonomiska aspekten. :rolleyes:
bubbleman
2004-05-24, 20:40
Hur e de med köttfärssås på nöt, bör väl vara ganska ok?! Vatten, köttfärs o tomatpuré, sen kan man ha massa mixade rötter i oxå.
Sålänge du inte häller i 1 liter grädde så är den helt ok... Maten blir så nyttig som man gör den;)
bmwjohan
2004-05-25, 14:55
jag har provat att deffa på hundranittiofem olika sätt minst och jag får en klart sämre fettreducering på kroppen ifall jag äter köttfärssås till pastan jämfört mot tex kyckling/tonfisk + olja.
det är ju väldigt dåligt fett i nötfärs.
King Grub
2004-05-25, 14:58
jag har provat att deffa på hundranittiofem olika sätt minst och jag får en klart sämre fettreducering på kroppen ifall jag äter köttfärssås till pastan jämfört mot tex kyckling/tonfisk + olja.
Även om du får samma energimängd från båda alternativen?
Jaså? Definiera "väldigt".
-=(WatchTower)=-
2004-05-25, 17:49
Jag själv har inte märkt någon skillnad av att äta nötfärs(iof. deffar jag inte men har en bra form ändå). Periodvis när jag köpt 10-tals kilo av Willys billiga Irländska nötfärs (rea) och ätit uppemot 700gram varje dag i veckor så har formen inte blivit till det sämre.
bmwjohan
2004-05-26, 08:29
Originally posted by King Grub
Även om du får samma energimängd från båda alternativen?
Jaså? Definiera "väldigt".
ja när jag får samma energimängd från de olika två varianterna så tappar jag mycket mer fett när jag äter den andra varianten i stället för nötfärs. jag köper sån nötfärs som är 10% fett.
tro mig, jag skulle inget hellre än att äta spagetti och köttfärssås hela tiden för jag äääääääälskar den maträtten, men för mig fungerar det inte alls. när jag utförde dessa experiment så körde jag i 1 månad i sträck på vardera varianten och gjorde allt exakt likadant(alltså styrketräning, fettförbränning, alla annan mat, sömn, ätardag, osv)
är det inte nästan 50% mättat fett i nötfärs? det är väl inte direkt någon höjdare. sen är väl animaliskt fett det sämsta fettet vad jag har förstått. rätta mig gärna om jag har fel.
Originally posted by bmwjohan
ja när jag får samma energimängd från de olika två varianterna så tappar jag mycket mer fett när jag äter den andra varianten i stället för nötfärs. jag köper sån nötfärs som är 10% fett.
tro mig, jag skulle inget hellre än att äta spagetti och köttfärssås hela tiden för jag äääääääälskar den maträtten, men för mig fungerar det inte alls. när jag utförde dessa experiment så körde jag i 1 månad i sträck på vardera varianten och gjorde allt exakt likadant(alltså styrketräning, fettförbränning, alla annan mat, sömn, ätardag, osv)
är det inte nästan 50% mättat fett i nötfärs? det är väl inte direkt någon höjdare. sen är väl animaliskt fett det sämsta fettet vad jag har förstått. rätta mig gärna om jag har fel.
på min nötfärs står det max 10% eller ca 10% fett.
eller du kanske menade att ½ av fettet från nötfärs är mättat?
nötfärs är toppen! smakar gott och man kan göra en massa olika saker med den. Slinker ner 1kg vissa dagar ;)
bmwjohan
2004-05-31, 16:19
Originally posted by Andyh
på min nötfärs står det max 10% eller ca 10% fett.
eller du kanske menade att ½ av fettet från nötfärs är mättat?
ja jag menade alltså att 50% av fettet är mättat fett. alltså kan man väl säga att det innehåller 5% mättat fett.
Det är väl snarare 100 % mättat fett i det fett som nu finns i nötfärsen.
King Grub
2004-05-31, 17:15
Originally posted by [ZipX]
Det är väl snarare 100 % mättat fett i det fett som nu finns i nötfärsen.
...
Jomenvisst...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.