Logga in

Visa fullständig version : Tråden om vita t-shirtar?

yia
2022-04-10, 10:53
Har efter en garderobrensning identifierat ett gäng vita t-shirtar som är helt okej, men ser lite dassiga ut i färgen: grå eller gula missfärgningar som inte försvinner i vanlig tvätt. Känns trist att kasta alltsammans så har ni några tips? Problemet verkar också vara att att det är en polyesterblandning 2/3 bomull, 1/3 polyester, och polyester verkar inte alls gilla blekmedel.

Bör man framöver undvika dessa blandningar? Jag antar att ren polyester inte missfärgas så lätt, och ren bomull kan blekas.

Hur gör ni med era vita t-shirtar? Tips på bra/prisvärda tillverkare är välkommet också.

trädgårdsmöbel
2022-04-27, 13:18
Lite missfärgade vita t-shirts ser inte bra ut. Missfärga de ännu mer. Tvätta de ihop med massa blått (inte rött) och hoppas det färgar av sig och blir ljust gråfläckigt.

Lennix
2022-04-27, 13:44
Lite missfärgade vita t-shirts ser inte bra ut. Missfärga de ännu mer. Tvätta de ihop med massa blått (inte rött) och hoppas det färgar av sig och blir ljust gråfläckigt.

Det ante mig att du var ett fan av batik.

Akerhage
2022-04-27, 19:49
Kan någon lyckas hitta den här dam-modellen på Cliques T-shirt vore jag evigt tacksam.

Fick några sådana från mitt förra jobb och dom är perfekta att ha under skjortan eller någon annan tisha då u-ringningen är stor och bra.

Någon som känner sig manad får väldigt gärna försöka hitta, tack på förhand!

https://i.imgur.com/0wlUERB.jpg

trädgårdsmöbel
2022-04-29, 14:32
Det ante mig att du var ett fan av batik.

Haha :D Då jag inte gillar den ideologiska konnotationen med batik föredrar jag istället att kalla det "medveten missfärgning."