handdator

Visa fullständig version : Varför väljer tjejer att bli haggor och monster som äldre när dom inte måste?

humancentipede
2022-03-29, 21:15
Tänker främst på Christina Scabbia. Hon blir 50 om några månader, men ser jävligt bra ut fortfarande .. och den absoluta motsatsen till Majvor på försäkringskassan...
Om någon har missat är hon sångare i ett italienskt metalband(Lacuna coil)

https://www.instagram.com/cristinascabbia/

https://www.facebook.com/cristinascabbiaofficial/videos/336385185108811
Utan smink ser hon bra ut också, men hon verkar gilla gubbar med grått hår.. :naughty:

Magnus N
2022-03-29, 21:18
Majoriteten män/kvinnor vid 50 år ser inte helt hundra ut, ser inte att det skulle vara specifikt för ett kön

ceejay
2022-03-29, 21:23
Det är lättare att hålla sig vettig när man är utbildad/smart och har pengar.
Sen spelar gener bra mycket roll med.

trädgårdsmöbel
2022-03-29, 21:25
Antagligen för att hon är sångerska och slipper jobba på försäkringskassan som Majvor. Hade Majvor vart sångerska och den Metaltjejen jobbat på försäkringskassan så kanske det hade vart samma grej. Majvor hade sett bra ut, metaldamen inte sett bra ut.

Heltidsarbete gör människor gamla och fula, särskilt heltidsarbete på försäkringskassan.

dmoller
2022-03-29, 21:27
för det är lättare så. man väljer att ignorera berget istället för att kämpa sig upp för det

skyffelmördarn
2022-03-29, 21:47
För att ju äldre man bli ju mindre bryr man sig om vad andra tycker om hur man ser ut.

rooz
2022-03-30, 05:19
Varför väljer inte män i den åldern att se ut som Helmut Strebl? Utan istället lönnfeta och frånskilda?
http://www.simplyshredded.com/wp-content/uploads/2016/07/1.jpeg

stridis
2022-03-30, 05:51
Varför väljer inte män i den åldern att se ut som Helmut Strebl? Utan istället lönnfeta och frånskilda?

Aj, aj, aj. Tyst med dig. Fy fan vad fet jag känner mig nu.*mini

MasterChief
2022-03-30, 06:31
Tänker främst på Christina Scabbia. Hon blir 50 om några månader, men ser jävligt bra ut fortfarande .. och den absoluta motsatsen till Majvor på försäkringskassan...

Utan smink ser hon bra ut också, men hon verkar gilla gubbar med grått hår.. :naughty:

Man är väl ingen hagga eller monster bara för att man som 50-åring väljer att lägga tid på annat än sitt utseende? Vad är det för äcklig människosyn du har?

Beemel
2022-03-30, 06:44

Så ditt argument för att de ”väljer” att bli haggor är att du hittat en kändis som du tycker ser bra ut i motsvarande ålder?

Eller missar jag något?

Kaalle
2022-03-30, 07:32
Finns viktigare saker i livet än utseende, långt viktigare. Fråga dina föräldrar, eller vänta tills du har växt upp själv.

VoDaresVins
2022-03-30, 07:59
Jag trodde den här tråden handlade om beteende, inte utseendet. :d

Wain
2022-03-30, 08:42

Varför skulle man vilja dopa sig?

Mental
2022-03-30, 08:50
Varför skulle man vilja dopa sig?

Av samma anledning som inplantat, fillers, lyft, botox etc.
Inte se ut som skit.

Jay-Z
2022-03-30, 10:05
Det är väl ingen överhuvudtaget som väljer, men övervikt/för mycket fett åldrar dig från insidan och ut.

rooz
2022-03-30, 10:08
Det är väl ingen överhuvudtaget som väljer, men övervikt/för mycket fett åldrar dig från insidan och ut.
Vi har ju några herrar på brädan som är äldre och i bra form (Totte, grubben bl.a)

Wain
2022-03-30, 12:03
Av samma anledning som inplantat, fillers, lyft, botox etc.
Inte se ut som skit.

Man behöver knappast vara helt sönderdopad som Helmut Strebl för att inte se ut som skit. Räcker med att sköta sin kost och träning för att se bra ut.

MasterChief
2022-03-30, 12:07
Man behöver knappast vara helt sönderdopad som Helmut Strebl för att inte se ut som skit. Räcker med att sköta sin kost och träning för att se bra ut.

Och samtidigt lär man vara mer attraktiv i de flestas ögon och definitivt hälsosammare.

Jay-Z
2022-03-30, 13:14
Vi har ju några herrar på brädan som är äldre och i bra form (Totte, grubben bl.a)

Exakt, det är lätt målet nu när man närmar sig 45. Det är ju rätt okomplicerat. När jag är fetare så ser jag lätt betydligt äldre ut, vilket jag även märker i jobbmöten när folk som jag tror är 55 år slänger ur referenser till fotbolls-VM i USA 1994 och säger "när jag gick på gymnasiet". Då inser jag att vi är jämngamla, men där enda skillnaden är gubbkropp jämfört med normalviktig.

Slartibartfast
2022-03-30, 13:19
Exakt, det är lätt målet nu när man närmar sig 45. Det är ju rätt okomplicerat. När jag är fetare så ser jag lätt betydligt äldre ut, vilket jag även märker i jobbmöten när folk som jag tror är 55 år slänger ur referenser till fotbolls-VM i USA 1994 och säger "när jag gick på gymnasiet". Då inser jag att vi är jämngamla, men där enda skillnaden är gubbkropp jämfört med normalviktig.

Jag tycker också det är genuint märkligt att folk generellt blir överviktiga när dom blir äldre. Visst, alla får sämre kroppskomposition med ökad ålder, pga sämre hormonprofil etc, men att bli tyngre, är ju helt onödigt.

wintersnowdrift
2022-03-30, 13:52
Vad det gäller specifikt kvinnor så dedikerar många åren mellan 30-50 åt att föda, uppfostra och allmänt projektleda barn och familj. Jag kan på något sätt förstå att man då blir en s.k. "hagga" när barnen flugit sin kos, hunken man en gång gifte sig med har blivit trött och hellre vill kolla fotboll än ligga, och man själv... inte längre minns vad som skapade glädje innan moderskapet.

Jag överdriver säkert eftersom jag personligen är livrädd för att bli gammal och bitter. Inse att jag aldrig gjorde allt det där som jag innerst inne ville. Levde lite. Pliktkänsla är absolut en dygd, och som förälder har man fan ett ansvar att göra sitt bästa för sina barn, men samtidigt så tror jag att många går för långt åt andra hållet och förtrycker sina egna drömmar och önskningar så till den grad att man inte kan ge till människor omkring sig för att man går på konstant tomgång. Inte den enklaste av balansgångar.

Män som blir haggor och monster har jag mycket mindre förståelse för. Skämmes, bara.

skyffelmördarn
2022-03-30, 14:24
Å andra sidan så är ju allt du behöver göra för att se slank ut att hålla koll på kosten och typ gå några promenader. Visst lyfta skrot hjälper, men det är ju absolut inget måste.

MasterChief
2022-03-30, 16:57
Vad det gäller specifikt kvinnor så dedikerar många åren mellan 30-50 åt att föda, uppfostra och allmänt projektleda barn och familj. Jag kan på något sätt förstå att man då blir en s.k. "hagga" när barnen flugit sin kos, hunken man en gång gifte sig med har blivit trött och hellre vill kolla fotboll än ligga, och man själv... inte längre minns vad som skapade glädje innan moderskapet.

Jag överdriver säkert eftersom jag personligen är livrädd för att bli gammal och bitter. Inse att jag aldrig gjorde allt det där som jag innerst inne ville. Levde lite. Pliktkänsla är absolut en dygd, och som förälder har man fan ett ansvar att göra sitt bästa för sina barn, men samtidigt så tror jag att många går för långt åt andra hållet och förtrycker sina egna drömmar och önskningar så till den grad att man inte kan ge till människor omkring sig för att man går på konstant tomgång. Inte den enklaste av balansgångar.

Män som blir haggor och monster har jag mycket mindre förståelse för. Skämmes, bara.

Nu är jag ju i den åldern och alla mina vänner likaså. Det som har hänt är väl att man börjar bli tillfreds och inte känner en konstant ångest att man inte duger. Sedan styrs intresset gradvis över till resor, god mat, vin. Skulle säga att hälften har en träningsrutin och håller vikten och andra hälften börjar gradvis tappa formen. Båda grupperna verkar tämligen tillfreds och det är nog personlig läggning och intressen mm som spelar in. Många njuter av vardagen när barnen är utflugna/självgående och man har ekonomiska resurser att ha en tämligen rik fritid. Men jag ser ju bara genom mitt demografiska sugrör. Kanske ser det annorlunda ut för de andra grupperna inom detta ålderssegment.

humancentipede
2022-03-30, 17:27
Vem hade ni valt? :naughty:

49 år
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/Cristina_Scabbia_Cropped.jpg

49 år
https://www.memesmonkey.com/images/memesmonkey/f4/f4b704f2d445df2b98825af2a5e6dd42.jpeg

Lafayette
2022-03-30, 17:38
Är det samma person efter några år av tjack?

skyffelmördarn
2022-03-30, 17:55
Hon kanske har ett hjärta av guld?

humancentipede
2022-03-30, 18:33
Hon kanske har ett hjärta av guld?

haha men jag vill ha en som på den första bilden ,som är hardcore djävulsdyrkare ;)

humancentipede
2022-03-30, 18:44
haha men jag vill ha en som på den första bilden ,som är hardcore djävulsdyrkare ;)

och nymfoman :naughty:

Beemel
2022-04-05, 06:04
Vem hade ni valt? :naughty:

49 år
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/Cristina_Scabbia_Cropped.jpg

49 år
https://www.memesmonkey.com/images/memesmonkey/f4/f4b704f2d445df2b98825af2a5e6dd42.jpeg

Ingen av dem.

Beemel
2022-04-05, 06:06

Så vad det här kokar ner till är att TS inte förstår kvinnor och du inte förstår män.

wintersnowdrift
2022-04-05, 09:12
Nu är jag ju i den åldern och alla mina vänner likaså. Det som har hänt är väl att man börjar bli tillfreds och inte känner en konstant ångest att man inte duger. Sedan styrs intresset gradvis över till resor, god mat, vin. Skulle säga att hälften har en träningsrutin och håller vikten och andra hälften börjar gradvis tappa formen. Båda grupperna verkar tämligen tillfreds och det är nog personlig läggning och intressen mm som spelar in. Många njuter av vardagen när barnen är utflugna/självgående och man har ekonomiska resurser att ha en tämligen rik fritid. Men jag ser ju bara genom mitt demografiska sugrör. Kanske ser det annorlunda ut för de andra grupperna inom detta ålderssegment.

Haha, ja jag är medveten om att min bild primärt är färgad av mina egna rädslor.

Jag har träffat många entreprenörer de senaste åren (och själv blivit en, kan man väl säga) och det har inspirerat mig mycket. Detta är ju dock människor med en sett till normalpopulationen oerhörd energi, så till den grad att det nog för många blir "too much". Tillfreds finns inte i deras ordbok. En serieentreprenör och affärsängel jag träffade (i 50-års åldern) kunde i princip inte stå still när man pratade med honom, han rörde konstant på någon kroppsdel. Jag känner igen mig i känslan av att aldrig känna mig just tillfreds, trots att jag har "allt". Det hjälpte mig mycket att inse att jo men det finns andra sätt att leva på, som passar den typen av personlighet bättre.

Har man däremot climbed the corporate ladder och drivits av att skapa ekonomisk frihet för sig själv - ja då har man kanske som du beskriver gjort det vid 50, och kan skörda frukten av sitt hårda arbete. Jag kan se det hos mina egna föräldrar också där min pappa valde att gå in pension tidigt. Han var nöjd karriärmässigt och ville ägna sig åt sina ziljoner intressen resten av sitt liv. Jag förstår att detta är mångas dröm... det är bara inte min egen, i alla fall inte just nu :).

Jay-Z
2022-04-05, 13:40
Haha, ja jag är medveten om att min bild primärt är färgad av mina egna rädslor.

Jag har träffat många entreprenörer de senaste åren (och själv blivit en, kan man väl säga) och det har inspirerat mig mycket. Detta är ju dock människor med en sett till normalpopulationen oerhörd energi, så till den grad att det nog för många blir "too much". Tillfreds finns inte i deras ordbok. En serieentreprenör och affärsängel jag träffade (i 50-års åldern) kunde i princip inte stå still när man pratade med honom, han rörde konstant på någon kroppsdel. Jag känner igen mig i känslan av att aldrig känna mig just tillfreds, trots att jag har "allt". Det hjälpte mig mycket att inse att jo men det finns andra sätt att leva på, som passar den typen av personlighet bättre.

Neuronormativ är inte sinnebilden av entreprenörer generellt, åtminstone inte de hundratalet jag träffat, för att inte tala om mig själv #aspie

Tänker att det finns en normalfördelningskurva som mappar fint på "jobba vanligt" och "entreprenöriellt" och den kurvan/skalan mappar även till viss del mot hur "vanlig" man är mentalt.

wintersnowdrift
2022-04-05, 15:04
Neuronormativ är inte sinnebilden av entreprenörer generellt, åtminstone inte de hundratalet jag träffat, för att inte tala om mig själv #aspie

Tänker att det finns en normalfördelningskurva som mappar fint på "jobba vanligt" och "entreprenöriellt" och den kurvan/skalan mappar även till viss del mot hur "vanlig" man är mentalt.

Absolut. Alla är inte Elon Musk men det är ganska slående att man i alla fall inte är någon förvaltare som vill stämpla in och ut samma tid varje dag tills man går i pension. Jag kanske låter nedlåtande, men det är jag inte, det är bara skönt att inse att det finns arenor där det faktiskt är en fördel att vara lite ~*annorlunda*~

stridis
2022-04-05, 16:05

Vanliga jobbare är för fanken normalstörda. Synd att man själv inte är annorlunda i en mer positiv mening utan ett jävla alternativt vrak.

Langster
2022-04-05, 19:51
#aspie? Har du diagnosen autism, eller är det något du slänger dig med för att du själv känner dig lite annorlunda ibland?

Majoriteten av människor med autism är inte framgångsrika, tvärtom, framgång kräver oftast att man inte bara är intelligent, utan även att man är väldigt social och socialt intelligent. Och man är inte automatiskt ett geni för att man är autistisk, de flesta autistiska människor får sämre resultat i IQ test än "normies". De flesta med autism lider av det, de har inte normala sociala liv, många är sjukskrivna. Bara för att det finns ett fåtal exempel på framgångsrika autistiska människor är det knappast en biljett till framgång.

Langster
2022-04-05, 19:56
Vanliga jobbare är för fanken normalstörda. Synd att man själv inte är annorlunda i en mer positiv mening utan ett jävla alternativt vrak.

Jag tror att det är vanligare med psykisk ohälsa och "diagnoser" på industrigolvet än i ledningen.

Man kan sticka ut som entreprenör genom att vara "lite crazy", ha en stark personlighet, våga ta risker osv. Det innebär inte att man har en neuropsykiatrisk nedsättning, troligen är det tvärtom så att de med nedsättningar försöker att sticka ut så lite som möjligt.

Jay-Z
2022-04-05, 20:45
#aspie? Har du diagnosen autism, eller är det något du slänger dig med för att du själv känner dig lite annorlunda ibland?

Majoriteten av människor med autism är inte framgångsrika, tvärtom, framgång kräver oftast att man inte bara är intelligent, utan även att man är väldigt social och socialt intelligent. Och man är inte automatiskt ett geni för att man är autistisk, de flesta autistiska människor får sämre resultat i IQ test än "normies". De flesta med autism lider av det, de har inte normala sociala liv, många är sjukskrivna. Bara för att det finns ett fåtal exempel på framgångsrika autistiska människor är det knappast en biljett till framgång.

Nej, diagnosen asperger finns ju inte längre, så det var slarvigt skrivet av mig.

Vi har ett gäng i släkten med diagnosen autism och är på hela spektrat som du beskriver, och ingen av dem är Elon Musk, nån bor hemma, en annan behöver annat typ av stöd, så jag går inte i villfarelsen att det är en superkraft. Det är ju en funktionsnedsättning för de allra flesta, som du är inne på.