handdator

Visa fullständig version : Åsikter om Macdonal's äpple paj

heavensmile
2022-03-10, 12:44
Vet inte men av någon anledning har jag blivit ganska förtjust och "intresserad" av Mcdondals äpplepaj på senaste tiden. Äpple pajen som McDonalds ju säljer till ett enligt mig väldigt billigt och förmånligt pris.

Så jag funderat en del kring deras äpplepaj och även om det kanske inte är mest nyttiga livsmedel på den svenska marknaden så känns det känns samtidigt inte som ett all för dåligt att käka äpple pajen någon gång ibland för även om det kanske inte säger så mycket tror jag inte minst att det enligt mig mycket ringa priset (på ca 10 spänn) är en viktig bidragande orsak som gör pajen så lockade enligt mig. Så jag måste säga att jag är lite nyfiken på huruvida det är någon annan än bara jag som gillar att konsumera deras äpplepaj *ibland?

Inte minst kan den kännas svår att motså i samband med att man faktiskt är hungrig och går förbi en McDonalds restaurang vilket som stads människa händer en del för mig.

*vilket har för mig inneburit ca en till två gånger per vecka.

TotteShaped4Life
2022-03-10, 12:50
På vilket sätt menar du att den skulle vara onyttig?

StarkaUlf
2022-03-10, 12:53
Inget dáligt med den, fortsätt äta den 1-2 gánger i veckan om du vill. God och bra pris.

Lafayette
2022-03-10, 13:00
Först tyckte jag den var det mest sunkiga och tragiska jag sett men nu har jag börjat uppskatta den, rätt fin faktiskt

heavensmile
2022-03-10, 17:48
Först tyckte jag den var det mest sunkiga och tragiska jag sett men nu har jag börjat uppskatta den, rätt fin faktiskt

Jo inte minst prisvärd :)

*när det gäller nyttigheten är det väl främst sockert jag tänker på...
Så kommer väl försöka hålla mig till att konsumera den ca en till två gånger i veckan (vilket ungefär så ofta som jag är sugen på den).

skyffelmördarn
2022-03-10, 18:43
Verkar innehålla en hel del "skräp"

https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/product/paj-ppel.html

Paj, Äpple
Vatten, vetemjöl, äpple 22%, vegetabiliska oljor ( palmolja; rapsolja), socker, förtjockningsmedel: acetylerat distärkelseadipat, distärkelsefosfat, dextrosmonohydrat, kryddblandning (dextros, kanel, muskot, salt, cassiaextrakt), salt, dextros, glukosfruktossirap, citronkoncentrat, bakpulver: natriumvätekarbonat, jästextrakt, emulgeringsmedel: mono-och diglycerider av fettsyror av vegetabiliskt ursprung, surhetsreglerande medel: citronsyra.

Lafayette
2022-03-10, 19:48
Tack för recept då kan jag göra egna

skyffelmördarn
2022-03-10, 21:55
Tack för recept då kan jag göra egna

https://www.ica.se/recept/varldens-godaste-appelsmulpaj-714125/