Visa fullständig version : När ska man deffa / cutta fett
Har tränat seriöst i 3 månader plus och har lagt på en del muskelmassa , har tränat lite innan i perioder men inte så seriöst som nu.
Jag är 31 år , längd 178 , väger mellan 83 kg och 85,+
Äter cirka 4200 - 4300 kcal om dagen.
Jag tänker hur länge är optimalt att bara äta o träna innan man drar ner på fett % ?
Har planer att kanske bara fortsätta med detta tills mars nästa år ?
Har tränat seriöst i 3 månader plus och har lagt på en del muskelmassa , har tränat lite innan i perioder men inte så seriöst som nu.
Jag är 31 år , längd 178 , väger mellan 83 kg och 85,+
Äter cirka 4200 - 4300 kcal om dagen.
Jag tänker hur länge är optimalt att bara äta o träna innan man drar ner på fett % ?
Har planer att kanske bara fortsätta med detta tills mars nästa år ?
Onsdag den 28 juli 2023. Då är det deffdags, för dig.
StarkaUlf
2022-03-08, 13:28
Sá länger du inte tycker att du är oaptitligt fet sá kör pá.
När du känner att nu är det faktiskt mycket fett och du vill bli av med det, deffa.
Om du inte vill fortsätta gá upp i vikt, men samtidigt inte deffa, sá lägg dig pá kaloribalans. Du lär förmodligen göra bra ökningar där ocksá ett tag.
Försök typ ligga mellan 12-15% fett, blir du fetare så deffa ner igen lite. Jag ligger på runt 20% nu men håller på att deffa ner till 12-15%.
Jag är nog 12-15% när jag når 85kg är 179cm.
King Grub
2022-03-08, 15:24
Är det bygga muskler du satsar på finns det sannolikt en gräns någonstans runt 15 % kroppsfett där det börjar bli negativt för fortsatt kvalitativt muskelbygge att lägga på sig ännu mer fett.
Är det bygga muskler du satsar på finns det sannolikt en gräns någonstans runt 15 % kroppsfett där det börjar bli negativt för fortsatt kvalitativt muskelbygge att lägga på sig ännu mer fett.
Du syftar till det visuella?
Trodde att man slagit hål på myten om ökad andel fett per uppgånget kg efter en viss punkt.
Du kanske syftar till att man får fler fettceller dock
Finns det någonstans man kan kolla sin fett % ? Har lite dålig koll :/ ?
Tror jag ligger på 17 - 20 % body fat om jag får gissa
https://www.styrkelabbet.se/kalkylator-kroppsfett-procent/
Hur många gram kolhydrater äter ni vid deff/viktnedgång ? Jag ska prova runt 200 - 300 gram kolhydrater?
https://www.styrkelabbet.se/kalkylator-kroppsfett-procent/
Män börjar enligt bilderna få en redig bula mellan benen vid 25%, så man vill inte gå för hårt fram med deffen.
Tjejer verkar å andra sidan få en stabil buske vid 40%, vilket låter rimligt, så där får man se upp.
Anders The Peak
2022-03-09, 21:25
Män börjar enligt bilderna få en redig bula mellan benen vid 25%, så man vill inte gå för hårt fram med deffen.
Tjejer verkar å andra sidan få en stabil buske vid 40%, vilket låter rimligt, så där får man se upp.
:):):):):)
Haha ja jävlar vad hårig de blir vid 45% kroppsfett. Antar de börjar slarva med annat (än kosten) där. :)
Skulle vilja se hur hårtillväxten på/i armhålorna sker, vid kroppsfettsförändringen.
Ser ut som fettinlagringen i kalsongerna är bra vid 30% fett som man också, ja.
https://i2.wp.com/www.styrkelabbet.se/wp-content/uploads/2015/10/Kroppsfett-kalkylator-procent1.jpg?w=752&ssl=1
Hahahaha
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.