handdator

Visa fullständig version : Spellistor i Spotify.

TheDoctor
2022-03-08, 10:20
Tjabba.

Jag har ett vad jag tycker är ett problem med spellistorna i Spotify.
Jag väljer noga ut vilka låtar som ska få vara med men har nu märkt att Spotify själva har lagt in låtar i listan på förslag blandat med dem andra låtarna.

Dem spelas upp automatiskt fast jag inte lagt till dem och kollar man i listan så är där ett + - brevid dem för att visa att dem är ett förslag

Kan jag stänga av detta och i så fall hur? Tycker det är drygt att ha låtar i min lista som jag inte själv aktivt väljer att ha med.

Mvh

TheDoctor
2022-03-08, 10:24
Jag löste problemet. Behövde bara trycka av "optimera" knappen. Tack för visat intresse.

Mental
2022-03-08, 10:26
Finns en knapp som heter optimera, då lägger spotify till egna förslag, ett klick igen på samma knapp tar bort de låtarna igen.

Mental
2022-03-08, 10:26
ahopp, du hittade det :D Opti!

Wain
2022-03-08, 11:18
Tjabba.

Jag har ett vad jag tycker är ett problem med spellistorna i Spotify.
Jag väljer noga ut vilka låtar som ska få vara med men har nu märkt att Spotify själva har lagt in låtar i listan på förslag blandat med dem andra låtarna.

Dem spelas upp automatiskt fast jag inte lagt till dem och kollar man i listan så är där ett + - brevid dem för att visa att dem är ett förslag

Kan jag stänga av detta och i så fall hur? Tycker det är drygt att ha låtar i min lista som jag inte själv aktivt väljer att ha med.

Mvh

Hörde på P1 i dag att det skulle in fler kvinnliga artister på spellistorna från Spotify. Tydligen ojämlikt att folk väljer att lyssna på manliga artister.

Mental
2022-03-08, 11:23
Hörde på P1 i dag att det skulle in fler kvinnliga artister på spellistorna från Spotify. Tydligen ojämlikt att folk väljer att lyssna på manliga artister.

De dammar av samma sak som i fjol på kvinnodagen.
https://newsroom.spotify.com/2021-03-08/celebrating-international-womens-day-with-our-new-campaign-equal/