handdator

Visa fullständig version : Fattig student behöver hjälp med mat. 2300 kcal, 209 g protein!?

Enmupp
2022-02-27, 03:49
Hej,

Jag tänker börja styrketräna men då jag är en fattig student så är min matbudget inte den bästa. Kan lägga max 2000 kr per månad.

Jag är 188 cm och väger 95 kg. Kommer träna 3 dagar per vecka så jag behöver få i mig 2619 kalorier samt 209 g protein, men då jag vill gå ner några fettkilon så vill jag inte ligga på högre än 2300 kalorier. Proteinintaget vill jag inte ändra på utan vill ligga på 2.2 g per kg.

Bra att veta.

• Jag vill få i mig allt man behöver i form av vitaminer och miniraler.
• 2300 kalorier och 209 g protein som sagt.
• Äter hellre samma mat varje dag än att hålla på och byta.
• Enkel och snabblagad mat.
• Äter 3 gånger per dag (frukost kl 06, middag kl 12 och kvällsmat kl 18), vill fortsätta med det. Frukost och kvällsmat kan innehålla sådant man normalt äter till middag, behöver inte vara traditionellta måltider.
• Dricker inte mjölk.
• Kvarg är billigt och innehåller mycket protein men det står ju ofta i nyheterna om ökad risk för cancer så jag vet inte hur jag ska göra där.
• Rent fläskkött äter jag inte då det dels luktar illa vid tillagning samt smakar rätt illa också. Blandfärs går bra så länge som det är minst 50% nötfärs.

Tar tacksamt emot förslag på dagsmeny enligt ovan.

TheDoctor
2022-02-27, 07:40
Potatis, ägg och multivitamin tillskott, kanske proteinpulver så är du hemma. Det är nog mest bang for the buck. Enformigt men kan man hålla det över längre tider så är det väldigt billigt

Dåren
2022-02-27, 07:54
Vad är det för rapporter om kvarg och cancer?

Prsson
2022-02-27, 09:35
Vad är det för rapporter om kvarg och cancer?

Det undrar jag också!

Anders The Peak
2022-02-27, 09:56
SAMBAND MELLAN MJÖLKPRODUKTER OCH PROSTATACANCER STÄRKS AV NY STUDIEGENOMGÅNG (http://www.lakareforframtiden.se/nya-ron/samband-mellan-mjolkprodukter-och-prostatacancer-starks-av-ny-studiegenomgang/)

kvarnis
2022-02-27, 10:44