Visa fullständig version : Kalla matlådor - tips någon?
Söker tips på matlådor som inte behöver värmas. Har kört på olika former av sallader (tonfisk, kykling, räkor) en längre tid nu men börjar tröttna :(
Någon som har lite förslag att dela med sig av :D
King Grub
2004-05-24, 13:12
Kall pasta, tärnat rökt kalkonbröst, majs, keso och en burk champinjoner i en salig röra. :eating:
Kalkonbröstet kan varieras med rökt eller kokt skinka, kassler, kyckling, tonfisk och hamburgerkött t ex. Fruktat gott. Jag ledsnar aldrig. Det här är en blandning jag äter säkert fem gånger i veckan.
Arnesson
2004-05-24, 13:16
Originally posted by King Grub
Kall pasta, tärnat rökt kalkonbröst, majs, keso och en burk champinjoner i en salig röra. :eating:
Kalkonbröstet kan varieras med rökt eller kokt skinka, kassler, kyckling, tonfisk och hamburgerkött t ex. Fruktat gott. Jag ledsnar aldrig. Det här är en blandning jag äter säkert fem gånger i veckan.
Funkar även bra med kesella istället för keso :eating:
Originally posted by King Grub
Låter super - tackar för tipset :thumbup:
Hur länge tycker du att matlådan håller sig fräsch? Ibland tar det ju ett par timmar innan det är dags för lunch...
Originally posted by Arnesson
Funkar även bra med kesella istället för keso :eating:
Toppen med lite variation, och kesella som är så gott :)
King Grub
2004-05-24, 14:18
Originally posted by Cinna
Hur länge tycker du att matlådan håller sig fräsch? Ibland tar det ju ett par timmar innan det är dags för lunch...
Ett par timmar är inga problem alls. Skall den stå i rumstemperatur skulle jag nog undvika tonfisk, eftersom den luktar inte så gott. Inte för att det är något fel på den, men när man öppnar matlådan håller man på att baxna av fiskstanken.
Metal_boy_
2004-05-24, 15:06
jag brukar köpa när jag e ute istället för dålig snabbmat så finns det som små runda plastburkar med kall pasta, sallad och rostbiff..brukar äta ost o skinkvarianten oftast ..så jävla gott!!nån som vet vad jag menar..brukar säljas på Statoil bredvid färdiga mackor o grejer
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.