handdator

Visa fullständig version : Tips på enkel frukost

fredde85
2022-01-13, 20:23
Hej, Äter bra lunch och middag men frukost är ja dålig på. Sover in i det sista så har rätt lite tid också :( Som det ser ut nu brukar det bli 1-2 kokta ägg och en proteinshake innan man drar till jobbet. Vad äter ni?

Ett Orm
2022-01-13, 20:36
Normalt sett inget men ibland en burk makrill i tomatsås.

Spiffy
2022-01-13, 20:37
Vad äter ni?

Inget. Snabbt och smidigt.
Men snabbare och bättre än ägg blir väl svårt.

barrf
2022-01-13, 22:23
Proteinshake med mixade havregryn i.

CalleP
2022-01-13, 23:41
Havregrynsgröt med bär och några stekta ägg.
Äggröra med blomkålsris och örter och lite pressad citron över. Båda tar 5 minuteter att göra och är rätt goda och näringsrika. :)

Hemi
2022-01-14, 04:51
Äter inte frukost längre men första målet kan bli Yoghurt med bär, färska eller torkade och Juice, samt ett stort glas vatten. tar mig ett par minuter.

VoDaresVins
2022-01-14, 07:50
Har inte bråttom längre men nåt som jag körde tidigare var overnight oats. Ett par dl havregryn som får ligga i mjölk i kylen under natten. Enklare att dricka om man ännu lägger i lite yoghurt så grynen inte bara samlas i botten.

Kev88
2022-01-14, 08:38
Kör periodisk fasta istället, det gör vardagen lite lättare.

spoon
2022-01-14, 08:41
Har jag bråttom så skippar jag frukost. Brukar oftast äta frukost 2-3h efter att jag har gått upp.

Gröt är smidigt men varm mat är svår att äta snabbt.

En banan och ett glas mjölk är smidigt.

2 ägg och en kopp kaffe.

Kvarg är också smidigt eller yoghurt om man vill ha det.

Frukost är ju bästa målet [emoji846]

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk

Wain
2022-01-14, 08:50
En smoothie som man gör dagen innan.

Pepz
2022-01-14, 09:21
oftast inget.

annars en shake med instant oats - proteinpulver och mjölk

EnergiÖverskott
2022-01-14, 10:54
Om det känns stressigt för dig att äta på morgonen så gör inte det bara för att du känner att du "måste". Se till att du får i dig det du vill under dagen bara och placera dina måltider där det passar dina dagar. Om det är på morgonen eller på eftermiddagen eller någonstans däremellan spelar ingen roll. Eftersom att mat på morgonen verkar vara ett stressmoment för dig skulle min rekommendation vara att helt enkelt inte äta då, utan att istället äta när tillfälle utan stress finns. Så länge du får i dig det du vill sett över dagen spelar det som sagt ingen som helst roll.

Personligen äter jag inget. Mineralvatten och koffeinfritt kaffe när jag vaknar någon gång mellan 5-6. Första målet brukar bli mellan 12-14 någon gång och då äter jag allt som oftast 5-8 kokta ägg med salt. Ibland har jag även ett halvkilo kokt broccoli eller blomkål vid sidan av det också.

Ribcage
2022-01-14, 10:58
Det snabbaste, godaste och med bra näring för egen del har jag kommit fram till är kvarg(250g) eller grekisk yoghurt, smaksatt med fun light. I det rör jag ned havregryn och så pumpakärnor för att det ska bli lite tuggmotstånd.

Jag håller mig mätt, kvargen är billig, det går väldigt snabbt och jag tycker att det är gott.

TheDoctor
2022-01-14, 13:50
Ägg och kaffe.

Annars periodisk fasta som nämnts redan. Kör det själv och äter mellan kl 12.00-20.00. Mycket enklare i vardagen och det ger några fina fördelar för din hälsa tydligen.

King Grub
2022-01-14, 14:34
Jag åt fyra normalportioner havregröt med sylt och mjölk, 300 gram proteinpudding, proteinshake på tre skopor vassleprotein, två stekta ägg, två bananer, två frökusar (en halva med kaviar, en med smör och köttbullar, två med smör och ost), en skål glass krossad choklad, en kopp kaffe, en bit kladdkaka och en stor sked proteinella saltkaramell för några timmar sedan.

Enkelt och gott.

MrMuggelSnuggel
2022-01-14, 14:59
Jag åt fyra normalportioner havregröt med sylt och mjölk, 300 gram proteinpudding, proteinshake på tre skopor vassleprotein, två stekta ägg, två bananer, två frökusar (en halva med kaviar, en med smör och köttbullar, två med smör och ost), en skål glass krossad choklad, en kopp kaffe, en bit kladdkaka och en stor sked proteinella saltkaramell för några timmar sedan.

Enkelt och gott.

Ja, varför krångla till det liksom?

heavensmile
2022-01-24, 12:05
Delicatoboll (eventuellt sockerfri).

heavensmile
2022-01-24, 12:06
Delicatoboll (eventuellt sockerfri).

Gick snabbt och enkelt att konsumera den ;)