Visa fullständig version : Lika mkt kalorier i alla äpplen?
Vet någon om det är det lika mycket kalorier per 100 g i de olika sorters äpplena?
King Grub
2022-01-08, 11:21
Det är inte ens lika många kalorier i ett äpple av samma sort som i ett annat. Beror på mognadsgraden och hur det odlats. Inget som ens en tävlande och dietande kroppsbyggare behöver fundera på.
Det här gäller allt. Värdena du ser i tabeller är bara genomsnittsvärden och motsvarar inte exakt livsmedlet du håller i handen.
intepurewhey
2022-01-08, 12:31
Det är inte ens lika många kalorier i ett äpple av samma sort som i ett annat. Beror på mognadsgraden och hur det odlats. Inget som ens en tävlande och dietande kroppsbyggare behöver fundera på.
Det här gäller allt. Värdena du ser i tabeller är bara genomsnittsvärden och motsvarar inte exakt livsmedlet du håller i handen.Kan man se väldigt tydligt på Max (hamburgarrest) näringsvärden, framför allt deras kycklingvingar.
Det här gäller allt. Värdena du ser i tabeller är bara genomsnittsvärden och motsvarar inte exakt livsmedlet du håller i handen.
Detta är värt att poängtera ytterligare.
därför blir det så fånigt när någon skriver att de äter exakt 1987,5kcal.
För denne har ingen aning om det är 1750 eller 2200kcal den fått i sig just den dagen.
å andra sidan så är ju beräkning av förbrukningen oftast bara kvalificerade gissningar
exevision
2022-01-11, 12:01
Tänk vilken ångest många kaloriräknare får när de läser sånt här :D
sladdbarn
2022-01-11, 12:23
Jag gör cider ibland och kan intyga att sockerhalten kan skilja otroligt mycket mellan äpple(sorter).
Tänk vilken ångest många kaloriräknare får när de läser sånt här :D
Minst sagt! Räknandet verkar dock stämma rätt bra för mig, då min viktuppgång- och nedgång följer mitt intag väldigt bra.
intepurewhey
2022-01-11, 20:32
Minst sagt! Räknandet verkar dock stämma rätt bra för mig, då min viktuppgång- och nedgång följer mitt intag väldigt bra.Man kan tänka sig att diffen är relativt konstant.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.