Visa fullständig version : Vasslen
Metal_boy_
2004-05-23, 20:44
har varit lite för nojig me II förut..men jag vill iaf inte ha nått högt insulinpåslag innan sovdags så då tänkte jag att slänga i loppfrön i min vassle drink..men jag undrar hur mycket jag ska ha i?? drinken är på 5dl
ta inte enbart vassle... ta nåt kasein-baserat innan läggdags... behöver inte va dyrare. Finns en del billiga kasein/vassle-pulver där ute.
Jag e iaf inte sååå rädd för II som du verkar vara. Själv tror jag inte det är så farligt att inta proteindrink innan läggdags.
King Grub
2004-05-24, 09:08
Vassle är inte så bra innan läggdags av andra anledningar än insulinet: du har ett upptag på under en timme. Vad skall du ha resten av natten? Ät mat eller välj något pulver som åtminstone innehåller en viss del kasein.
Calleman
2004-05-24, 09:45
Varför inte vassleprotein blandat med mjölk???
Då får man kaseineffekten också...eller är jag ute och cyklar?
Hastigheten för upptaget sänks,
men tror inte det sänks med så mycket som om du skulle äta kaseinbaserat protein. Dessutom höjer ju mjölken insulinutsöndringen rejält.
Soja protein brukar vara det mest lämpliga i form av "night time protein". Ta det med en sked eller två krossade linfrön så får du ett väldigt långsamt upptag. Blandar du drinken med mjölk borde den bli ännu långsammare, men istället får du lite extra insulin.
Jag själv kör på sojaprotein med två skedar krossade linfrön mixade i mjölk....och en kaka...annars blir jag deprimerad :)
Om du nu tänker på II så ät då vanlig mat:eating:
stefannn
2004-05-24, 13:35
faan tar man en drink på kvällen är man ju så pisshungrig på morgonen att det svider i magen...
jo fan en prottedrink mätter inget vidare. Två stora biffar är ju annars en favorit för min del :eating:
sojaprotein smakar rätt räligt... finns väl inte nåt som smakar någorlunda gott ens?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.