handdator

Visa fullständig version : Nyttigaste korvbröden?

Wrista
2021-11-26, 18:27
Är det någon som gått igenom affärernas alla korvbröd och kan säga vilka som är nyttigast?😁 Jag tänker nyttig som i minst antal kcal per bröd. Gärna också om något bröd sticker ut med en högre proteinmängd.

Langster
2021-11-26, 18:46
Har aldrig sett några special-korvbröd på det sättet. Men om du vill hålla kalorierna nere så är de minsta korvbröden de ”nyttigaste” för dig i den bemärkelsen.
Angående proteininnehållet får du nog satsa på korv med bra makros. Kalorierna och proteinet sitter ju till typ 80% i korven i måltiden korv-med-bröd.

Nilsbergstroom
2021-11-26, 22:27
Svårt att säga, det "onyttiga" är väl 9/10 själva korven men där finns ju numera "Mat rätt" och deras korvar som har riktigt bra macros. Finns någon enstaka kycklingkorv och Hälsans vego-korv som är bra också.

När det gäller bröd så skiljer det sig/100g förmodligen väldigt lite i kcal så något fiberrikt är väl att föredra.

Carbzones Rostbröd kan du väl vika ihop och låtsas att det är ett korvbröd. Hyfsat kalorisnål med högt proteininhåll men lite kolhydrater istället.

Wrista
2021-11-28, 13:34
Jämförde dom 2 vanligaste korvbröden. Korvbrödsbagaren 80kcal styck mot pågens 130kcal styck har jag för mig. Så 4 varmkorvar med dom mindre bröden ger 200kcal till annat :)

Nilsbergstroom
2021-11-28, 22:49
Jo precis, men per 100gram skiljer det ju 10 kcal. Så med din logik är ju det bästa att gröpa ur valfritt korvbröd så det väger så lite som möjligt. En asiatisk twist vore ju att äta det med ett så litet som möjligt rispapper, där snackar vi väl max 20 kcal per "korvbröd".

Wrista
2021-11-29, 08:42
Jo precis, men per 100gram skiljer det ju 10 kcal. Så med din logik är ju det bästa att gröpa ur valfritt korvbröd så det väger så lite som möjligt. En asiatisk twist vore ju att äta det med ett så litet som möjligt rispapper, där snackar vi väl max 20 kcal per "korvbröd".

Jovisst. Men jag äter korv med bröd, inte bröd med korv:d Dom små bröden räcker gott.

humancentipede
2021-12-12, 22:38
måste väl va dom man faktiskt äter.
Köpt lite olika mären ibland .. slutar med att dom torkar eller möglar.
Nu är det 100% korvbrödsbagarn som gäller resten av livet. Dom funkar även att använda som bröd med pålägg när det riktiga är slut . :)