handdator

Visa fullständig version : Saker ni skäms över att ni gillar

Lafayette
2021-11-06, 21:34
Jag älskar Taylor Swift.
Jag älskar att bygga med Lego. Star Wars-skepp känns hyfsat socialt accepterat nu för tiden, värre är det när jag går på Teknik-Lastbilarna. Det håller jag för mig själv.
Jag gillar även filmdockor, hade nog handlat på mig en del om jag hade haft råd.

Det var det jag kom på just nu.

Er tur.

Wilshere
2021-11-06, 21:37
Inget egentligen, det närmaste skulle väl i så fall vara att jag fortfarande älskar drama/komediserier om tonåren som One Tree Hill, Gossip girl, Gilmore Girls osv.

Brofessorn
2021-11-06, 21:40
Jag älskar Taylor Swift.

Skäms inte över att du älskar vår tids största artist.

RsEZmictANA

Lafayette
2021-11-06, 21:43
Skäms inte över att du älskar vår tids största artist.

RsEZmictANA

Du är min Swiftie Bestie!

Diomedea exulans
2021-11-06, 21:45
Lili och Sussie.

CAPTCHA
2021-11-06, 22:08
hahahaha
började precis lyssna på hennes album i flac med mina nya sennheiser

:laugh:

stridis
2021-11-06, 22:19
Lyssnar på nightcore förutom metal.

skyffelmördarn
2021-11-06, 22:38
Jag har ingen skam i kroppen.

r3mpuh
2021-11-06, 22:40
Jag har ingen skam i kroppen.Samma lika. *popcorn*

stridis
2021-11-06, 22:41

Måtte vara jobbigt utan blygdben.

Sinnet då?

Langster
2021-11-06, 22:58
Jag har en icke-mainstream musiksmak som jag inte direkt skäms över, men jag kan inte dela mitt intresse (intresse är ett starkt ord, jag är inte mer intresserad än att jag lyssnar på låtar) med någon i min närhet. Det är liksom inte så att jag är helt såld på något "sofistikerat" utan jag gillar musik som de flesta skulle tycka var dålig.
Samtidigt så direkt ogillar jag det mesta av dagens mainstream musik. Så jag undviker helst ämnet.

Melker2
2021-11-06, 23:03
Jag har en icke-mainstream musiksmak som jag inte direkt skäms över, men jag kan inte dela mitt intresse (intresse är ett starkt ord, jag är inte mer intresserad än att jag lyssnar på låtar) med någon i min närhet. Det är liksom inte så att jag är helt såld på något "sofistikerat" utan jag gillar musik som de flesta skulle tycka var dålig.
Samtidigt så direkt ogillar jag det mesta av dagens mainstream musik. Så jag undviker helst ämnet.

Och vad är det?

Jag lyssnar på opera skithögt när jag är själv hemma men inte är det något jag skäms över…

Lafayette
2021-11-06, 23:06

Så om du hade blastat lillie och sussie i högtalarna varje dag eller byggt lastbilar i lego hade du berättat det på första dejten eller på en fest va

Agitator
2021-11-06, 23:09
Och vad är det?

Jag lyssnar på opera skithögt när jag är själv hemma men inte är det något jag skäms över…

Jag med. Älskar lyssna på Jussi.

Langster
2021-11-06, 23:24
Och vad är det?

Industrial-techno/synth/ebm. Tyskt och däromkring.
Även metal och då gärna blandningar av dessa genrer. Ett auktoritärt sound skulle man nog kunna säga att jag föredrar.
Inget superkonstigt, och jag skäms inte. Men att diskutera musik med någon som diggar RnB eller radiohits eller whatever blir ganska döfött.

Det är dessutom rätt svårt att inviga folk i den musik jag tycker om. Man måste nog vilja att musik ska frambringa en viss typ av känsla hos en för att kunna tycka om det jag tycker om. Vill man känna glädje och mys av musik - vilket de flesta vill, då passar inte min typ av musik in.

Agitator
2021-11-06, 23:39
Exempel på bra låtar du gillar via youtube? Alltid kul att se om man hittar någon ny genre man aldrig rattat in.

Diomedea exulans
2021-11-06, 23:40
Förresten, Lafayette, vad är en filmdocka?

Lafayette
2021-11-06, 23:43
Figurer/dockor från filmer, denna var mitt senaste köp

https://i.pinimg.com/originals/ec/78/ad/ec78adb519f2634ceb9a24cf51d7d9bb.jpg

skyffelmördarn
2021-11-06, 23:46
Så om du hade blastat lillie och sussie i högtalarna varje dag eller byggt lastbilar i lego hade du berättat det på första dejten eller på en fest va

Jag vet inte om jag behöver ta ställning till det riktigt eftersom jag inte har någon sån typ av hobby. Min musiksmak är vad som är på radio och det jag gör på min fritid är träning, dator/TV.

Men jag hade absolut kört på att jag pysslade med lego som en isbrytare om jag nu hade gjort det, tror det hade funkat som en bra konversationsstartare.

Lafayette
2021-11-06, 23:51
Jag vet inte om jag behöver ta ställning till det riktigt eftersom jag inte har någon sån typ av hobby. Min musiksmak är vad som är på radio och det jag gör på min fritid är träning, dator/TV.

Men jag hade absolut kört på att jag pysslade med lego som en isbrytare om jag nu hade gjort det, tror det hade funkat som en bra konversationsstartare.

:thumbup:

r3mpuh
2021-11-07, 00:15
Figurer/dockor från filmer, denna var mitt senaste köp

https://i.pinimg.com/originals/ec/78/ad/ec78adb519f2634ceb9a24cf51d7d9bb.jpgCoraline! Ascoolt jue! :D

Langster
2021-11-07, 00:40
Exempel på bra låtar du gillar via youtube? Alltid kul att se om man hittar någon ny genre man aldrig rattat in.

Ja det är lite svårt, för jag vet inte ens om jag själv klassar låtarna jag lyssnar på som "bra". Jag lyssnar helt enkelt inte på musik för att den är bra, jag lyssnar för att jag känner - något - med den här typen av musik.
Har iaf valt ut par låtar här som jag lyssnat mycket på t.ex på gymmet och när jag kör bil etc.

APrk5JTQfJs
3MkWWrhX2yA
DND13niiVxU

Agitator
2021-11-07, 04:37
Min första tanke när jag lyssnade på första låten var beaten den äldre herren diggade till när han blev filmad i sin bil.

BiUFcjeG3XM

Helt klart en skön genre när man vill hamna i stämning känner jag men jag skulle nog inte klara mer än 20-30 min i stöpet.

Diomedea exulans
2021-11-07, 08:25
Min första tanke när jag lyssnade på första låten var beaten den äldre herren diggade till när han blev filmad i sin bil.

Helt klart en skön genre när man vill hamna i stämning känner jag men jag skulle nog inte klara mer än 20-30 min i stöpet.

Fick mig att tänka på:

shorts/3g_xTAwxaKQ?feature=share

shut teh face
2021-11-07, 09:00
Jag är lite av en musiknörd och gillar all form av musik och gör ofta djupdykningar på genrer som ibland är något obekväma. Men detta är beroende på sällskap såklart.

Ex Sunn O))), Cannibal Corpse, Clown Core, Mayhem

Vidare klassar jag Kate Bush som världens bästa artist och det kan i vissa sällskap också vara obekvämt.

Men jag är något av en joker också vad gäller musik, bra musik finns i alla genrer :)

VoDaresVins
2021-11-07, 09:07
Det enda jag själv kan skämmas för är cigaretter. Jag röker ganska sällan och är inte direkt nån slav under nikotinet. Har hållit helt paus över ett år och kan annars gå nån månad mellan varven. Men ja, trots att det är dyrt ohälsosamt och många tycker det är äckligt så tar jag en cigarett ibland för jag gillar både smaken och bara den stunden helt enkelt.

Skäms annars inte själv över att jag ser på South Park, men min tonårsdotter är inte lika imponerad av att jag kollar på "tecknat".

r3mpuh
2021-11-07, 11:24
Skäms annars inte själv över att jag ser på South Park, men min tonårsdotter är inte lika imponerad av att jag kollar på "tecknat"..:ikeDags att börja kolla på anime istället, svenska dubben utav Sailor Moon är legendarisk!

rk_BI_kTVHU

wilkes
2021-11-07, 12:11
Vet inte om jag skäms så mycket för sånt jag gillar. Att titta på klassiska Simpsons avsnitt så mycket som jag gör verkar inte vara särskilt coolt som 33-årig men jag har inte vett nog att skämmas för det. På temat musik så lyssnar jag mycket på Carole King och Nina Simone på senaste tiden och jag vet inte om det är det första jag skulle nämna om mig själv på en arbetsplats.

L5jI9I03q8E
VkKxmnrRVHo
UofYl3dataU

skyffelmördarn
2021-11-07, 13:03
Förstår inte varför man skulle "skämmas" över musik, så länge de finns ute i handeln så betyder ju det att de finns en marknad för musiken och att många andra också gillar/lyssnar på den.

Värre är det ju om du lyssnar på typ Johnny Bode

ci-DfTFHlI4

VoDaresVins
2021-11-07, 13:22
Dags att börja kolla på anime istället, svenska dubben utav Sailor Moon är legendarisk!

rk_BI_kTVHU

Länken verka inte fungera men sökte upp några exempel. Skulle helt klart fungera till att ge min dotter lite perspektiv. ;)

r3mpuh
2021-11-07, 13:45
Länken verka inte fungera men sökte upp några exempel. Skulle helt klart fungera till att ge min dotter lite perspektiv. ;)Du måste använda Tapatalk, tydligen fungerar inte HD taggen utav YT länkar där:

rk_BI_kTVHU

Ett Orm
2021-11-07, 14:14
Min konsumtion av anime är väl inget jag tar upp med jämngamla eller hur onödigt mycket efterblivna mobilspel jag spelar. Intresset för krukväxter mm är inte heller så spännande att diskutera med folk.
Men skäms känns väl som ett lite för starkt ord.
Är inte mycket för traditionellt manliga intressen som bilar, spel, motorcyklar och sport även om jag inte är helt lost - ja förutom fotboll och hockey, där vet jag inte mycket av värde.
Väst är nog det stora samtalsämnet just nu - aktier. Fy i helvete vad trist att lyssna på. Pengar överlag intresserar mig föga.

trädgårdsmöbel
2021-11-07, 14:55
Jag kan nog ibland skämmas, eller tänka att jag borde skämmas för att jag är så begränsad i vad jag tycker är intressant eller ej. Är anti väldigt mycket.

Uncle Joe
2021-11-07, 15:35
OT men spinner vidare lite på vad Ett orm skrev. Jag skäms inte för mina intressen (läsa böcker, lyssna hellre på klassisk musik än kontemporär) men däremot skäms jag kanske lite över hur lite jag vet om populära sporter som fotboll, hockey. Vet inte vad allsvenskan eller derby innebär. Eller divison 1, 2, kval, gruppspel och annat som ofta står i tidningen.

The_RobRoy
2021-11-07, 16:09
Till att börja med är jag nog för gammal vid dehär laget för att skämmas för särskilt mycket saker. Men jag är ju rätt nördig, så det var ju en heldel grejer man skämdes lite för som barn framför "coola" killar och snygga tjejer. Problemet är ju bara att saker jag gjorde som barn har omklassificerats, till att idag vara totalt mainstream.

Det började väl med TV-spel som inte va särskilt coolt när jag va liten. Sen kom Playstation, då börja alla spela och helt plötsligt var det normalt och accepterat.

Läste mycket fantasy som liten och även upp i universitetsåldern. Först kom GoT och gjorde det mainstream och nu släpper dom till och med Wheel of Time som TV-serie, min favvo nerd fantasy serie som barn. Börjar ju typ bli cred på gatan att man läst dessa böcker 20 år innan serierna kom.

Det är väl bara tentakel-anime-porren jag tittade på som tonåring som fortfarande inte riktigt blivit fullt mainstream. Men dom släpper väl en Urotsukidōji remake snart på Netflix..

r3mpuh
2021-11-07, 16:44
Det är väl bara tentakel-anime-porren jag tittade på som tonåring som fortfarande inte riktigt blivit fullt mainstream. Men dom släpper väl en Urotsukidōji remake snart på Netflix..Knights of Sidonia finns ju redan på Netflix annars? cofffee

http://www.bilddump.se/bilder/20211107164300-109.201.133.30.gif
http://www.bilddump.se/bilder/20211107164351-109.201.133.30.gif

The_RobRoy
2021-11-07, 16:47
Knights of Sidonia finns ju redan på Netflix annars? cofffee

http://www.bilddump.se/bilder/20211107164300-109.201.133.30.gif
http://www.bilddump.se/bilder/20211107164351-109.201.133.30.gif

Hahaha, detta är efter "min tid" :d

Kev88
2021-11-07, 17:25
Att jag gillar viss klassisk musik och operatic pop, som Andrea Bocelli, Sarah Brightman osv:em:

Diomedea exulans
2021-11-07, 18:51
OT men spinner vidare lite på vad Ett orm skrev. Jag skäms inte för mina intressen (läsa böcker, lyssna hellre på klassisk musik än kontemporär) men däremot skäms jag kanske lite över hur lite jag vet om populära sporter som fotboll, hockey. Vet inte vad allsvenskan eller derby innebär. Eller divison 1, 2, kval, gruppspel och annat som ofta står i tidningen.

Jag kan heller inget om hockey och fotboll och det kan vara lite jobbigt när man träffar nya människor från andra delar av landet. De bondar ofta över sånt.

Agitator
2021-11-07, 20:12
Min konsumtion av anime är väl inget jag tar upp med jämngamla eller hur onödigt mycket efterblivna mobilspel jag spelar. Intresset för krukväxter mm är inte heller så spännande att diskutera med folk.
Men skäms känns väl som ett lite för starkt ord.
Är inte mycket för traditionellt manliga intressen som bilar, spel, motorcyklar och sport även om jag inte är helt lost - ja förutom fotboll och hockey, där vet jag inte mycket av värde.
Väst är nog det stora samtalsämnet just nu - aktier. Fy i helvete vad trist att lyssna på. Pengar överlag intresserar mig föga.

Jag tittar då och då på manga när någon serie nämns som verkar intressant. Jag är inte tillräckligt bra på namn osv på serier ännu utan jag ser det jag råkar komma över om jag får vetskap om något som verkar intressant. Började titta på My hero academia i början av veckan. Är på säsong 5 nu. Vissa dagar har man tittat på 17-20 avsnitt på rad. Serien innan dess var Jojo's Bizarre Adventure som jag råkade halka in på. Tror jag bingade alla avsnitt på under en vecka.

Manga är kul, ser fram emot one punch man s3. Har dock på grund av hur lång tid det tar för dem att animera serien även börjat läsa mangan. Jag är imponerad hur de bokstavligt tagit alla ritningar från mangan och bara fyllt på med animation runt varje ruta typ.

r3mpuh
2021-11-07, 21:59
Jojo's Bizarre Adventure som jag råkade halka in på. Tror jag bingade alla avsnitt på under en vecka.Haha damn, Jojo part 1 till part 5 på 1 vecka? :D

Då klarar du lätt 1000 One Piece avsnitt på 2 veckor! *popcorn*

Ett Orm
2021-11-07, 22:19
Det är väl bara tentakel-anime-porren jag tittade på som tonåring som fortfarande inte riktigt blivit fullt mainstream. Men dom släpper väl en Urotsukidōji remake snart på Netflix..
Haha, har Urotsukidōji på VHS någonstans. Den är.. ja den är mycket iaf.

Jag tittar då och då på manga när någon serie nämns som verkar intressant. Jag är inte tillräckligt bra på namn osv på serier ännu utan jag ser det jag råkar komma över om jag får vetskap om något som verkar intressant. Började titta på My hero academia i början av veckan. Är på säsong 5 nu. Vissa dagar har man tittat på 17-20 avsnitt på rad. Serien innan dess var Jojo's Bizarre Adventure som jag råkade halka in på. Tror jag bingade alla avsnitt på under en vecka.

Manga är kul, ser fram emot one punch man s3. Har dock på grund av hur lång tid det tar för dem att animera serien även börjat läsa mangan. Jag är imponerad hur de bokstavligt tagit alla ritningar från mangan och bara fyllt på med animation runt varje ruta typ.

Klippte alla Naruto på en semester, och då kollade jag nästan inget varannan vecka när jag hade barnen.. Good times.:d
Skitväder ändå, varmt och äckligt.

dluddeckens
2021-11-08, 00:16
Industrial-techno/synth/ebm. Tyskt och däromkring.
Även metal och då gärna blandningar av dessa genrer. Ett auktoritärt sound skulle man nog kunna säga att jag föredrar.
Inget superkonstigt, och jag skäms inte. Men att diskutera musik med någon som diggar RnB eller radiohits eller whatever blir ganska döfött.

Det är dessutom rätt svårt att inviga folk i den musik jag tycker om. Man måste nog vilja att musik ska frambringa en viss typ av känsla hos en för att kunna tycka om det jag tycker om. Vill man känna glädje och mys av musik - vilket de flesta vill, då passar inte min typ av musik in.

Gott att smaska på Laibach en fredagseftermiddag på kontoret :)

The_RobRoy
2021-11-08, 06:12
Haha, har Urotsukidōji på VHS någonstans. Den är.. ja den är mycket iaf.

Orginal? Shit kan va värt mycket i dessa samlar-mani tider..

Ett Orm
2021-11-08, 12:52
Orginal? Shit kan va värt mycket i dessa samlar-mani tider..

Ja orginal tillsamman med Akira, fist of the north star och ett par till.

r3mpuh
2021-11-08, 13:00
fist of the north star6UmEch1eRXo

agazza
2021-11-08, 14:41
Sodomi, olja och fylla

Gregow
2021-11-08, 15:16
Sodomi, olja och fylla
Sodomi och fylla förstår jag, men olja?

Vinter
2021-11-08, 15:33
Sodomi och fylla förstår jag, men olja?

Med lite fantasi kan jag få alla tre att passa ihop som handen i handsken.

stridis
2021-11-08, 15:41
6UmEch1eRXo

Föredrar lite annat typ samurai X.
Yv_uREreTNM