Visa fullständig version : Försöker gå ner i vikt tips.
Tjenare , jag har börjat cykla mycket på helgerna , jag springer oftast 2 - 3 ggr I veckan 5Km cirka 30 min tar det ,4 dagar i veckan gör jag magövningar och 100 armhävningar ibland mindre.
Jag äter inte alls grönsaker typ , knappt frukt heller.
Jag äter ris , fisk , ris , kyckling , gröt eller müsli med olika nötter o russin o frukt med filmjölk.
Väger cirka 83 kg och vill ner till 72 kg typ.
Uppskattar min kaloriintag är 2000 - 2200 eller mindre 😂 .. utöver det så är mitt jobb tungt som faaaaan... Men känner inte att jag går ner speciellt mycket
2 portioner gröt med sylt
Eller 100 gram müsli och 300 - 500 gram filmjölk
150 gr fisk eller 150 gr kyckling, 1 Deciliter ris (80 - 90) gram okokt äter 2 matlådor per dag
Så 300 gr fisk eller kyckling sen 2 dl ris per dag
Varken röker , snusar eller dricker alkohol , äter knappt socker heller . Typ aldrig.... varit igång 3 månader typish
Borde inte det ge relativt snabb viktnedgång ?
Tjenare , jag har börjat cykla mycket på helgerna , jag springer oftast 2 - 3 ggr I veckan 5Km cirka 30 min tar det ,4 dagar i veckan gör jag magövningar och 100 armhävningar ibland mindre.
Jag äter inte alls grönsaker typ , knappt frukt heller.
Jag äter ris , fisk , ris , kyckling , gröt eller müsli med olika nötter o russin o frukt med filmjölk.
Väger cirka 83 kg och vill ner till 72 kg typ.
Uppskattar min kaloriintag är 2000 - 2200 eller mindre 😂 .. utöver det så är mitt jobb tungt som faaaaan... Men känner inte att jag går ner speciellt mycket
2 portioner gröt med sylt
Eller 100 gram müsli och 300 - 500 gram filmjölk
150 gr fisk eller 150 gr kyckling, 1 Deciliter ris (80 - 90) gram okokt äter 2 matlådor per dag
Så 300 gr fisk eller kyckling sen 2 dl ris per dag
Varken röker , snusar eller dricker alkohol , äter knappt socker heller . Typ aldrig.... varit igång 3 månader typish
Du bör nog sluta uppskatta och faktiskt räkna på hur mycket du stoppar i dig.
Du bör nog sluta uppskatta och faktiskt räkna på hur mycket du stoppar i dig.
Ja absolut , men det är 2000 kcal. Men det är det som står i tråden. Inte alls mycket väl 🙄
Hur mycket har du gått ner dessa tre månader?
Du skriver bara: "Men känner inte att jag går ner speciellt mycket"
Hur mycket har du gått ner dessa tre månader?
Du skriver bara: "Men känner inte att jag går ner speciellt mycket"
3 Kg typ 😨
King Grub
2021-10-16, 21:20
Ja, då ligger du ju på ett underskott.
Många överskattar hur mycket engergi deras aktivitet kräver bara för att de blir trötta av den.
Vill du gå ned fortare får du äta mindre.
Borde, Tja. Det finns många individuella X-faktorer. För dig, tydligen inte.
Ja absolut , men det är 2000 kcal. Men det är det som står i tråden. Inte alls mycket väl 🙄
Jag har också låg energiförbrukning och skulle troligen hamna på ungefär samma resultat som dig på 2000 kcal. Ligger vanligen på 1800-1900 kalorier vid viktminskning Har förvisso ett rätt stillasittande arbete. Men promenerar/springer 5-10 mil i veckan plus 3-4 gympass (helkropp á 70 ish minuter)
3 Kg typ 😨
3 kg på 3 månader alltså ungefär 0,25kg i veckan i snitt.
Vilket indikerar att du ligger på en energibalans på 2300ish (förutsatt att du ätit ganska precis 2000 kcal i snitt).
Vilket absolut är lågt med tanke på det du beskriver som din vardag. Men inte så extremt lågt att det inte skulle kunna vara möjligt.
Det är förjäkligt helt enkelt, att vissa (jag själv inkluderad) helt enkelt är "energieffektiva".
Utöver det så finns ju ALLTID risken att man underskattar sitt intag om man inte mäter och väger allt med hyfsad precision.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.