Visa fullständig version : Fråga om svettningar
Legat hemma och mått skit en vecka på grund av strul i förhållandet, gått ner 4-5kg och knappt haft matlust. Bestämde mig idag för att det får vara nog och åt en ordentlig frukost och drog ner på gymmet. Efter 2 svett så lackade svetten som att jag skulle ha sprungit 5km, jag svettades nå kopiöst mycket mot normalt. Jag förstår ju att det är någon reaktion på grund av man skulle kunna säga svält. Men vad exakt är det om sker i kroppen
Legat hemma och mått skit en vecka på grund av strul i förhållandet, gått ner 4-5kg och knappt haft matlust. Bestämde mig idag för att det får vara nog och åt en ordentlig frukost och drog ner på gymmet. Efter 2 sett så lackade svetten som att jag skulle ha sprungit 5km, jag svettades nå kopiöst mycket mot normalt. Jag förstår ju att det är någon reaktion på grund av man skulle kunna säga svält. Men vad exakt är det om sker i kroppen
2 set inte svett
Langster
2021-07-27, 13:48
Svält brukar göra att jag svettas avsevärt mycket mindre.
Nu är det ju väldigt varmt ute, och har varit så ett tag, det brukar få mig att svettas markant mer, även om det är svalt på gymmet.
King Grub
2021-07-27, 14:17
Det beror nog på något annat än kaloriunderskott. Kaloriunderskott har motsatt effekt.
TotteShaped4Life
2021-07-27, 14:23
Har du druckit ohemula mängder alkohol?
Har väl varit riktigt svett-åskväder i hela landet idag?
Värme, luftfuktighet och matsmältningsapparaten i full rullning? Helt annorlunda att träna en sval morgon och på tom mage, jämfört med när man ätit inom 2 timmar och solen är framme.
Redan efter kl 10:00 så är det nästan olidligt på mitt gym i alla fall. Om det är en varm dag alltså.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.