Visa fullständig version : Noterar väldigt mycket svaga människor utomhus
humancentipede
2021-07-14, 21:28
Va på maxi och handlade idag .. nästan alla kortärmade tröjor.. eller skjortor .. 32 grader ute..
Alla såg ut som dom aldrig hade tränat i hela sitt liv .. fetsmala armar, dålig hållning och inga delts.. + ölmage.
Den mest vältränade jag såg va han som satt i kassan..
Till och med ordningsvakten vid ingången såg ut som han kunnat få stryk av en pundare. .
Folk man ser på gymmet har en helt annan utstrålning ..
Är alla lata och odugliga nuförtiden?
King Grub
2021-07-14, 21:35
Hur ser du själv ut då?
De flesta bryr sig inte särskilt mycket om träning/muskler. Det är egentligen lite av en nisch.
Har själv brytt mig mycket i vissa perioder, men i andra perioder inte alls. Livsnjutning är det viktigaste imo, och i vissa perioder gillar jag inte träning alls. I de perioder man har fullt upp med annat och inte njuter av träning så finns det helt enkelt ingen motivering till att träna. Det skulle kännas som en slösning av den begränsade tid man har i livet, och skulle inte må bra mentalt, helt enkelt.
skyffelmördarn
2021-07-14, 21:44
De flesta bryr sig inte särskilt mycket om träning/muskler. Det är egentligen lite av en nisch.
Jag håller med, kroppsbyggning är utdött, samma sak med styrkelyft, strongman är väl på väg utför också.
Med det sagt, även fast man inte är intresserad av träning så bör man ha någorlunda koll på vad kalorier är och hur viktuppgång/nedgång fungerar. Det handlar ju i regel bara om att ha koll på och eller undvika vad man stoppar in i munnen.
Folk är väldigt ur form överlag. Dock skulle nog random lönntjockis springa ifrån mig vid lite distans.
Lipservice
2021-07-14, 22:26
Tycker tvärt om, eller så är man bara skadad och ser de tränade massorna.
Illustrerade mannen
2021-07-14, 22:51
Har spenderat de senaste dagarna på en populär badplats. Det är skrämmande vilket fysiskt förfall som råder. Jag är en 53-årig gubbe, men är i väsentligt bättre form än 99% av badgästerna. Någon enstaka tonåring såg ut att träna regelbundet, men i övrigt var det hängbukar, slappa rumpor, dålig hållning och folk som fick anstränga sig för att ta sig upp stående från badhandduken… Oavsett ålder. Två av mina barn, 15 och 20 år, kommenterade faktiskt. ”Pappa - det finns faktiskt ingen här på badet som ens nästan ser ut som du i kroppen…”
Jag tycker inte att man ska vara för hård mot folk. Att hålla sig i form i det samhället som vi lever i är något som kräver ansträngning.
En vanlig man behöver kanske 2200 kcal per dag. Det blir 4 mål på 550 kcal per dag.
Det är inte mycket mat. Otroligt lätt att överäta om man inte tänker efter.
Sen finns det massa god mat i överflöd tillgängligt och billigt för alla.
Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
Nu bor jag iofs i en håla med bönder och jägare, men jag blir ändå dwarfad regelbundet. De flesta klena människor jag ser bor oftast i städer, eller är socionomer.
Tror många som ni pratar om även själva har hälsoångest och/eller tänker på sin egen hälsa och fysik med oro och maktlöshet. Som sagt i tråden är det väldigt svårt att hålla en god fysik i dagens samhälle utan att göra det till en livsstil. Många har fullt upp med att arbeta heltid, ta hand om barn, försöka slappna av när en lucka ges. Det är ganska privilegierat att kunna åka iväg och spendera flertalet timmar per vecka på ett gym.
Går man och oroar sig till den grad att man blir irriterad på ICA att folk omkring en är svaga så är det väl ett ypperligt tillfälle att engagera sig för att skapa fler utegym i lekparker, renovera löpspår, bli friskvårdsinspiratör på jobbet och engagera sig i friluftsfrämjandets medlemsrekrytering. Men det är väl inte det som är syftet, utan mer att känna sig bättre än andra?
Det är väl också så att man blir lite verklighetsskadad på Kolozzeum. De flesta här har ju tränat regelbundet ganska många år och lagt på sig en hel del muskler jämfört med medelsvensson, även om man kanske inte nödvändigtvis är nöjd själv.
Om man helt ovetenskapligt kikar på sin omgivning - så tycker jag inte det är någon superbrist på personer som tränar. Det kanske är annorlunda för äldre personer och mitt urval är förstås skevt. Men då pratar vi tränar i bemärkelsen att jogga, cykla, ränna runt med innebandyklubbor, gå på pass, yoga o.s.v. Skillnaden är att det i regel inte händer någonting för dem utan de ser i ett kolo-perspeketiv otränade ut. Om innebandy-personen redan är smal kommer denne se likadan ut år efter år. Det enda innebandypersonen kan göra är att upprätthålla sin smala kroppsform. Och sedan krävs det inte så många misstag för att övergå till det fruktade stadiet smalfet.
Men vi får väl vara nöjda med att gym faktiskt fungerar och att vi hittat till den här sysselsättningen.
Uncle Joe
2021-07-15, 09:58
Vi som tränar och hänger på kolo vet ju hur svårt det är att hålla en bra form.
Talar för mig själv nu men jag spenderar åtskilliga timmar på träning, försöker sköta kosten och sömn men ändå är resultaten rätt mediokra.
Tycker därför inte man ska vara för kritisk att average joes på stranden inte har samma intresse för sin kropp som oss som ändå får anses vara rätt extrema. De befinner sig i en helt annan fas i sina liv där prio ligger på annat än sexpack och stora biccar.
Var nere på ullared nyss och folk såg väl ut som folk gör mest, men jag reflekterade över hur många riktigt jättefeta det finns folk som kanske väger 150 och måste ha kundvagnen som nån form av permobil. Inte sällan hela familjer med barn som väger som normala vuxna.
Gör mig lite ledsen faktiskt.
ChuckTesta
2021-07-15, 10:22
Dom flesta tränar ju inte så det är inte speciellt konstigt att majoriteten av människorna man ser är spinkiga.
Diomedea exulans
2021-07-15, 10:24
Bara veklingar snackar skit om folk bakom deras rygg på internet. Ser jag en person som ser otränad ut så går jag fram till personen och säger det.
Anders The Peak
2021-07-15, 10:30
Bara veklingar snackar skit om folk bakom deras rygg på internet. Ser jag en person som ser otränad ut så går jag fram till personen och säger det.
Gör du verkligen det ? Tror inte att det är riktigt rätt väg att gå för att få människor glada och motiverade :)
Hur säger du det till i övrigt väldigt söt och fin tjej :)
Hej :)
Vad du ser fin ut men du är väldigt otränad och svag. På mitt gym finns det tjejer som är vältränade och har muskler så att de ser ruggigt bra ut...
Hon kommer leva med det resten av sitt liv av att inte räcka till.
*bs*
Men annars så...
Tror endast folk med kraftig aspegers eller en kanske en psykopat skulle betee sig så.
Tror endast folk med kraftig aspegers eller en kanske en psykopat skulle betee sig så.
Tror endast folk med kraftig aspergers eller en kanske en lågbegåvad skulle tro att hans inlägg var seriöst.
Tror endast folk med kraftig aspergers eller en kanske en lågbegåvad skulle tro att hans inlägg var seriöst.
Han skriver mycket konstigheter, så svårt att avgöra. :smash:
Korvmedmos
2021-07-15, 11:09
Hur tusan tolkar ni det som att Dio var allvarlig med det han skrev?
delta_mats
2021-07-15, 11:25
Hur tusan tolkar ni det som att Dio var allvarlig med det han skrev?
Folk är trög i skallen helt enkelt.
Diomedea exulans
2021-07-15, 11:26
Jag var inte seriös, for the record.
Mitt syfte var att driva lite med machoattityden i startinlägget där trådskaparen kallade otränade människor för ”lata och odugliga”.
Exceptionellt många vältränade människor i Sverige, Skandinavien generellt. Besök Asien så ska du få se på fan hehe.
Folk är trög i skallen helt enkelt.
Det finns inga normies på brädan.
Change my mind...
Lafayette
2021-07-15, 11:46
Jag hoppas att människors lathet gör att kroppens behov av att träna evolutioneras bort med tiden, så vi kan leva långa hälsosamma liv utan att ödsla tid på pisstråkig träning.
Diomedea exulans
2021-07-15, 11:49
Jag hoppas att människors lathet gör att kroppens behov av att träna evolutioneras bort med tiden, så vi kan leva långa hälsosamma liv utan att ödsla tid på pisstråkig träning.
Bara att ta sitt ansvar och börja avla barn med folk som är snygga och friska utan träning.
Sjukt beteende. Håll det för dig själv framöver.
berserken
2021-07-15, 12:52
Jag var inte seriös, for the record.
Mitt syfte var att driva lite med machoattityden i startinlägget där trådskaparen kallade otränade människor för ”lata och odugliga”.Lata och odugliga är de väl inte men i dagens samhälle behöver man inte vara vältränad .
Sjukt beteende. Håll det för dig själv framöver.
Din thaiming har börjat bli lite off på sista tiden. Har det hänt något du vill prata om?*hug*
Din thaiming har börjat bli lite off på sista tiden. Har det hänt något du vill prata om?*hug*
Är nyvaccinerad, chippet kan ha satt sig på sniskan :(
shut teh face
2021-07-15, 16:21
Det beror helt och hållet på vart man befinner sig. Här på Gotland är det supermegasnygga turister överallt. Men går man in på Coop i en trött förort i Stockholm kan jag tänka mig att det är lvl 99 white trash mest.
Ladugårdsdörr
2021-07-15, 17:49
Bland svenskar finns idag endast några få nischade yrken och livsstilar som är fysiskt krävande. Att ha en normalfysik idag kommer inte gratis - det krävs att man har ett specialintresse, tur med genetiken eller klok nog att ta hand om sin kropp.
skyffelmördarn
2021-07-15, 17:55
Bland svenskar finns idag endast några få nischade yrken och livsstilar som är fysiskt krävande. Att ha en normalfysik idag kommer inte gratis - det krävs att man har ett specialintresse, tur med genetiken eller klok nog att ta hand om sin kropp.
Så är det, ingen som tänker längre på att de skulle vara något konstigt med att ha ett kontorsarbete och sitta ner hela dagarna.
Har väl blivit ännu värre nu under pandemin, många som upptäckt hur enkelt och bra det fungerar att arbeta hemifrån.
Plasttiger
2021-07-15, 17:59
Nu bor jag iofs i en håla med bönder och jägare, men jag blir ändå dwarfad regelbundet. De flesta klena människor jag ser bor oftast i städer, eller är socionomer.
+1.
När jag varit på besök i kolonierna är det en helt annan biceps demografi.
trädgårdsmöbel
2021-07-15, 18:50
Bara för att man ser smalfet och otränad ut betyder inte att man är svag. Kan nog lyfta mer än alla i tråden i vilken överkroppsövning som helst utan att se vältränad ut.
Torsk_ole
2021-07-15, 19:11
Min svärfar är på SM-nivå i marathon för veteran/master klassen och ser inte särskilt vältränad ut men springer väldigt snabbt.
Bara för att man ser smalfet och otränad ut betyder inte att man är svag. Kan nog lyfta mer än alla i tråden i vilken överkroppsövning som helst utan att se vältränad ut.
Kiryakos Grizzly > Chris Heria
Vem behöver magrutor när man kan gå genom väggar och bryta av träd
Min svärfar är på SM-nivå i marathon för veteran/master klassen och ser inte särskilt vältränad ut men springer väldigt snabbt.
Fy för ha en sådan svärfar.
Jag tycker inte att det är så farligt i Sverige än, inte jämfört med staterna och England.
Jag tycker inte att det är så farligt i Sverige än, inte jämfört med staterna och England.
Staterna är ett sjukt ställe. Så sanslöst många överviktiga.
Kiryakos Grizzly > Chris Heria
Vem behöver magrutor när man kan gå genom väggar och bryta av träd
https://i.imgur.com/KqQWLT9.jpeg
Så extremfetma ursäktas automatiskt av att man kan lyfta tungt? Göbben ser ju ut som en vandrande hjärtinfarkt avlad med en gödgris. Fast å andra sidan, så ser ju oftast dina jägare och bönder ut åsså.
Rikard Jansson
2021-07-16, 14:54
Så extremfetma ursäktas automatiskt av att man kan lyfta tungt? Göbben ser ju ut som en vandrande hjärtinfarkt avlad med en gödgris. Fast å andra sidan, så ser ju oftast dina jägare och bönder ut åsså.
Lol
Ladugårdsdörr
2021-07-16, 15:12
Efter en vår och sommar där jag besökt ovanligt många byggarbetsplatser är min första tanke att detta måste vara en grävmaskinist eller kanske kranförare...
Så extremfetma ursäktas automatiskt av att man kan lyfta tungt?
Ja. Mogged!
Ja. Mogged!
Alltså du får la ha vem du vill som idol men....
https://youtu.be/vOVCGebz8ZY
...kom igen.
Diomedea exulans
2021-07-16, 21:52
När man är så fet så ögonbrynen hänger ner så man ser konstant arg ut, då har man uppnått peak manlighet.
trädgårdsmöbel
2021-07-17, 06:21
Grizzly är ju dock fet-fet, inte smalfet. Peak smalfetma så är magen och midjan stor, dubbelhakor osv. men ben och armar är smala, men ändå mjuka, under 30cm överarmsmått trots ingen muskeldefinition alls.
Samma tanke slog mig här om dagen när jag var ute och badade för första gången den här sommaren. Jag har pga olika omständigheter tappat träningen totalt senaste månaderna och på det ätit ohälsosamt och gått upp en del i vikt, trots utebliven träning. Jag ser mer ut som en gris just nu och äcklas för det mesta när jag ser mig själv. Drog på mig T-shirten så fort överkroppen hade torkat varje gång jag hade badat. Badplatsen jag var på krävde en rätt lång promenad från badstegen till där vi låg och just när jag skämdes som allra mest så frågade en polare hur det känns att vara den enda som är vältränad på hela badplatsen.
Det säger rätt mycket att man som överviktig med ett par extra kilo muskler anses vara vältränad. Ribban är jävligt låg.
Samma tanke slog mig här om dagen när jag var ute och badade för första gången den här sommaren. Jag har pga olika omständigheter tappat träningen totalt senaste månaderna och på det ätit ohälsosamt och gått upp en del i vikt, trots utebliven träning. Jag ser mer ut som en gris just nu och äcklas för det mesta när jag ser mig själv. Drog på mig T-shirten så fort överkroppen hade torkat varje gång jag hade badat. Badplatsen jag var på krävde en rätt lång promenad från badstegen till där vi låg och just när jag skämdes som allra mest så frågade en polare hur det känns att vara den enda som är vältränad på hela badplatsen.
Det säger rätt mycket att man som överviktig med ett par extra kilo muskler anses vara vältränad. Ribban är jävligt låg.
Kan det vara så att du behöver ändra din syn på dig själv och sluta må dåligt över att se din egen kropp oavsett om du lagt på dig några kilon eller inte?
Är du jordbrukare eller äger du ett Chevaliere ställ? För i sådana fall har du förklaringen där, du "moggade" helt enkelt i sådana fall alla på stranden.
Extra atletpoäng om du har en normal mans bilring runt halsen.
Är alla lata och odugliga nuförtiden?
Bara lata och odugliga har tid att hänga på gym dagarna i ända, övriga har fullt upp med arbete och familj ;)
Jag tycker folk generellt är mer vältränade nu än någonsin, både yngre och äldre.
Kan det vara så att du behöver ändra din syn på dig själv och sluta må dåligt över att se din egen kropp oavsett om du lagt på dig några kilon eller inte?
Det skulle säkert inte skada men det är alltid trist att tappa formen. Jag tror väl egentligen också att det är min nuvarande syn på mig själv som gör att jag en dag får nog och tar tag i situationen igen.
Jag tycker folk generellt är mer vältränade nu än någonsin, både yngre och äldre.
Tror extremerna har vuxit iaf. Mer vältränade men också mer slappisar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.