Visa fullständig version : Nekades jobb pga utseende
trädgårdsmöbel
2021-06-19, 12:26
https://www.expressen.se/nyheter/ronja-nekades-jobb-pa-grund-av-utseendet/
Totalt vidrigt. Nekades städjobb pga vad? För snygg? Vidrigaste formen av diskriminering jag nånsin hört talas om. Är det här verkligen ok?
Diomedea exulans
2021-06-19, 12:31
Jag blev iallafall glad för nu vet jag varför jag aldrig får jobb.
trädgårdsmöbel
2021-06-19, 12:43
Jag blev iallafall glad för nu vet jag varför jag aldrig får jobb.
Ah det är därför jag aldrig lyckats bli arbetsbefriad? Lite surt åt bägge håll där.
Diomedea exulans
2021-06-19, 12:44
Ah det är därför jag aldrig lyckats bli arbetsbefriad? Lite surt åt bägge håll där.
Det finns bara ett sätt att lösa det, snygga borde få ett speciellt bidrag.
Langster
2021-06-19, 12:49
Jag tycker det är helt ok att man får neka folk jobb pga deras utseende när det handlar om ett utseende personen själv valt. T.ex tatueringar i hela ansiktet, piercingar i hela ansiktet, helt sjuka frisyrer, eller uppenbara plastikkirurgiska ingrepp. Inget konstigt med det, personen kommer att vara en representant för företaget, och vissa utseenden vill man kanske inte ska vara ansiktet utåt.
Ett privat företag är ingen välgörenhet, rätt sjukt att det ens finns regler för vad diskriminering är när det gäller anställning, det måste ju vara helt upp till ledningen för företaget att avgöra vilka personer som passar bäst på vilka positioner. Sen när en person väl är anställd ska det självklart finnas lagar och regler som skyddar den anställdes rättigheter och verkar mot diskriminering.
trädgårdsmöbel
2021-06-19, 12:57
Jag tycker det är helt ok att man får neka folk jobb pga deras utseende när det handlar om ett utseende personen själv valt. T.ex tatueringar i hela ansiktet, piercingar i hela ansiktet, helt sjuka frisyrer, eller uppenbara plastikkirurgiska ingrepp. Inget konstigt med det, personen kommer att vara en representant för företaget, och vissa utseenden vill man kanske inte ska vara ansiktet utåt.
Ett privat företag är ingen välgörenhet, rätt sjukt att det ens finns regler för vad diskriminering är när det gäller anställning, det måste ju vara helt upp till ledningen för företaget att avgöra vilka personer som passar bäst på vilka positioner. Sen när en person väl är anställd ska det självklart finnas lagar och regler som skyddar den anställdes rättigheter och verkar mot diskriminering.
Men det handlar inte om sjuk frisyr, tatueringar i hela ansiktet utan om fillers i läpparna. Ett städjobb dessutom. Finns väldigt mycket värre grejer en arbetsgivare inte får diskriminera för.
Diomedea exulans
2021-06-19, 13:01
Ett privat företag är ingen välgörenhet, rätt sjukt att det ens finns regler för vad diskriminering är när det gäller anställning, det måste ju vara helt upp till ledningen för företaget att avgöra vilka personer som passar bäst på vilka positioner. Sen när en person väl är anställd ska det självklart finnas lagar och regler som skyddar den anställdes rättigheter och verkar mot diskriminering.Ja, många inser nog inte hur jäkla dömande en stor del av befolkningen är gällande utseende. Jag kan idag 2021 höra folk i mina föräldrars generation helt utan ironi säga saker som ”jag pratade med Frida idag för första gången, och kan du tro, hon var faktiskt riktigt trevlig trots att hon har ring i näsan! Här har jag gått runt i två år och trott att hon var en idiot!”
Jag förstår rekryteraren.
Visst, det finns folk som ser betydligt värre ut. Men det det superfejkade och filtrerade utseendet tycker jag ger ett intryck av att vara ganska blåst och slapp. I ärlighetens namn, ser hon ut som någon som skulle stå ut med att skura toaletter särskilt länge? Ja det är att döma en bok efter omslaget, jag står för det. Man representerar sig själv med sitt val av utseende. Gäller smink, fillers och filter, precis som kläder och tatueringar.
Denna sorts bedömning gör alla arbetsgivare mot alla potentiella anställda. Problemet i just denna instans är väl vilket svin rekryteraren är som uttrycker sig på sånt vis mot en annan människa. Tveksamt att han skulle sagt samma sak om han sett henne först vid en intervju. Tyvärr så hade hon nog inte haft samma resultat vid en intervju, på grund av att så jävla många kvinnor idag kan inte ta en bra selfie ens om livet hängde på det. Rekryteraren hade säkert inte reagerat lika starkt om han sett henne i ofiltrerat dagsljus.
Brofessorn
2021-06-19, 13:54
Tycker det är bra, sådana där uppblåsta ankläppar är det största samhällsproblemet Sverige har idag.
Fredszky
2021-06-19, 14:54
Tycker arbetsgivare ska ha frihet att välja helt vilken personal den vill anställa. Vare sig diskriminering sker pga belastning i brottsregister, hakkors i pannan, tatuerade sleeves eller putläppar.
Det konstiga är förstås att arbetsgivaren, helt i onödan, motiverar avslaget med att hon har fel utseende.
Dåligt. Jag tycker det ska kvoteras in så mycket mångfald det bara går.
Tiden är kommen för de som själva bestämmer hur deras kroppar ska se ut.
https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/17007/production/_105951249_mjcomp976.jpg
Langster
2021-06-19, 15:17
Men det handlar inte om sjuk frisyr, tatueringar i hela ansiktet utan om fillers i läpparna. Ett städjobb dessutom. Finns väldigt mycket värre grejer en arbetsgivare inte får diskriminera för.
En städare går ofta och städar dagtid på andra företag, därmed blir hon verkligen ansiktet utåt. Och det är inte konstigt om städfirma inte vill sticka ut på något sätt med personer som ser märkliga eller oseriösa ut.
Fredszky
2021-06-19, 15:24
Det konstiga är förstås att arbetsgivaren, helt i onödan, motiverar avslaget med att hon har fel utseende.
Inte helt i onödan IMO.
Människor signalerar med kläder, frisyrer, tatueringar, jargong, uttal, ansiktsuttryck, mm vilken typ av person den är.
Den här arbetsgivaren tyckte inte att putande läppar signalerade en bra anställd hos hans företag.
Kanske var just den här tjejen fenomenal på att städa och skulle vara en tillgång för företaget, det kan man inte säkert veta, men hans erfarenhet gjorde att han valde att tacka nej till hennes ansökan.
Jag tycker det är helt i sin ordning att man får generalisera, ha fördomar, och diskriminera vem som helst för vad som helst i anställningsprocessen. Varför skulle man inte få göra det? Det är ju arbetsgivarens själv som får lida om den gör felaktiga bedömningar.
edit: Jag missförstod kanske ditt svar, du menar kanske att han skulle använt något annat svar, typ "tack, men vi har valt att gå vidare med en annan sökande", istället för "fillers, gtfo".
Det är väl klart att ett privat företag ska få neka folk jobb baserat på i princip vad de vill inklusive utseende om det så är för att personen är för sneögd, för stora framtänder, ful frisyr eller bara ser irriterande ut. Klimatet är ju dock inte helt optimerat för att motivera avslaget med de sakerna så det var ju faktiskt helkorkat av företaget att göra det när de bara hade kunnat skicka ett generellt mail: "tack för att du visat intresse för tjänsten. Tyvärr har vi denna gång valt att gå vidare med andra sökanden, men du är välkommen att söka jobb hos oss i framtiden".
Hur man ens tar sig tiden att skriva en personlig motivering för att nån har fillers är utom mitt förstånd.
skyffelmördarn
2021-06-19, 15:36
Man blir ju så jävla less på att alla yrken ska elitiseras, jag såg dokumentären om Samhall på svtplay ( https://www.svtplay.se/video/31029838/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-for-svag-for-samhall ) och den gjorde mig lite illa till mods. Ska det inte finnas någon plats längre för de som hamnat snett i livet?
Brofessorn
2021-06-19, 15:44
Det är väl klart att ett privat företag ska få neka folk jobb baserat på i princip vad de vill inklusive utseende om det så är för att personen är för sneögd, för stora framtänder, ful frisyr eller bara ser irriterande ut. Klimatet är ju dock inte helt optimerat för att motivera avslaget med de sakerna så det var ju faktiskt helkorkat av företaget att göra det när de bara hade kunnat skicka ett generellt mail: "tack för att du visat intresse för tjänsten. Tyvärr har vi denna gång valt att gå vidare med andra sökanden, men du är välkommen att söka jobb hos oss i framtiden".
Hur man ens tar sig tiden att skriva en personlig motivering för att nån har fillers är utom mitt förstånd.
Egentligen gjorde de ju bruttan en tjänst. De kan ju inte vara den enda arbetsgivaren som nekar arbetsintervju på grund av ankläppar, så nu vet hon det till nästa gång hon ska fylla dem.
Man blir ju så jävla less på att alla yrken ska elitiseras, jag såg dokumentären om Samhall på svtplay ( https://www.svtplay.se/video/31029838/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-for-svag-for-samhall ) och den gjorde mig lite illa till mods. Ska det inte finnas någon plats längre för de som hamnat snett i livet?
Samhall förstör ju för dem som kanske har hamnat lite snett i livet och som bara kan arbeta som t.ex. städare, men inte kan jobba på Samhall. Samhall utkonkurerar andra städföretag med sina låga arvoden.
trädgårdsmöbel
2021-06-19, 15:44
En städare går ofta och städar dagtid på andra företag, därmed blir hon verkligen ansiktet utåt. Och det är inte konstigt om städfirma inte vill sticka ut på något sätt med personer som ser märkliga eller oseriösa ut.
Men hon ser ju inte oseriös ut. Hon ser ju väldigt bra ut. Jag kan tycka att man skall få diskriminera på vilka grunder man vill, men det får man inte. Enligt lag. Det blir massiva böter på en sån sak, och massiv uthängning som vidrig ond människa, inte hyllningar i kommentatorsfält som för den här typen av diskriminering.
Langster
2021-06-19, 16:37
Hon ser ju väldigt bra ut.
Det är godtyckligt.
Hon har valt att se ut på ett sätt som av många uppfattas oseriöst.
Hon ser ut som någon som lider av osund självcentrering och har osunda ideal.
Plasttiger
2021-06-19, 16:48
Det är godtyckligt.
http://www.kolozzeum.com/forum/image.php?u=35&dateline=1291555319
Fillers tar 15 minuter och kostar typ 1000 kr att fixa..
trädgårdsmöbel
2021-06-19, 16:54
Det är godtyckligt.
Varför är den kopplingen ok att göra på henne, tillskriva henne negativa drag baserat på utseendet men inte ok med samma behandling på en transvestit, en fet kvinna, en rasifierad eller en muslim?
skyffelmördarn
2021-06-19, 17:08
Samhall förstör ju för dem som kanske har hamnat lite snett i livet och som bara kan arbeta som t.ex. städare, men inte kan jobba på Samhall. Samhall utkonkurerar andra städföretag med sina låga arvoden.
Har man bara hamnat lite lite snett i livet så ska man ta sig i kragen i första taget.
delta_mats
2021-06-19, 17:16
Varför är den kopplingen ok att göra på henne, tillskriva henne negativa drag baserat på utseendet men inte ok med samma behandling på en transvestit, en fet kvinna, en rasifierad eller en muslim?
Tänk vad roligt det hade varit om det var en fet kvinna istället. "tyvärr anställer vi inte feta kvinnor av erfarenhet, de är slappa och ger ett osunt intryck"
trädgårdsmöbel
2021-06-19, 17:38
Tänk vad roligt det hade varit om det var en fet kvinna istället. "tyvärr anställer vi inte feta kvinnor av erfarenhet, de är slappa och ger ett osunt intryck"
Jag misstänker att motsvarande tråd på familjeliv inte hade vart lika stödjande mot rekryteraren då :)
Brofessorn
2021-06-19, 18:05
Har man bara hamnat lite lite snett i livet så ska man ta sig i kragen i första taget.
Kan inte de med funktionsnedsättningar göra det också? Känner flera människor med diagnoser och handikapp som kunnat ta sig i kragen och skaffa riktiga jobb själva. Var går gränsen för "lite snett" och "snett"?
BelowAverage
2021-06-19, 18:25
Patriarkatet i fullt dagsljus!
Misstänker dock att rekryteraren är en kvinna.
Hen heter i varje fall Yvonne så jag misstänker att du har rätt.
Sen förstår man ju att det är oerhört viktigt för företaget att han ett bra ansikte utåt. Det måste se proffsigt ut, liksom.
https://www.fagershemservice.se/
Langster
2021-06-19, 19:53
Din poäng? Det tar många år att träna upp en sådan fysik, i jämförelse med att göra ankläppar på 10 minuter, vad ska ses som mest seriöst?
Sen går jag inte heller runt med bar överkropp eller i Gasp uniform. Det syns inte att jag tränar om jag inte vill det.
Förutom den feta kvinnan så har de övriga inte valt att födas med en viss läggning, kultur eller hudfärg, dessa saker säger i princip ingenting om hur de kommer att sköta sina jobb.
Fet kan ju vara en del av utseendet också, vilket tydligen är ok att neka någon jobb för. Tror inte att man får anställning som programledare på nyhetsmorgon i TV4 om man väger 300 kg... inte heller om man har ankläppar eller andra väldigt tydliga plastikkirurgiska ingrepp i nyllet.
trädgårdsmöbel
2021-06-19, 21:56
Din poäng? Det tar många år att träna upp en sådan fysik, i jämförelse med att göra ankläppar på 10 minuter, vad ska ses som mest seriöst?
Sen går jag inte heller runt med bar överkropp eller i Gasp uniform. Det syns inte att jag tränar om jag inte vill det.
Förutom den feta kvinnan så har de övriga inte valt att födas med en viss läggning, kultur eller hudfärg, dessa saker säger i princip ingenting om hur de kommer att sköta sina jobb.
Fet kan ju vara en del av utseendet också, vilket tydligen är ok att neka någon jobb för. Tror inte att man får anställning som programledare på nyhetsmorgon i TV4 om man väger 300 kg... inte heller om man har ankläppar eller andra väldigt tydliga plastikkirurgiska ingrepp i nyllet.
Diskrimineringsgrunderna är felaktiga. Om det är ok att neka någon för att hon förstorat läpparna borde det vara ok att neka någon för att han är muslim. Eller trans, eller rasifierad. En muslim kan sluta vara muslim, en trans kan klä sig och bete sig som sitt biologiska kön på arbetstid och en rasifierad kan försöka lära sig att agera som en vit person.
Ras, etnicitet, kultur och avvikande sexuell läggning säger långt mer än fillers i läpparna för hur en person kan sköta ett specifikt jobb. Men då är det diskriminering, men inte här. Då är det rätt åt henne och hennes fyllda läppar. Väldigt sjukt.
trädgårdsmöbel
2021-06-19, 22:01
Tydligt matriarkatet. Inte patriarkatet. Vita kvinnor som är en femma eller högre på den patriarkala attraktionsskalan skall tryckas ner till varje pris i den matriarkala världsordningen.
Langster
2021-06-19, 22:22
Diskrimineringsgrunderna är felaktiga. Om det är ok att neka någon för att hon förstorat läpparna borde det vara ok att neka någon för att han är muslim. Eller trans, eller rasifierad. En muslim kan sluta vara muslim, en trans kan klä sig och bete sig som sitt biologiska kön på arbetstid och en rasifierad kan försöka lära sig att agera som en vit person.
Ras, etnicitet, kultur och avvikande sexuell läggning säger långt mer än fillers i läpparna för hur en person kan sköta ett specifikt jobb. Men då är det diskriminering, men inte här. Då är det rätt åt henne och hennes fyllda läppar. Väldigt sjukt.
Ja det är väl skitsamma, så länge privata företag får anställa precis den de vill så är jag nöjd. Jag kan dock tycka att det är värre diskriminering om man väljer bort någon av en ytlig anledning som den sökande inte själv valt, såsom hudfärg eller läggning än pga en anledning som den sökande har full kontroll över.
Skulle jag gå till en jobbintervju i linne eller skicka ett CV med en bild på mig själv inoljad i poseringsbyxor och bli avvisad med argumentet att jag inte verkade seriös så skulle jag inte känna mig diskriminerad eller kränkt. Jag skulle ta till mig den feedbacken och göra annorlunda nästa gång.
Man måste ju inte vara helt jävla dum I huvudet, eller måste man vara det?
Om man söker jobb som porrskådis så kan ju putande läppar, eller bodybuildingposer vara passande men i nästan alla andra fall är det idiotiskt. Det borde väl för fan inte komma som en överraskning för en enda människa?
trädgårdsmöbel
2021-06-19, 22:42
Ja det är väl skitsamma, så länge privata företag får anställa precis den de vill så är jag nöjd. Jag kan dock tycka att det är värre diskriminering om man väljer bort någon av en ytlig anledning som den sökande inte själv valt, såsom hudfärg eller läggning än pga en anledning som den sökande har full kontroll över.
Skulle jag gå till en jobbintervju i linne eller skicka ett CV med en bild på mig själv inoljad i poseringsbyxor och bli avvisad med argumentet att jag inte verkade seriös så skulle jag inte känna mig diskriminerad eller kränkt. Jag skulle ta till mig den feedbacken och göra annorlunda nästa gång.
Man måste ju inte vara helt jävla dum I huvudet, eller måste man vara det?
Om man söker jobb som porrskådis så kan ju putande läppar, eller bodybuildingposer vara passande men i nästan alla andra fall är det idiotiskt. Det borde väl för fan inte komma som en överraskning för en enda människa?
Men hon har ju ingen porrig avklädd bild. Bara en bild på vad jag tror är hennes helt vanliga vardagliga ansiktsuttryck. Sen att det ser ut som en anka är för att hon ser ut som en anka.
Alltså jag tycker ickså att man skall få diskriminera på vilka skäl man vill när man anställer. Men så länge några tillstånd är undantagna och man kan diskriminera en svensk singelmamma med ett vitt barn, i sverige, för nån fånig orsak men inte en rasifierad, muslim eller en gay kommer jag vara sur på det och försöka väcka opinion mot det (efter vad jag vågar anonymt, har inte råd att förlora jobbet).
Langster
2021-06-19, 22:43
Ras, etnicitet, kultur och avvikande sexuell läggning säger långt mer än fillers i läpparna för hur en person kan sköta ett specifikt jobb.
Här måste jag dock tillägga att jag inte håller med, inte på långa vägar. Jag har jobbat med folk som har andra kulturella bakgrunder och avvikande läggningar och de har varit precis lika duktiga på sitt jobb som en ursvensk heteroman. Därmed inte sagt att en med ankläppar nödvändigtvis är sämre på sitt jobb... De enda gångerna jag har varit med om att folk verkligen spårat ut så har det varit ursvenska heteromän och då har det handlat om alkoholmissbruk i ett fall, i ett annat drogmissbruk som ledde till personens död till slut, i ett tredje fall inkompetens eller bristande intresse att sköta jobbet. I det fjärde fallet handlade det om fusk med arbetstider vilket ledde till avsked och därefter självmord.... alla dessa fall handlar om ursvenska heteromän.
Alla invandrare jag har jobbat med har skött sina jobb, likaså alla homosexuella.
Men liksom sexuell läggning, vad fan har det för betydelse på en arbetsplats? Ska ni ****** på jobbet eller?
trädgårdsmöbel
2021-06-20, 00:06
Här måste jag dock tillägga att jag inte håller med, inte på långa vägar. Jag har jobbat med folk som har andra kulturella bakgrunder och avvikande läggningar och de har varit precis lika duktiga på sitt jobb som en ursvensk heteroman. Därmed inte sagt att en med ankläppar nödvändigtvis är sämre på sitt jobb... De enda gångerna jag har varit med om att folk verkligen spårat ut så har det varit ursvenska heteromän och då har det handlat om alkoholmissbruk i ett fall, i ett annat drogmissbruk som ledde till personens död till slut, i ett tredje fall inkompetens eller bristande intresse att sköta jobbet. I det fjärde fallet handlade det om fusk med arbetstider vilket ledde till avsked och därefter självmord.... alla dessa fall handlar om ursvenska heteromän.
Alla invandrare jag har jobbat med har skött sina jobb, likaså alla homosexuella.
Men liksom sexuell läggning, vad fan har det för betydelse på en arbetsplats? Ska ni ****** på jobbet eller?
Vi är tydligt fast i en tidsloop där vi återupprepar oss med små variationer utan att komma nånstans.
Att få avvisa någon på en väldigt liten skitgrej som inte definierar henne öht. Men samtidigt inte få avvisa någon på en väldigt stor sak som helt definierar personen, du ser inte problemet där? Utöver det att detta vänds mot svenskar, i sverige, att vi får dömas ut på en liten detalj men skyddade grupper måste man bortse från det mesta av vad den personen är?
En normalfuntad person skulle nog säga att vara invandrare, muslim eller gay också är små skitgrejer som inte definierar en persons förmåga att göra sitt jobb. Om inte jobbet handlar om att vara genetisk svensk, äta gris eller knuvla någon av motsatta könet.. men dessa jobb söker de nog inte.
Det kan tyckas vara hyckleri att man får neka anställning på grund av plastikkirurgi men inte hudfärg eller sexualitet, men detta gäller ju ändå bara när orsaken uttalas. Sedan är väl plastikkirurgi ett personligt val, vilket homosexualitet eller etnicitet sällan är.
Om man håller käft om orsak så kan du neka folk anställning av i princip vilken orsak du vill, och så görs det också. Typ 90% av alla nekade anställningar har ju med något ytligt första intryck som inte blev helt rätt. Ofta utseende, om det är tatuering eller taskig klädstil eller groteskt utseende spelar väl inte så stor roll.
Det enda detta handlar om att denna rekryterare var så jävla korkad och inte kunde hålla tyst om varför just denna kandidat blev nekad. Undra om hon är så ärlig mot alla eller om hon särskilt avskyr billig plastikkirurgi.
Plasttiger
2021-06-20, 07:38
Du skrev
och har den bilden själv :-)
Att du inte fattade kopplingen är ju bara för go' alltså
För att förtydliga ytterligare: den allmänna uppfattningen om de som "är vältränade" (ofta dock värdelösa på riktiga jobb som att gräva med en spade) är inte så höga hehe
Du skrev
För att förtydliga ytterligare: den allmänna uppfattningen om de som "är vältränade" (ofta dock värdelösa på riktiga jobb som att gräva med en spade) är inte så höga hehe
Klart han fattade men den sitter på ett träningsforum och han skulle knappast använda den i en jobbansökan (som inte hade med träning att göra).
Förlåt Langster att jag svarade för dig, kunde inte hålla mig…
Läskeblask
2021-06-20, 07:56
Du skrev
Vad har Langsters bild att göra med det? Detta är ett anonymt träni gsforum
Diomedea exulans
2021-06-20, 08:13
Men han ser likadan ut när han söker jobb. Det syns inte på CV:n (gissar jag) men på anställningsintervjun.
Nu är jag generellt på Team Langster och fiende med Team Plasttiger, men i det här fallet måste jag ge Plastis rätt. Ser man ut som en bodybuilder så har man valt att se ut på ett sätt som uppfattas som oseriöst, samt ser ut som någon som lider av osund självcentrering och har osunda ideal (i allmänhetens ögon), dvs det som Langster menade att ankläppsbärande uppfattas som.
Det här med att det tar längre tid att skaffa en bodybuilderkropp än ankläppar gör ju snarare saken värre än bättre. Att lägga ner tiotusen timmar på att bli snygg måste ju anses mer fåfängt än att lägga ner en kvart på det.
Jag bör för säkerhets skull inflika att jag själv inte tror att Langster är oseriös eller osund, att jag inte heller tror att en ankläppsbärare behöver vara det, och att jag gärna hade sett ut som Langster och haft en tjej med ankläppar. Jag menar bara att om man tycker ”det är rätt att neka någon jobb pga ankläppar, men inte pga bodybuilderkropp, eftersom det förstnämnda tyder på att man är knäpp, men inte det sistnämnda”, då är man en hycklare.
Läskeblask
2021-06-20, 08:36
Men han ser likadan ut när han söker jobb. Det syns inte på CV:n (gissar jag) men på anställningsintervjun.
Nu är jag generellt på Team Langster och fiende med Team Plasttiger, men i det här fallet måste jag ge Plastis rätt. Ser man ut som en bodybuilder så har man valt att se ut på ett sätt som uppfattas som oseriöst, samt ser ut som någon som lider av osund självcentrering och har osunda ideal (i allmänhetens ögon), dvs det som Langster menade att ankläppsbärande uppfattas som.
Det här med att det tar längre tid att skaffa en bodybuilderkropp än ankläppar gör ju snarare saken värre än bättre. Att lägga ner tiotusen timmar på att bli snygg måste ju anses mer fåfängt än att lägga ner en kvart på det.
Jag bör för säkerhets skull inflika att jag själv inte tror att Langster är oseriös eller osund, att jag inte heller tror att en ankläppsbärare behöver vara det, och att jag gärna hade sett ut som Langster och haft en tjej med ankläppar. Jag menar bara att om man tycker ”det är rätt att neka någon jobb pga ankläppar, men inte pga bodybuilderkropp, eftersom det förstnämnda tyder på att man är knäpp, men inte det sistnämnda”, då är man en hycklare.
Om vi nu talar om Langster så har en satt välmående och vältränad ut på bilderna där han har t-skjorta på sig men fu har en poäng. Om vi är ärliga så många jobb kräver att man är i kontakt med kunder så oavsett vad vi tror så om en person kommer slipad i kostym och den andra med ansiktstatueringar och läppiercings så vet bi nog vem som ger bättre intryck.
Sen beror det på personen som skall anställa hur många minuspoäng man får för 50cm besep vs ankläppar
trädgårdsmöbel
2021-06-20, 08:55
För att försöka lyfta frågan: Är verkligen fyllda läppar oseriöst? Det signalerar att kvinnan försöker se bra ut (Nu ger det ofta motsatt effekt, men syftet är ju att det skall se bra ut. A for effort liksom).
När blev det oseriöst att försöka se bra ut?
Plasttiger
2021-06-20, 08:59
Klart han fattade men den sitter på ett träningsforum och han skulle knappast använda den i en jobbansökan (som inte hade med träning att göra).
Förlåt Langster att jag svarade för dig, kunde inte hålla mig…
Oj, hittade tydligen en öm tå tydligen.:devil:
Den allmänna uppfattningen om gymråttor/spännisar är inte positiv. Det är männens motsvarighet till ankläppar/annan plastikkirurgi. Rätt eller fel? Ja, det är ju DET TRÅDEN HANDLAR OM, haha. Sjukt att ni inte ser det.
Edit: Dio förklarade det mycket bättre än vad jag någonsin skulle kunna göra.
+1! När du har rätt så har du väldigt rätt.
Du förklarade det mycket bättre än vad jag gjorde!
Diomedea exulans
2021-06-20, 08:59
För att försöka lyfta frågan: Är verkligen fyllda läppar oseriöst? Det signalerar att kvinnan försöker se bra ut (Nu ger det ofta motsatt effekt, men syftet är ju att det skall se bra ut. A for effort liksom).
Nej, verkligen inte. Det är inte mer oseriöst än att plocka bort en snorkråka som hänger ur näsan. Båda sakerna gör man för att se bättre ut.
Brofessorn
2021-06-20, 09:07
Det signalerar att arbetssökande är lika seriös i livet som en Paradise Hotel-deltagare och lika dum som en gubbe med flint som försöker dölja den genom att kamma över några av de kvarvarande hårstråna
Lafayette
2021-06-20, 09:08
Det signalerar att arbetssökande är lika seriös i livet som en Paradise Hotel-deltagare och lika dum som en gubbe med flint som försöker dölja den genom att kamma över några av de kvarvarande hårstråna
Jag tänkte precis skriva detta, och Paradise Hotel, så himla kusligt :hbang:
Läskeblask
2021-06-20, 09:52
Oj, hittade tydligen en öm tå tydligen.:devil:
Den allmänna uppfattningen om gymråttor/spännisar är inte positiv. Det är männens motsvarighet till ankläppar/annan plastikkirurgi. Rätt eller fel? Ja, det är ju DET TRÅDEN HANDLAR OM, haha. Sjukt att ni inte ser det.
Edit: Dio förklarade det mycket bättre än vad jag någonsin skulle kunna göra.
+1! När du har rätt så har du väldigt rätt.
Du förklarade det mycket bättre än vad jag gjorde!
Inga ömma tår. Ja det är sant att spännisar ses som spännisar, likaså ankläppar. Jag själv ser inte att det automatiskt betyder att man är en idiot. Jag känner endel byggare. Några är smarta många mindre smarta spännisar. Några ankläppar ovkså och de har inte varit några krutuppfinnare direkt
Är det rätt eller fel? Ja det känns fel om personen i övrigt är ett bra val.
Langster
2021-06-20, 09:57
Allt handlar förstås om hur man väljer att presentera sig. Jag behöver som sagt inte se vältränad ut när jag väljer att inte göra det.
Dock så ska jag säga att jag ALDRIG stött på några negativa reaktioner pga min kropp. Att vara vältränad ses som något positivt generellt och det finns en dold fascination för muskler bland män, typ på samma sätt som många har en fascination för fotbollspelare eller idrottsmän.
Hade jag valt att presentera mig själv på ett sätt som framhäver kroppen på ett avvikande sätt eller i GASP-uniform så skulle det med 100% säkerhet ha medfört negativa reaktioner.
Att vara vältränad eller snygg bör addera en dimension till ens personlighet, det ska inte få en att verka endimensionell.
Brofessorn
2021-06-20, 10:08
Jag tänkte precis skriva detta, och Paradise Hotel, så himla kusligt :hbang:
Great minds think alike, broder.
Diomedea exulans
2021-06-20, 10:12
Ju mer jag tänker på det hela, desto mer förvirrad blir jag.
Det är många här som använder ordet "oseriös" som om det vore ett karaktärsdrag. Vad betyder det ens? Någon som är oseriös i allt den gör? Låter bli att sköta arbetsuppgifterna på jobbet, tränar utan ett schema, är otrogen i sina förhållanden, osv?
Är det inte lite konstigt att se oseriös som ett karaktärsdrag, med tanke på hur vanligt det är att man är jätteseriös på vissa plan, men oseriös på andra? Hur vanligt är det t ex inte med folk som tar jobbet seriöst men tränar oseriöst?
Jag blir ännu mer förvirrad över hur ankläppar (eller byggarkropp) skulle vara ett tecken på denna omtalade oseriositet.
Jag kan komma på två möjliga logiska slutledningar:
1) Personen har dålig smak, vilket är en form av dåligt omdöme, och kommer därför ta dåliga beslut i jobbet (vilket lite klumpigt kan uttryckas som att denne är oseriös i jobbet).
2) Personen bryr sig jättemycket om sitt utseende, vilket tyder på att den sannolikt bryr sig mindre om sitt jobb, vilket sannolikt innebär att denne utför jobbet dåligt (och alltså är oseriös med jobbet).
Edit: Eller vänta, jag kom på en tredje koppling: 3) Personen måste förstå att folk i allmänhet tycker att personen ser ut som en idiot, men skiter uppenbarligen i det. Eftersom personen inte bryr sig om en så viktig sak så bryr sig förmodligen inte personen om något annat heller, t ex att sköta sitt jobb. Personen är oseriös.
skyffelmördarn
2021-06-20, 10:19
Kan inte de med funktionsnedsättningar göra det också? Känner flera människor med diagnoser och handikapp som kunnat ta sig i kragen och skaffa riktiga jobb själva. Var går gränsen för "lite snett" och "snett"?
Jag kan inte avgöra det, men hon tjejen verkar ju vara helt normal förutom att hon är arbetslös. Det är ju något hon kan styra upp lättare än en person som bara har en hand, eller är svårt bipolär.
I vilket fall tror jag inte Samhall konkurrerar ur någon, deras verksamhet är ju mest inriktad på stora jobb som små företag inte hade kunnat haft personal att lösa i alla fall. Sen gör ju Samhall mer än städ också.
Brofessorn
2021-06-20, 10:34
Jag kan inte avgöra det, men hon tjejen verkar ju vara helt normal förutom att hon är arbetslös. Det är ju något hon kan styra upp lättare än en person som bara har en hand, eller är svårt bipolär.
I vilket fall tror jag inte Samhall konkurrerar ur någon, deras verksamhet är ju mest inriktad på stora jobb som små företag inte hade kunnat haft personal att lösa i alla fall. Sen gör ju Samhall mer än städ också.
Jag har själv sett Samhall ta kontrakt från vanliga städföretag med redan dålig ekonomi och behov av nedskärningar, just på grund av att de varit billigare, så det du tror stämmer helt enkelt inte alltid.
2) Personen bryr sig jättemycket om sitt utseende, vilket tyder på att den sannolikt bryr sig mindre om sitt jobb, vilket sannolikt innebär att denne utför jobbet dåligt (och alltså är oseriös med jobbet).
Jag gissar att det var ungefär så rekryteraren tänkte. Eller kanske mer typ, den där personen ser ut som en sådan som kommer lägga halva arbetstiden på att ta selfies. Det står denne fritt att tänka för när det gäller val till en arbetsplats så blir det att värdera sökanden mot varandra.
Dock får man aldrig uttryckta sig på det sättet!
Jag har anställt ett antal personer och lärt mig att man inte ska döma ”hunden efter håren”.
trädgårdsmöbel
2021-06-20, 11:19
Jag gissar att det var ungefär så rekryteraren tänkte. Eller kanske mer typ, den där personen ser ut som en sådan som kommer lägga halva arbetstiden på att ta selfies. Det står denne fritt att tänka för när det gäller val till en arbetsplats så blir det att värdera sökanden mot varandra.
Dock får man aldrig uttryckta sig på det sättet!
Jag har anställt ett antal personer och lärt mig att man inte ska döma ”hunden efter håren”.
Min gissning är att den kvinnlige rekryteraren är gammal, oattraktiv och feminist. Hennes position i yrkeslivet har tillåtit henne att utveckla sin sadistiska sida. Hon hatar vita heterosexuella män, men ännu mer än det så hatar hon vita unga kvinnor som ser bra ut.
Så hon hugger direkt på ankläpparna och känner sig väldigt nöjd och rejält kåt efteråt.
Korvmedmos
2021-06-20, 11:44
Min gissning är att den kvinnlige rekryteraren är gammal, oattraktiv och feminist. Hennes position i yrkeslivet har tillåtit henne att utveckla sin sadistiska sida. Hon hatar vita heterosexuella män, men ännu mer än det så hatar hon vita unga kvinnor som ser bra ut.
Så hon hugger direkt på ankläpparna och känner sig väldigt nöjd och rejält kåt efteråt.
Lika mycket som du hatar allt som inte är en vit heteroman eller snygg kvinna, lika mycket hat har "hon" som du har där du hittar på anledningar att kunna hata mer? Du målar upp en person som kanske inte ens existerar och blir arg över denne fiktiva person. Ja, det är ju vänsterfeministmuslimglobalisterna som är lättkränkta.
Innan någon kommer med sin "hah, gotcha" kan jag påpeka att nej, är inte feminist, vänster, gay, eller för den delen kvinna.
Trädgårdsmöbeln,
Du behöver inte gissa om utseendet, ligger en länk till hemsida med bild två sidor bak i tråden.
trädgårdsmöbel
2021-06-20, 13:37
Lika mycket som du hatar allt som inte är en vit heteroman eller snygg kvinna, lika mycket hat har "hon" som du har där du hittar på anledningar att kunna hata mer? Du målar upp en person som kanske inte ens existerar och blir arg över denne fiktiva person. Ja, det är ju vänsterfeministmuslimglobalisterna som är lättkränkta.
Innan någon kommer med sin "hah, gotcha" kan jag påpeka att nej, är inte feminist, vänster, gay, eller för den delen kvinna.
Är en tolkning baserat på väldigt lite info. Som ankläppar= tar inte ett städjobb seriöst, eller ankläppar=paradise hotel.
trädgårdsmöbel
2021-06-20, 13:52
Trädgårdsmöbeln,
Du behöver inte gissa om utseendet, ligger en länk till hemsida med bild två sidor bak i tråden.
Försöker undvika att gräva efter ammunition på det sättet eller nätstalka. Det är lite för lågt och inkräktande för ett ratande pga. ankläppar så jag nöjer mig med antaganden, men tack för infon :)
Det är fullständigt rimligt att en arbetsgivare kan neka anställning på grund av utseende. Det finns massor av arbeten där utseende, i snäv eller bredare definition, är en viktig och relevant faktor.
Det som beskrivs i artikeln är däremot ett exempel på vansinnigt dålig kommunikation och logik. "Du har ankläppar, därför kommer du att göra ett dåligt jobb" är idiotiskt. "Som ett serviceföretag där är vi måna om vår image och ställer därför stora krav på våra anställda. Det syns tydligt att du har fillers i läpparna vilket vi inte tillåter hos vår personal." Det senare hade varit fullt rimligt.
skyffelmördarn
2021-06-20, 14:39
När jag sökte jobb inom försvaret för ett par år sedan fick jag dra ner byxorna för att visa att jag inte hade opassande tatueringar.
berserken
2021-06-20, 19:33
När jag sökte jobb inom försvaret för ett par år sedan fick jag dra ner byxorna för att visa att jag inte hade opassande tatueringar.Kan inte tänka mej det varit ok att be en tjej dra ner byxorna
Om det är en representant för företaget så år det denne som är den enda som visat hur professionella de är.
Hon gick till en advokat som menar att det finns en rad punkter man kan anmäla om och att detta inte kommer in där men i många länder som har samma punkter kan det sträckas på. Jag har sett en del anmälningar om förolämpningar i UK t ex. Det handlar mer om advokaten tror att de kan vinna målet.
Sedan gick hon till tidningen som tog upp detta så det kan bli debatt om detta, jag gillar att hon gjorde det. Yngre är lite modigare i dag än för 40 år sedan, jag tänker mig att hon då kanske bara gått och satt sig ledsen i ett hörn och gråtit lite.
Så,
Frisyrer, hårförlängningar, noppade ögonbryn, peruker, speciella klädesplagg, stora trapz, nagellack, andra fixade kroppsdelar, hipsterskägg och vad mer finns för moralisterna att störa sig på?
När jag sökte jobb inom försvaret för ett par år sedan fick jag dra ner byxorna för att visa att jag inte hade opassande tatueringar.
Bra att veta. Om jag söker jobb inom försvaret ska jag komma ihåg att ha elefantkallingar på mig.
skyffelmördarn
2021-06-21, 08:27
Kan inte tänka mej det varit ok att be en tjej dra ner byxorna
Jag kanske ska tillägga att det här var hos en läkare, i samband med en hälsoundersökning. Så antar att kvinnor hade fått en kvinnlig läkare.
Det är väl samma sak om du ska bli polis? Antar att du inte får ha några "symboler" på dig då heller.
delta_mats
2021-06-21, 08:33
Om det är en representant för företaget så år det denne som är den enda som visat hur professionella de är.
Hon gick till en advokat som menar att det finns en rad punkter man kan anmäla om och att detta inte kommer in där men i många länder som har samma punkter kan det sträckas på. Jag har sett en del anmälningar om förolämpningar i UK t ex. Det handlar mer om advokaten tror att de kan vinna målet.
Sedan gick hon till tidningen som tog upp detta så det kan bli debatt om detta, jag gillar att hon gjorde det. Yngre är lite modigare i dag än för 40 år sedan, jag tänker mig att hon då kanske bara gått och satt sig ledsen i ett hörn och gråtit lite.
Så,
Frisyrer, hårförlängningar, noppade ögonbryn, peruker, speciella klädesplagg, stora trapz, nagellack, andra fixade kroppsdelar, hipsterskägg och vad mer finns för moralisterna att störa sig på?
Jag tycker de gjorde rätt i att inte anställa henne, med tanke på hennes reaktion.
Har man gjort till sig ett speciellt utseende får man räkna med att alla inte gillar det. Piercingar, tatueringar, muskler, frisyr/hårfärg eller ankläppar.
Om man tror att man har rätt till något så blir det ett dystert uppvaknande.
Langster
2021-06-21, 10:06
Så,
Det handlar inte om att vara moralist.
Detta är vad det handlar om: Vill man vara en del av ett samhälle så måste man vara beredd på att anpassa sig en aning.
Det är t.ex inte accepterat att gå runt på gator och torg naken, trots att det är extremt naturligt att vara naken. Vill man gå runt naken så får man hitta en plats där man kan göra det utan att andra måste utsättas för åsynen av ens blekfeta lekamen. Troligen rätt långt bort från samhället, ensam. Eller på en plats där det är accepterat, t.ex en nudiststrand.
Det är likadant med t.ex åsiktsfrihet och yttrandefrihet, har man vissa åsikter så kan man göra bäst i att hålla dem för sig själv om man vill kunna fungera normalt i samhället.
I flickans fall bör hon kanske söka jobb hos t.ex Club Privé där hennes utseende är accepterat och uppskattat. Vill hon däremot ha ett mer socialt accepterat jobb kan hon antingen anpassa sig eller försöka igen. Nu har hon iaf erfarenheten att hennes valda utseende inte är accepterat till 100% av samhället, processen att söka jobb kan därför bli mer utdragen för henne om hon väljer att inte anpassa sig. Hennes fall är långt ifrån extremt och jag tror säkert hon kan få ett vanligt jobb även utan anpassning, om det är det hon verkligen vill, men processen kan bli mer utdragen och det bör man vara medveten om - om man väljer att sticka ut på vissa sätt. Hade det varit trädgårdsmöbel som var rekryterare så hade hon dock fått jobb snabbare än kvickt, eftersom han tror att han ska få knuvla. :d
Diomedea exulans
2021-06-21, 10:14
Hade det varit trädgårdsmöbel som var rekryterare så hade hon dock fått jobb snabbare än kvickt, eftersom han tror att han ska få knuvla. :d
Han hade inte trott att han fått knuvla, eller ens försökt, men han hade anställt henne fortare än kvickt ändå, som en känga till woke-folk och eftersom han hade gillat att ha något snyggt att snegla på.
Langster
2021-06-21, 10:35
Han hade inte trott att han fått knuvla, eller ens försökt, men han hade anställt henne fortare än kvickt ändå, som en känga till woke-folk och eftersom han hade gillat att ha något snyggt att snegla på.
Han hade fantiserat om det.
Onanerat på toa och så. Det är accepterat, men inte att onanera på kontoret.
trädgårdsmöbel
2021-06-21, 11:13
:D :D Jag gillar vändningen diskussionen tagit här på slutet.
Diomedea exulans
2021-06-21, 11:28
Han hade fantiserat om det.
Onanerat på toa och så. Det är accepterat, men inte att onanera på kontoret.
Korrekt!
skyffelmördarn
2021-06-21, 11:34
Man måste ju ge städbolaget två tummar upp för att vara så raka och ärliga, det är ett bolag jag hade uppskattat att arbeta på i alla fall.
De kunde ju sagt "Vi hör av oss" och sen aldrig ringt eller "Tyvärr är inte du vad vi letar efter" men nej då, ett hederligt "Hur fan ser du ut människa" rakt i nyllet på henne istället.
Lite som juryn i Idol förr i tiden
M-QbTGRuwmw
trädgårdsmöbel
2021-06-21, 12:44
Korrekt!
Jag har klarat att onanera på angiven plats i Sahlgrenskas runkrum/förråd för att lämna spermaprov, så jag kan nog med viss säkerhet säga att måste jag, så kan jag onanera vart som helst. Jag kanske inte gillar det, men jag skulle kunna om jag var tvungen.
High1ander
2021-06-21, 13:57
Skillnaden är i lagen.
Moraliskt kanske ingen större skillnad, men rättsligt så får man ju inte göra så.
Jag är lite kluven, å ena sidan så är det dåligt med diskriminering och förutfattade meningar, å andra sidan så är det ju ändå väldigt mycket man kan anta om person beroende på vad för val de gjort i form av tatueringar/operationer, kläder, etc...
T.ex. om någon går på en jobbintervju med en bild på Che eller Marx kommer nog ge olika utslag om intervjun än på en vänster-tidning eller för en höger-tidning.
Rent krasst tror jag tankebanan i detta fall är lite "är man så ytlig så man har fillers, så vågar/vill man inte göra skitjobbet som just städning innebär". Korrekt eller inte...
Langster
2021-06-21, 14:31
Jag har klarat att onanera på angiven plats i Sahlgrenskas runkrum/förråd för att lämna spermaprov, så jag kan nog med viss säkerhet säga att måste jag, så kan jag onanera vart som helst. Jag kanske inte gillar det, men jag skulle kunna om jag var tvungen.
När du anställt henne och hon dyker upp någon timme försent på morgonen och passerar dig utan att säga ”hej” och istället bara himlar lite med ögonen och suckar. Då - då kommer du att vara tvungen att dyka in på toa.
trädgårdsmöbel
2021-06-21, 16:08
När du anställt henne och hon dyker upp någon timme försent på morgonen och passerar dig utan att säga ”hej” och istället bara himlar lite med ögonen och suckar. Då - då kommer du att vara tvungen att dyka in på toa.
Himlande med ögonen och suckande i kombination med sen ankomst är inget jag går igång sexuellt på :)
Förövrigt intressant antydning att bara för att jag är emot diskriminering pga läppförstoring så måste jag vara en kompulsiv onanist som måste onanera bara vid åsynen av någon av mina anställda.
Du däremot, baserat på en enda bild där hon är fullt påklädd har föreslagit både att hon borde arbeta med porr eller club prive.
Jag tror vi har hittat den kompulsive onanisten, och det är inte mig.
Langster
2021-06-21, 16:17
Himlande med ögonen och suckande i kombination med sen ankomst är inget jag går igång sexuellt på :)
Förövrigt intressant antydning att bara för att jag är emot diskriminering pga läppförstoring så måste jag vara en kompulsiv onanist som måste onanera bara vid åsynen av någon av mina anställda.
Du däremot, baserat på en enda bild där hon är fullt påklädd har föreslagit både att hon borde arbeta med porr eller club prive.
Jag tror vi har hittat den kompulsive onanisten, och det är inte mig.
”Den som sa det han var det!”, va?
Det är inget jag skäms för.
Läskeblask
2021-06-21, 16:35
Hon ser bra ut och om hon inte är stendum så har hon säkert nytta av det i framtiden när hon söker jobb. Det enda konstiga i detta fall är att företaget sade rakt ut hur det var. Angående diskrimineringsgrunderna så hur många blir inte det pga åldern? Det är som Langster sade. Vill man ha några coola tårar tatuerade under ögat så kommer folk se på dig på ett visst sätt.
Agitator
2021-06-21, 18:56
Klumpigt av företaget att öppet uttrycka sig sådär.
Fördomar har alla. Hon ser väldigt spacklad ut. Hon ser nog väldigt normal ut utan allt full blown spacklandet. Säkert mer söt utan att ta det hela vägen extremt. Men fillers i läpparna osv har jag personligen själv alltid tyckt signalerar osäkerhet osv. Hon ger vibbar av suicide girl looken.
Nåja. Att bara ens gå till kvällstidningarna för sånt här reportage avslöjar ju hur hon fungerar. Smart ifall hon gjorde bra pengar på det. Ännu smartare ifall det leder till jobb utan att hon själv behöver söka jobb. Säkert några AG som hört av sig. White knigts stuket osv.
trädgårdsmöbel
2021-06-21, 19:15
Alltså helvete vad ni läser in i ett par ankläppar. Porr, striptease, osäkerhet och självmord. Jag trodde jag var duktig på att tolka in mycket på lite information men det här är närmast bizarrt :D
skyffelmördarn
2021-06-21, 23:10
Alltså helvete vad ni läser in i ett par ankläppar. Porr, striptease, osäkerhet och självmord. Jag trodde jag var duktig på att tolka in mycket på lite information men det här är närmast bizarrt :D
Shh shh, det fylls på också :laugh: Låt det hållas, vore kul att se vart de hela slutar.
Sida 30 så är hon drogbaron och negerkung!
Kan vi inte spekulera i om hon har en man som kör runt mycket på tunga stenar? Folk har ju blivit cancelerade av mindre.
Shh shh, det fylls på också :laugh: Låt det hållas, vore kul att se vart de hela slutar.
Sida 30 så är hon drogbaron och negerkung!
Kan vi inte spekulera i om hon har en man som kör runt mycket på tunga stenar? Folk har ju blivit cancelerade av mindre.
Gå inte för långt och bli taskig på riktigt.:nono:
Agitator
2021-06-22, 02:41
Suicide girls är en look. Googla det.
Langster
2021-06-22, 07:14
Man behöver inte tolka in något alls, jag uttrycker bara varför hon får den reaktion hon får av t.ex arbetsgivaren som nekade henne jobbet.
Detta är inget konstigt, och borde verkligen inte komma som en överraskning för henne, vissa människor kommer att döma henne för hur hon väljer att se ut, även om hon under läpparna är någon slags kombination av Einstein och moder Theresa.
Det är samma sak med invandrare, oavsett om en invandrare råkar vara en hårt arbetande egenföretagare med universitetsutbildning så kommer tankarna i ditt huvud vara ”gängkriminell” och ”bidragstagande slöfock” när du passerar honom på gatan, innan du springer hem och kastar sig in på toa för att dra en Tarzan, fantiserandes om Ronjas ankläppar.
Folk har fördomar, de flesta invandrare är väldigt medvetna om detta. Och du är ju medveten om vad jag har för fördomar om vad du gör på toa (och vad du tänker om invandrare). Men Ronja, hon är helt jäkla clueless.
Brofessorn
2021-06-22, 07:42
Det finns ett påstående om kvinnor med ankläppar som stämmer på alla: De begår ett brott mot mänskligheten genom att från början vara, ofta vackra, kvinnor med nätta läppar man hade velat pussa natten lång, och sedan förvandla sig själva till groteska träskmonster som verkar ha sugit av en giftig kaktus. Det är dags att vi offer tar ställning mot detta.
trädgårdsmöbel
2021-06-22, 12:45
Man behöver inte tolka in något alls, jag uttrycker bara varför hon får den reaktion hon får av t.ex arbetsgivaren som nekade henne jobbet.
Detta är inget konstigt, och borde verkligen inte komma som en överraskning för henne, vissa människor kommer att döma henne för hur hon väljer att se ut, även om hon under läpparna är någon slags kombination av Einstein och moder Theresa.
Det är samma sak med invandrare, oavsett om en invandrare råkar vara en hårt arbetande egenföretagare med universitetsutbildning så kommer tankarna i ditt huvud vara ”gängkriminell” och ”bidragstagande slöfock” när du passerar honom på gatan, innan du springer hem och kastar sig in på toa för att dra en Tarzan, fantiserandes om Ronjas ankläppar.
Folk har fördomar, de flesta invandrare är väldigt medvetna om detta. Och du är ju medveten om vad jag har för fördomar om vad du gör på toa (och vad du tänker om invandrare). Men Ronja, hon är helt jäkla clueless.
Du verkar fixerad vid hur, när och vart jag onanerar. Så innan du börjar hoppas för mycket: Nej Langster, jag är smickrad av ditt intresse men jag känner inte samma för dig.
Langster
2021-06-22, 13:59
Du verkar fixerad vid hur, när och vart jag onanerar. Så innan du börjar hoppas för mycket: Nej Langster, jag är smickrad av ditt intresse men jag känner inte samma för dig.
Men kanske om jag fixar lite fillers i läpparna? Då kanske jag duger?
trädgårdsmöbel
2021-06-22, 14:05
Men kanske om jag fixar lite fillers i läpparna? Då kanske jag duger?
:) Du duger precis som du är, men jag får tacka nej ändå. Mitt hjärta tillhör någon annan.
Ladugårdsdörr
2021-06-22, 14:27
Vän av oordning undrar när det blir modernt att ta fillers även i läpparna "där nere".
Plasttiger
2021-06-22, 16:12
Vän av oordning undrar när det blir modernt att ta fillers även i läpparna "där nere".
Det är tyvär redan en "grej"! Drivet av den destruktiva porrindustrin
https://academic.oup.com/asj/article/37/10/1157/3760306
Labia Majora Augmentation
Labia majora augmentation aims to restore the size and look of the labia majora in cases of hypotrophy of the region. By performing labia majora augmentation some quite impressive results regarding the overall presence of the vaginal area can be achieved. Dr Mirmilstein uses liquid hyaluronic acid to achieve the desired effects. The results of the procedure are temporary, lasting about 12 months on average.
https://www.drvadimmirmilstein.com.au/cosmetic-vaginal-surgery-melbourne.html#majora
och om du verkligen vill se hur illa det är kan jag rekommendera denna bok som även visar hur hymenplastik går till *spy**spy*
https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-24819-2
Det är tyvär redan en "grej"! Drivet av den destruktiva porrindustrin
https://academic.oup.com/asj/article/37/10/1157/3760306
och om du verkligen vill se hur illa det är kan jag rekommendera denna bok som även visar hur hymenplastik går till *spy**spy*
https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-24819-2
Intimplastik har varit en grej bla i afrika väldigt länge. Känns väl som det är däråt man bör kasta första stenen.
skyffelmördarn
2021-06-22, 22:27
Gillar du fladdermus eller?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.