handdator

Visa fullständig version : Stålmannen är svart och Stålflickan är bisexuell

King Grub
2021-05-27, 11:21
Clark Kent kommer att vara svart i nästa Superman-film.

https://screenrant.com/black-superman-movie-story-details-origin-time-period/

Och nästa Supergirl är både latinamerikansk och bisexuell.

https://wegotthiscovered.com/movies/dceus-supergirl-reportedly-bisexual/

Jag har inget emot svarta eller bisexualla superhjältar alls, men Superman? :smash: Superman är den han är. Skapa en ny intressant svart hjälte istället. Känns bara extremt politiskt korrekt och krystat.

Lafayette
2021-05-27, 11:23
Bara vi slipper Henry Cavill så är det lugnt

stridis
2021-05-27, 11:27

Nej allt är inte lugnt för det.:smash:

Hollywood kan gå och självdö.

ceejay
2021-05-27, 11:32
Cavill <3

Anton Fräs
2021-05-27, 11:41
Jag har inget emot svarta eller bisexualla superhjältar alls, men Superman? :smash: Superman är den han är. Skapa en ny intressant svart hjälte istället. Känns bara extremt politiskt korrekt och krystat.

This is the way.

https://meme-generator.com/wp-content/uploads/mememe/2020/03/mememe_3d49ca3041787f3b24ee6d6b38db973b-1.jpg

Prost
2021-05-27, 11:50
Superman är den han är. Skapa en ny intressant svart hjälte istället. Känns bara extremt politiskt korrekt och krystat.

Jo, det "börjar" gå lite överstyr.. Har för nostalgins skull börjat kolla lite på gamla The A-Team -avsnitt, man skulle aldrig få för sig att låta en vit skådis spela som B. A. Baracus t.ex och det skulle inte passa heller.

När man lekte A-Team som barn så ville man alltid vara den coole Baracus, det var en riktig cool karaktär som råkade vara svart och jag skulle inte vilja att någon vit skulle ersätta den rollen för det skulle inte kännas riktigt.

Jag håller helt med on att Superman borde vara vit som han alltid varit men i samband med detta öppnades mina ögon.. jag verkar nog vara en högerextrem nazist.. :-(

40plus
2021-05-27, 12:02
Helt ok om "Barack", biografin om Obamas liv, spelas av Tom Cruise. Om det inte går för sig så skall vi kanske sluta med att försöka ändra på verkliga eller etablerade karaktärer.

Det gick ju.... sisådär med nya kvinnliga ghostbustersfilmen.

Gregow
2021-05-27, 12:04
Det fina är att filmerna kommer floppa ordentligt.

Snubben
2021-05-27, 12:12
Jag har inget direkt emot att man väljer andra skådespelare med annan färg, eller kulturell bakgrund. Men det jag lackar över är att dessa remakes eller nya oftast tas fram för att man ska highlighta just "åh titta nu är karaktär x i hudfärg y" eller "nu är karaktär p med sexualitet g" och man skippar helt fokus på en bra story eller att det t.ex. är bra filmat. Det blir en simple dussin-film som troligen lämpar sig direct-to-video..

Senaste exemplen är väl när man ska ha kvinnliga karaktärer istället för manliga, t.ex. Ghost busters eller Brides maids (kopia på hangover) etc. Dom floppar för man trycker mer på "ÅÅÅH ANNAT KÖÖööÖÖööÖN tiiIIhhihihiII" än istället för att fokusera på något riktigt nytt. Ny rolig story, eller att filma det bra, eller arbeta med skämten etc.

Diomedea exulans
2021-05-27, 12:16
Helt okej för mig, så länge Clark Kent fortsätter vara vit.

Brofessorn
2021-05-27, 12:27
Helt okej för mig, så länge Clark Kent fortsätter vara vit.

Sitter du här och uppmanar till white face? Eller blackface?

ChuckTesta
2021-05-27, 12:31
Ser fram emot Black Panther 2 med Chris Hemsworth.

r3mpuh
2021-05-27, 12:40
Svarta stålmannen kommer ju uppenbarligen vara svagare än vita stålmannen.
Vita stålmannen absorberar ju D-Vitamin snabbare ifrån solen.
:smokin:

Snobbe
2021-05-27, 12:40

Det kommer vara Henry Cavill men i blackface.

trädgårdsmöbel
2021-05-27, 13:21
Det här är något de gjort länge med vita människors historia, försökt skriva om den med svarta och muslimer i. Så att göra samma med vår populärkultur och fiktiva karaktärer är kanske lite tamt i jämförelse, men en del i det.

En del i en pågående etnisk rensning.

Langster
2021-05-27, 13:53
Är det inte till att börja med väldigt konstigt att Stålmannen, som kommer från en annan planet, ser ut exakt som en människa? Tänk om han såg ut exakt som en albatross istället? Vad är din superkraft då? Jag kan FLYGA!!

Men allvarligt, finns det någon förklaring till att kryptoner eller vad de kallas ser exakt ut som människor?

Langster
2021-05-27, 13:59
Ett annat exempel på detta fenomen att man byter ras på karaktärer är ju Rosa Pantern, jag blev jäkligt upprörd när jag såg filmerna där karaktären spelades av en mossig vit gubbe. Han ska ju vara rosa, och dessutom vara panter.

stridis
2021-05-27, 14:04
Finns en alternativ stålmannen som är svart men nej de skall verkligen gå hela vägen och göra Clark Kent svart.

Bojkotta skiten.

Rikard Jansson
2021-05-27, 14:04
Det värsta tillfället var IMO när de förstörde Artemis Fowl. Väntade på den filmen sen boken kom ut när jag var 10 och så förstörde de den fullständigt. Det värsta var att boken hade riktigt välskriven female empowerment genom att Holly var den första kvinnan i deras poliskår. Sen skulle PC-puckon in och ändra hennes chef från en mansgris till en kvinna och sabbade allting.

kvarnis
2021-05-27, 14:05
Det är en pågående kulturrevolution mot vita, ingen annan hudfärg är lika hatad just nu.

De gör samma sak med tvspelen, nästa witcher kommer de garanterat förstöra med woke propaganda.

Langster
2021-05-27, 14:11
Fast man få se det så här också, det är inte alltid man lägger till svarta karaktärer nuförtiden, man tar faktiskt bort dem ibland också. Exempel: Pippi Långstrump, hennes pappa är inte längre Negerkung, utan bara Kung i de moderna utgåvorna. Man förnekar alltså de svartas existens helt och hållet, så det är väl tur att Stålmannen blir svart, så vi får lite balans i det hela.

Langster
2021-05-27, 14:15
Det är en pågående kulturrevolution mot vita, ingen annan hudfärg är lika hatad just nu.

De gör samma sak med tvspelen, nästa witcher kommer de garanterat förstöra med woke propaganda.

Ja... det är verkligen förfärligt, va?
Åh fy, stackars oss. Tårarna rinner ner för mina vita kinder!

Eller vad hände med att inte bry sig om irrelevanta struntsaker?

Rikard Jansson
2021-05-27, 14:29

Tänkte skriva nåt längre men du är ju dum i huvudet får räcka

trädgårdsmöbel
2021-05-27, 14:37

Det är sammantaget av konstant bombardemang av irrelevanta struntsaker. Varje sak för sig är futtig, ihop är det ett bombardemang.

Langster
2021-05-27, 14:39
Tänkte skriva nåt längre men du är ju dum i huvudet får räcka

Ja men skriv något längre då, för jag fattar faktiskt inte vad alla grinar om.
Orka bry sig om fantasikaraktärers hudfärg? Eller att vi stackars vita män har det sååå tufft nu eftersom stålis ska vara svart?

Jag tycker livet kan vara tufft på 99 sätt, men stålmannens hudfärg är inte ett av dem.

King Grub
2021-05-27, 14:45
goPCvfL1pgo

Rikard Jansson
2021-05-27, 15:03
Ja men skriv något längre då, för jag fattar faktiskt inte vad alla grinar om.
Orka bry sig om fantasikaraktärers hudfärg? Eller att vi stackars vita män har det sååå tufft nu eftersom stålis ska vara svart?

Jag tycker livet kan vara tufft på 99 sätt, men stålmannens hudfärg är inte ett av dem.

Därför att filmerna förstörs. Man trycker in billiga dåliga politiska poänger på bekostnad av bra story bara för att det ska sticka i ögonen på folk och för att plocka duktighetspoäng (se Artemis Fowl). Man tar karaktärer som vars personlighet och djup har byggts upp över flera filmer och förvandlar dem till platta tråkiga PC-promoters (se Mystique i senaste X-Men filmen). Och varför ska serier som Falcon and the Winter soldier till 50% handla om amerikansk tråkig politik där man diskuterar om USA är redo för en Black Falcon? Problemet är att dessa filmskapare tänker inte som du tänker, att ja självklart kan en superhjälte vara kvinnlig eller svart (Blade, Ripley, Falcon) utan det ska recastas enbart av anledningen Fuck you sluta vara en bigot/sexist/transphobe och så kör de ner sina värdelösa poänger i halsen på en när man bara vill se en bra film.

Edit: sen kan man väl såklart tycka att "varför ens bry sig LOL" men så kan man väl säga om allt. Om det bestämdes att alla fria vikter togs bort i alla gym för det främjar toxisk maskulinitet så skulle ju du säkert bli sur men då skulle ju någon säga "varför bryr du dig ens LOL du får väl jobba dig stark jävla spännis"

hahavaffan
2021-05-27, 15:08
Helt okej för mig, så länge Clark Kent fortsätter vara vit.:laugh:

Köttis
2021-05-27, 15:16
Det värsta tillfället var IMO när de förstörde Artemis Fowl. Väntade på den filmen sen boken kom ut när jag var 10 och så förstörde de den fullständigt. Det värsta var att boken hade riktigt välskriven female empowerment genom att Holly var den första kvinnan i deras poliskår. Sen skulle PC-puckon in och ändra hennes chef från en mansgris till en kvinna och sabbade allting.

Var female empowerment någonting du tänkte mycket på när du läste böcker som 10åring?

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Rikard Jansson
2021-05-27, 15:18
Var female empowerment någonting du tänkte mycket på när du läste böcker som 10åring?

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Nej, inte direkt. Är inte tjej så det är väl inte jätteaktuellt. Men den som finns i boken kan ju vem som helst se är mycket mer potent och intressant än att göra om Ghostbusters till kvinnor bara för att.

Langster
2021-05-27, 16:04
Därför att filmerna förstörs. Man trycker in billiga dåliga politiska poänger på bekostnad av bra story bara för att det ska sticka i ögonen på folk och för att plocka duktighetspoäng (se Artemis Fowl). Man tar karaktärer som vars personlighet och djup har byggts upp över flera filmer och förvandlar dem till platta tråkiga PC-promoters (se Mystique i senaste X-Men filmen). Och varför ska serier som Falcon and the Winter soldier till 50% handla om amerikansk tråkig politik där man diskuterar om USA är redo för en Black Falcon? Problemet är att dessa filmskapare tänker inte som du tänker, att ja självklart kan en superhjälte vara kvinnlig eller svart (Blade, Ripley, Falcon) utan det ska recastas enbart av anledningen Fuck you sluta vara en bigot/sexist/transphobe och så kör de ner sina värdelösa poänger i halsen på en när man bara vill se en bra film.

Edit: sen kan man väl såklart tycka att "varför ens bry sig LOL" men så kan man väl säga om allt. Om det bestämdes att alla fria vikter togs bort i alla gym för det främjar toxisk maskulinitet så skulle ju du säkert bli sur men då skulle ju någon säga "varför bryr du dig ens LOL du får väl jobba dig stark jävla spännis"

Men filmen hade säkert varit dålig ändå, när gjordes senast en bra stålmannen-film?
Jag förstår hur du tänker, och hur du tänker att filmskaparna tänker. Men hade de en jäkligt bra idé så skulle de inte tumma på det för att få in nån agenda. De har inte en bra idé, de vet att filmen blir skit, så de kan lika gärna trycka in en sån sak som att stålmannen kommer att vara svart, för det är enda sättet att ens få någon att uppmärksamma att det kommer en ny stålmannen-film. Och samtidigt får de lite PC cred och woke poäng - men tro mig de bryr sig inte ett skit.

Agitator
2021-05-27, 16:06
Stålmannen kanske dör i storyn och en ny stålmannen kommer? Finns väl säkert mörkhyade kryptoner.

Langster
2021-05-27, 16:07
Stålmannen kanske dör i storyn och en ny stålmannen kommer? Finns väl säkert mörkhyade kryptoner.

Som av en händelse även råkar få namnet Clark Kent?

Rikard Jansson
2021-05-27, 16:09
Men filmen hade säkert varit dålig ändå, när gjordes senast en bra stålmannen-film?
Jag förstår hur du tänker, och hur du tänker att filmskaparna tänker. Men hade de en jäkligt bra idé så skulle de inte tumma på det för att få in nån agenda. De har inte en bra idé, de vet att filmen blir skit, så de kan lika gärna trycka in en sån sak som att stålmannen kommer att vara svart, för det är enda sättet att ens få någon att uppmärksamma att det kommer en ny stålmannen-film. Och samtidigt får de lite PC cred och woke poäng - men tro mig de bryr sig inte ett skit.

Tror faktiskt inte det. Jag menar man kan väl tycka alla superhjältefilmer är skit om man vill men det gör verkligen inte jag. Jämför t.ex Logan eller Days of Future Past i X-men serien jämfört med Dark Phoenix och man ser vilken enorm skillnad det är. Eller Dark Knight Rises i DC universe jämfört med den senaste dyngan de har gjort. Eller varför inte Iron Man jämfört med Captain Marvel. Det går rakt utför med allting. Är man inte intresserad av superhjältefilmer är det ju förstås svårt att nry sig.

Rikard Jansson
2021-05-27, 16:10

Finns massa bra svarta hjältar i det universumet. Se klippet som KG länkade.

Langster
2021-05-27, 16:17
Tror faktiskt inte det. Jag menar man kan väl tycka alla superhjältefilmer är skit om man vill men det gör verkligen inte jag. Jämför t.ex Logan eller Days of Future Past i X-men serien jämfört med Dark Phoenix och man ser vilken enorm skillnad det är. Eller Dark Knight Rises i DC universe jämfört med den senaste dyngan de har gjort. Eller varför inte Iron Man jämfört med Captain Marvel. Det går rakt utför med allting. Är man inte intresserad av superhjältefilmer är det ju förstås svårt att nry sig.

Jag tycker om bra superhjältefilmer. Men de blir inte bra bara för att de görs, det måste ju vara rätt manus, rätt regissör och rätt skådespelare. Säkert spelar saker som producenter osv också in. Men det har ju uppenbart gått inflation i superhjältefilmerna. Nu är ju typ 50% av alla högbudget-actionfilmer som görs superhjältefilmer. Det är klart att man får slut på idéer, slut på folk som är inspirerade att göra något bra... och att man bara försöker casha in på trenden.

Men var Captain Marvel så usel förresten? Jag minns knappt, men jag vet att en del av Iron Man filmerna var rätt trista iaf.

Langster
2021-05-27, 16:26
Men samtidigt, Rikard, så köper jag att man tycker det är trist att de byter ut karaktärer bara för att vara woke. Det är inte det jag har problem med. OK trist, filmen faller inte mig i smaken.
Men att ta det som ett existentiellt problem där man känner sig attackerad som vit hetero man... då har man för lite verklighet i sitt liv.

trädgårdsmöbel
2021-05-27, 16:46
Men samtidigt, Rikard, så köper jag att man tycker det är trist att de byter ut karaktärer bara för att vara woke. Det är inte det jag har problem med. OK trist, filmen faller inte mig i smaken.
Men att ta det som ett existentiellt problem där man känner sig attackerad som vit hetero man... då har man för lite verklighet i sitt liv.

Skulle du anse samma sak om en vit man spelade shaft? Scarlet Johansen i rollen som Nelson Mandela och Martin Luther King? Som en struntsak eller en attack på en ras?

Diomedea exulans
2021-05-27, 16:49
Man kan ju störa sig på att seriefigurskaraktärer i filmer inte är tillräckligt lika sina motsvarigheter i serietidningarna överlag.

Jag själv har alltid stört mig på att Hugh Jackman är alldeles för lång för att spela Wolverine, så jag anser mig ha rätt att störa mig på att nån har fel hudfärg.

Ekko
2021-05-27, 16:58
Brukar detta ge ett bra resultat för vinsterna på något sätt? Ser inte varför de skulle göra det annars.

Brofessorn
2021-05-27, 17:05
Såg faktiskt en intervju "on the street" där folk blev frågade om de tänkte gå på biopremiären för filmen. Ganska intressanta svar:
ion even go to da movies bro only wypipo do dat shit, finna watch dis flick with them black superhero brotha when it blows up on dat Netflix yo

King Grub
2021-05-27, 17:09
Brukar detta ge ett bra resultat för vinsterna på något sätt? Ser inte varför de skulle göra det annars.

Nej, det har alltid blivit katastrofala floppar.

panzerpig
2021-05-27, 17:11
Finns en alternativ stålmannen som är svart men nej de skall verkligen gå hela vägen och göra Clark Kent svart.

Bojkotta skiten.

precis. Finns väl t om två alternativa stålmannen som är svarta som dom kunde gjort film om. varför reboota med Kal-El/clark Kent?

trädgårdsmöbel
2021-05-27, 17:12

Nej det brukar inte göra det. Men kan göra det. Om de som blir sura ändå ser filmen (de blir sura men inte så sura att de avstår) ihop med extrapubliken de får av att vara woke skulle det kunna bli riktig högvinst.

För en missnöjd biobesökare har ändå betalat.

Langster
2021-05-27, 17:19
Skulle du anse samma sak om en vit man spelade shaft? Scarlet Johansen i rollen som Nelson Mandela och Martin Luther King? Som en struntsak eller en attack på en ras?

Jag skulle inte bry mig ett smack. Men det skulle vara intressant att se reaktionerna.

Det jag skulle vilja se är Adolf Hitler spelad av en svart kvinna som är muslim. Allt annat oförändrat.
Eller Adolf Hitler utbytt till profeten Muhammad, allt annat oförändrat. Det vore nåt det.

Eller Adolf Hitler som kvinnan i Titanic - med profeten Muhammads utseende. Paint me like ein of your french görls, Jack! Och Jack målar en jävla hund.
Fan då DÅ snackar vi!!!

Langster
2021-05-27, 17:57

Vad hände när Lars Vilks gjorde Muhammad rondellhundar? Vad tyckte vi om muslimer då? HAHAHA faaan vad de överreagerar, fan fantasifigurer får man väl avbilda precis hur man vill, va hahaha. Lugna ner er nu lite va, det är inte så aaaallvarligt, va?
Och ja detta ÄR den sunda och riktiga reaktionen på det beteendet.
Men akta er så att ni inte blir likadana när de byter färg och kön på era hjältar.
Ta det med en axelryckning och gå vidare i era liv, bli inte som de andra. Visa och känn själva att ni står över sånt trams.

Eller låt tårarna rinna ner ända till era skära skinkor era jävla fjollor.

berserken
2021-05-27, 18:06
Bara Hulken förblir grön så är det ok

Diomedea exulans
2021-05-27, 18:16
Bara Hulken förblir grön så är det ok

Håller inte med:

One of the most powerful comic book characters ever, the Hulk has seen a multitude of changes since he was first conceived by Stan Lee and Jack Kirby, and some of those changes have been in coloring.

https://www.ranker.com/list/all-the-colors-the-hulk-has-been/l-zane-pinnock

https://imgix.ranker.com/user_node_img/50066/1001310220/original/red-hulk-photo-u1?auto=format&fit=crop&fm=pjpg&w=650&q=60&dpr=2

https://imgix.ranker.com/user_node_img/50066/1001310204/original/gray-hulk-photo-u1?auto=format&fit=crop&fm=pjpg&w=650&q=60&dpr=2

https://imgix.ranker.com/user_node_img/50066/1001310225/original/blue-hulk-photo-u1?auto=format&fit=crop&fm=pjpg&w=650&q=60&dpr=2

grondahl
2021-05-27, 18:31
Brides maids (kopia på hangover) etc. Dom floppar.

Har du sett Bridesmaids? Att dra in 9 ggr budget en flopp?

Vinter
2021-05-27, 18:34
Det är väl egentligen inget problem, lite självägning? Målgruppen är knappast hardcore stålmannen fans. Det är ju inte mina pengar, så spelar ingen roll. Med mina ganska fåtal poäng i marknadsförning gissar jag att det är ett korkat beslut för plånboken.

Som att göra proteinpulver med surströmmingsmak för hela budgten. Skicka PS5 endast med handkontroll för vänsterhänta.

Lite roligt är det. Alla memes gör att det är värt det speciellt när företag som DC redan blöder pengar.

Är det en bra story dock...

berserken
2021-05-27, 18:41
Undrar om i framtiden det är pk att visa upp mer handikappade .Kanske stålmannen med Downs syndrom ?

PowerFlower
2021-05-27, 18:41
Det bästa är ju ändå när vita bara gapar och tar emot, hela jävla kulturen och historian blir totalförstörd/förändrad och ni bara ser på.

Otroligt.

PowerFlower
2021-05-27, 18:45
"varför ens bry sig LOL"

Är responsen från den tama svenska mannen som blivit så kuvad att han inte bryr sig ett skit om något längre. Sin historia, nation, släkte, inget spelar någon roll för den svenska mannen nu mera. Så vek har han blivit.

Det är sorgligt att se uppgivenheten.

King Grub
2021-05-27, 18:46
DC blöder inte pengar. Serietidningarna går med vinst. DC gör inga filmer.

Langster
2021-05-27, 18:46
Det bästa är ju ändå när vita bara gapar och tar emot, hela jävla kulturen och historian blir totalförstörd/förändrad och ni bara ser på.

Otroligt.

”Historian”...
Du kan ju gapa och ta emot genom att vara så butthurt. Låt det komma åt dig, bry dig - var en loser.

Eller visa istället vilket nobelt djur den vite mannen är.
”Åh, ursäkta... nej jag har inte tid med me too och black lives matter, jag är upptagen med att uppfinna en atombomb”

PowerFlower
2021-05-27, 18:53

Så är det, även den mest rabiata vänstersopan lär ju fan ha vaknat upp vid det här laget.

... kanske inte.

Så sjukt uppenbart att man måste verkligen vara totalt lost för att inte fatta vad som pågår nu.

PowerFlower
2021-05-27, 18:54
”Historian”...
Du kan ju gapa och ta emot genom att vara så butthurt. Låt det komma åt dig, bry dig - var en loser.

Eller visa istället vilket nobelt djur den vite mannen är.
”Åh, ursäkta... nej jag har inte tid med me too och black lives matter, jag är upptagen med att uppfinna en atombomb”

Ja här hade vi minsann en rejäl cuck ser jag. Antar att frugan styr ditt tänk, korrekt? Det brukar vara så med er cucks.

Diomedea exulans
2021-05-27, 18:57

Otroligt.

"varför ens bry sig LOL"

Är responsen från den tama svenska mannen som blivit så kuvad att han inte bryr sig ett skit om något längre. Sin historia, nation, släkte, inget spelar någon roll för den svenska mannen nu mera. Så vek har han blivit.

Så är det, även den mest rabiata vänstersopan lär ju fan ha vaknat upp vid det här laget.

... kanske inte.

Så sjukt uppenbart att man måste verkligen vara totalt lost för att inte fatta vad som pågår nu.

Ja här hade vi minsann en rejäl cuck ser jag. Antar att frugan styr ditt tänk, korrekt? Det brukar vara så med er cucks.
Var snäll och använd multicitering.

Lafayette
2021-05-27, 18:58

Nilz.*hug*

Langster
2021-05-27, 19:05

Haha, och du är en incel förstår jag. Som tror att hela samhället och världen konspirerar mot dig bara för att du inte har förmågan att ta tag i ditt eget liv.

Läste du inte vad jag skrev? Den konspiration du tror på finns bara om du tror på den. Om du låter den trycka ned dig så har du förlorat. Eller så kan du välja att stå över det och vara den ubermensch du tror att du har rätt att vara. Men det blir man inte av att gråtrunka framför datorn.

PowerFlower
2021-05-27, 19:08

Ah här ser man ja, "irrelevanta struntsaker!". Du är totalt borta, lost, förlorad, antagligen kontrollerad av frugan som röstar på MP, S eller Vänstern.

Det är fan sorgligt att se den svenska mannen idag, noll stolthet kvar, zero. En totalt uppgiven simp, "ingenting spelar någon roll...".

Sådan man :laugh:

PowerFlower
2021-05-27, 19:08
Haha, och du är en incel förstår jag. Som tror att hela samhället och världen konspirerar mot dig bara för att du inte har förmågan att ta tag i ditt eget liv.

Läste du inte vad jag skrev? Den konspiration du tror på finns bara om du tror på den. Om du låter den trycka ned dig så har du förlorat. Eller så kan du välja att stå över det och vara den ubermensch du tror att du har rätt att vara. Men det blir man inte av att gråtrunka framför datorn.

Konspiration :laugh:

PowerFlower
2021-05-27, 19:09
"Stå över den" genom att ignorera att er kultur blir totalt söndersmulad av galna marxister, ja, det är starkt gjort, väldigt starkt! ;)

Rikard Jansson
2021-05-27, 19:10
Nu förstår jag helt plötsligt Langsters synvinkel. Herregud PowerFlower

Langster
2021-05-27, 19:12
Konspiration :laugh:

Vad är roligt med det ordet? Vet du ens vad det betyder?

"Stå över den" genom att ignorera att er kultur blir totalt söndersmulad av galna marxister, ja, det är starkt gjort, väldigt starkt! ;)

Vilken kultur är det du refererar till? Den där superman ingår? Eller vilken kultur är det som är förlorad som du saknar så?

Brofessorn
2021-05-27, 19:15
Nilz.*hug*

Jag tror det är den där BrunoC som blev bannad :hbang:

Brofessorn
2021-05-27, 19:21
"varför ens bry sig LOL"

Stålmannen är ju ändå inte en svensk skapelse. Om du nu som svensk bryr dig om din historia, nation och släkte borde du väl avsky amerikaniseringen av Sverige och jubla över hur deras kultur går ner sig?

Snobbe
2021-05-27, 19:23

Haha jag hoppas att dom gör en svart version av pippi långstrump bara så du ska bli triggad.

Ett Orm
2021-05-27, 20:18

Bojkotta skiten.

Finns en där han är fyrkantig också. Den vore lite kul. Fan han är iofs vit där också.
https://i0.wp.com/www.thescienceof.org/wp-content/uploads/2018/04/Htrae3.jpg

Håller inte med:

https://www.ranker.com/list/all-the-colors-the-hulk-has-been/l-zane-pinnock

https://imgix.ranker.com/user_node_img/50066/1001310220/original/red-hulk-photo-u1?auto=format&fit=crop&fm=pjpg&w=650&q=60&dpr=2

https://imgix.ranker.com/user_node_img/50066/1001310204/original/gray-hulk-photo-u1?auto=format&fit=crop&fm=pjpg&w=650&q=60&dpr=2

https://imgix.ranker.com/user_node_img/50066/1001310225/original/blue-hulk-photo-u1?auto=format&fit=crop&fm=pjpg&w=650&q=60&dpr=2

Men Red Hulk är väl en egen figur? Som blir varmare isf starkare.

King Grub
2021-05-27, 20:41
Red Hulk är general Ross.

Ett Orm
2021-05-27, 21:07
Red Hulk är general Ross.
Ja den gringubben fick till ett hyffsat vapen till slut.
:insane:

trädgårdsmöbel
2021-05-27, 21:08
Vad hände när Lars Vilks gjorde Muhammad rondellhundar? Vad tyckte vi om muslimer då? HAHAHA faaan vad de överreagerar, fan fantasifigurer får man väl avbilda precis hur man vill, va hahaha. Lugna ner er nu lite va, det är inte så aaaallvarligt, va?
Och ja detta ÄR den sunda och riktiga reaktionen på det beteendet.
Men akta er så att ni inte blir likadana när de byter färg och kön på era hjältar.
Ta det med en axelryckning och gå vidare i era liv, bli inte som de andra. Visa och känn själva att ni står över sånt trams.

Eller låt tårarna rinna ner ända till era skära skinkor era jävla fjollor.

Är en annan sak. Mohammed är deras profet, inte min. Dessutom har vi klagat på internet som svar, inte försökt döda någon.

Gregow
2021-05-27, 21:24
Verkligheten är den att identitetspolitiken och rasism breder ut sig, och detta anses gott bland vänsterblivna hönshjärnor.

Langster
2021-05-27, 21:33
Är en annan sak. Mohammed är deras profet, inte min. Dessutom har vi klagat på internet som svar, inte försökt döda någon.

Fast lika butthurt ändå. Och klagandet fortgår, från individer långt ifrån det ideal ni tror ni försvarar.
Vad finns det att försvara om er självkänsla och stolthet så lätt bryts ned? Veka, osäkra vita män utan någon stadig grund att stå på.

Vad spelar det för roll om varenda jävla roll spelas av svarta kvinnor? Utan den vite mannen hade det inte funnits film att titta på alls.
Låt barnen leka, var de vuxna.

Men fortsätt, bry er, grotta ner er i detta, klaga på internet, se vad det leder till! Något stort, antagligen!

Langster
2021-05-27, 21:38
Verkligheten är den att identitetspolitiken och rasism breder ut sig, och detta anses gott bland vänsterblivna hönshjärnor.

Om det är den verklighet som du väljer att leva i så finns det väl antagligen ingen plats för dig. Tar du ingen plats så är det bara och ställa dig i ett hörn och gråta. Varsågod.

Gregow
2021-05-27, 21:46
Om det är den verklighet som du väljer att leva i så finns det väl antagligen ingen plats för dig. Tar du ingen plats så är det bara och ställa dig i ett hörn och gråta. Varsågod.
Det är verkligheten alla lever i, oavsett om man väljer att se den eller försöka flexa på internet.

Langster
2021-05-27, 22:07
Det är verkligheten alla lever i, oavsett om man väljer att se den eller försöka flexa på internet.

Det är något som händer i verkligheten, ja, men påverkar det ditt liv, verkligen? Du kan låta det påverka dig, känna dig hotad. Eller inte.
Vad är det som hotas, vad kommer du att förlora?
Varför kommer DU att förlora?

Det folk tror de kan förlora på dessa trender är saker de inte ens har, för de har inte ställt sig upp och lagt beslag på det. Det är saker de tror de borde ha bara för att de är vita och män. Men det funkar inte så, man måste kämpa för sin position i livet. Det räcker inte att vara vit och man, det har aldrig räckt så.

När andra plötsligt ställer sig och börjar lägga beslag på saker, då vaknar vi till. Oj oj, nä det här är inte rättvist, det där ville ju jag ha. "Mamma, mamma den där svarta tjejen tog äpplet, men jag såg det först faktiskt!".
Det är infantilt. Och din mamma kommer inte att hjälpa dig.

trädgårdsmöbel
2021-05-27, 22:30
Fast lika butthurt ändå. Och klagandet fortgår,

Men fortsätt, bry er, grotta ner er i detta, klaga på internet, se vad det leder till! Något stort, antagligen!

inception. Du verkar ju bry dig om att vi bryr oss, i klass med eller mer än vi bryr oss. Vilket säkerligen leder till storhet det med.

Gregow
2021-05-27, 22:31
Det är något som händer i verkligheten, ja, men påverkar det ditt liv, verkligen? Du kan låta det påverka dig, känna dig hotad. Eller inte.
Vad är det som hotas, vad kommer du att förlora?
Varför kommer DU att förlora?
Vad tror du själv kan hotas av att radikala vänsteridéer grundade på ras, kön och sexualitet sprider sig och upphöjs till något gott?

Det folk tror de kan förlora på dessa trender är saker de inte ens har, för de har inte ställt sig upp och lagt beslag på det. Det är saker de tror de borde ha bara för att de är vita och män. Men det funkar inte så, man måste kämpa för sin position i livet. Det räcker inte att vara vit och man, det har aldrig räckt så.
Jasså, är det vad folk tror? Om man nu måste kämpa för sin position i livet, varför försvarar du att vissa kan åka räkmacka tack vare kön och hudfärg?

När andra plötsligt ställer sig och börjar lägga beslag på saker, då vaknar vi till. Oj oj, nä det här är inte rättvist, det där ville ju jag ha. "Mamma, mamma den där svarta tjejen tog äpplet, men jag såg det först faktiskt!".
Det är infantilt. Och din mamma kommer inte att hjälpa dig.
Du är infantil om du tror att det är vad det handlar om.

Langster
2021-05-27, 23:05
Vad tror du själv kan hotas av att radikala vänsteridéer grundade på ras, kön och sexualitet sprider sig och upphöjs till något gott?

Jasså, är det vad folk tror? Om man nu måste kämpa för sin position i livet, varför försvarar du att vissa kan åka räkmacka tack vare kön och hudfärg?

Du är infantil om du tror att det är vad det handlar om.

Första stycket, jag är inte oroad.

Ja, livet är inte rättvist, vissa åker räkmacka genom livet på sitt utseende eller pga sina föräldrar. Men om vi tar ned det till någon slags medelpopulation så är livet rättvist, man får det man förtjänar. Man förtjänar dock inget genom att sitta och klaga på internet.

Ditt sista svar var bra där, "meh, du då?".

MasterChief
2021-05-28, 05:58
Var var alla gråtande vita män när Halle Berry blev catwoman?

https://i0.wp.com/batman-news.com/wp-content/uploads/2020/09/Catwoman-Halle-Berry-Featured-01.jpg

Perramja
2021-05-28, 06:13
Så bra då. Dagens Kränktavitamän-problem?

40plus
2021-05-28, 06:15

https://i0.wp.com/batman-news.com/wp-content/uploads/2020/09/Catwoman-Halle-Berry-Featured-01.jpg

Dom var där och dom var förtjusta då Halle Berry är en förbannat sexig dam.

Wormzie
2021-05-28, 06:31

Det här är väl en av de bättre poängerna. Det verkar som den här typen av inkvotering och PC-poäng gäller mest skitfilmer oavsett :)

shut teh face
2021-05-28, 07:11
Det är OK för mig så länge det blir Idris Elba som spelar rollen

G.W
2021-05-28, 07:27
Basketscenen i Catwoman var värre än det faktum att Halle Berry är svart(ljusbrun).

rNlmRId2FVQ

MasterChief
2021-05-28, 07:38
Faktum är att Eartha Kitt spelade Catwoman redan på 60-talet. Det blev såklart uppror. Men livet gick vidare.

https://1.bp.blogspot.com/-sXkLNRvxbxI/XaXd-VB-4iI/AAAAAAABfF8/-L5lCwDPA1A_XcageuyPwR1qQcmhxnMJgCLcBGAsYHQ/s1600/Batman-1967-Catwoman-Catwoman-600x396.jpg

lördagsgrogg
2021-05-28, 11:58
Det kommer vara Henry Cavill men i blackface.

Med eller utan mustasch?

Gregow
2021-05-28, 12:10
Första stycket, jag är inte oroad.

Ja, livet är inte rättvist, vissa åker räkmacka genom livet på sitt utseende eller pga sina föräldrar. Men om vi tar ned det till någon slags medelpopulation så är livet rättvist, man får det man förtjänar. Man förtjänar dock inget genom att sitta och klaga på internet.

Ditt sista svar var bra där, "meh, du då?".
Nä, varför oroa sig för rasistisk vänsterideologi? Det har ju aldrig lett till något farligt förut. Plus att livet ändå inte är rättvist så varför bry sig om orättvisor som snabbt kan leda till förtryck?

lördagsgrogg
2021-05-28, 12:44

Jag säger inte att woke propagande inte spelar en roll men man vill också tjäna pengar. Den forna demografin för superhjältefilmer är vita män 12-38 och den förändras snabbt i USA.

Tyler Perrys framgångar är enorma och har förändrat på hur studios ser på vem som köper biljetter. Black Panther var den första riktiga storfilmen och gick oerhört bra på bio. Likaså gjorde dessutom Wonder Women (av andra orsaker).

Varför spekulerar jag! Jo för att dom som laddar ner gratis är just demografin vita män 12-38 år. Denna forna trogna grupp av seatfillers minskar stadigt. Inte bara på grund av nerladdningen utan också för att demografin i USA förändras snabbt. Vill man tjäna pengar och sälja biljetter är det således till andra grupper man måste appelera. "Asses in seats" är vad som föder Hollywood och det gör man vad som helst för.

Nästa våg blir förhoppningsvis att skapa nytt material och inte utnyttja gammalt. Men Hollywood har inte gjort sig känt för att göra detta förrän man måste. Nåja de har inte gjort det någonsin men i detta fall anser jag att trickle down-teorin faktiskt fungerar.

Manusförfattare och serietecknare måste äta också.

*Insåg att det kunde se ut som att TP gjorde Black Panther, det menade jag naturligtvis inte. Bara att han influerat hur studios tar sina beslut för greenlightning.

lördagsgrogg
2021-05-28, 12:59

Tror ingen känner att detta är ett existensiellt problem. Eller känner sig attackerad.

Men Stålmannen har ju faktiskt en snart hundraårig historia av att vara den han är. Vill man berätta en annan historia om en annan man kan man ju skriva något nytt.

Det har ju exempelvis skrivit hyllmeter om hans uppväxt och barndom i Iowa (det var Iowa va?) som hade varit helt annorlunda om han var afroamerikan.

Hela hans historia är ju helt omöjlig om han varit färgad för övrigt.

Men jag tror dina åsikter bottnar i ett generellt förakt för superhjältar och deras litteratur. Förmodligen tillsammans med att du inte läser så mycket. Eller har du någon favoritroman? Någon du läst kanske 100 gånger från det du var barn till medelålders?

Skulle du isåfall gilla att filmatiseringen byter kön och eller kultur?

Langster
2021-05-28, 13:10
Tror ingen känner att detta är ett existensiellt problem. Eller känner sig attackerad.

Men Stålmannen har ju faktiskt en snart hundraårig historia av att vara den han är. Vill man berätta en annan historia om en annan man kan man ju skriva något nytt.

Det har ju exempelvis skrivit hyllmeter om hans uppväxt och barndom i Iowa (det var Iowa va?) som hade varit helt annorlunda om han var afroamerikan.

Hela hans historia är ju helt omöjlig om han varit färgad för övrigt.

Men jag tror dina åsikter bottnar i ett generellt förakt för superhjältar och deras litteratur. Förmodligen tillsammans med att du inte läser så mycket. Eller har du någon favoritroman? Någon du läst kanske 100 gånger från det du var barn till medelålders?

Skulle du isåfall gilla att filmatiseringen byter kön och eller kultur?

Eh, va? Jag gillar superhjältar, superhjältefilmer, kanske inte så mycket serietidningar, men det är helt OK det också.
Det jag har problem med är alltså inte att man blir sur när de ändrar på något som länge varit fastslaget i lore. Det är just att folk tar det som en attack mot deras hudfärg och kön när det händer. Och läs igenom tråden, den är full av gråtande vita män som känner just detta.

Jag har läst rätt mycket i mina dar, mer än medel skulle jag tippa, men jag tror aldrig jag läst en bok mer än 2 gånger. 100? Nej för jag är inte autistisk.

Langster
2021-05-28, 13:14
inception. Du verkar ju bry dig om att vi bryr oss, i klass med eller mer än vi bryr oss. Vilket säkerligen leder till storhet det med.

Jag bryr mig på så sätt att jag irriterar mig på impotent gnäll.
Det är samma sak i alla dessa frågor. Buhu tjejer vill inte ligga med mig så jag måste vara incel och inte göra annat än att runka framför datorn, buhu invandrare rånar och pissar på oss, buhu de ändrar färg på stålmannen.

Buhu, det är farligt på gatorna för det finns invandrare... om ni inte vill vara rädda, se till att vara den som är värd att frukta istället för att sitta hemma och gråta i era sidennäsdukar era jävla gråtfikusar.

baggard
2021-05-28, 13:20
Det är samma sak i alla dessa frågor. Buhu tjejer vill inte ligga med mig så jag måste vara incel och inte göra annat än att runka framför datorn, buhu invandrare rånar och pissar på oss, buhu de ändrar färg på stålmannen.

Buhu, det är farligt på gatorna för det finns invandrare... om ni inte vill vara rädda, se till att vara den som är värd att frukta istället för att sitta hemma och gråta i era sidennäsdukar era jävla gråtfikusar.

Väldigt egoistiskt perspektiv måste jag säga

Langster
2021-05-28, 13:22
Nä, varför oroa sig för rasistisk vänsterideologi? Det har ju aldrig lett till något farligt förut. Plus att livet ändå inte är rättvist så varför bry sig om orättvisor som snabbt kan leda till förtryck?

Förtryck. Hur kommer detta förtryck att yttra sig för dig och mig i ett worst case scenario?

Langster
2021-05-28, 13:26
Väldigt egoistiskt perspektiv måste jag säga

Hur menar du då? Jag uppmanar ju folk till att ställa sig upp, sträcka på sig, vara stolta och starka. Om jag vore egoistisk skulle jag ju tycka det var bra om de låg kvar och krälade i sina tårar.

baggard
2021-05-28, 13:29
Hur menar du då? Jag uppmanar ju folk till att ställa sig upp, sträcka på sig, vara stolta och starka. Om jag vore egoistisk skulle jag ju tycka det var bra om de låg kvar och krälade i sina tårar.

Finns folk som inte kan ställa sig upp och sträcka på sig, folk som redan är utsatta av olika skäl, hög ålder.. sjukdom..små barn

Gregow
2021-05-28, 13:32
Förtryck. Hur kommer detta förtryck att yttra sig för dig och mig i ett worst case scenario?
Kolla Sovjet och byt ut klass mot ras, kön och allt annat som är på modet idag.

Armed Dingo
2021-05-28, 13:33
Svart Stålmannen? Menar ni, Kolmannen?

Langster
2021-05-28, 13:34
Finns folk som inte kan ställa sig upp och sträcka på sig, folk som redan är utsatta av olika skäl, hög ålder.. sjukdom..små barn

Har vi många sådana i tråden eller? Jag talar ju till de ”förtryckta”, ”kränkta”, vita, vuxna männen.
Jag begär inte att rullstolsbundna ska resa sig och börja gå som om jag vore nån amerikansk TV-pastor.
Många rullstolsbundna har dock säkert mer stolthet och självkänsla än de män som blir kränkta av en ”kulturrevolution” mot den vite mannen.

Langster
2021-05-28, 13:37
Kolla Sovjet och byt ut klass mot ras, kön och allt annat som är på modet idag.

Åååååkej, så det är troligt menar du?
Vi kommer att sättas i arbetsläger och avrättas på rullande band för att vi är vita män... och inte av en ilsken folkmassa, utan av staten. Ja, det är mycket troligt att det är just det vi går emot, mycket troligt!

Gregow
2021-05-28, 13:38
Åååååkej, så det är troligt menar du?
Vi kommer att sättas i arbetsläger och avrättas på rullande band för att vi är vita män... och inte av en ilsken folkmassa, utan av staten. Ja, det är mycket troligt att det är just det vi går emot, mycket troligt!
Du frågade om worst case scenario, smartskaft.

Langster
2021-05-28, 13:42
Du frågade om worst case scenario, smartskaft.

Ja, men du kan ju ändå försöka hålla dig till någon form av realism. Vad är worst case scenario, i verkligheten, smartskaft?

Gregow
2021-05-28, 13:46
Ja, men du kan ju ändå försöka hålla dig till någon form av realism. Vad är worst case scenario, i verkligheten, smartskaft?
I verkligheten har krig, förtryck och folkmord följt människans historia. Att relativt civiliserade länder utvecklas till mördande diktaturstater är ett fullt realistiskt scenario.

Jeneric
2021-05-28, 13:48
Är inte helt omöjligt att tänka sig att man kommer i stort sett stängas ute från arbetsmarknaden om man inte går diverse värdegrundskurser där man ska uppvisa rätt tankesätt.

Langster
2021-05-28, 13:51
I verkligheten har krig, förtryck och folkmord följt människans historia. Att relativt civiliserade länder utvecklas till mördande diktaturstater är ett fullt realistiskt scenario.

Ja, verkligen, huvudet på spiken! Nu är jag också orolig! :)

trädgårdsmöbel
2021-05-28, 13:57

Du är så ignorant att det är svårt att veta vart man skall börja. Om du verkligen är intresserad av att förstå det pågående folkutbytet/utrensningen av vita människor så kan jag försöka gräva fram en del bakgrundsinfo för dig att ta del av för som du är nu är det meningslöst och bara irriterande att försöka diskutera med dig.

Gregow
2021-05-28, 14:09
Ja, verkligen, huvudet på spiken! Nu är jag också orolig! :)
Jag förstår att du saknar förmåga att se konsekvenserna av idéer och vad worst case scenario betyder.

Langster
2021-05-28, 14:09
Du är så ignorant att det är svårt att veta vart man skall börja. Om du verkligen är intresserad av att förstå det pågående folkutbytet/utrensningen av vita människor så kan jag försöka gräva fram en del bakgrundsinfo för dig att ta del av för som du är nu är det meningslöst och bara irriterande att försöka diskutera med dig.

Nej men undervisa mig angående denna pågående utrensning. Jag är genuint intresserad, man vill ju gärna veta hur framtiden kommer att se ut. Undrar var jag kommer att hamna när jag väl blivit utrensad?

När försökte du diskutera förresten?

Langster
2021-05-28, 14:10
Jag förstår att du saknar förmåga att se konsekvenserna av idéer och vad worst case scenario betyder.

Worst case scenario: universum imploderar.

Pudzianovski
2021-05-28, 14:15
Jag gillar iof Henry, eller, har inget emot honom. Men jag glömmer aldrig den där jävla fula redigerade mustaschen han hade i nån av filmerna. Det förstörde ju för fan hela filmen. Herrejävulen!! *whatever*:banned

Gregow
2021-05-28, 14:18
Worst case scenario: universum imploderar.
Att förstå kontext kan visst också vara svårt.

trädgårdsmöbel
2021-05-28, 14:23
När försökte du diskutera förresten?

Har inte försökt det, för det känns meningslöst.

Armed Dingo
2021-05-28, 15:15
Ni dränker ju mitt skämt om Kolmannen med allt ert dravel.

Brofessorn
2021-05-28, 15:19

Jag tyckte det var lite kul iallafall.

Ett Orm
2021-05-28, 15:46
Fiffligt. Han får ha ett special-K som flingorna på bröstet.
Hade missat det om du inte uppdaterat. Det hade varit ovärt.

Diomedea exulans
2021-05-28, 15:48

Det är ju bara för att jag sitter och försöker hitta på ett liknande skämt om Superman.

Super-m(el)an(ist)? Nä...

Brofessorn
2021-05-28, 15:50
Kommer den svarta Supermannen prata engelska eller ebonics?

stridis
2021-05-28, 16:06

Han kan prata engelska. Det är en av superkrafterna.

High1ander
2021-05-28, 16:09
Tycker det är synd att man återigen ska förtrycka svarta mannen och sätta honom i en roll där hans farsa överger honom och skickar iväg honom.

trädgårdsmöbel
2021-05-28, 17:25

Tror han kommer prata ungefär såhär:

https://www.youtube.com/watch?v=CkaX6tyq9pI

Plasttiger
2021-05-28, 18:09

Kolla betyget på filmen.. hon blev belönad med sämsta skådis (kanske vann hon bnästa skådis samma år?)

yia
2021-05-28, 19:39
Tydligen vill man inte tjäna pengar längre. Man tycker att de borde lärt sig vid det här laget, men det behövs tydligen mer smisk innan budskapet går fram.

Hade jag varit en stor aktieägare i företaget hade jag avrättat företagsledningen. Jag menar titta på NFL, NBA, Ghostbusters, Star Wars o.s.v. Hur svårt ska det vara att förstå att folk vid det här laget är förbannat trötta på wokeskit, och allt som går i den riktningen går åt helvete både i tittarsiffror och försäljning. För ärligt talat hur ska du få till en försäljningssuccé om du redan från första början alienerar åtminstone halva den amerikanska befolkningen (förmodligen närmare 75-80%) genom ren provokation?

Är det en vettig strategi för någon som befinner sig i underhållningsbranschen? Är det en vettig strategi att pissa på de fans som finns som är ganska hängivna och göra dem till frenetiska hatare och driva upp enorm ilska. Det är verkligen helt och hållet vansinnigt ur ett företagsperspektiv och det vore mer produktivt att bara ta 100 miljoner dollar och bränna upp i en stor brasa. Då skulle man åtminstone ha det inneboende värdet kvar i tillgången som är rättigheterna till konceptet, vilket är det man bränner upp nu.

Ett Orm
2021-05-28, 20:28
Tycker det är synd att man återigen ska förtrycka svarta mannen och sätta honom i en roll där hans farsa överger honom och skickar iväg honom.

Speglar ju verkligheten iaf.
Fast hade han kraschat i Sverige hade han varit 31, haft bebiskläder och sökt asyl.

BelowAverage
2021-05-28, 20:36

Bumpar detta. Tror det kommer åldras fint.

G.W
2021-05-28, 20:44
https://i.imgflip.com/5bc1w0.jpg

PowerFlower
2021-05-28, 22:28

Langster är väldigt tryhard. Man ser dom ibland, de försöker indirekt hävda sig maskulinitet genom att kalla alla andra för "mesar" (implicerar att dom själva är värsta alfa-hanarna), i 9 av 10 fall är dessa herrar mycket mesigare än de män de försöker kasta skit på.

Rätt tröttsamt, dock kan det vara underhållande att se.

Gregow
2021-05-28, 22:53
Oja, framförallt hånande av offer för förnedringsrån. Riktigt fint.

Lafayette
2021-05-28, 22:58
Tråkig stämning i den här tråden.

Ekko
2021-05-28, 23:19
se till att vara den som är värd att frukta istället för att sitta hemma och gråta i era sidennäsdukar era jävla gråtfikusar.

Hm, så det är önskvärt att vara fruktad? Ser du våld som positivt och ett beteénde att eftersträva eller vad är din poäng här?
Du anser att om man inte gillar våldsamheter ska man vara ännu mer våldsam än de andra som är våldsamma?

Verkar hälsosamt. Bra beteénde du förespråkar.

Langster
2021-05-29, 06:40

Bra, det är något av det bästa jag skrivit och möjligtvis det bästa inlägg som postats på detta forum, eller kanske hela internet. Blir nästan rörd själv när jag läser det.
Det kommer att åldras som ett fint vin.

Vet ni vad som inte kommer att åldras med värdighet? Svar: Gråtfikusar

Langster
2021-05-29, 06:54
Langster är väldigt tryhard. Man ser dom ibland, de försöker indirekt hävda sig maskulinitet genom att kalla alla andra för "mesar" (implicerar att dom själva är värsta alfa-hanarna), i 9 av 10 fall är dessa herrar mycket mesigare än de män de försöker kasta skit på.

Rätt tröttsamt, dock kan det vara underhållande att se.

Hm, så det är önskvärt att vara fruktad? Ser du våld som positivt och ett beteénde att eftersträva eller vad är din poäng här?
Du anser att om man inte gillar våldsamheter ska man vara ännu mer våldsam än de andra som är våldsamma?

Verkar hälsosamt. Bra beteénde du förespråkar.

Först: buhu, de rensar ut de vita männen och vår kultur.

Jag: låt dem inte göra det då.

Ni: Nä buhu, vi vill bara sitta hemma och gråta och låta det ske och klaga på internet. Buhu buhu. Du förespråkar bara toxisk maskulinitet och det gillar inte vi.

trädgårdsmöbel
2021-05-29, 08:43
Först: buhu, de rensar ut de vita männen och vår kultur.

Jag: låt dem inte göra det då.

Ni: Nä buhu, vi vill bara sitta hemma och gråta och låta det ske och klaga på internet. Buhu buhu. Du förespråkar bara toxisk maskulinitet och det gillar inte vi.

Om det görs en spelfilm om dig så hoppas jag vi får se Gilbert Gottfried i huvudrollen.

PureWhey
2021-05-29, 08:47
Bra, det är något av det bästa jag skrivit och möjligtvis det bästa inlägg som postats på detta forum, eller kanske hela internet. Blir nästan rörd själv när jag läser det.

Det kommer att åldras som ett fint vin.

Vet ni vad som inte kommer att åldras med värdighet? Svar: GråtfikusarDet är bra. Förutom att jag vet att du skulle skakat som ett löv på vissa invandrartäta ställen i Göteborg om du gick där på kvällen själv.

Har du vart i ett riktigt ghetto i Sverige någon gång senaste 3 åren? Nu snackar jag inte ett vanligt miljonprojekt utan ett riktigt ghetto där de stannar bilarna som åker in i området. Kollar vilka som går av spårvagnarna. Kör drönare när polisen kommer i närheten. Flashar pistol om de inte känner igen dig. Etc. Vet inte riktigt hur du tror det funkar med att du skulle bli fruktad där helt plötsligt. Låter som något en bonne skulle säga.

Skickat från BÖJRACKET

Langster
2021-05-29, 09:29
Det är bra. Förutom att jag vet att du skulle skakat som ett löv på vissa invandrartäta ställen i Göteborg om du gick där på kvällen själv.

Har du vart i ett riktigt ghetto i Sverige någon gång senaste 3 åren? Nu snackar jag inte ett vanligt miljonprojekt utan ett riktigt ghetto där de stannar bilarna som åker in i området. Kollar vilka som går av spårvagnarna. Kör drönare när polisen kommer i närheten. Flashar pistol om de inte känner igen dig. Etc. Vet inte riktigt hur du tror det funkar med att du skulle bli fruktad där helt plötsligt. Låter som något en bonne skulle säga.

Skickat från BÖJRACKET

Jag går inte ut på savannen och tror att lejonen ska vara gulliga mot mig heller. Låter man odjur härja fritt så blir det så här.

Lösningen är ju dock inte att sitta hemma och gråta.

Spårvagn, förresten, låter som något en bonne skulle åka.

PureWhey
2021-05-29, 09:31
Jag går inte ut på savannen och tror att lejonen ska vara gulliga mot mig heller. Låter man odjur härja fritt så blir det så här.

Lösningen är ju dock inte att sitta hemma och gråta.

Spårvagn, förresten, låter som något en bonne skulle åka.Tar det som ett nej då helt enkelt. Väntat.

Skickat från BÖJRACKET

Langster
2021-05-29, 09:41
Jag växte förresten upp i Stockholm, Lidingö och tränade kampsport i Tensta och Skärholmen i tonåren. Åkte fram och tillbaka med tunnelbanan. Låter det bonnigt?
Situationen är helt annorlunda i förorterna nu, det vet jag. Men jag har ett visst perspektiv på saker och ting som många andra saknar.

blåvitt
2021-05-29, 10:10
Vilket kukmäteri :d

Jag är mest nyfiken på hur KG kunde starta en sån här tråd? Solklart från start att det skulle spåra.

baggard
2021-05-29, 10:26
Jag växte förresten upp i Stockholm, Lidingö och tränade kampsport i Tensta och Skärholmen i tonåren. Åkte fram och tillbaka med tunnelbanan. Låter det bonnigt?
Situationen är helt annorlunda i förorterna nu, det vet jag. Men jag har ett visst perspektiv på saker och ting som många andra saknar.

Så det går åt fel håll... med brottslighet... gruppvåldtäkter på flickor...våldsrån på gamla och barn osv... det vet du ju själv

och när någon klagar över det så är det en klen vit man som gråter

så alla ska bara vara tysta istället?

sen när din dotter blir gruppvåldtagen så känns det väl säkert bra för dig iaf att du aldrig gjorde din röst hörd över hur samhället förändrades

Brofessorn
2021-05-29, 10:40
Ni pratar om dessa förorter som om ni går runt och är rädda i dem. Jag säger, låt dem komma. Jag är redo. Om någon vill mucka släpper jag mer än gärna lös en storm av vrede värre än om Zeus självt hade skjutit dem med blixtar från sina fingertoppar. För ni ser, bråkstakar kommer inte och knackar på hos mig. Jag är bråkstaken som knackar på hos gråtfikusarna.

skyffelmördarn
2021-05-29, 10:42
Jag hoppas man gör det här för att retas, det verkar ju fungera klockrent.

https://i.imgur.com/zVoRugx.gif

#Team Chaos

skyffelmördarn
2021-05-29, 10:46
Ni pratar om dessa förorter som om ni går runt och är rädda i dem. Jag säger, låt dem komma. Jag är redo. Om någon vill mucka släpper jag mer än gärna lös en storm av vrede värre än om Zeus självt hade skjutit dem med blixtar från sina fingertoppar. För ni ser, bråkstakar kommer inte och knackar på hos mig. Jag är bråkstaken som knackar på hos gråtfikusarna.

X9bOsdHckhg

stridis
2021-05-29, 10:46
Det här spårade episkt. Best of Kolozzeum-material!

Langster
2021-05-29, 10:47
Så det går åt fel håll... med brottslighet... gruppvåldtäkter på flickor...våldsrån på gamla och barn osv... det vet du ju själv

och när någon klagar över det så är det en klen vit man som gråter

så alla ska bara vara tysta istället?

sen när din dotter blir gruppvåldtagen så känns det väl säkert bra för dig iaf att du aldrig gjorde din röst hörd över hur samhället förändrades

När har jag sagt att man ska vara tyst? Att gråta och klaga på nätet leder dock ingenstans. Det är inte läge att omfamna sin veka sida.
"Buhu, nån måste ju fixa detta åt mig nu". Då är det fan bättre att hålla käften. Put up or shut up.

Fast allvarligt talat så är gängkriminalitet ett separat ämne från vad tråden handlar om. Jag riktade främst min kritik mot de som blir så jävla kränkta av att en fantasifigur byter färg. Men fenomenet och individerna är de samma.

Langster
2021-05-29, 10:55

Varje dag lever gängen i skräck för att det plötsligt ska knacka på dörren. :d

Langster
2021-05-29, 11:00
Vilket kukmäteri :d

Jag är mest nyfiken på hur KG kunde starta en sån här tråd? Solklart från start att det skulle spåra.

Det är väl mest jag som mäter ***?

De andra mäter ju vagina.

trädgårdsmöbel
2021-05-29, 11:10
När har jag sagt att man ska vara tyst? Att gråta och klaga på nätet leder dock ingenstans. Det är inte läge att omfamna sin veka sida.
"Buhu, nån måste ju fixa detta åt mig nu". Då är det fan bättre att hålla käften. Put up or shut up.

Fast allvarligt talat så är gängkriminalitet ett separat ämne från vad tråden handlar om. Jag riktade främst min kritik mot de som blir så jävla kränkta av att en fantasifigur byter färg. Men fenomenet och individerna är de samma.

Att gråta och klaga på nätet är en rätt stor del i att Superman spelas av en svart istället för en vit numera. Det är inte så att en svart superman genererar mer pengar eller spelar rollen bättre, utan han har tillkommit för att personer gråtit på internet så pass mycket och så pass högt att samhället ändrats och låtit dem få igenom sådant. Du underskattar kraften av att gråta på nätet något enormt. Det vinner tom över kapitalism.

Att gråta på internet har bevisats gång på gång vara långt mer effektivt än att gråta på internet för att någon gråter på internet. Så sluta gråta för att vi gråter, så att vi kan sluta gråta för att du gråter för att vi gråter. Ok?

skyffelmördarn
2021-05-29, 11:12
Jag hoppas att dom gör följande reboot på saltkråkan också

Melker: Extravagant homosexuell & svart
Tjorven: Korthårig rabiat vänsterfeminist/AFA
Pelle: Genomgår könsbyte från pojke till flicka
Teddy/Freddy: Lesbiska veganer
Båtsman: Pitbull terrier/Kamphund
Malin: Somalier med slöja.
Stina: Adopterad från Kina.

Läskeblask
2021-05-29, 11:55
Tycker alla är löjliga. Dom som bryr sig om detta och de som hela tiden måste kasta en svarta, homosexuella och andra minoriteter i varenda förbannade program

Brofessorn
2021-05-29, 12:11
Tycker alla är löjliga. Dom som bryr sig om detta och de som hela tiden måste kasta en svarta, homosexuella och andra minoriteter i varenda förbannade program

Men om du tycker att de som gör Stålmannen svart är löjliga bryr du dig väl själv om det till någon grad?

trädgårdsmöbel
2021-05-29, 13:14
Jag hoppas att dom gör följande reboot på saltkråkan också

Melker: Extravagant homosexuell & svart
Tjorven: Korthårig rabiat vänsterfeminist/AFA
Pelle: Genomgår könsbyte från pojke till flicka
Teddy/Freddy: Lesbiska veganer
Båtsman: Pitbull terrier/Kamphund
Malin: Somalier med slöja.
Stina: Adopterad från Kina.

Båtsman skall ju naturligtvis spelas av en transspecier som identifierar sig som hund.

skyffelmördarn
2021-05-29, 13:32
Båtsman skall ju naturligtvis spelas av en transspecier som identifierar sig som hund.

Ja och han Söderman kan ju vara objektumsexuell och ligga med sin båt.

Läskeblask
2021-05-29, 13:49
Men om du tycker att de som gör Stålmannen svart är löjliga bryr du dig väl själv om det till någon grad?

Nej, jag tycker det är skitsamma om man är svart,vit eller gul ifall skådespelaren gör sig bra som stålmannen. Man vänjer sig. Jag tycker det är löjligt att man måste välja nån viss hudfärg bara för att.

Lafayette
2021-05-29, 14:03
Ja och han Söderman kan ju vara objektumsexuell och ligga med sin båt.

Hur står ni ut med er själva..

delta_mats
2021-05-29, 14:17
Nej, jag tycker det är skitsamma om man är svart,vit eller gul ifall skådespelaren gör sig bra som stålmannen. Man vänjer sig. Jag tycker det är löjligt att man måste välja nån viss hudfärg bara för att.

Det handlar väl ändå om att försöka porträttera en karaktär på bästa möjliga sätt.

Men visst, det har klagats högljutt många gånger när diverse skådisar blivit castade till olika roller. Minns jag rätt var väldigt många tveksamma till att Hugh Jackman skulle passa som Wolverine, för han var för lång och inte tillräckligt grofv. Men nu är han tvärtom hyllad.

Även Ben Affleck blev ju sågad som Batman men visade sig vara bra.

Så det kanske är lika ofel att casta en mörkhyad skådespelare till Superman som det är att casta en lång och ogrov som Wolverine. Men om man gör det bara för sakens skull eller för att bevisa någon poäng är det bara töntigt.

Gregow
2021-05-29, 14:31
Wow, vilket perspektiv.*rolleyes*

Langster
2021-05-29, 15:02
Wow, vilket perspektiv.*rolleyes*

Det ger mer perspektiv än att gråta sig till sömns mellan WoW sessionerna i alla fall.

Gregow
2021-05-29, 15:14
Det ger mer perspektiv än att gråta sig till sömns mellan WoW sessionerna i alla fall.
Det tvivlar jag på. Jag har aldrig sett WOW-spelare syssla med ditt vanmäktiga gråtposerande.

Plasttiger
2021-05-29, 16:13

Langster?

Ett Orm
2021-05-29, 16:42
Varför inte en skelögd rödhårig smalfet med Hitlermustasch och skolios som stålmannen?
Jo för det passar inte i bilden av hur stålmannen ser ut.
Han är heller inte hulkengrov, blond, fräknig eller -just det - svart.

Jag skiter egentligen i om nån är svart eller vit, men inte huruvida det stämmer i på karaktären. Kommer det en ny Bladefilm vill jag att han ska spelas av en svart - eftersom det är så Blade ser ut.

trädgårdsmöbel
2021-05-29, 21:15

WoW har blivit jäkligt woke det med. Inte spelat det på åratal dock så jag har sluppit det.

Allt som är minsta gnutta kul wokefieras och feministanpassas.

Ekko
2021-05-29, 21:21

Hm, många antaganden här, jag har inte ens klagat på något, påpekade bara att ditt argument verkar förespråka ökad nivå av våld i svar mot våld om man inte gillar våld, verkar inte särskilt hälsosamt.

Du verkar avfärda det mesta med "buhu buhu vad ni gråter".
Antingen tråkigt troll eller löjligt låg nivå på argumentationen.
Inte värt att diskutera vidare med någon som håller den nivån.

Gregow
2021-05-29, 21:22
WoW har blivit jäkligt woke det med. Inte spelat det på åratal dock så jag har sluppit det.

Allt som är minsta gnutta kul wokefieras och feministanpassas.
SJW-cringe på Youtube har inte wokefierats än. Rekommenderas för den som behöver lite lättsam underhållning ibland.