handdator

Visa fullständig version : Överätning av kolhydrater

King Grub
2021-04-20, 08:44
Purpose of review:

To consider emerging research into the physiological effects of excessive dietary carbohydrate intake, with a particular focus on interactions with physical activity.

Recent findings:

A single episode of massive carbohydrate overload initiates physiological responses to stimulate additional peptide hormone secretion by the gut and the conversion of carbohydrate into lipid by the intestine, liver and adipose tissue. These acute responses maintain glycaemic control both via increased oxidation of carbohydrate (rather than lipid) and via nonoxidative disposal of surplus carbohydrate into endogenous glycogen and lipid storage depots. Sustained carbohydrate overfeeding therefore results in a chronic accumulation of lipid in the liver, skeletal muscle and adipose tissue, which can impair insulin sensitivity and cardiometabolic health in general. Beyond any direct effect of such lipid deposition on body mass/composition, there is not yet clear evidence of physiologically meaningful metabolic or behavioural adaptations to carbohydrate overfeeding in terms of other components of energy balance. However, regular physical exercise can mitigate the negative health effects of carbohydrate overfeeding, independent of any effect on the net carbohydrate surplus.

Summary:

Research in this area has advanced understanding regarding the mechanisms of weight gain and associated health outcomes within the modern context of an abundant supply of dietary carbohydrate.

Curr Opin Clin Nutr Metab Care. 2021 Apr 16. Physiological responses to carbohydrate overfeeding.

https://journals.lww.com/co-clinicalnutrition/Abstract/9000/Physiological_responses_to_carbohydrate.98994.aspx

Uncle Joe
2021-04-20, 09:37
Finns det nåt tak där kolhydratkonsumtion anses vara i det övre spannet?

Efter varje pass brukar jag bälga i mig 50-60g dextropur.

Mental
2021-04-20, 10:00
Finns det nåt tak där kolhydratkonsumtion anses vara i det övre spannet?

Efter varje pass brukar jag bälga i mig 50-60g dextropur.

In the first of these studies, Hengist et al.
invited volunteers to test the limits of their eating
capacity when faced with an unlimited supply of
pizza [6]; remarkably, the average amount of pizza
these individuals were capable of consuming in one
sitting (3113 kcal) was double that necessary to
achieve ‘comfortable fullness’ at a normal meal
(1584 kcal). However, despite therefore consuming
180 g more carbohydrate when eating maximally
rather than ad libitum, the blood glucose response
was not meaningfully elevated by eating beyond the
point of fullness. This impressive feat of metabolic
control was achieved partly via the postprandial
hormone response - for example, serum glucagonlike peptide-1 was 100% higher and serum insulin
was 50% higher in the maximal eating condition.
In terms of the underlying metabolic processes
during such acute overfeeding, Syed-Abdul et al.
showed that ingesting almost double daily energy
needs at one extended eating occasion markedly
stimulated de novo lipogenesis, especially from dietary carbohydrate, with evidence of intra-hepatic
triacylglycerol (TAG) accumulation when consuming higher quantities of dietary carbohydrate

:hbang::bumbi

Melker2
2021-04-20, 10:06
Varför välja pizza om man vill se effekterna av kolhydratintag?

Det jag sett i makrosiffror om pizza är 45% fett, 38% kh och 17% protein

Mental
2021-04-20, 10:13
Varför välja pizza om man vill se effekterna av kolhydratintag?

Det jag sett i makrosiffror om pizza är 45% fett, 38% kh och 17% protein

Ingen aning? Men jag antar att när man vill studera överätande för att dra någon slags slutsats om vad som påverkar kroppsammansättning så tittar man på hur folk normalt får i sig för stora mängder, och jag antar att pizza är ett sådant tillfälle? Jag äter ofta för mycket pizza, men det är sällan jag sitter och slevar strösocker med sked :D

Melker2
2021-04-20, 10:50
Känns som jag sett något liknande med pizza men då syftade det till överätning av fett...

King Grub
2021-04-20, 10:50
Pizza är bra till det mesta.

Melker2
2021-04-20, 11:34
Pizza är bra till det mesta.

Japp, lite extra protein på bara så blir det perfekt balans :-)

StarkaUlf
2021-04-20, 12:26
men det är sällan jag sitter och slevar strösocker med sked :D

Amatör.

kiyolsakie6
2021-05-09, 13:50
Hittills har det gått tre dagar och jag är orolig att jag är över mina kolhydrater i makron. Jag är 17, 5'6, nuvarande 170 lb, mål 140 lb

Här är mina makron Kalorier - 1500 kolhydrater - 66,3 g protein - 144,5 g fett - 73,1 g

Och sedan mina matmätningar de senaste två dagarna,

(Dag 1) Kalorier- 1442 Kolhydrater- 194g Protein- 80g Fett- 41g Vatten- 8 koppar

(Dag 2) Kalorier- 1462 kolhydrater- 118g protein- 114g fett- 56g vatten- 8 koppar

Jag är verkligen förvirrad eftersom jag har läst här att en kalori är en kalori, så länge du har ett underskott. Kommer överätning i kolhydrater att påverka mitt viktminskning på något sätt eller ha negativ effekt?

King Grub
2021-05-09, 16:00
Hur du fördelar energin från kolhydrater och fett spelar ingen speciell roll vid ett visst kalori- och proteinintag, mer än hur du trivs och mår.

Snobbe
2021-05-10, 20:37
Japp, lite extra protein på bara så blir det perfekt balans :-)

En normal pizza måste ju ha rätt bra mängd protein just för att det är så stora portioner. Vetemjöl och ost är väl båda rätt proteinrika, skinka såklart.