handdator

Visa fullständig version : Ben Askren vs Jake Paul

iCYAto
2021-04-18, 06:22
Såg någon matchen? Och vad tyckte ni?

delta_mats
2021-04-18, 08:04
Såg någon matchen? Och vad tyckte ni?

Det gick som förväntat, trodde inte det skulle ta slut så fort däremot. Hade nog gissat någon gång i rond 2 möjligen.

nukz
2021-04-18, 08:36
Förstår inte, fick han betalt för att lägga sig eller varför förlorar en MMA-mästare mot någon pajas till YouTuber?

delta_mats
2021-04-18, 08:52
Förstår inte, fick han betalt för att lägga sig eller varför förlorar en MMA-mästare mot någon pajas till YouTuber?

Förstår inte det här resonemanget. Ben var aldrig bra på striking, han var bra på brottning. Jake har tränat boxning seriöst flera år. Ser man objektivt på deras boxning ser man ju tydligt vem som är den överlägset bättre.

Man får tycka vad man vill om Jake Paul, men han har talang med tanke på hans relativt korta erfarenhet.

Appropå knocken så finns filmvinklar som tydligt visar att det är en legit KO. Bens huvud snappar till och han blir stel samt faller handlöst med huvudet i golvet. Varför domaren inte låter honom fortsätta kan jag inte svara på, han kanske kunde fått en chans till. Men det var upp till domaren att avgöra.

eternallord
2021-04-18, 09:39

Ben Askren är kanske den sämsta strikern i hela MMA, och Jake Paul är en hyfsat legit boxare.

Kaalle
2021-04-18, 10:29

Trodde det jag med men kollade en highlight från hans MMA karriär och han ser ju likadan ut på fötterna i varje match.

trädgårdsmöbel
2021-04-18, 10:46
Då förlorade Rogan 1 miljon dollar eller vad han nu bettade för hutlös summa.

Kaalle
2021-04-18, 13:14
Då förlorade Rogan 1 miljon dollar eller vad han nu bettade för hutlös summa.

Dana White var det väl? Tur han har 1000 miljoner till.

delta_mats
2021-04-18, 13:56
Jag förstår helt ärligt inte varför man kunde tro att Ben skulle vinna i en boxningsmatch. Jag förstår ifall man ville och hoppades. Men på baserat på det man sett av de bägge boxningsmässigt förstår jag verkligen inte hur man kunde bli förvånad.

CalleP
2021-04-18, 14:09
Jag blev inte förvånad att han förlorade, snarare hur han förlorade. Ben har varit inne med rätt bra mostånd tidigare och inte blivit knockad innan borsett från knät från masvidal.

Jag hade gissat på ett domslut trodde verkligen att Bens haka skulle klara av Jakes slag men icke. Ska bli roligt och se vem han möter härnäst! : )

trädgårdsmöbel
2021-04-18, 14:16
Jag blev inte förvånad att han förlorade, snarare hur han förlorade. Ben har varit inne med rätt bra mostånd tidigare och inte blivit knockad innan borsett från knät från masvidal.

Jag hade gissat på ett domslut trodde verkligen att Bens haka skulle klara av Jakes slag men icke. Ska bli roligt och se vem han möter härnäst! : )

Jake mot Tyson Fury hade vart något.

CalleP
2021-04-18, 14:24
Jake mot Tyson Fury hade vart något.

Haha ja där hade han fått duktigt med spö vartfall :D

Nej men kanske någon lite bättre på boxning än Ben askren och basketspelaren han mötte i matchen innan, en riktig boxare.

delta_mats
2021-04-18, 14:31

Ser man filmklipp av Jake så ser man ju att han har bra tryck i slagen. Bara för att Ben vid någon fight tidigare i sitt liv klarat att ta stryk betyder det inte att han skulle göra det nu.
Med det sagt är jag också förvånad att han gick ner efter en smäll. Trodde han skulle palla lite mer innan han blev uträknad.

Boruto
2021-04-18, 22:55
Bens misstag, såg inte och gick mot domaren, när domaren sa "steg mot mig". Han gick framåt och fokuserade på Paul. Det var det misstag som gjordes och det var därför domaren kallade det. Om du inte kan följa instruktionerna lägger du makten i domarens händer.

PureWhey
2021-04-19, 12:15
RIP några tusingar.

stridis
2021-04-19, 12:44
Jag förstår helt ärligt inte varför man kunde tro att Ben skulle vinna i en boxningsmatch. Jag förstår ifall man ville och hoppades. Men på baserat på det man sett av de bägge boxningsmässigt förstår jag verkligen inte hur man kunde bli förvånad.

Och de bettar också!
Alltid kul att några idioter får handa över pengar till bättre ägare...:d

trädgårdsmöbel
2021-04-19, 15:04
Eddie Hall vs Jake Paul hade vart nåt.

delta_mats
2021-04-19, 15:09
Och de bettar också!

Ja alltså.
Grejen är att de bästa boxarna i MMA är hyggligt duktiga på boxning, en del har även gått lite matcher tidigare i sin karriär. Men en duktig amatörboxare skulle i princip nästan alltid vinna mot en mma-utövare i just boxning.
Att då tro att en av de sämsta boxarna i MMA skulle ha en chans är ju ganska magstarkt. Man ser ju att Jake Paul har en del skills. Spelar ingen roll om han är ett töntigt rövhål, han har fortfarande skills.

delta_mats
2021-04-19, 15:10
Eddie Hall vs Jake Paul hade vart nåt.

Får ju hålla sig i något sånär samma viktklass ju.

Boruto
2021-04-20, 07:48
Bens misstag, såg inte och gick mot domaren, när domaren sa "steg mot mig". mobdro (https://mobdro.bio/) kodi (https://kodi.bio/) Han gick framåt och fokuserade på Paul. Det var det misstag som gjordes och det var därför domaren kallade det. Om du inte kan följa instruktionerna lägger du makten i domarens händer.

jag kan det här.

Snubben
2021-04-20, 07:53
jag kan det här.

Då vet vi.

PureWhey
2021-04-20, 10:25
Och de bettar också!

:hbang::hbang:

trädgårdsmöbel
2021-04-20, 11:29
Får ju hålla sig i något sånär samma viktklass ju.

De är bägge tungviktare. Google säger att Jake väger 210lbs tillvardags, så är ju inte så långt från vad lite mundre tungviktare väger.

JusupWilkoszzzz
2021-04-20, 14:20
De clowner som på allvar trodde att Ben Askren hade en chans kan inte ha följt mma länge och om de gjort det så bör de förpassas till närmaste dårhus.
Jake Paul är ett sånt där Adhd-djur, killen har ton med energi och det är dessa typer av personligheter som dominerar kampsport överlag. Kombinera detta med en bra fysik så har du förutsättningarna för att åtminstone bli en hyfsad boxare. Jake Paul är redan där nu efter några års träning.

Frågan som Jusup ställer sig är förstås, Vem blir nästa lamm att offras i detta spektakel?
BJ PENN?

JusupWilkoszzzz
2021-04-20, 14:25
De är bägge tungviktare. Google säger att Jake väger 210lbs tillvardags, så är ju inte så långt från vad lite mundre tungviktare väger.

Bara lägg ner. Jake Paul är en cruiserweight om man går efter boxningens regler och mellanviktare i mma. Att han väger 7 kilo off season är fullt naturligt.

Eddie Hall är en supertungviktare och de kan återinföra tuffman contest som Butterbean körde i back in the day. Dvs supertungvikt över 120 och uppåt.