Visa fullständig version : Bästa & mest prisvärda molnlagringstjänsten
Ja, vilken är bäst? Dropbox? Google Drive? Andra förslag?
Jag vill både kunna spara lite olika presentationer, wordfiler och excelfiler för enkel access överallt, såväl som synka bilder tagna med mobilen automatiskt.
Jag kört hittills Google Foto och deras automatiska lagring av hyfsat högupplösta bilder vilket har fungerat väldigt bra. Men, de börjar ta betalt för tjänsten i sommar, och innan jag bara slentrianmässigt betalar vill jag kolla vilken tjänst som är bäst och mest prisvärd att betala för.
Funktionaliteten i Google Foto tycker jag är bra. Men är det värt att betala lagring för Google Foto och Drive? Är det ens samma lagring/abonnemang? Eller är det mer värt att satsa på Dropbox eller någon annan tjänst?
Jag kör Android och PC, så inga Mac-/Apple-lösningar.
Köp en egen NAS och rekommenderar att du själv sätter upp det och börja att lagra där.
Jag har en sån här; https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datortillbehor/lagring/natverkslagring-nas/synology-diskstation-ds215j/213583.8914/
Foton, dokument - allt - ligger på den som behövs. Kommer åt den genom dator och mobil. Enkelt att bjuda in så att andra kan hämta eller ladda upp saker. Var enkel att sätta upp.
Ja, vilken är bäst? Dropbox? Google Drive? Andra förslag?
Jag vill både kunna spara lite olika presentationer, wordfiler och excelfiler för enkel access överallt, såväl som synka bilder tagna med mobilen automatiskt.
Jag kört hittills Google Foto och deras automatiska lagring av hyfsat högupplösta bilder vilket har fungerat väldigt bra. Men, de börjar ta betalt för tjänsten i sommar, och innan jag bara slentrianmässigt betalar vill jag kolla vilken tjänst som är bäst och mest prisvärd att betala för.
Funktionaliteten i Google Foto tycker jag är bra. Men är det värt att betala lagring för Google Foto och Drive? Är det ens samma lagring/abonnemang? Eller är det mer värt att satsa på Dropbox eller någon annan tjänst?
Jag kör Android och PC, så inga Mac-/Apple-lösningar.
Med OneDrive så betalar du kring 100-lappen för familj, 5 konton 1 TB lagring och kan editera dina Office-filer online.
Köp en egen NAS och rekommenderar att du själv sätter upp det och börja att lagra där.
Jag har en sån här; https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datortillbehor/lagring/natverkslagring-nas/synology-diskstation-ds215j/213583.8914/
Foton, dokument - allt - ligger på den som behövs. Kommer åt den genom dator och mobil. Enkelt att bjuda in så att andra kan hämta eller ladda upp saker. Var enkel att sätta upp.
Vill man bara ha lagring utan backup så funkar ju det.
Synkar det bilder automatiskt från mobilen? Är inte så pepp på en grunka till hemma dock, så denna lösning känns minst trolig.
Med OneDrive så betalar du kring 100-lappen för familj, 5 konton 1 TB lagring och kan editera dina Office-filer online.
OneDrive lät ju lovande i så fall. Och den har automatisk backup av bilder?
Du får tillgång till olika backupfunktioner genom nas:en, online, andra diskar, andra nas etc.
Själv jag en ytterligare NAS som är backup, samt att på primära Nasen så speglar ena disken mot den andra. Dubbelt upp, mindre trubbel
// Tappade alla fotona från innan 2003 vid en krasch.
Synkar det bilder automatiskt från mobilen? Är inte så pepp på en grunka till hemma dock, så denna lösning känns minst trolig.
Moment på mobilen har en funktion där man ställer in om den ska automatiskt ladda upp fotona någonstans, under vissa förutsättningar, som den gör. Jag har att på mitt hemwifi laddar den upp.
Kör googles hela suit med 2tb, youtube premium, music, family delning och vad det nu är, 99kr i månaden.
Det är mest för att youtube music har så förbannat bra hitta ny musik algoritm, samt att jag backar alla bilder jag har hos google, även frugan och ungarna till mitt konto
Som någon annan skrev, hur löser du backups av allt om nasen går sönder?
Som någon annan skrev, hur löser du backups av allt om nasen går sönder?
I nas 1 finns det två diskar, disk 2 speglar disk 1. Detta säkrar att om disk 1 fallerar så finns disk 2 kvar.
Utöver det har jag en nas till, som gör en backup på disk 1, typ någon gång per kvartal.
PixelMiner
2021-03-29, 11:03
Kör googles hela suit med 2tb, youtube premium, music, family delning och vad det nu är, 99kr i månaden.
Det är mest för att youtube music har så förbannat bra hitta ny musik algoritm, samt att jag backar alla bilder jag har hos google, även frugan och ungarna till mitt konto
Var hittar man det erbjudandet? Jag hittar bara 99 kr per månad för 2TB Google Drive lagring. Hur plussar man på Youtube Music på det hela, utan extra kostnad??
Var hittar man det erbjudandet? Jag hittar bara 99 kr per månad för 2TB Google Drive lagring. Hur plussar man på Youtube Music på det hela, utan extra kostnad??Fick det för att jag varit med sen starten så det går nog inte att få, tror det kostar typ 227 eller 170 eller nåt med allt annars
Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
Google känns ju givet om man kör android med photos, drive, gmail och sånt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.