Visa fullständig version : Människors penisar krymper av miljöförstöringar!
Plasttiger
2021-03-24, 19:21
Penises are shrinking and genitals becoming malformed because of pollution, an environmental scientist has warned in a new book detailing the challenges facing human reproduction.
Dr Shanna Swan writes that humanity is facing an "existential crisis" in fertility rates as a result of phthalates, a chemical used when manufacturing plastics that impacts the hormone-producing endocrine system.
As a result of this pollution, a growing number of babies are being born with small penises, Dr Swan writes.
https://news.sky.com/story/human-penises-are-shrinking-because-of-pollution-warns-scientist-12255106
skyffelmördarn
2021-03-24, 19:22
Jag har en del att ta av så det drabbar ingen fattig.
Det skulle vara skönt om det gick snabbare så man slapp släpa runt med den här draken.
Äsch, kvinnor får utveckla mindre grottor helt enkelt.
Evolution. :smokin:
trädgårdsmöbel
2021-03-24, 19:37
Trodde det berodde specifikt på utpinkat p-piller och inte plast, men där ser man. "Turning the frogs gay" som en vis man varnade för, men blev skrattad åt och kallad foliehatt.
Langster
2021-03-24, 20:12
"Dr Shanna Swan writes that humanity is facing an "existential crisis" in fertility rates"
Om detta vore sant, vilket det inte är, så vore det mänsklighetens och planetens bästa nyheter på 2 000 000 år.
King Grub
2021-03-24, 20:15
Jag blev också kallad foliehatt när jag varnade för det här för ett antal år sedan.
skyffelmördarn
2021-03-24, 20:21
Jag blev också kallad foliehatt när jag varnade för det här för ett antal år sedan.
Varnade inte du generellt om hormonförändringar? Jag minns inte att du var inne på penis spåret
King Grub
2021-03-24, 20:25
Inte just penisar, men infertilitet. Och kanske inte just på det här forumet, även om jag nämnt en rad hälsorisker med all plast här också.
skyffelmördarn
2021-03-24, 20:31
Inte just penisar, men infertilitet. Och kanske inte just på det här forumet, även om jag nämnt en rad hälsorisker med all plast här också.
Ja jag började plastbanta ordentligt efter du pratade om det här inne. Men jag vet inte, tror du det är någon vits med tanke på hur mycket plast man exponerades för när man var liten? Är inte skadan redan skedd så att säga.
Jag har städat plast på fritiden, volontärt och det är deprimerande hur mycket plast det finns bara sådär synligt samt synliga prylar under mark och vattenytan. Jag undrar om det finns någon teoretisk möjlighet ens att få bort allt som skulle behöva fås bort.
Fast det där med deformerande könsorgan och andra problem såg man ju redan för flera decennier sedan av en rad miljöorsaker. Det var också miljökonferenser med aktivister och intelligenta talare, gamla i dag.
Stora problem på 1980 talet var effekter från miljöförstöring på 1960 talet.
Största problemet med att avveckla det är att det är så förbannat bra med plast till typ allt. Rent praktiskt då.
Samtidigt är mycket av det som produceras ren skit. Tänkte på det i dag när jag skulle mäta upp någonting i en mätkopp med en pip. Det gick inte ens att hälla ur den, det hamnade över hela koppen och bänken, det krävs ju att man formar saker så att de fungerar.
Stenåldersmänniskorna såg nog till att de verktyg de hade fungerade i bästa mån, annars fick man nog skämmas och karva ut en ny vad det nu kunde vara för något.
Lafayette
2021-03-24, 21:27
Ja jag började plastbanta ordentligt efter du pratade om det här inne. Men jag vet inte, tror du det är någon vits med tanke på hur mycket plast man exponerades för när man var liten? Är inte skadan redan skedd så att säga.
Jag har aldrig haft plast i mitt sovrum utan undanstoppat sedan Grub skrev det också :d
Lafayette
2021-03-24, 21:28
Om jag gör mig helt fri från plast kanske lill-laffe växer sig ännu större än vad han redan är då
BelowAverage
2021-03-24, 21:51
Min penis krymper av miljörörelsen. Pest eller kolera :ike
Akerhage
2021-03-25, 07:05
Storleken har väl ändå ingen betydelse?
Usel bukkake i framtiden alltså.
Langster
2021-03-25, 13:37
Samtidigt är mycket av det som produceras ren skit. Tänkte på det i dag när jag skulle mäta upp någonting i en mätkopp med en pip. Det gick inte ens att hälla ur den, det hamnade över hela koppen och bänken, det krävs ju att man formar saker så att de fungerar.
Stenåldersmänniskorna såg nog till att de verktyg de hade fungerade i bästa mån, annars fick man nog skämmas och karva ut en ny vad det nu kunde vara för något.
Detta är sant, 99% av plastprodukter som produceras är onödigt. Huruvida de är dåliga för sitt syfte låter jag vara osagt. Men de är onödiga, leksaker, onödiga förpackningar, sugrör och allsköns skit som ingen behöver, eller lika gärna kan göras av andra material.
Jo du har nämnt det här förr flera gånger, men det var typ 12 år sen känns det som
Detta är sant, 99% av plastprodukter som produceras är onödigt. Huruvida de är dåliga för sitt syfte låter jag vara osagt. Men de är onödiga, leksaker, onödiga förpackningar, sugrör och allsköns skit som ingen behöver, eller lika gärna kan göras av andra material.
Jo så är det. Men ofta är plast det bästa valet, även för miljön, som tex just plastpåsar.
Problemet är att det är för bra och det är billigt och lätt att göra hur mycket som helst som sen bara kan kastas.
Att transportera stora mängder frukt och andra livsmedel från långtbortistan på andra sidan kina skulle var väldigt omiljövänligt utan plastförpackningarna men det innebär ju samtidigt att utan dem skulle vi inte skeppa runt massa bananer och drakfrukter i onödan vilket skulle vara bättre för miljön.. :krampus
RS7IzU2VJIQ&ab_channel=Kurzgesagt–InaNutshell
Usel bukkake i framtiden alltså.
Nu är ju inte sperman lagrad i penisen utan i testiklarna, i bollarna, så penisstorleken spelar ingen roll.
Nu är ju inte sperman lagrad i penisen utan i testiklarna, i bollarna, så penisstorleken spelar ingen roll.
Fwmx0HdV1wM&ab_channel=InstituteofHumanAnatomy
Om picken når 3cm in i fisken så blir det långt att simma för dom små ynglen, så visst kan iaf längden spela roll.
Om picken når 3cm in i fisken så blir det långt att simma för dom små ynglen, så visst kan iaf längden spela roll.
Här torde trycket vara det mest avgörande. Penisens längd blir viktig först när man behöver bra precision för att befrukta någon på avstånd.
David_wigren
2021-03-25, 15:44
Det här är något man känt till ganska länge egentligen. Jag minns en föreläsning där läraren tog upp att många miljögifter, bland annat ftalater, har en feminiserande effekt på foster och små barn som påverkar allt från utvecklingen på könsorganen till vilka leksaker som barnen vill leka med. Reaktionen från halva klassen var ”mEN bArN sKa VäL fÅ lEkA mEd ViLkA lEkSaKeR dE vIlL!”. Jag minns att läraren blev tom i blicken av svaret. Som att han precis fick det bekräftat för sig att allt hopp är förlorat.
trädgårdsmöbel
2021-03-25, 15:52
Det här är något man känt till ganska länge egentligen. Jag minns en föreläsning där läraren tog upp att många miljögifter, bland annat ftalater, har en feminiserande effekt på foster och små barn som påverkar allt från utvecklingen på könsorganen till vilka leksaker som barnen vill leka med. Reaktionen från halva klassen var ”mEN bArN sKa VäL fÅ lEkA mEd ViLkA lEkSaKeR dE vIlL!”. Jag minns att läraren blev tom i blicken av svaret. Som att han precis fick det bekräftat för sig att allt hopp är förlorat.
"Turning the frogs gay" som Alex Jones blev skrattad åt för. Det är ju just vad som händer med amfibier av miljöförstöring. Föds sterila, föds som pseudohermafroditiska (mellanting mellan hane och hona fast steril) och hanar som försöker para sig med andra hanar.
Att liknande effekt även skulle kunna drabba människor är väl inte så långt borta.
"Turning the frogs gay" som Alex Jones blev skrattad åt för. Det är ju just vad som händer med amfibier av miljöförstöring. Föds sterila, föds som pseudohermafroditiska (mellanting mellan hane och hona fast steril) och hanar som försöker para sig med andra hanar.
Att liknande effekt även skulle kunna drabba människor är väl inte så långt borta.
Om ägget befruktas samt utvecklas ute i miljön, är det nog väldigt mycket känsligare för miljöförändringar, än om det befruktas samt utveckas i 9 månader inne i modern.
Eller med lite hjälp av överpopulation.
NgGLFozNM2o&ab_channel=FredrikKnudsen
skyffelmördarn
2021-04-23, 16:32
O1B44VmZFiI
Fy helvete vad besviken jag är på papp-sugrören. De gör inte jobbet alls lika trevligt som plastsugrören.
Lafayette
2021-04-23, 18:34
Fy helvete vad besviken jag är på papp-sugrören. De gör inte jobbet alls lika trevligt som plastsugrören.
+1
Får obehagliga rysningar när jag tänker på de där papperssakerna
Lipservice
2021-04-23, 18:58
+1
Får obehagliga rysningar när jag tänker på de där papperssakerna
Ska det gnällas på det viset så finns det faktiskt rostfria sugrör man kan ha med sig vart som helst när man vet att det ska sugas :d
Agitator
2021-04-24, 02:22
Ta av locket och drick som vanligt. Orka gnälla om pappsugrör. Sitter ni med sugrör hemma också när ni dricker?
Mer penisförstoring åt folket. Kanske man får en chans till slut att bli välhängd som en hamster!
Lafayette
2021-04-24, 05:04
Större penis < Bättre sugrör
Grogg kan man dricka med sugrör - en sk rörkrökare.
Ta av locket och drick som vanligt. Orka gnälla om pappsugrör. Sitter ni med sugrör hemma också när ni dricker?
Mer penisförstoring åt folket. Kanske man får en chans till slut att bli välhängd som en hamster!
Jag dricker väldigt mycket med sugrör hemma, i plast. Får fixa ett i metall nu.
skyffelmördarn
2021-04-24, 09:59
Jag dricker rakt från kranen slipper man diska glas och så vidare.
En intressant grej med allt det här är väl att vi faktiskt kan bekräfta att folk var tuffare förr? Om man med tuffare menar mer testosteron.
"Soy Boy" är ju på riktigt!
PureWhey
2021-04-24, 12:44
Ska det gnällas på det viset så finns det faktiskt rostfria sugrör man kan ha med sig vart som helst när man vet att det ska sugas :d
:laugh:
När man inte förstått hur man bör gå tillväga för att lösa miljöproblem öht. Då skriver man såhär.
:laugh:
När man inte förstått hur man bör gå tillväga för att lösa miljöproblem öht. Då skriver man såhär.
Stefan Löfven låter hälsa att hybrit är finfina grejer för miljön och han luktar pengar där.
Jag trodde först att det var läkemedelsrester i dricksvattnet som var grunden till skadade genitalier.....
Läser man texten är det ftalater, dvs mjukgörare, som verkar som östrogen.....i USA ?
Är vi i Sverige lika exponerade till ftalater som våra amerikanska kusiner ? Varför ingen debatt om hur vi minskar vår exponering mot mjukgörare ?
skyffelmördarn
2021-04-24, 17:43
Jag trodde först att det var läkemedelsrester i dricksvattnet som var grunden till skadade genitalier.....
Läser man texten är det ftalater, dvs mjukgörare, som verkar som östrogen.....i USA ?
Är vi i Sverige lika exponerade till ftalater som våra amerikanska kusiner ? Varför ingen debatt om hur vi minskar vår exponering mot mjukgörare ?
varför skulle vi ha mindre produkter som innehåller mjukgörande plast? Jag tycker vi har ganska mycket plast i Sverige...
Hur får vi i oss mjukgörarna ? Använder vi lika mycket plast med mjukgörare i Sverige jmf med amerika ?
skyffelmördarn
2021-04-24, 19:48
Hur får vi i oss mjukgörarna ? Använder vi lika mycket plast med mjukgörare i Sverige jmf med amerika ?
https://www.svanen.se/artiklar/kemikalier/ftalater/
Var hittar man ftalater?
Ftalater kan finnas i vinyl-/PVC-golv, trädgårdsslangar, leksaker (särskilt i äldre sådana), badbollar, tryck på kläder, tapeter, elkablar, gymbollar, byggmaterial, träningsmattor, kosmetika och målarfärg.
https://ki.se/imm/ftalater
Exponering
Ftalater förekommer i låga halter i stort sett överallt på jorden. De kommer ut i miljön via läckage och spridning från varor samt från avfallsupplag.
Människor kan exponeras för ftalater genom inandning, från föda och dricksvatten eller genom hudkontakt. Foster kan exponeras om mamman är exponerad för ftalater, och små barn kan exponeras via modersmjölken. Ftalater har tidigare funnits i både bitleksaker och andra plastleksaker, men ett antal av dessa är nu förbjudna för sådan användning (se Reglering, nedan). Inom sjukvården exponeras patienter för ftalater genom plastslangar vid till exempel blodtransfusioner och dialys. Ftalater används även i vissa tapeter av PVC-plast, kablar och golvmaterial. I bostäder finns ftalater ofta i damm.
Eftersom ftalater förekommer överallt i omgivningen exponeras människor troligen kontinuerligt för låga halter under hela livstiden. Svenska studier där halterna av olika kemikalier mätts i urinen hos unga vuxna visar att exponeringen för ftalater är utbredd. Dock verkar halterna minska av flera av de mest problematiska ftalaterna, vilket möjligen reflekterar att dessa börjat fasas ut eller förbjudits.
Käringen på JRE nämnde också att dom sätter ju nån plasttub på kossornas spenar när dom mjölkar dom och vi hinkar ju i oss mjölk utav bara fan i Sverige
skyffelmördarn
2021-04-24, 22:08
Dom har tagit prover på Arktis och hittat ftalater i luften så ja det finns överallt, du har det ju på väggar och golvet med (som rivs upp av att du går på golvet) beroende på vad du har för golv/tapet då såklart. Och det går man ju och andas in
Fint. Då kan vi se en kraftig minskad exponering av ftalater efter pandemin.
Tror inte det. Tror att vi snarare måste gå djupare i orsaken till påverkade genitalier.
Hur många som läser sådant här tror att deras egen *** kommer krympa nu på direkten?
Och hur många förstår att detta är en sak som sker över tid och att kommande generationer kommer ha mindre genomsnittsstorlek på sina organ =)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.