Visa fullständig version : Den seriösa tråden om byggning/bodybuilding
Anders The Peak
2021-03-11, 09:35
Finnish Grand Prix 93
WAr6rRi5pqk
Super Mega Mass GP 97
R1I6psqsJ5k&t=2127s
Bra initiativ!
Inb4 medlem x får tråden att handla om sig själv och medlemmar y och z förstör tråden med 5 sidor privata konflikter
mNs3WIDD8tM
Anders The Peak
2021-03-13, 09:37
1996 IFBB South Beach Pro (RARE FOOTAGE!) - Ronnie Coleman, Flex Wheeler, Eddie Robinson)
0Tb-ZHtQy2g
1973 Mr Olympia Arnolds bästa form
kI1N-Yu0Ut8&t=28s
bigtraps
2021-03-13, 10:58
Bra initiativ!
Inb4 medlem x får tråden att handla om sig själv och medlemmar y och z förstör tråden med 5 sidor privata konflikter
mNs3WIDD8tM
Den här tävlingen såg jag på plats
Den här tävlingen såg jag på plats
Fräckt! Jag har en signerad bild på RR som eventuellt är från samma tillfälle
Anders The Peak
2021-03-19, 11:45
1981 Mr. Olympia
bcLdlKwbdKk
1983 NPC National Heavyweight Champions
q6uZIjkus1M
bigtraps
2021-04-17, 07:46
Någon som kollat TYNGRES lista. Över Sveriges 50 bästa byggare?
Skulle vara kul att höra lite kommentarer
Scrollade som snabbast.
Jag kanske är färgad av en generation i Sverige men jag gillar Ulf Bengtsson, Andreas Cahling, Johnny Grimståhl och Gunilla Söderberg. De senare 2 för att de var så otroligt trevliga och hjälpsamma på gymen.
Vet inte om de fanns på listan.
Kan inte BB så bra.
bigtraps
2021-04-17, 14:12
Misstänker att Cahling och Bengtsson kommer dyka upp på listan
King Grub
2021-04-17, 14:18
Cahling 1984 var fenomenal.
https://i.imgur.com/lfUmyj6.jpg
bigtraps
2021-05-07, 17:06
Plats 18 Mats Kardell
17 Martin Kjällström
16 Fredrik Age
Tyngres lista över Sveriges bästa byggare
Ska bli intressant att se top 10
PureWhey
2021-05-07, 17:34
Två favoriter. Skulle vara kul med samma kvalitét på Levrone-klippet, någon kanske har?
DJURC0RvKBA
ANX4VlssWnk
https://www.instagram.com/p/CO5oK7Zh067/?igshid=1fd74xattcxoz
PureWhey
2021-05-26, 11:52
Ron Love, 70 år
https://i.redd.it/unv1t5w9wd171.jpg
Yngre, 35-40ish?
https://www.evolutionofbodybuilding.net/wp-content/uploads/2013/10/Ron-Love1.jpg
bigtraps
2021-05-26, 18:48
Jag har åkt hiss med Ron Love. Kvällen före MR O i Göteborg 1987.
Han var iklädd basebolljacka och jävligt bred
sladdbarn
2021-05-27, 10:56
Sjukt imponerande kropp (för en 70-åring)!!
Uncle Joe
2021-05-27, 11:40
Dessa sjuttioåringar som ser ut som vältränade 25 åringar, är de natty?
bigtraps
2021-05-27, 13:34
Dessa sjuttioåringar som ser ut som vältränade 25 åringar, är de natty?
Nja
Uncle Joe
2021-05-27, 14:17
Nja
TRT eller the real deal?
Langster
2021-05-27, 14:21
TRT eller the real deal?
Vad är skillnaden?
Uncle Joe
2021-05-27, 14:24
Vad är skillnaden?
Dosen?
King Grub
2021-05-27, 14:24
Love satsar antagligen på comeback som proffs (Masters) så han är nog så lagom ren.
PureWhey
2021-05-27, 14:26
Dosen?
"TRT" används ganska frispråkigt i byggarvärlden om man säger så.
Uncle Joe
2021-05-27, 14:27
TRT i USA är en annan art än i Sverige jo.
Plasttiger
2021-05-27, 17:18
https://i.redd.it/l3qk4o2e26171.jpg
Langster
2021-05-27, 18:19
https://i.redd.it/l3qk4o2e26171.jpg
Because Superman does not skip leg day.
PureWhey
2021-05-28, 07:12
Vafan han har ju samma vader som mig. Är jag Chris H? Helvete vad glad jag blev nu. Vilken dag.
Skickat från BÖJRACKET
King Grub
2021-05-29, 18:00
Kanske den bästa byggartävlingen någonsin, kvalitetsmässigt. British Grand Prix 1999.
https://youtu.be/cVBZ92Qj1kc?t=328
ChuckTesta
2021-05-29, 18:37
Chris Hemsworth har ju absolut inga ben öht! Vad i helvete? :confused:
King Grub
2021-05-29, 18:47
Som Stallone sade, stora ben ser löjligt ut på film.
https://www.youtube.com/watch?v=IyJR1FPvKGg
ChuckTesta
2021-05-29, 20:17
https://www.youtube.com/watch?v=IyJR1FPvKGg
Jag googlade innan jag skrev kommentaren, han har fortfarande inga ben öht. Förstår inte heller hur more plates more dates kan säga att han har "decent legs". *screwy*
King Grub
2021-06-26, 21:21
Tom Plats på 65-årsdagen.
https://www.facebook.com/1114788499/videos/10224452375152982/
Uncle Joe
2021-06-27, 06:19
Verkligen imponerande. Han hade kunnat stå på scen idag med de benen.
Jag googlade innan jag skrev kommentaren, han har fortfarande inga ben öht. Förstår inte heller hur more plates more dates kan säga att han har "decent legs". *screwy*
Nej det ser ju rätt fånigt ut när han har anabolabulkat överkroppen till max och i synnerhet suttit i axelpressen så mycket att han måste fått sittsår i röven. Sedan kan jag väl iofs tycka att detta egentligen knappast är Hemsworths fel såvida inte han själv sagt blankt nej till benträning - vilket känns osannolikt. Hans jobb är att vara skådis som följer de träningsinstruktioner han får. Men vad fan tränaren håller på med kan man verkligen undra. Man måste väl märka att det börjar bli väldiga obalanser mellan överkropp och ben och anpassa träningen om man är något sånär seriös.
Om jag drev en filmstudio och betalat mycket pengar för ett professionellt träningsupplägg för huvudrollsinnehavaren till en actionfilm så skulle jag bli ordentligt förbannad om det sedan visade sig att människan inte under några omständigheter kan visa sig i annat än heltäckande byxor.
panzerpig
2021-06-27, 14:46
Helt ofattbart med tanke på hur många år han tränat som en galning, att kroppen verkar hålla så bra ändå. Tycker han såg riktigt sliten ut för 10-20 år sedan, blek i ansiktet osv. Vet inte om haft problem med alkohol/droger förr.
skyffelmördarn
2021-06-27, 15:07
Helt ofattbart med tanke på hur många år han tränat som en galning, att kroppen verkar hålla så bra ändå. Tycker han såg riktigt sliten ut för 10-20 år sedan, blek i ansiktet osv. Vet inte om haft problem med alkohol/droger förr.
Vad vet vi om hur han har tränat när inte kameran har varit på?
panzerpig
2021-06-27, 17:25
Vad vet vi om hur han har tränat när inte kameran har varit på?
Det vet vi inte såklart. Men många som tränat med honom eller sett honom träna påstår att han tränade sjukt intensivt med hög volym. Sen är det upp till var och en att tro på det.
Läste att han under en lång period slutade gymma och körde mycket långdistanslöpning. Säkert den perioden jag såg kort från. (Alla vet ju hur slitna maratonlöpare ser ut :))
TommyBoy
2021-06-27, 22:22
Som Stallone sade, stora ben ser löjligt ut på film.
Sade den med små ben...
trädgårdsmöbel
2021-06-28, 06:39
Cory Everson (bodybuilder men också skådis bla i Double Impact med Van Damne och Bolo Yeung) hade riktigt bra ben på film utan att det såg löjligt ut- tvärtom.
Antagligen så kollade han om benen någonsin skulle behöva synas i filmen, svaret var "nej" och då sket han pragmatiskt i benträningen.
trädgårdsmöbel
2021-06-28, 11:45
Cory Everson (bodybuilder men också skådis bla i Double Impact med Van Damne och Bolo Yeung) hade riktigt bra ben på film utan att det såg löjligt ut- tvärtom.
Lol hade totalt glömt av vad som hände i den filmen. Corys roll var lite...ja. #metoo
https://youtu.be/uBjas5DiEe4
Diomedea exulans
2021-06-28, 16:19
Nej det ser ju rätt fånigt ut när han har anabolabulkat överkroppen till max och i synnerhet suttit i axelpressen så mycket att han måste fått sittsår i röven. Sedan kan jag väl iofs tycka att detta egentligen knappast är Hemsworths fel såvida inte han själv sagt blankt nej till benträning - vilket känns osannolikt. Hans jobb är att vara skådis som följer de träningsinstruktioner han får. Men vad fan tränaren håller på med kan man verkligen undra. Man måste väl märka att det börjar bli väldiga obalanser mellan överkropp och ben och anpassa träningen om man är något sånär seriös.
Om jag drev en filmstudio och betalat mycket pengar för ett professionellt träningsupplägg för huvudrollsinnehavaren till en actionfilm så skulle jag bli ordentligt förbannad om det sedan visade sig att människan inte under några omständigheter kan visa sig i annat än heltäckande byxor.
Jag blev också tvungen att googla... Det finns ju ingen bild där Chris inte har knälånga shorts eller byxor, så det går väl inte att avgöra?
På vissa bilder tycker jag att han ser ut att ha ”kanske bra lår”. T ex dessa, om det nu är muskler som fyller ut byxorna:
https://i.imgur.com/tHbRoLh.jpg
Också vaderna ser betydligt bättre ut på vissa bilder:
https://i.imgur.com/YxXNc8G.jpg
Jag kollade även upp en av de där ”så här tränade Thor!”-artiklarna, enligt den körde han knäböj.
Lipservice
2021-06-28, 17:36
Sen kan man ju ha skit taskiga gener för benmuskelatur också, utseende generna och den överkroppen så skulle jag själv klara mig utan dessa benfixerade fikusar på internet.
Diomedea exulans
2021-06-28, 18:45
Sen kan man ju ha skit taskiga gener för benmuskelatur också, utseende generna och den överkroppen så skulle jag själv klara mig utan dessa benfixerade fikusar på internet.
Ja, det är t ex inte jätteovanligt med styrkelyftare som har smala ben fastän de tar mycket i knäböj.
delta_mats
2021-06-28, 20:52
Jag tror inte hans ben är så spinkiga som de vill göra gällande. De kanske inte är uppseendeväckande stora, men förmodligen helt okej i förhållande till överkroppen.
Jag har själv tagit ett foto på mig själv där benen ser spinkiga ut, men det berodde bara på vinkeln samt att de var oflexade. Mina ben har alltid varit naturligt stora.
Uncle Joe
2021-06-29, 07:12
Det går inte heller att dra några slutsatser kring hans benmuskulatur utifrån den där bilden där han promenerar med sin unge :
1. Vaderna - ok, det där är gentiskt. 2. Hans små knäleder ger intrycket att han har myggben men det behöver det alltså inte vara. 3. Och ben kan definitivt se smalare ut i vissa vinklar.
Diomedea exulans
2021-06-29, 07:56
Det går inte heller att dra några slutsatser kring hans benmuskulatur utifrån den där bilden där han promenerar med sin unge :
1. Vaderna - ok, det där är gentiskt. 2. Hans små knäleder ger intrycket att han har myggben men det behöver det alltså inte vara. 3. Och ben kan definitivt se smalare ut i vissa vinklar.
4. Många kameror har linser som gör att grejer nära kanten ser smalare och mer utdragna ut.
lördagsgrogg
2021-06-29, 14:39
Jag blev också tvungen att googla... Det finns ju ingen bild där Chris inte har knälånga shorts eller byxor, så det går väl inte att avgöra?
På vissa bilder tycker jag att han ser ut att ha ”kanske bra lår”. T ex dessa, om det nu är muskler som fyller ut byxorna:
https://i.imgur.com/tHbRoLh.jpg
Också vaderna ser betydligt bättre ut på vissa bilder:
https://i.imgur.com/YxXNc8G.jpg
Jag kollade även upp en av de där ”så här tränade Thor!”-artiklarna, enligt den körde han knäböj.
Självklart är det så som ovanstående redan skrivit. För att spela Thor behöver man armar som speglar bilden människor har. Han behövde lägga på sig kanske tio kilo eller så och helst på armar och axlar. Vem fan kör ben då?
Vi snackar om en filmroll som ger runt 100 miljoner. Betydligt mer om den går bra och det blir uppföljare.
Skulle du då själv lägga en sekund på knäböj för att "det ser bättre ut"?
Jag tyckte han gjorde det för jävligt bra även om jag inte gillar filmerna. Jag frågade mig själv flera gånger hur dom castat honom så jävla bra. Hur kunde dom veta att hans muskelfästen satt så rätt för hur jag ser Thor. Jag tycker han ser precis rätt ut för hur serierna är just nu.
Jag tyckte dom gjorde helt rätt i detta fall. Marvel har rätt bra koll tycker jag. Även om jag skulle vilja se nya storylines och inte bara gamla. Vi seriefans är utråkade av filmerna. Jag tyckte dock till och med att dom fick honom att se lite lång ut vilket han borde. Vet inte hur lång hand är i verkligheten men han borde egentligen vara kring 3m. Riktigt dit lyckades dom ju inte men det var ett bra försök.
Jag förstår om andra tycker olika. Thor-serien har blivit rehashad hundra gånger och tecknad av många. Så det finns många uppfattningar om hur han ska se ut.
lördagsgrogg
2021-06-29, 14:46
Är det förresten någon som vet om Marvel fått tillbaks rättigheterna till allt?
Jag tänker väl mest på FF, Hulk och Iron Man. Inte för att jag älskar dom speciellt men för att det blir svårt att göra något konstruktivt och inte bara barnfilmer utan dom.
Lever jag tillräckligt länge kanske jag får se Punisher MAX. Eller för den delen Civil Wars fortsättning med rekruterade brottslingar och koncentrationsläger i den förbjudna zonen.
Jag vill fortfarade mest att de gör Secret Wars. Helst som serie tror jag. Men det kan å andra sidan bli rätt feta filmer också.
Diomedea exulans
2021-06-29, 15:58
Självklart är det så som ovanstående redan skrivit. För att spela Thor behöver man armar som speglar bilden människor har. Han behövde lägga på sig kanske tio kilo eller så och helst på armar och axlar. Vem fan kör ben då?
Vi snackar om en filmroll som ger runt 100 miljoner. Betydligt mer om den går bra och det blir uppföljare.
Skulle du då själv lägga en sekund på knäböj för att "det ser bättre ut"?
Jag tyckte han gjorde det för jävligt bra även om jag inte gillar filmerna. Jag frågade mig själv flera gånger hur dom castat honom så jävla bra. Hur kunde dom veta att hans muskelfästen satt så rätt för hur jag ser Thor. Jag tycker han ser precis rätt ut för hur serierna är just nu.
Jag tyckte dom gjorde helt rätt i detta fall. Marvel har rätt bra koll tycker jag. Även om jag skulle vilja se nya storylines och inte bara gamla. Vi seriefans är utråkade av filmerna. Jag tyckte dock till och med att dom fick honom att se lite lång ut vilket han borde. Vet inte hur lång hand är i verkligheten men han borde egentligen vara kring 3m. Riktigt dit lyckades dom ju inte men det var ett bra försök.
Jag förstår om andra tycker olika. Thor-serien har blivit rehashad hundra gånger och tecknad av många. Så det finns många uppfattningar om hur han ska se ut.
Jag tränar ben, och jag får inte ett jävla öre för det. Samma sak med de flesta som styrketränar, inklusive dig, antar jag. Det har inte slagit dig att folk kan göra saker av andra skäl än pengar?
Han kanske bryr sig om sin hälsa? Han kanske vill vara snygg för frugan i sovrummet också, och inte bara för de som tittar på honom på vita duken? Han kanske inte vill vara ”en fjant som bara skaffar muskler som ser bra ut, men som inte kan prestera”, och sätter värde i att kunna förflytta lite vikter i böj och mark, precis som hur Arnold inte bara ville vara bodybuilder utan vinnlade sig om att bli stark på riktigt? Han kanske resonerar ”i någon framtida Thor-film kanske Thor har en scen där han går runt i speedos, bäst att förbereda sig och träna benen ifall att”? Han kanske tror att man får större överkropp av att träna knäböj pga hormonutsöndringen; oavsett om det är en myt eller ej så tror ju många att det fungerar så?
Det krävs verkligen ingen psykologiprofessor för att komma på tänkbara skäl till att han skulle träna ben.
Oavsett om han tränar ben eller ej så finns det, precis som den där youtubern sa, saker som pekar på att hans ben faktiskt är rätt okej.
Jag tycker också att han är jävligt bra i filmerna, oavsett om han har benmuskler eller ej. Du verkade tolka det som att jag inte tyckte det, med tanke på hur du försvarar honom.
Ja, det är t ex inte jätteovanligt med styrkelyftare som har smala ben fastän de tar mycket i knäböj.
Jag har smala knäleder, men bra lår och bra böj
Mina ben ser mindre ut än random halvfeta människors ben sittande ned i jeans. Låren ser bra ut i kallingar, men det går man ej runt i. Ser även klent ut i shorts
Diomedea exulans
2021-06-29, 18:45
Chris Hemsworth har sjukt dålig överkropp här:
wc0qEnAkrqs
lördagsgrogg
2021-06-30, 12:29
Jag tränar ben, och jag får inte ett jävla öre för det. Samma sak med de flesta som styrketränar, inklusive dig, antar jag. Det har inte slagit dig att folk kan göra saker av andra skäl än pengar?
Han kanske bryr sig om sin hälsa? Han kanske vill vara snygg för frugan i sovrummet också, och inte bara för de som tittar på honom på vita duken? Han kanske inte vill vara ”en fjant som bara skaffar muskler som ser bra ut, men som inte kan prestera”, och sätter värde i att kunna förflytta lite vikter i böj och mark, precis som hur Arnold inte bara ville vara bodybuilder utan vinnlade sig om att bli stark på riktigt? Han kanske resonerar ”i någon framtida Thor-film kanske Thor har en scen där han går runt i speedos, bäst att förbereda sig och träna benen ifall att”? Han kanske tror att man får större överkropp av att träna knäböj pga hormonutsöndringen; oavsett om det är en myt eller ej så tror ju många att det fungerar så?
Det krävs verkligen ingen psykologiprofessor för att komma på tänkbara skäl till att han skulle träna ben.
Oavsett om han tränar ben eller ej så finns det, precis som den där youtubern sa, saker som pekar på att hans ben faktiskt är rätt okej.
Jag tycker också att han är jävligt bra i filmerna, oavsett om han har benmuskler eller ej. Du verkade tolka det som att jag inte tyckte det, med tanke på hur du försvarar honom.
Om benträning skulle hämma mina möjligheter att tjäna 100 MKR skulle jag definitivt skippa det. Han har inte råd att träna ben alldeles oavsett hur kul eller coolt han tycket det är med stora ben.
delta_mats
2021-06-30, 13:29
Om benträning skulle hämma mina möjligheter att tjäna 100 MKR skulle jag definitivt skippa det. Han har inte råd att träna ben alldeles oavsett hur kul eller coolt han tycket det är med stora ben.
Tänk om skippad benträning skulle hämma dina möjligheter att tjäna 100 mkr?
Hans ben lär vara okej, men förmodligen inget att höja på ögonbrynen åt.
Diomedea exulans
2021-06-30, 14:34
Varför skulle benträningen hämma möjligheten att få en stor överkropp?
https://www.st.nu/logga-in/bodybuilder-fran-sundsvall-domd-for-dopningsbrott-forbundet-kan-inte-bedriva-detektivarbete
Betalvägg men lyckades inte hitta nån annan artikel nånstans, nån med bättre insikt?
lördagsgrogg
2021-07-01, 12:32
Varför skulle benträningen hämma möjligheten att få en stor överkropp?
Han är skådespelare. Dom har begränsad tid på sig att göra sig redo för rollen som kräver +10-15 kg på överkroppen. Är det verkligen så vårt att förstå? Eller är du ett sånt unikum att du lika lätt lägger på dig 35-40 kg på två år eller så? Så att du får schysst jämnvikt i kroppen.
Långsiktigt som skådespelare måste man dessutom tänka på hur lätt det är att gå ner igen. Något som kanske krävs för nästa roll. Om man nu inte är Vincent D´Nofrio och tänker sig att bara spela tjockisar resten av livet.
trädgårdsmöbel
2021-07-01, 13:27
Varflr diskuteras en fjollig skådespelare med tanig överkropp och ännu tanigare ben så flitigt i en kroppsbyggningstråd?
Diomedea exulans
2021-07-01, 14:36
Han är skådespelare. Dom har begränsad tid på sig att göra sig redo för rollen som kräver +10-15 kg på överkroppen. Är det verkligen så vårt att förstå? Eller är du ett sånt unikum att du lika lätt lägger på dig 35-40 kg på två år eller så? Så att du får schysst jämnvikt i kroppen.
Långsiktigt som skådespelare måste man dessutom tänka på hur lätt det är att gå ner igen. Något som kanske krävs för nästa roll. Om man nu inte är Vincent D´Nofrio och tänker sig att bara spela tjockisar resten av livet.
Ja, det är verkligen svårt att förstå. Du verkar besitta fysiologisk kunskap som jag inte hade en aning om.
Jag kan bara tolka ditt resonemang som att om man bara styrketränar en del av kroppen så växer den fortare än den hade gjort om man tränar hela kroppen?
Så trodde jag inte alls att det var. Jag trodde att om jag t ex tränar 60 set överkropp varje vecka så växer överkroppen lika bra oavsett om jag dessutom tränar 60 set underkropp eller ej.
https://www.st.nu/logga-in/bodybuilder-fran-sundsvall-domd-for-dopningsbrott-forbundet-kan-inte-bedriva-detektivarbete
Betalvägg men lyckades inte hitta nån annan artikel nånstans, nån med bättre insikt?
I början av maj vann Calle Bolund från Sundsvall möjligheten att ansöka om att tävla som proffs inom bodybuilding. Flera lokala medier rapporterade om vinsten – men vad som inte framgick var att atleten nyss hade dömts för dopningsbrott.
– Vi befinner oss i en svår sits eftersom vi inte kan bedriva detektivarbete, säger Kenneth Johansson, som sitter i antidopingkommittén i SBFF Sverige.
Fitnessdopning betraktas som ett växande folkhälsoproblem i flera västerländska länder, visar forskningen. I Sverige genomfördes 3 328 urinprov, varav 28 utmynnade i så kallade bestraffningsärenden, enligt Svenska riksidrottsförbundets statistik för 2019.
I maj i år vann Calle Bolund från Sundsvall möjligheten att ansöka om proffskort inom bodybuilding. Något som öppnar upp till möjligheten att tävla i tävlingar för proffs.
En rad lokala medier, bland annat ST, skrev om vinsten i tävlingen i Bukarest. Vad få kände till vid tillfället var att Calle Bolund hade dömts för ringa dopningsbrott en månad tidigare.
Sundsvallsatleten hade innehaft 362 tabletter Phenom oxa 10, som innehöll dopningsmedlet oxandrolon, enligt domen vid Stockholms tingsrätt. Calle Bolund har erkänt gärningen och påföljden blev 100 dagsböter.
I Sverige tar stora delar av idrottsrörelsen avstånd från dopning. Ansvaret för det svenska arbetet mot dopning inom idrotten fördelas mellan organisationen Antidoping Sverige och Svenska riksidrottsförbundet (RF).
Genom åren har bodybuilding förknippats med anabola steroider. Något som slagits fast i en sammanfattning av forskningsläget, som publicerades 2019.
Samtidigt menar SBFF, Svenska bodybuilding- och fitnessförbundet, att de har begränsade möjligheter att förebygga dopning. En förklaring är att föreningen inte godkänts som medlem i det Svenska riksidrottsförbundet.
– Vi får betala allt själv när det gäller tester. Vi är helt enkelt begränsade på grund av den ekonomiska frågan, säger Kenneth Johansson, som sitter i antidopingkommittén i SBFF Sverige.
Han uppskattar att testerna kostar mellan 2 500 och 3 500 kronor styck. Eftersom dopningstesterna är en ekonomisk fråga behöver man göra en avvägning, konstaterar Kenneth Johansson.
– Hur mycket ska man lägga på att motverka det dåliga i en idrott jämfört med att verka för det som är bra? Det är en avvägning vi måste göra, säger han.
Att atleter inom förbundet gjort sig skyldiga till dopningsbrott är något som är ovanligt, enligt Kenneth Johansson. Åtminstone enligt förbundets vetskap, då SBFF är beroende av att andra informerar dem ifall medlemmar dömts för dopningsbrott.
– Det räcker inte med hörsägen för att vi ska kunna agera och anmälaren behöver stå med sitt namn i anmälan. Samtidigt kan vi inte bedriva detektivarbete och behöver därför att folk förmedlar domar eller liknande handlingar, säger Kenneth Johansson.
2019 var senaste tillfället då SBFF ansökte om medlemskap i det Svenska riksidrottsförbundet. Ett medlemskap medför bland annat statliga medel, som i sin tur kan stärka det förebyggande arbetet mot dopning.
För att bli medlem i Svenska riksidrottsförbundet behöver organisationen uppfylla sex krav. För två år sedan nekades SBFF medlemskap eftersom de inte uppfyllde kriteriet om att vara en ideell förening. I själva verket bestod flera medlemmar av aktiebolag.
Ett annat kriterium är att föreningen ska bedriva och administrera sport. Ifall bodybuilding räknas som en sport eller inte har ännu inte prövats, enligt Linus di Zazzo, som är förbundsjurist på Svenska idrottsförbundet.
– Eftersom förbundet i fråga inte uppfyllde medlemskriteriet har man inte undersökt idrottskriteriet. Om man uppfyller medlemskriteriet blir det aktuellt att göra en djupare analys, men jag kan inte spekulera nu, säger han.
Sundsvalls Tidning har vid en rad tillfällen försökt att nå Calle Bolund för en kommentar. Dock utan resultat.
delta_mats
2021-07-01, 15:30
Han är en actionskådis som lever på sin kropp. Han kommer inte gå ner något våldsamt i muskelmassa. Han har hur mycket tid som helst att träna ben. Det räcker med en gång i veckan. Han behöver inte stå i böjracket 2h 3ggr i veckan liksom.
Diomedea exulans
2021-07-01, 16:31
Han är en actionskådis som lever på sin kropp. Han kommer inte gå ner något våldsamt i muskelmassa. Han har hur mycket tid som helst att träna ben. Det räcker med en gång i veckan. Han behöver inte stå i böjracket 2h 3ggr i veckan liksom.
Fast nu menade lördagsgrogg inte att Chris inte har tid för själva träningspassen, han menade att överkroppen växer långsammare om man tränar underkroppen under samma tidsperiod.
Edit: jag förstår dessutom inte lördagsgroggs argument att en skådis måste vara beredd på att gå ner i vikt. Om han får en sån roll, då måste han väl tappa alla överkroppsmuskler också? Det är väl inte lättare att tappa överkroppsmusklerna bara för att man har klena ben? Eller är det vanligt med roller som kräver skitklena ben och hyfsat stor överkropp?
Inte för att jag kan föreställa mig att ”svårighet att tappa muskler” skulle vara ett problem för någon överhuvudtaget, någonsin.
Lafayette
2021-07-12, 22:19
Mäktigt
https://www.instagram.com/p/CRKE3h5rUNO/?utm_source=ig_embed&ig_mid=917788A4-3280-4F85-99EC-D463446FD2CA
Rikard Jansson
2021-07-13, 09:55
Chris har bra ben. Bara dålig vinkel
Det finns inga dåliga ben. Bara dåliga vinklar.
Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
skyffelmördarn
2021-07-13, 21:05
8RLVRnkpar0
King Grub
2021-07-26, 13:46
Albert Beckles 91 år.
g9aZr8d82AI
Uncle Joe
2021-07-26, 15:04
Albert Beckles 91 år.
g9aZr8d82AI
Fortfarande bra underarmar!
panzerpig
2021-07-26, 16:09
Kul att han är vid liv! Men hur gammal är han egentligen, vissa säger 91, vissa 82. Har varit rörigt om hans ålder under lång tid..
https://www.evolutionofbodybuilding.net/bodybuilding-legend-albert-beckles-turns-90/
TommyBoy
2021-07-26, 17:53
Jösses! Att Beckles lever. En poster med honom på satt på gymväggen när jag började träna, 14 år gammal. Är 50 nu.
panzerpig
2021-07-26, 18:04
Jösses! Att Beckles lever. En poster med honom på satt på gymväggen när jag började träna, 14 år gammal. Är 50 nu.
En av de bästa bicepspeakarna någonsin.
Charles Glass borde vara runt 70, hade också en hyffsad form förr.
https://i.redd.it/ysbnc4ukuqe41.jpg
King Grub
2021-08-21, 13:20
Phil Hernon, proffsbyggare på 90-talet, avled i dagarna.
Han var rätt grov när det begav sig.
https://i.imgur.com/16bf6ZX.jpg
panzerpig
2021-08-21, 16:36
Byggarna dör som flugor nu..
https://generationiron.com/phil-hernon-dies/
Phil Hernon’s passing comes after a string of tragic and too soon deaths. It was earlier reported that NPC bodybuilder Sofia Graham passed away in her sleep. She was 27 years old. Additionally, two bodybuilding competitors passed away at the Europa Pro this past weekend. Alena Kosinova, who was rushed to the hospital mere hours before she was set to walk on stage. Italian athlete Orlando Gallucci was also found dead just days after competing in the Europa Pro.
skyffelmördarn
2021-08-21, 19:31
Undra om det är värmen?
bigtraps
2021-08-21, 20:27
Förmodligen Covid vaccin
Byggarna dör som flugor nu..
https://generationiron.com/phil-hernon-dies/
Phil Hernon’s passing comes after a string of tragic and too soon deaths. It was earlier reported that NPC bodybuilder Sofia Graham passed away in her sleep. She was 27 years old. Additionally, two bodybuilding competitors passed away at the Europa Pro this past weekend. Alena Kosinova, who was rushed to the hospital mere hours before she was set to walk on stage. Italian athlete Orlando Gallucci was also found dead just days after competing in the Europa Pro.
Har framkommit att en del "coacher" sätter sina klienter på rätt farliga protokoll av olika tillskott, särskilt kvinnliga atleter.
qtVcGjVUlyI&t=675s
Carlo Fatface
2021-08-22, 08:45
Mer förvånad att Phil Hernon varit i livet så pass länge ändå.
trädgårdsmöbel
2021-08-22, 09:49
Ofta i anslutning till tävling. Skulle nog kunna regleras bort genom att döma ner eller förbjuda extrem hårdhet.
Vill ve se räfflade gluteus, split i biceps osv? näe. kanske inte skall ligga på under 5% bf och sådant absurt flr herrarna. 10% på scen är lagom, kanske runt 15 för damerna.
King Grub
2021-08-22, 10:00
10 % är ju halvfet (inom fitness) och mer än du ser hos random sprinter som årerruntform.
lördagsgrogg
2021-08-22, 12:24
Ofta i anslutning till tävling. Skulle nog kunna regleras bort genom att döma ner eller förbjuda extrem hårdhet.
Vill ve se räfflade gluteus, split i biceps osv? näe. kanske inte skall ligga på under 5% bf och sådant absurt flr herrarna. 10% på scen är lagom, kanske runt 15 för damerna.
Skulle vara helt ok för mig. Jag tycker oftast dom ser roligast ut lite offseason sålänge dom inte fetar på sig alldeles för mycket.
Det är ju 80- 90-talets byggare som dör av nu och dom var ju hårdare än dagens när dom tävlade. Men jag tvivlar inte på att dagens byggare dör i förtid också. Det var väl en lite förbättring i bedömningen precis efter att Muntzer dog men den varade inte länge.
Nu lär dom dö av att lite andra orsaker än honom men död är död. Personligen tror jag att dom måste döma stenhårt för byggarmage. Jag tror det är livsfarligt att ha ballongmage och magrutor. Och bedömning i tävling är det enda vapen som fungerar. De tävlande har uppenbarligen inga egna gränser för att uppnå vinst.
För att vara på den säkra sidan tränar jag aldrig mage längre (nåväl jag preppar inte heller så jag är förmodligen odödlig). :)
Men för helvete, jag hade fått uppmätt 8,9% off-season som kampsportare(det var lääänge sedan), så lägre när jag var i fight-form.
trädgårdsmöbel
2021-08-22, 13:42
10 % är ju halvfet (inom fitness) och mer än du ser hos random sprinter som årerruntform.
10% är mer än tillräckligt för att det skall se bra ut att flexa musklerna i kalsonger. Förutsatt då att det finns muskler.
trädgårdsmöbel
2021-08-22, 13:50
Skulle vara helt ok för mig. Jag tycker oftast dom ser roligast ut lite offseason sålänge dom inte fetar på sig alldeles för mycket.
Det är ju 80- 90-talets byggare som dör av nu och dom var ju hårdare än dagens när dom tävlade. Men jag tvivlar inte på att dagens byggare dör i förtid också. Det var väl en lite förbättring i bedömningen precis efter att Muntzer dog men den varade inte länge.
Nu lär dom dö av att lite andra orsaker än honom men död är död. Personligen tror jag att dom måste döma stenhårt för byggarmage. Jag tror det är livsfarligt att ha ballongmage och magrutor. Och bedömning i tävling är det enda vapen som fungerar. De tävlande har uppenbarligen inga egna gränser för att uppnå vinst.
För att vara på den säkra sidan tränar jag aldrig mage längre (nåväl jag preppar inte heller så jag är förmodligen odödlig). :)
Att 80 och 90-talets byggare dör av är väl inte så konstigt? De är som minst 50+ idag.
King Grub
2021-08-22, 13:59
10% är mer än tillräckligt för att det skall se bra ut att flexa musklerna i kalsonger. Förutsatt då att det finns muskler.
Inte på tävling.
trädgårdsmöbel
2021-08-22, 15:18
Inte på tävling.
Det är ju runt tävling många dör. Min gissning är att extremt lågt kroppsfett och dehydrering är riskabeĺt. Man kan ju spekulera även om "refeeding syndrome" där utsvultna vräker i sig bottenlöst efter tävling och går kraftigt upp i vikt på kort tid också kan vara en faktor om någon dör efter tävling.
Så att tävla fetare och blötare är nog en bra id'e.
Läskeblask
2021-08-22, 16:08
Kroppen tål mycket men om man gasat på sen man var 17 så är inte kroppen i samma skick när man är 35. Av vad jag sett så är ofta medicinlistan längre innan tävling+ annat man inte använder under off så undrar inte att kroppen säger upp kontraktet under deff när man räknar ihop allt den utsätts för vs off. Många som tar aas har gjort det medan de var typ 20+ men lagt av när träningen inte längre smakat eller familjelivet kommit mer i bilden men de som fortsätter har redan som 40 åringar brukat i typ 15 år så inte konstigt att folk dör "unga"
King Grub
2021-08-28, 19:32
Matt Mendenhall lär ha avlidit.
bigtraps
2021-08-28, 20:29
Matt Mendenhall lär ha avlidit.
Åh fan. Riktigt fin fysik på 80 talet
Men han har väl inte figurerat inom byggning på länge va?
King Grub
2021-08-28, 20:49
Inte sedan 1991.
Men han höll formen bra.
https://i.imgur.com/wYoOeUO.jpg
intepurewhey
2022-07-12, 14:15
C.J Kim 5 days out
https://i.redd.it/ji3fkxyw66b91.jpg
intepurewhey
2022-08-11, 11:48
Tror t.o.m. Arne skulle godkänna detta trück.
https://i.redd.it/o5dzbdugzxg91.jpg
intepurewhey
2022-08-11, 11:50
Shelby Starnes har mördat några atleter, nu var det nära igen. Denna gång dog nästan Patricia ~3v efter tävling.
https://www.instagram.com/p/ChAs3svOE3x/
Förvånad att ingen 'tagit hand om' Shelby och Matt Jensen på egen hand vid det här laget.
Shelby Starnes har mördat några atleter, nu var det nära igen. Denna gång dog nästan Patricia ~3v efter tävling.
https://www.instagram.com/p/ChAs3svOE3x/
Förvånad att ingen 'tagit hand om' Shelby och Matt Jensen på egen hand vid det här laget.
Man funderar ju på varför detta inte sprider sig inom den tämligen begränsade krets som är dambyggningen att ingen anlitar dessa clowner längre. På den nivån så borde atleter ha lite mer koll än "Är whey 100 eller 80 bäst för massan?11??"
BisonLGcrew
2022-08-11, 13:46
Man funderar ju på varför detta inte sprider sig inom den tämligen begränsade krets som är dambyggningen att ingen anlitar dessa clowner längre. På den nivån så borde atleter ha lite mer koll än "Är whey 100 eller 80 bäst för massan?11??"
Det är väl allmänt känt sedan länge nu efter deras tidigare fadäser men folk vill ha resultat whatever it takes
intepurewhey
2022-08-11, 14:25
Man funderar ju på varför detta inte sprider sig inom den tämligen begränsade krets som är dambyggningen att ingen anlitar dessa clowner längre. På den nivån så borde atleter ha lite mer koll än "Är whey 100 eller 80 bäst för massan?11??"Samma fenomen i alla sporter. Don King representerar fortfarande boxare t.e.x.
Överlag finns det många idioter och det är inte så förvånande imo. Tror inte det är de smartaste atleterna som flockas till dessa.
King Grub
2022-08-11, 14:35
Hon hyllar ju nämnde coach i det länkade inlägget.
intepurewhey
2022-08-11, 14:46
Hon hyllar ju nämnde coach i det länkade inlägget."I almost died. I lost my memory. Great coaching."
[emoji23]
TotteShaped4Life
2022-08-11, 15:25
Ja, än är inte den sista idioten född som inte kan se självklara samband. Så blir det när känslor blockerar kognitiva funktioner
A huge shout out to @shelbystarnes100 who has been an amazing coach, and an overall great man. I will be eternally grateful for all that we have accomplished together as a team - Thank you!
skyffelmördarn
2022-08-11, 15:53
Det är väl allmänt känt sedan länge nu efter deras tidigare fadäser men folk vill ha resultat whatever it takes
Jag tror det också, bägge två är nog ganska öppna med att "Det här kan gå åt helvete men vill du vinna så..."
An Iron Soul
2022-10-21, 18:15
Jag har hört att PRO gym gått/ska gå i konkurs. Är de någon som kan berätta om det är 100% sant? Tar några nya ägare över eller läggs det ner för alltid?
King Grub
2022-10-29, 08:53
Bodybuilding is a sport that has long promoted itself as the pinnacle of health, fitness and strength. But a Washington Post investigation found that over the course of two decades, scores of female athletes were sexually exploited by officials of the two major U.S. bodybuilding federations.
https://youtu.be/GVZvjyNlisw
bigtraps
2022-10-29, 19:20
Bodybuilding is a sport that has long promoted itself as the pinnacle of health, fitness and strength. But a Washington Post investigation found that over the course of two decades, scores of female athletes were sexually exploited by officials of the two major U.S. bodybuilding federations.
Kunde man inte tro i en så seriös branch;)
trädgårdsmöbel
2022-10-29, 20:59
Vart är motsättningen mellan pinnacle of health, fitness and strength och sexuellt utnyttjande? Det är inte pinnacle of morals, respect women and no sexual exploitation. Väldigt underligt formulerat.
An Iron Soul
2022-12-09, 16:11
Nu försvinner PRO gym. En del av utrusningen säljs till skrotnissarna i trosa. *gah!*
King Grub
2022-12-17, 08:36
Bilder från Mr O-förbedömningen.
https://www.facebook.com/rxmuscledotcom/photos
Alla ser kassa ut utom Ramy. Proffsbyggarnas kvalitet fortsätter rasa. Någon som Nick Walker som ser freakig ut på gymbilder veckorna innan ser ut som en slät gnom på scen.
King Grub
2022-12-17, 08:41
Walker rygg 2022.
https://i.imgur.com/csYAsw8.jpg
Mot Colemans för 23 år sedan.
https://i.imgur.com/5BuHulM.gif
Walker rygg 2022.
https://i.imgur.com/csYAsw8.jpg
Mot Colemans för 23 år sedan.
https://i.imgur.com/5BuHulM.gif
Den övre killens axlar ser jättekonstiga ut. Som han är fet fast ändå inte. Är det vätska? Den undre är ju ändå fettbefriad på axlarna, ser man på fibrerna.
King Grub
2022-12-17, 09:17
Alla toppbyggare fyller axlarna med olja.
bigtraps
2022-12-17, 13:15
Kolla på en bild av Samir 83 eller Dorian 93
Dubbel biceps bakifrån.
Är Nick Walker framtiden för byggningen så vet inte jag.....
skyffelmördarn
2022-12-17, 13:32
Åldern är en stor faktor, man försöker bli så stor som möjligt på så kort tid som möjligt vilket ger "skitfysik" looken. Ronnie Coleman är född -64, vann sin första Olympia 1998; 34 år gammal. Big Ramy var 36 när han vann sin första. Heath 32.
Eller som Anders Graneheim sa, bra frukt mognar sent.
Perramja
2022-12-17, 13:45
Alla ser kassa ut utom Ramy. Proffsbyggarnas kvalitet fortsätter rasa. Någon som Nick Walker som ser freakig ut på gymbilder veckorna innan ser ut som en slät gnom på scen.
Ramy såg ju ut som skit?? Stora hål i quadriceps, extremt mycket olja i axlarna och kass tjocklek i ryggen. Derek Lundsford och Hadi tycker jag imponerade mest.
Jag vet inte vad du ser men efter att ha tittat på både bilder och live stream så tycker jag verkligen inte Ramy ser bra ut. Derek och Hadi ser avsevärt mycket bättre ut och kommer troligtvis placera sig top 2 såvida inget oförutsett inträffar.
King Grub
2022-12-17, 20:52
Bumstead satsat hårt på synthol.
https://i.imgur.com/Yg1yoCJ.jpg
skyffelmördarn
2022-12-18, 09:13
Bumstead satsat hårt på synthol.
Ja det ser onekligen märkligt ut
https://www.instagram.com/p/CmKSvW7SHHy/
King Grub
2022-12-18, 09:20
Hadi vann! Han var klart bäst. Det fanns inga vettiga bilder på honom när jag postade igår. Ramy mjuknade mer och mer.
Det gläder mig verkligen att Hadi vann. Inte bara för att han var klart bäst, utan också för att det var ett helt "opolitiskt" beslut. Hyfsad kväll för Hany Rambod men det var säkerligen ett par hektiska dagar.
skyffelmördarn
2022-12-18, 12:29
Lite härligt kontroversiellt att en iranier vinner med
Följer inte Mr Olympia men det är väl ändå en av få "sport"-evenemang som är befriat från politisk korrekthet som BLM/Pride etc?
skyffelmördarn
2022-12-18, 12:45
Följer inte Mr Olympia men det är väl ändå en av få "sport"-evenemang som är befriat från politisk korrekthet som BLM/Pride etc?
Jag vet inte hur man skulle göra byggning mera PK? Svårt att tro att folk skulle hacka i sig att en rullstolsburen flata skulle kunna vinna tävlingen rättvist.
Jag vet inte hur man skulle göra byggning mera PK? Svårt att tro att folk skulle hacka i sig att en rullstolsburen flata skulle kunna vinna tävlingen rättvist.
Man med peruk vinner damklassen möjligen.
skyffelmördarn
2022-12-18, 17:10
Man med peruk vinner damklassen möjligen.
https://www.instagram.com/janaemariekroc/ kanske kan ställa upp?
https://www.instagram.com/janaemariekroc/ kanske kan ställa upp?
Detta är ju helt absurt, nästan som en sketch. Vanliga argumentet är ju att en hormonbehandlad trans bör få tävla. I detta fallet är det ju hormonbehandling åt andra hållet, ännu mer manligt könshormon haha, återigen, som en sketch.
Har de inte börjat bli lite väl kroppspositiva när det gäller fejk, släthet och gravidmagar?
dluddeckens
2022-12-19, 11:12
Jag upplever att det även är helt annan ljussättning på scen idag mot 90 talet.
Kollat igenom lite bilder från årets Olympia, och det är inte skoj att se hur det ser ut idag...
King Grub
2022-12-19, 11:23
21 år sedan.
https://i.imgur.com/ojpxcoA.jpg
Hur kommer det sig att dagens bodybuilding är skit? Ingen av dagens tävlande i Olympia är ju i närheten av det där?
King Grub
2022-12-19, 19:19
Väldigt få som har gener för att se ut som en kroppsbyggare. Ta någon som Nick Walker. Han har säkert toppgener för att bygga massa, och så provocerar han fram den med massiva mängder droger, men den hamnar lite var som helst. Han har inte gener för att få en klassisk bodybuilderfysik. Alla fem på bilden ovan skulle vara bra kroppsbyggare på 70-talsdoser, men det skulle inte många av dagens toppnamn. Hadi har iofs ingen snygg fysik, men han är hård och massiv på rätt ställen i alla fall.
Heath och Greene plus Jackson var de sista som stod ut från massan. Och då var jag ändå inget fan av någon av dem.
Pengar och byggningens populäritet för 10-15 år sedan gjorde att pöbeln började satsa, och merparten av dem är inget speciellt i grunden. Vilket paradoxalt nog gjort att byggningen (open) nu är mindre populär än på länge (någonsin?) utanför Mellanöstern.
skyffelmördarn
2022-12-20, 00:36
Jag tycker helt klart att det känns som att det går lite för fort idag, man ska se ut som att man tränat i 25 år efter bara 10 år, det blir liksom fel på något sätt. Det går inte fuska sig till en bra fysik på det sättet, det är något som måste få komma fram med tiden.
Bruce Banner
2022-12-20, 05:50
Väldigt få som har gener för att se ut som en kroppsbyggare. Ta någon som Nick Walker. Han har säkert toppgener för att bygga massa, och så provocerar han fram den med massiva mängder droger, men den hamnar lite var som helst. Han har inte gener för att få en klassisk bodybuilderfysik. Alla fem på bilden ovan skulle vara bra kroppsbyggare på 70-talsdoser, men det skulle inte många av dagens toppnamn. Hadi har iofs ingen snygg fysik, men han är hård och massiv på rätt ställen i alla fall.
Heath och Greene plus Jackson var de sista som stod ut från massan. Och då var jag ändå inget fan av någon av dem.
Pengar och byggningens populäritet för 10-15 år sedan gjorde att pöbeln började satsa, och merparten av dem är inget speciellt i grunden. Vilket paradoxalt nog gjort att byggningen (open) nu är mindre populär än på länge (någonsin?) utanför Mellanöstern.
Har inte hängt med annat än på långt håll de senaste 25 åren.
Onekligen är det så att den subjektiva kvalitén blivit sämre under den tiden, intressant förklaringsmodell Grub.
Men är då inte grunden att bedömningarna inte håller måttet idag jämfört tidigare? Normalt sett så borde ju fler antal utövare ge en bättre topp allt annat lika kan jag tycka, så ser det ut inom andra sporter. Ser inte domarna samma sak längre eller har kriterierna ändrats något genom åren?
/Bruce
Ja det är tråkigt, kändes som att kropparna för länge sedan var mycket mer unika. :)
An Iron Soul
2023-01-04, 20:13
https://psauction.se/auction/36678/pro-gym-i-stockholm-aktiebolag-i-konkurs
King Grub
2023-02-07, 22:22
Tonya Knight, proffsbyggare från 80/90-talet och en av gladiatorerna i det amerikanska originalprogrammet, är död.
myWKdZyCEHo
bigtraps
2023-02-08, 06:10
Henne kommer man ihåg
Tonya Knight, proffsbyggare från 80/90-talet och en av gladiatorerna i det amerikanska originalprogrammet, är död.
myWKdZyCEHo
Tänk om dambyggningen stannat där.. men är ju nästan den nivå som bikini-flickorna idag befinner sig på, nästan.
Nätt och jämt att hon platsar i Mass-Techs tråd.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.