handdator

Visa fullständig version : Tar en forumpaus, igen

Diomedea exulans
2021-02-20, 15:47
Jag har under några veckor funderat på att ta en paus från det här forumet igen, och nu har jag bestämt mig för att göra slag i saken.

Anledningen är att jag inte trivs i det hårda diskussionsklimatet här på brädan. Över tid har min forumaktivitet sakta degenererat till att jag sitter och försvarar mig mot diverse anklagelser en stor del av tiden. Jag har inte räknat på det, men det känns som om vartannat inlägg jag skriver är en motreaktion på att jag blir anklagad för att skriva för mycket om mig själv. Eller hata kvinnor. Eller vara snål eftersom jag överlever min arbetslöshet genom att bo gratis hos ett par mångmiljonärer som gillar att ha mig boende där och som vägrar ta emot mina pengar. Eller att jag aldrig tar i när jag tränar. Eller något annat.

Jag fick en ögonöppnare för ett par veckor sedan i en Facebookgrupp, där ett ganska milt påhopp från en användare blev motsagt med näbbar och klor från både moderatorer och andra. Då slog det mig hur miljöskadad jag blivit på det här forumet. ”Det där påhoppet skulle inte ens fått en enda kommentar på Kolo”, tänkte jag.

Nu vill jag vara snabb med att poängtera att jag får mycket kärlek här också. Kanske mer kärlek än någon annan på forumet. För varje hatinlägg får jag kanske ett kärleksfullt inlägg. Men det ratiot räcker inte för att min forumnärvaro överlag ska kännas trivsam. Det krävs kanske ett 10/1-ratio av kärlek/hat för att nå dit.

Jag vill även vara snabb med att förekomma en anklagelse. Jag antar att många av er just nu är i färd med att posta en sån här meme:

https://i.imgur.com/EULrseL.jpg

Varför jag vill försvara mig med följande: förut när jag lämnat forumet ett tag så har alltid någon av de koloiter jag har på Facebook börjat skriva till mig och fråga om jag tagit livet av mig, eller ännu värre, blivit bannad av Jorgen. Så uppenbarligen finns det ett visst allmänintresse att veta vad jag har för mig, och varför.

Jag hade visserligen kunnat skriva om det i min journal, babbla-tråden eller någon annanstans, och som svar på det har jag inget annat försvar än att det är roligt att starta nya trådar. Se: att sitta och försvara sig har blivit en så ingrodd reflexhandling hos mig att jag redan gör det.

Jag vet inte hur lång paus det blir den här gången, men jag siktar på 13-14 år. Dock kan det hända att jag råkar logga in på forumet massor gånger innan dess, genom att skriva ”k” i adressfältet.

baggard
2021-02-20, 15:55
Det låter nyttigt

Rikard Jansson
2021-02-20, 15:55
Syns om två veckor :D

Starke75an
2021-02-20, 15:58
Tänkt skriva det förut, men ångrade mig. Bra att du inser det själv.

Lafayette
2021-02-20, 16:23
Så länge det är paus och inte försvinner helt är det lugnt. På återseende, tror du kommer sakna gamle Laffe för mycket för att lämna forumet helt.

Nattljus
2021-02-20, 16:24
Jag läste "formpaus" och undrade varför du ville bli tjock *facepalm*

Lafayette
2021-02-20, 16:25
Jag läste "formpaus" och undrade varför du ville bli tjock *facepalm*

Inte riktigt vad jag hade tänkt mig men bättre än inget.*hug*

Nattljus
2021-02-20, 16:27
Inte riktigt vad jag hade tänkt mig men bättre än inget.*hug*
Jag gör vad jag kan med det lilla jag har *hug*

Lafayette
2021-02-20, 16:32
Det låter nyttigt

Inte alls, i dessa pandemi-tider. Jag hade blivit knäpp.

skyffelmördarn
2021-02-20, 16:37
Treor inte klimatet är hårdare, troligtvis bara du som tar saker mer personligt. Det gör man väl i perioder av sitt liv kan jag tänka mig när annat också går tungt och man är mera generellt skör.

Plasttiger
2021-02-20, 17:10
Klart det är jobbigt när folk hela tiden ska dra upp ens små misstag.
Chris Brown appeared on "Good Morning America" on Tuesday (March 22) to promote his new album, F.A.M.E. While he may have only wanted to talk about his new music, host Robin Roberts decided to bring up his 2009 assault of Rihanna and its resulting consequences several times during the interview.
http://www.mtv.com/news/1660400/chris-brown-rihanna-outburst-gma/

KuOP7NuLK9s

baggard
2021-02-20, 17:37
Så länge det är paus och inte försvinner helt är det lugnt. På återseende, tror du kommer sakna gamle Laffe för mycket för att lämna forumet helt.

13-14 år säger han så du får vänta ett tag

knaskalas
2021-02-20, 17:38
Sedvanligt trams

Är det inte dags att banna denna misslyckade sate?

Lafayette
2021-02-20, 17:44
13-14 år säger han så du får vänta ett tag

Den som väntar på något gott.

blåvitt
2021-02-20, 17:55
Tror det är rätt beslut, forumet är alltid tomt när du saknas men i vissa lägen behöver man distansera och andas ut

Snubben
2021-02-20, 18:42
Varför jag vill försvara mig med följande: förut när jag lämnat forumet ett tag så har alltid någon av de koloiter jag har på Facebook börjat skriva till mig och fråga om jag tagit livet av mig, eller ännu värre, blivit bannad av Jorgen. Så uppenbarligen finns det ett visst allmänintresse att veta vad jag har för mig, och varför.

Dude *facepalm*

trädgårdsmöbel
2021-02-20, 18:51

Tror det är mot reglerna att banna tjejer.

Baldr
2021-02-20, 19:37

Sätt personen på ignore-listan. Solkar ner forumet fullständigt men så länge det tar en minut att registrera ett nytt konto så blir det en ganska meningslös katt och råtta-lek. Då kan det istället vara smidigt att veta vem byfånen är. En evig shadow bann och personen hade gett upp vid detta laget.

On-topic så har jag inte märkt av några större personpåhopp (troll är på ignore) även om jag tänkt lulz både en och två gånger när ännu en tråd börjar handla om dejting och storslagna planer. Med det sagt så är det genomgående trist när aktiva medlemmar drar ner eller lämnar. Samtidigt tror jag det är sunt för individen om man kan dra ner på sin internetnärvaro för att istället lägga energin på något produktivt i riktiga livet.

Tyckte Pikachu blev grymt bra så blir lite besviken över att inte få slutresultatet.

Ett Orm
2021-02-20, 21:50
Håller inte med om att du blir särskilt påhoppad men att det verkar så eftersom du skriver typ 1M inlägg och är aktiv i alla trådar och särskilt i de med disskutioner som det gärnar hettar till i.

Personligen ser jag gärna att du är kvar.

ispåse
2021-02-20, 21:52
I all välmening, jobba på att sluta bry dig om vad andra tycker Dio. Vissa tycker du är en idiot, andra inte. Men låter kanske sunt ta en paus om det är så att du känner dig bli påverkad av andras åsikter på ett negativt vis. Gör mer av det som gör dig lycklig och mindre av det andra.

Men jag vet ju att riktiga anledningen du drar är för att slippa måla min tavla med en jävla massa eld. :d

Fredszky
2021-02-20, 21:56
Lite impulsbeteende/dramaqueen är det över det hela.

"Har bestämt mig: Ska flytta till Argentina!"
"Har bestämt mig: Ska bli konstnär på heltid!"
"Har bestämt mig: Ska sluta skriva på kolo!"

+wall of text om argument o.s.v.

Nästa dag: "Har tänkt om."

Klistergeten
2021-02-20, 22:31
Tänkte skriva det i "Har Du gått i terapi?" tråden då jag tyckte du fick onödigt mycket påhopp trots att du enligt mig bara räddade en listtråd med att gå in på djupet, men jag fick aldrig tummen ur.

Jag är imponerad över hur du kan skriva så mycket inlägg men samtidigt alltid vara så välformulerad. Din skrivbegåvning i kombination med att du är ärlig och har självdistans gör att du hamnar på en stark andraplats (bakom grubben såklart) av mina favoritmedlemmar här på kolo.

Hoppas din paus inte blir för långvarig, du kommer vara saknad.

Puss!

G.W
2021-02-20, 23:12
https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/948/675/a95.jpg

Kp3G-bDjdo8

Plasttiger
2021-02-21, 08:26
Sätt personen på ignore-listan. Solkar ner forumet fullständigt men så länge det tar en minut att registrera ett nytt konto så blir det en ganska meningslös katt och råtta-lek. Då kan det istället vara smidigt att veta vem byfånen är. En evig shadow bann och personen hade gett upp vid detta laget.

On-topic så har jag inte märkt av några större personpåhopp (troll är på ignore) även om jag tänkt lulz både en och två gånger när ännu en tråd börjar handla om dejting och storslagna planer. Med det sagt så är det genomgående trist när aktiva medlemmar drar ner eller lämnar. Samtidigt tror jag det är sunt för individen om man kan dra ner på sin internetnärvaro för att istället lägga energin på något produktivt i riktiga livet.

Tyckte Pikachu blev grymt bra så blir lite besviken över att inte få slutresultatet.

De tsenaste personpåhoppet var väl att jag tyckte det var fel att han skicakde dickpicks till kvinnlig forummedlem. det stpr jag för

trädgårdsmöbel
2021-02-21, 12:43
Lite impulsbeteende/dramaqueen är det över det hela.

"Har bestämt mig: Ska bli konstnär på heltid!"
"Har bestämt mig: Ska sluta skriva på kolo!"

+wall of text om argument o.s.v.

Nästa dag: "Har tänkt om."

Han borde dock åkt till Argentina för herrejäklar vad het brud som väntade. De klickade ju och allt verkar det, åtminstone så mycket man kan klicka utan att faktiskt ses i person.

stridis
2021-02-21, 12:51
Han borde dock åkt till Argentina för herrejäklar vad het brud som väntade. De klickade ju och allt verkar det, åtminstone så mycket man kan klicka utan att faktiskt ses i person.

Nå då har något att svära och känna obeveklig ångest över när han väl ligger för döden. Att gå ur tiden med ett leende känns på något sätt nästan obscent.

trädgårdsmöbel
2021-02-21, 16:26
Nå då har något att svära och känna obeveklig ångest över när han väl ligger för döden. Att gå ur tiden med ett leende känns på något sätt nästan obscent.

:D Låter som du fått ett släng av dystymi där :)

Lafayette
2021-02-21, 16:34
Kom tillbaka Dio.:(

1HshFa8juA4

Läskeblask
2021-02-21, 17:52
Inte ett enda påhopp har skett. Jag tycker trådarna varit kul och de har haft liv i sig. Det är inte direkt så att folk startar intressanta trådar stup i kvarten kan man säga

Plasttiger
2021-02-21, 18:01
Inte ett enda påhopp har skett. Jag tycker trådarna varit kul och de har haft liv i sig. Det är inte direkt så att folk startar intressanta trådar stup i kvarten kan man säga

Det var på gränsen, vad som triggade igång igånsättande denna gång var nog och Lafayette i dumma frågor tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=8199376&postcount=42069
Sen när de värdekonservativa masterchief och trädgårdsmöbel hoppade in och instämde blev det nog för många.

Tyvärr var inte grabbgänget som bortförklade förra gången ämnet om oönskade könsbilder kom upp tillrcäkligt snabbt framme för att undsätta sin kamrat - maximal otur.
Det är ju inte mot kolozzeums regler, så jag fattar ju nu att jag var fel ute.

trädgårdsmöbel
2021-02-21, 18:04
Kom tillbaka Dio.:(

[YYT]

Jag kontrar med denna vänskapslåt, som påminnet om min och Dios vänskapsrelation:

https://youtu.be/55OJ17cHeJA

Läskeblask
2021-02-21, 18:16
Det var på gränsen, vad som triggade igång igånsättande denna gång var nog och Lafayette i dumma frågor tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=8199376&postcount=42069
Sen när de värdekonservativa masterchief och trädgårdsmöbel hoppade in och instämde blev det nog för många.

Tyvärr var inte grabbgänget som bortförklade förra gången ämnet om oönskade könsbilder kom upp tillrcäkligt snabbt framme för att undsätta sin kamrat - maximal otur.

Dio var en man svår att förstå sig på. Dickpicen vill jag ej kommentera, själv ser jag en sådan grej som att den kan vara rätt eller fel och det är frågan om att tolka situationer. Iofs så tycker jag såna grejjer diskuteras en gång och så är det färdigtmed det.

Ett Orm
2021-02-21, 18:35

Tog Dio dig på allvar och tog åt sig gör han rätt och borde nog hålla sig från internet helt.

Lafayette
2021-02-21, 18:44

Jag står för det jag skrev. Att han väljer att vara borta från forumet i 14 år för en sådan sak känns en smula överdrivet isåfall då jag har försvarat och stöttat honom massvis med gånger innan.

G.W
2021-02-21, 19:45
https://forumbilder.com/images/2021/02/21/dio.jpg

Lafayette
2021-02-21, 19:51
:d

Ett Orm
2021-02-21, 20:42
https://static.wikia.nocookie.net/southpark/images/e/ee/Moon_jambu_tom_2.png/revision/latest/top-crop/width/220/height/220?cb=20180221203524

trädgårdsmöbel
2021-02-21, 23:19
Att en snabbt mspaint-ritad penisbild från en forummedlem till en annan kan väcka diskussion åtta år senare eller vad det nu är, är rätt bizarrt.

Lafayette
2021-02-21, 23:22
Att en snabbt mspaint-ritad penisbild från en forummedlem till en annan kan väcka diskussion åtta år senare eller vad det nu är, är rätt bizarrt.

Det var inte det mitt svar till Dio handlade om. Det var Plastis som drog upp det. Jag är inte så insatt i dickpic-historien.:kinky:

Lafayette
2021-02-21, 23:23
https://static.wikia.nocookie.net/southpark/images/e/ee/Moon_jambu_tom_2.png/revision/latest/top-crop/width/220/height/220?cb=20180221203524

Kan inte se bilden.

ispåse
2021-02-21, 23:25
Är det en pick ritad i paint vi snackar om??

MasterChief
2021-02-21, 23:26
https://static.wikia.nocookie.net/southpark/images/e/ee/Moon_jambu_tom_2.png

Fixade länken.

G.W
2021-02-22, 08:27
Fixade länken.

https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/000/605/902/ee0.jpg

Ladugårdsdörr
2021-02-22, 08:54
Vad skönt! Nu slipper vi ditt kvinnohat.

Lafayette
2021-04-01, 09:11
Undra vad Dio gör nu för tiden

Lennix
2021-04-01, 09:17

Om du genuint undrar så lägg till honom på andra sociala medier och fråga.

trädgårdsmöbel
2021-04-01, 13:29

Han har börjat med Taxidermi (Chuck Testa) . Verkar snappa upp det fort.

skyffelmördarn
2021-04-01, 14:22

Jag hoppas han hittat mening med livet på ett fabriksgolv och nu är helt insugen i ekorrhjulet samt slav under stämpelklockan.

ispåse
2021-04-04, 02:17
Han har börjat med Taxidermi (Chuck Testa) . Verkar snappa upp det fort.

Norman Bates. :MrT:

trädgårdsmöbel
2021-04-04, 09:54
Norman Bates. :MrT:

Dio är klar mer av Chuck Testa än Norman Bates :D

CalleP
2021-04-17, 11:53
Kan förstå att det känns jobbigt när folk är riktigt dryga mot dig hela tiden men hade varit roligt om du kom tillbaka, saknar dina trådar! : )

Dåren
2021-04-17, 11:59
Jag med!

Diomedea exulans
2021-05-11, 10:28

Den tråden är så missförstådd. Jag skrev INTE att jag hade bestämt mig för att flytta till Argentina. Jag skrev att jag funderade på att flytta dit, och nu ville jag kolla om det var en bra idé.

Sen när jag lät bli att flytta dit så började folk ba "hÖhÖ, jAg ViSsTe AtT dU sKuLlE åNgRa DiG". När det inte alls handlade om att ångra sig.

Kan inte argumentera emot konstnärsgrejen dock, där gjorde jag bort mig.

Ja, men jag schabblade bort det. Jag dumpade henne för en överviktig bipolär socialdemokratisk porrskådespelerska i Kalmar, som sedan i sin tur dumpade mig efter första dejten. Jag försökte då få ihop det med argentinskan igen, men hon hade hunnit skaffa pojkvän. Nån som bor i Baltikum, tydligen.

Inte nog med att argentinskan var en elvapoängare, hon var en av de snällaste jag chattat med dessutom.

Att dumpa hamnar någonstans på plats 2-4 i listan över mitt livs största misstag (ja, jag har en lista).

Jag följer henne fortfarande på Instagram, i syfte att straffa mig själv.

Mental
2021-05-11, 10:48
Jag hade fel! Jag gissade på "Vi vet alla att du kommer hålla dig från Kolo i max tre kvart. " Men du vilade upp dig i nära 3 månader.
Har du följt forumet oinloggad under tiden, eller gjort något vettigare än att hänga här? :D

Diomedea exulans
2021-05-11, 11:09
Jag hade fel! Jag gissade på "Vi vet alla att du kommer hålla dig från Kolo i max tre kvart. " Men du vilade upp dig i nära 3 månader.
Har du följt forumet oinloggad under tiden, eller gjort något vettigare än att hänga här? :D

Tack! Jag var nästan tvungen att ta en längre paus, för mitt anseendes skull.

Jag har inte följt forumet oinloggad, kände någon slags stolthets-skäl att inte göra det, plus att jag var rädd att jag skulle få läsa diverse dissar och bli sur.

mangs
2021-05-11, 13:24
Tack! Jag var nästan tvungen att ta en längre paus, för mitt anseendes skull.

Jag har inte följt forumet oinloggad, kände någon slags stolthets-skäl att inte göra det, plus att jag var rädd att jag skulle få läsa diverse dissar och bli sur.

Välkommen tillbaka, vad fick dig att logga in igen, har du saknat oss?

Diomedea exulans
2021-05-11, 13:25
Välkommen tillbaka, vad fick dig att logga in igen, har du saknat oss?

Tack! Det var att jag blev sugen på att skriva min etiskt-dilemma-tråd.

Lafayette
2021-05-11, 13:44
Tack! Det var att jag blev sugen på att skriva min etiskt-dilemma-tråd.

Nä du saknade oss, speciellt mig

Diomedea exulans
2021-05-11, 13:55
Nä du saknade oss, speciellt mig

Okejdå.