handdator

Visa fullständig version : Vågar du säga ifrån om du misstänker våld inom nära relationer?

Plasttiger
2021-01-24, 15:15
Jag skulle inte göra det längre. Jag har blivit bränd. Mörkrets makter har vunnit..
Jag skulle säga till mig själv.. det är inte mitt problem? Hon förtjänade det säkert. eller .. Jag vet inte vad som ligger bakom det, eller kanske .. det finns säkert en bra förklaringar.

Jag tänker inte längre utsätta mig för risk för vad jag tycker är rätt..

Snubben
2021-01-24, 15:17
Beror på situation, antingen fråga eller anonym anmälan.

trädgårdsmöbel
2021-01-24, 15:19
Ja det vågar jag. Men du har rätt om mörkrets krafter, blir lätt att kritik mot relationsvåld härleds till mitt kön, min hudfärg och min ideologi.

Diomedea exulans
2021-01-24, 15:27
Ja, jag är inte rädd för något.

Magnus N
2021-01-24, 15:36
Absolut, tar och kollar med den som slår om den är ok, vilka trauman personen bär på.

Sedan så är det saft med bulle så det slutar

Nej men hade man märkt sådant så hade man givetvis sagt till

kvarnis
2021-01-24, 15:36
Ja, "våld inom nära relationer" är inte så vanligt bland svenskar dock som i hederskulturer.

Brofessorn
2021-01-24, 15:37
Absolut, tar och kollar med den som slår om den är ok, vilka trauman personen bär på.

Precis. Det är den som slår som är offret, och samhället borde lägga mer resurser på att hjälpa.

Snubben
2021-01-24, 15:49

Kanske ska ge hen ett "inte slå"-band?

stridis
2021-01-24, 15:50
Tja, jag har bankat på andras lägenhetsdörrar när jag hört skrik och bråk.

Har för övrigt när jag sovit och hört krafs utanför hastigt klätt på mig och gått ut och undersökt(dock så har det tagit något för lång tid för att vara till någon hjälp).

Magnus N
2021-01-24, 15:53
Kanske ska ge hen ett "inte slå"-band?

Inte en dålig idé :)

delta_mats
2021-01-24, 15:58
Jag vågar, men gör det inte. För de flesta män som får spö av sin tjej förtjänar det inte.

Rikard Jansson
2021-01-24, 16:28
Jag vågar, men gör det inte. För de flesta män som får spö av sin tjej förtjänar det inte.

Varför inte?

trädgårdsmöbel
2021-01-24, 16:54

Varför inte?

Jag ser risken för att ni hamnar i en evig loop av samma fråga och samma svar, så jag försöker assistera:

Mats anser oftast att en man som får spö av sin tjej är ovärdig att försöka hjälpa.

Brofessorn
2021-01-24, 16:55
Jag ser risken för att ni hamnar i en evig loop av samma fråga och samma svar, så jag försöker assistera:

Mats anser oftast att en man som får spö av sin tjej är ovärdig att försöka hjälpa.

Chansen finns även att mannen går igång på det och vill att det ska fortsätta.

Rikard Jansson
2021-01-24, 17:20
Wierd sak att säga. Det är ju otroligt mycket lättare i dagens samhälle att få hjälp som kvinna, är bara ropa hjälp så finns både kvinnofridsjouren och polisen och 900 killar där på plats. Vilket såklart är bra. För män så finns delta Mats där och skrattar åt dem. Vad ska man göra då om man har en tjej som småmisshandlar en eller värre? Man kan ju definitivt inte klappa tillbaka. Och pga skammen kan man inte söka hjälp. Handlar ju absolut inte om att man får spö i en match eller whatever, utan att man får motta en jävla lavett eller en stekpanna i huvudet utan att "kunna" göra något tillbaka.

Diomedea exulans
2021-01-24, 17:24

Det stämmer överens med bilden av Mats värderingar i övrigt.

delta_mats
2021-01-24, 17:27
Wierd sak att säga. Det är ju otroligt mycket lättare i dagens samhälle att få hjälp som kvinna, är bara ropa hjälp så finns både kvinnofridsjouren och polisen och 900 killar där på plats. Vilket såklart är bra. För män så finns delta Mats där och skrattar åt dem. Vad ska man göra då om man har en tjej som småmisshandlar en eller värre? Man kan ju definitivt inte klappa tillbaka. Och pga skammen kan man inte söka hjälp. Handlar ju absolut inte om att man får spö i en match eller whatever, utan att man får motta en jävla lavett eller en stekpanna i huvudet utan att "kunna" göra något tillbaka.

Vad ska jag som man göra åt att en annan man får spö av sin tjej? Ska jag spöa på tjejen? För det väl rimligtvis det man bör göra om det är en kille som slår sin tjej.

delta_mats
2021-01-24, 17:29
Det stämmer överens med bilden av Mats värderingar i övrigt.

Tala om vilka värderingar du tror jag har.

delta_mats
2021-01-24, 17:30

Nope det anser jag inte.

Rikard Jansson
2021-01-24, 17:32
Vad ska jag som man göra åt att en annan man får spö av sin tjej? Ska jag spöa på tjejen? För det väl rimligtvis det man bör göra om det är en kille som slår sin tjej.

Jag hade iallafall om det var en polare skällt ut tjejen efter noter.

delta_mats
2021-01-24, 17:47
Jag hade iallafall om det var en polare skällt ut tjejen efter noter.

Hade du gjort detsamma om en kille slagit sin tjej, bara skällt ut honom?

Rikard Jansson
2021-01-24, 17:55
Hade du gjort detsamma om en kille slagit sin tjej, bara skällt ut honom?

Nej. Får inte det vara olika menar du?

Diomedea exulans
2021-01-24, 17:58
Tala om vilka värderingar du tror jag har.

Du tycker att visa saker är rätt/fel ”bara för att”, utan att basera det på logiska resonemang. Så det skulle vara typiskt dig att tycka att vissa saker var rätt/fel baserat på kön.

Tkirsgnirän
2021-01-24, 18:02
Alltså blir man "småmisshadlad" som någon skrev så dumpar man väll hen för att bli av med psykot? Är ju dessvärre eget ansvar att inte falla offer för sån typ av utsatthet, och då får man gå vidare och känna sig stark att man tog sig ur skiten. Inte gråta och älta och låta psykot lyckas med vad fan de tror sig hålla på med.

Om det är livshotande misshandel att man på riktigt är rädd så är det ju värre. Kanske söka sig till polis och börja uppmärksamma folk i närheten om hens beteende. Då tappar de "makt" när många vet vad de sysslar med och de blir förhoppningsvis avskräckta att fortsätta.

Psykologisk misshandel är ju inte helt ovanligt heller både inom relationer och "vänskapskretsar". De som utför den typen av misshandel, tex mobbning och nedtryckning osv är riktiga loosers. Så ta aldrig åt dig. Vissa gör det så bra att det knappt märks utifrån. Men som sagt, de är loosers som mår dåligt i sig själva och är inte starka nog att inse deras egna brister, så de tar ut det på andra genom psykisk misshandel. Då känner de sig lyckade av någon jävla anledning som är oklar. Vilket dom i verkligheten är motsatsen till såklart.
Är oändligt starkare att göra något åt sina egna problem utan att dra in andra.

De väljer ofta människor som de "ser upp till" eller är avundsjuka på. Så njut av uppmärksamheten istället. Ger dem inget att gå på folk lika misslyckade som de själva.

Rikard Jansson
2021-01-24, 18:09
Alltså blir man "småmisshadlad" som någon skrev så dumpar man väll hen för att bli av med psykot? Är ju dessvärre eget ansvar att inte falla offer för sån typ av utsatthet, och då får man gå vidare och känna sig stark att man tog sig ur skiten. Inte gråta och älta och låta psykot lyckas med vad fan de tror sig hålla på med.

Om det är livshotande misshandel att man på riktigt är rädd så är det ju värre. Kanske söka sig till polis och börja uppmärksamma folk i närheten om hens beteende. Då tappar de "makt" när många vet vad de sysslar med och de blir förhoppningsvis avskräckta att fortsätta.

Psykologisk misshandel är ju inte helt ovanligt heller både inom relationer och "vänskapskretsar". De som utför den typen av misshandel, tex mobbning och nedtryckning osv är riktiga loosers. Så ta aldrig åt dig. Vissa gör det så bra att det knappt märks utifrån. Men som sagt, de är loosers som mår dåligt i sig själva och är inte starka nog att inse deras egna brister, så de tar ut det på andra genom psykisk misshandel. Då känner de sig lyckade av någon jävla anledning som är oklar. Vilket dom i verkligheten är motsatsen till såklart.
Är oändligt starkare att göra något åt sina egna problem utan att dra in andra.

De väljer ofta människor som de "ser upp till" eller är avundsjuka på. Så njut av uppmärksamheten istället. Ger dem inget att gå på folk lika misslyckade som de själva.

"Småmisshandlad" av kvinna så är det ju samma sorts kvinna som lätt skulle kunna hota med att ljuga om våldtäkt eller misshandel om man lämnar dem. Ännu besvärligare blir det om det är barn inblandat. Men är det svårt att föreställa sig så har jag en helt egen historia att bjuda på:

Var ett tag med en tjej som av någon anledning gillade att nypas. På ett sånt sätt att det gjorde riktigt jävla ont. Och sa man ifrån så bara skrattade hon bort det. Och det här var alltså så att om man gjorde något sånt mot en kille på krogen en endaste gång så hade man fått sig en fet smäll i smärtskala.

Spelade ingen roll hur många gånger jag sa ifrån, skratt och sluta fjanta dig, sluta vara sur. Sen en gång så tände jag till och skrek på henne. Då började hon störtgrina och ringde sina föräldrar och fick det att låta som om jag var djävulen själv. Nu är jag såpass vrång att jag dumpade henne på fläcken och struntade i vad alla tyckte eller vad hon sa. Men det är inte svårt att föreställa sig att någon skulle kunna få panik och helt enkelt typ säga "men förlåt gumman gråt inte". Sen dröjer det kanske veckor eller månader innan samma sak händer igen.

delta_mats
2021-01-24, 18:12
Du tycker att visa saker är rätt/fel ”bara för att”, utan att basera det på logiska resonemang. Så det skulle vara typiskt dig att tycka att vissa saker var rätt/fel baserat på kön.

Du kunde inte vara mer svävande än så? Finns det någon det där inte stämmer in på?

delta_mats
2021-01-24, 18:13
Nej. Får inte det vara olika menar du?

Klart det får. Det var lite min poäng med det hela.

Diomedea exulans
2021-01-24, 18:15
Finns det någon det där inte stämmer in på?

Öh, ja? De flesta tycker att saker är fel enbart om de orsakar skada eller lidande. Inte bara pga någon påhittad morallag.

Scratch89
2021-01-24, 18:29
I andras relationer, ja.
Svårt att göra det i sin egen dock.

Läskeblask
2021-01-24, 18:36
Ärligt sagt så vad du skulle ni göra om er tjej slog er regelbundet? Kasta ner henne på golvet och sitt på henne en stund, alternativt kasta ut henne och lås dörren. Varför skulle man ta emot stryk bara för att det är en kvinna?

trädgårdsmöbel
2021-01-24, 18:45
I andras relationer, ja.
Svårt att göra det i sin egen dock.

Samma störda dam som jag fortfarande kommer ihåg namnet på där med? Hon har verkligen fekkat upp dig mentalt :(

Langster
2021-01-24, 19:05
Ärligt sagt så vad du skulle ni göra om er tjej slog er regelbundet? Kasta ner henne på golvet och sitt på henne en stund, alternativt kasta ut henne och lås dörren. Varför skulle man ta emot stryk bara för att det är en kvinna?

För att det inte känns?

Langster
2021-01-24, 19:11
Hur många av er har faktiskt avbrutit en misshandel mellan ett par?
Jag gjorde det en gång, mitt på dagen mitt på gatan, ett par jag aldrig träffat i typ 50-års åldern. Det var en ganska grov misshandel och mannen, som var den som slog (ej svensk), var en ganska stadig bit, säkert dubbelt så stor som kvinnan.
Hade rollerna varit omvända, alltså kvinnan slog mannen, så är jag inte så säker på att jag ingripit. Beror möjligtvis på hur grov jag uppfattade misshandeln och storleksförhållandena i paret, men generellt så anser jag nog att en man bör kunna ta typ örfilar och sånt av en kvinna - inte för att det är rätt - men jag skulle inte känna att jag skulle behöva ingripa.

shut teh face
2021-01-24, 19:39
Det känns som du inte har riktigt koll på hur komplex situation vi snackar om när en manipulerande individ har tryckt ned någon såpass mycket att de inte ens förmår lämna situationen vid psykisk och fysisk misshandel.

Här har du ett bra avsnitt att lyssna på https://sverigesradio.se/avsnitt/1634379

Diomedea exulans
2021-01-24, 20:02

Polisanmält.

Läskeblask
2021-01-24, 20:07
Det känns som du inte har riktigt koll på hur komplex situation vi snackar om när en manipulerande individ har tryckt ned någon såpass mycket att de inte ens förmår lämna situationen vid psykisk och fysisk misshandel.

Här har du ett bra avsnitt att lyssna på https://sverigesradio.se/avsnitt/1634379

Jag förstår men förstår ändå inte. Det är dock helt främmande tanke för mig att man låter nån behandla en så. Förstår grejen dock.

Starke75an
2021-01-24, 20:08
En kompis träffar en tjej på Gotland under medeltidsveckan, de båda är rollspelets människor. Det visade sig efter åt när det var slut, att han fått låsa in sig på toaletten och sovit där ibland.

Senare vill hon hälsa på och sova över med sin nya kille. Stackars alla.

Ingen i omgivningen anade att han hade det så illa.

Plasttiger
2021-01-24, 20:39
Ja, "våld inom nära relationer" är inte så vanligt bland svenskar dock som i hederskulturer.

*Hjärtskärande tystnad medan jag håller tungan för att inte väcka vrede hos maktmänniskor*
*En ensam tår rinner långsam nerför kinden..*

*Ett stillsamt hopp tändes*

Ett Orm
2021-01-24, 20:45

Vet ej, troligen båda. Men jag skulle inte acceptera det iaf, så mycket kan jag lova. Skulle bryta allt vad kontakt var direkt.
Fast jag skulle aldrig acceptera att någon behandlar mig illa, inte ens familj. Varför skulle jag göra det?

trädgårdsmöbel
2021-01-24, 20:48
Något man kanske bör vara medveten om är att man kan behöva säga ifrån flera gånger, ingripa flera gånger och upprepa samma procedur när det gäller relationsvåld. Jag kan illustrera med ett exempel:

Pelle slår Pia. Du är vänlig och låter Pia bo hos dig istället. (Så här långt är ganska många villiga att hjälpa Pia.)

Pia flyttar tillbaks till Pelle igen, bara nån vecka senare. (Här ger många utav de som tidigare hjälpte Pia upp. Nu har hon gjort sitt val, jag gav henne chansen osv).

Det kanske behövs ett dussin sådana chanser för Pia innan hon verkligen fattar grejen. Nu fattar jag att man själv inte orkar, och att man faktiskt gjort en bra sak om man hjälpt en gång men vill man verkligen hjälpa en utsatt för relationsvåld så är det bra att utrusta sig själv med tålamod och nånstans veta att hon (eller han) kanske behöver samma hjälp med samma sak upprepade gånger.

ispåse
2021-01-24, 23:49

Den situationen är så främmande på något vänster. Har bara så svårt att se det någonsin skulle hända. Eller det skulle aldrig kunna hända.

ispåse
2021-01-24, 23:59
Hur många av er har faktiskt avbrutit en misshandel mellan ett par?
Jag gjorde det en gång, mitt på dagen mitt på gatan, ett par jag aldrig träffat i typ 50-års åldern. Det var en ganska grov misshandel och mannen, som var den som slog (ej svensk), var en ganska stadig bit, säkert dubbelt så stor som kvinnan.
Hade rollerna varit omvända, alltså kvinnan slog mannen, så är jag inte så säker på att jag ingripit. Beror möjligtvis på hur grov jag uppfattade misshandeln och storleksförhållandena i paret, men generellt så anser jag nog att en man bör kunna ta typ örfilar och sånt av en kvinna - inte för att det är rätt - men jag skulle inte känna att jag skulle behöva ingripa.

Såg en man slänga upp sin dotter i famnen och klappa henne i ändan flera gånger mitt utanför ett köpcentrum bland folk för x antal år sedan. Vrålade rakt ut och stormade fram mot han och då gav han dottern till sin respektive. Slet tag i han och tryckte ner han i backen och vrålade något om att jag skulle spöa skiten ur han om han någonsin rörde barnet igen. Han blev helt apatisk och bara låg där på backen så tog upp han och knuffade iväg han.

Folket runt omkring bara stelnade, blev knäpptyst och alla stod och tittade ner i backen. Så kom en äldre kvinna fram och sa högt att det är bra att någon fortfarande har civilkurage medans mannen och kvinnan sprang med barnet över parkeringen som gaseller.

Önskar fortfarande jag hade skött det annorlunda och följt mannen till bilen eller så istället och tagit det där istället för att ställa till med en scen. �� blev dock nästan lite rädd för mig själv i efterhand då jag kände det knäppte till en aning, hade han gjort motstånd hade det nog blivit värre men nu dog allt ut då han bara la sig på backen blickstilla.

ChuckTesta
2021-01-25, 00:29
#slutaslå funkar skitbra mot wife beaters

C.E.J.
2021-01-25, 01:10
Såg en man slänga upp sin dotter i famnen och klappa henne i ändan flera gånger mitt utanför ett köpcentrum bland folk för x antal år sedan. Vrålade rakt ut och stormade fram mot han och då gav han dottern till sin respektive. Slet tag i han och tryckte ner han i backen och vrålade något om att jag skulle spöa skiten ur han om han någonsin rörde barnet igen. Han blev helt apatisk och bara låg där på backen så tog upp han och knuffade iväg han.

Folket runt omkring bara stelnade, blev knäpptyst och alla stod och tittade ner i backen. Så kom en äldre kvinna fram och sa högt att det är bra att någon fortfarande har civilkurage medans mannen och kvinnan sprang med barnet över parkeringen som gaseller.

Önskar fortfarande jag hade skött det annorlunda och följt mannen till bilen eller så istället och tagit det där istället för att ställa till med en scen. �� blev dock nästan lite rädd för mig själv i efterhand då jag kände det knäppte till en aning, hade han gjort motstånd hade det nog blivit värre men nu dog allt ut då han bara la sig på backen blickstilla.

Låter som du har allvarliga aggressionsproblem, tyvärr. Vad är det att någon tar upp en unge och "klappar" på rumpan? Du reagerade på tok för starkt och hade polis varit där hade de nog plockat in dig.

Wrenchgirl
2021-01-25, 06:52
Vågar och har gjort det några gånger.

ispåse
2021-01-25, 08:16
Låter som du har allvarliga aggressionsproblem, tyvärr. Vad är det att någon tar upp en unge och "klappar" på rumpan? Du reagerade på tok för starkt och hade polis varit där hade de nog plockat in dig.

Reagerar kanske ibland för starkt när när det gäller vissa saker men blivit betydligt bättre med åren. I mångas ögon kanske fel och osvenskt men lite sådan jag är. Sedan jag själv fick barn har jag börjat tänka mig mer för dock. Som du säger hade jag garanterat åkt dit för det precis som flera andra saker jag involverat mig i under åren men jag vägrar låta det hindra mig från att göra vad jag anser vara rätt, om än i aning mindre skala mot förr kanske. Ser jag någon göra fel så tar jag tag i det, skäller gapar och tar handgripligen tag i personen om det behövs. Kan nog tänkas bli mer så med då man i regel innehar våldsmonopolet. Då har man naturligt släppt rädslan inför att gå in i situationen vilket gör att man inte backar. Den man konfronterar brukar inse det relativt fort med vilket gör att det sällan trappas upp utan att den lägger sig. Blir som en spiral där man i ungdomen tagit några bataljer och gått segrande ur, varför ska man då inte fortsätta sätta idioter på plats så att säga och så har jag nog formats.

"Klappar" kanske var i underkant med, han slängde väl upp barnet på 4-5 år över axeln och slog henne ordentligt över rumpan flera gånger så hon skrek till. Alla reagerade men ingen gjorde något. Sådana saker får mig att bränna av, när folk knyter näven i fickan. Garanterat hade merparten som såg det hela velat göra samma sak men istället glor de ner i backen och låtsas inget om.

Den dagen du blir rånad, misshandlad eller vad som kommer du vara glad ifall någon som jag är i närheten helt enkelt.

ispåse
2021-01-25, 08:39
Jag har rent av en del av ett arv sparat på ett "Åt helvete" konto utöver vanliga bufferten som banken tyckte var lite kul sist jag var där. 😁 Avsatt bara för den dagen jag som sagt drar på mig något som kommer kosta. Så är ju medveten om att jag ibland agerar lite utanför lagen i mina försök att vara Batman. 😁

Spännande dagar närmsta åren då dottern säkert kommer börja dejta. Kommer säkert hittas någon kille hängande upp och ner ifrån ett träd i någon skog någonstans. Håll koll på nyheterna. 😁

G.W
2021-01-25, 08:44
Spännande dagar närmsta åren då dottern säkert kommer börja dejta. Kommer säkert hittas någon kille hängande upp och ner ifrån ett träd i någon skog någonstans. Håll koll på nyheterna. 😁

Med en så kallad "Colombiansk slips" får man anta :hbang:

ispåse
2021-01-25, 08:49
Med en så kallad "Colombiansk slips" får man anta :hbang:

Nu får du du mig att framstå som labil. 😁

Läskeblask
2021-01-25, 09:14
Nog måste man gå imellan om en man spöar sin kvinna.
Intresset är ändå lågt. I värsta fall så blir man själv anklagad om det eskalerar och senast så var jag 3 ggr och snackade med polisen som vittne

40plus
2021-01-25, 09:15
"Småmisshandlad" av kvinna så är det ju samma sorts kvinna som lätt skulle kunna hota med att ljuga om våldtäkt eller misshandel om man lämnar dem. Ännu besvärligare blir det om det är barn inblandat. Men är det svårt att föreställa sig så har jag en helt egen historia att bjuda på:

Var ett tag med en tjej som av någon anledning gillade att nypas. På ett sånt sätt att det gjorde riktigt jävla ont. Och sa man ifrån så bara skrattade hon bort det. Och det här var alltså så att om man gjorde något sånt mot en kille på krogen en endaste gång så hade man fått sig en fet smäll i smärtskala.

Spelade ingen roll hur många gånger jag sa ifrån, skratt och sluta fjanta dig, sluta vara sur. Sen en gång så tände jag till och skrek på henne. Då började hon störtgrina och ringde sina föräldrar och fick det att låta som om jag var djävulen själv. Nu är jag såpass vrång att jag dumpade henne på fläcken och struntade i vad alla tyckte eller vad hon sa. Men det är inte svårt att föreställa sig att någon skulle kunna få panik och helt enkelt typ säga "men förlåt gumman gråt inte". Sen dröjer det kanske veckor eller månader innan samma sak händer igen.

Min tjej är farligt nära detta. Hon gillar att bitas; i läppen, örat och kinden. Hon gör bara det när hon blir lite till sig, lite extra kåt/kär. Men emellanåt är det lite smärtsamt. Det hade varit ramaskri och polisbil om det hade varit jag som utfört liknande handlingar på henne.

Nu skall jag erkänna att hon ber väldigt mycket om ursäkt ifall jag reagerar och förklarar att det faktiskt gör ont. Hon har svårt att bärga sig ibland som hon själv uttrycker det.

Börjar det glida över i sånt beteende som i ditt fall, faktiskt smärta som bara skrattas bort när man påpekar det så får jag fota henne och hitta en annan.

ispåse
2021-01-25, 09:25

Du skulle ju ha sagt ifrån ordentligt tidigare som du gjorde tillslut så hon begrep det var på allvar du inte ville bli nypt. Hade tjejen hållt på så där efter jag sagt nej hade jag sagt att nästa gång kan hon packa.

ispåse
2021-01-25, 09:28
Min tjej är farligt nära detta. Hon gillar att bitas; i läppen, örat och kinden. Hon gör bara det när hon blir lite till sig, lite extra kåt/kär. Men emellanåt är det lite smärtsamt. Det hade varit ramaskri och polisbil om det hade varit jag som utfört liknande handlingar på henne.

Nu skall jag erkänna att hon ber väldigt mycket om ursäkt ifall jag reagerar och förklarar att det faktiskt gör ont. Hon har svårt att bärga sig ibland som hon själv uttrycker det.

Börjar det glida över i sånt beteende som i ditt fall, faktiskt smärta som bara skrattas bort när man påpekar det så får jag fota henne och hitta en annan.

Testa göra något hon avskyr och tycker är smärtsamt nästa gång du blir kåt och säg du inte heller kan tygla dig. När du nyper mig så blir jag så kåt att jag måste fista dig här och nu, kan inte hejda mig men tur du med vet hur det är. Eller ska vi jobba på våra drifter?

Diomedea exulans
2021-01-25, 10:44

Heh, jag med. Träffade henne bara ett par gånger, men ändå. Hon gillade att nypa mig i kinden för hon tyckte jag var söt, ungefär som vissa gillar att göra med bebisar, antar jag, men hon klämde till så jag trodde jag skulle se ut som Heath Ledgers Joker efteråt.

Vi kanske är något nytt fenomen på spåren här. Hur ser mörkertalet ut för kvinnor som nyper män oerhört hårt emellanåt?

40plus
2021-01-25, 11:04
Testa göra något hon avskyr och tycker är smärtsamt nästa gång du blir kåt och säg du inte heller kan tygla dig. När du nyper mig så blir jag så kåt att jag måste fista dig här och nu, kan inte hejda mig men tur du med vet hur det är. Eller ska vi jobba på våra drifter?

Hon hatar att kittlas och är liten och klen så ibland hämnas jag genom att hålla fast henne och kittla i någon enstaka sekund (håller bara hennes handleder med en hand och kittlar med andra).
Men då är jag "inte snäll och har ingen barmhärtighet då jag vet att hon ogillar det och hon ju bara bits för att hon blir till sig"...

40plus
2021-01-25, 11:08
Ska nämna att hon även brukade klämma på picken så hårt så att det någon gång var lite ömt dagen efter. Men det slutade hon med efter tillsägelse även om hon ofta är vårdslös med sina händer och juvelerna. Hon vill gärna "klappa till" paketet när vi passerar varandra och hon verkar inte förstå att även den minsta klapp kan vara smärtsam för juvelerna.

stridis
2021-01-25, 11:08
Kittlar inte alla män sina kvinnor?:)

ispåse
2021-01-25, 11:28
Hon hatar att kittlas och är liten och klen så ibland hämnas jag genom att hålla fast henne och kittla i någon enstaka sekund (håller bara hennes handleder med en hand och kittlar med andra).
Men då är jag "inte snäll och har ingen barmhärtighet då jag vet att hon ogillar det och hon ju bara bits för att hon blir till sig"...

Det låter ju lite som att du accepterar det ändå som lite gulligt då du hämnas med kittlade. 😁 Men är det ett problem så gör något hon ogillar med motiveringen att du blir till dig med då. Nyp henne i bröstvårtorna så hon far omkring, smaska henne på ändan så hon lyfter en meter. Fantasin är ju oändlig och går ju att dra hur långt som helst tills du hittar något hon ogillar mer än du ogillar nypandet. Du blir ju bara till dig du med. Ett litet nyp på dig du ogillar resulterar direkt i något hon ogillar ännu mer. Vilken människa som helst kopplar ju sådan handling med konsekvens.

Läskeblask
2021-01-25, 12:14
Det låter ju lite som att du accepterar det ändå som lite gulligt då du hämnas med kittlade. 😁 Men är det ett problem så gör något hon ogillar med motiveringen att du blir till dig med då. Nyp henne i bröstvårtorna så hon far omkring, smaska henne på ändan så hon lyfter en meter. Fantasin är ju oändlig och går ju att dra hur långt som helst tills du hittar något hon ogillar mer än du ogillar nypandet. Du blir ju bara till dig du med. Ett litet nyp på dig du ogillar resulterar direkt i något hon ogillar ännu mer. Vilken människa som helst kopplar ju sådan handling med konsekvens.
Ja eller så gör dom som rikar janssons brud och ringer gråtande till sina kompisar och föräldrar

ispåse
2021-01-25, 12:19
Ja eller så gör dom som rikar janssons brud och ringer gråtande till sina kompisar och föräldrar

Låt de ringa då. Hade min tjej fortsatt göra saker mot mig jag inte vill och sedan tjutit och ringt omkring och haft sig när det var tvärt om hade jag nog tagit en funderare på framtiden. Ju tidigare de ringer och gnäller ju bättre så man kan ta ett beslut skulle jag nog tänka. Hade hon tänkt till och greppat det stora hela hade hon kanske rent av varit värd att hålla fast vid istället.

Gregow
2021-01-25, 12:20
Är ispåse forumets Örjan Lax?

ispåse
2021-01-25, 12:25
Är ispåse forumets Örjan Lax?

I egen hög person. Kombinerat med för mycket fritid och viss avsky mot människor. 😁