handdator

Visa fullständig version : Tror ni man får ta med sig hunden in i himmelen?

trädgårdsmöbel
2021-01-13, 10:38
När man dör? Försöker göra en poll.

stridis
2021-01-13, 10:42
försök bättre. Jaha du fixade men var lite slö bara.

Nä men finns inget liv efter detta. Släpp snuttefilten och väx upp vill jag säga till de som tror på sådant.

Nattljus
2021-01-13, 10:43
Varför skapade du en poll på just det här ämnet? Samtidigt som jag? Jag är förvirrad.

edit: och min blev låst föstås. Äsch cofffee

trädgårdsmöbel
2021-01-13, 10:50
Varför skapade du en poll på just det här ämnet? Samtidigt som jag? Jag är förvirrad.

edit: och min blev låst föstås. Äsch cofffee

Hahaha wtf? :D Jag vill säga "Great minds think alike" men jag tror inte du vill hålla med resten av posthistoriken.

Lennix
2021-01-13, 10:52
Hahaha wtf? :D Jag vill säga "Great minds think alike" men jag tror inte du vill hålla med resten av posthistoriken.

Det måste finnas någon anledning till detta? Det är annars det sjukaste jag sett? Han skapade sin tråd 10.38 och du 10.40? Kollat på något speciellt på TV eller hur i helvete kommer man på idén till denna pollen?

trädgårdsmöbel
2021-01-13, 10:56
Det måste finnas någon anledning till detta? Det är annars det sjukaste jag sett? Han skapade sin tråd 10.38 och du 10.40? Kollat på något speciellt på TV eller hur i helvete kommer man på idén till denna pollen?

Hyfsat bizarrt ja...jag lyssnade på en låt på temat och tänkte "det blir en bra poll".

King Grub
2021-01-13, 10:57

Tvärtom till och med. Den här var först.

Nattljus
2021-01-13, 11:12
Hyfsat bizarrt ja...jag lyssnade på en låt på temat och tänkte "det blir en bra poll".
Själv har jag grillat hjärnan med amerikanska konspirationsteorier större delen av natten. Jag behövde något ofarligt att tänka på istället och hoppades att en lagom filosofisk tråd på kolo kunde funka *popcorn*

rooz
2021-01-13, 11:49
Varför inte? Han är ju inget kattskrälle som ställer till problem direkt.

stridis
2021-01-13, 11:57
Varför inte? Han är ju inget kattskrälle som ställer till problem direkt.

Det är sådan attityd som gör att du inte kommer komma till himmlen.

Katter är fina djur.

Gregow
2021-01-13, 12:07
Vet inte. Finns det pubar i himmelen?

Pepz
2021-01-13, 12:12
saknar det rätta alternativet: albatross

Lafayette
2021-01-13, 12:17
Fråga Klein och Brofessorn de tror ju på sånt där krafs

Edd
2021-01-13, 12:32
tror folk verkligen på himmelen och sånt trams ?! Rena rama önsketänkande

Diomedea exulans
2021-01-13, 12:38
De skäller så man får ont i öronen, hoppar upp på en och skitar ner ens kläder, täcker ens ansikte med vidrig, stinkande saliv, tvingar en att leka skittråkiga lekar i stil med ”kasta bollen 5000 gånger” samt täcker ens kläder med äckligt hår. Hundar hör hemma i helvetet.

rooz
2021-01-13, 13:20
De skäller så man får ont i öronen, hoppar upp på en och skitar ner ens kläder, täcker ens ansikte med vidrig, stinkande saliv, tvingar en att leka skittråkiga lekar i stil med ”kasta bollen 5000 gånger” samt täcker ens kläder med äckligt hår. Hundar hör hemma i helvetet.

Du måste särskilja dina tinder-dejter från en hund.

Lennix
2021-01-13, 13:45
Tvärtom till och med. Den här var först.

Det var precis det jag menade, vet inte riktigt vad som hände ner det kom ner i skrift :laugh: Jag dubbelkollade till och med tiden -.-

StarkaUlf
2021-01-13, 14:25
Jag ger bort min plats till hunden.

C.E.J.
2021-01-13, 14:39
Röstade på det roliga alternativet 😄

trädgårdsmöbel
2021-01-13, 15:26

Vad förväntar du dig att hunden skall vilja leka för lekar istället för hämta bollen och dyl? schack? monopol? trivial pursuit?

Diomedea exulans
2021-01-13, 15:42
Vad förväntar du dig att hunden skall vilja leka för lekar istället för hämta bollen och dyl? schack? monopol? trivial pursuit?

Den kan ju göra som en jävla katt och leka själv.

RökteUppMinKatt
2021-01-13, 16:31
Tror inte det. En flaska vatten, en apelsin och lite vikter, absolut. Men inte hunden.

Simon
2021-01-13, 17:15
Har ni inte hört talas om regnbågens bro? Det är där alla hundar väntar på dig för att sedan följa med dig in till himmelen.
Katter däremot, de åker rakt ner till helvetet

baggard
2021-01-13, 17:17
ktIr34UWIx8

trädgårdsmöbel
2021-01-13, 17:24
Jag kan inte riktigt släppa att Nattljus och jag gjorde samma poll simultant. Kanske Gud som bevisade sin existens där (fast dock utan att svara på själva frågan vi ställde, men kanske röstat i pollen iofs).

trädgårdsmöbel
2021-01-13, 17:25
ktIr34UWIx8

Originalet är bättre.

Nattljus
2021-01-13, 17:26
Jag kan inte riktigt släppa att Nattljus och jag gjorde samma poll simultant. Kanske Gud som bevisade sin existens där (fast dock utan att svara på själva frågan vi ställde, men kanske röstat i pollen iofs).
Blanda inte in Gud i det här. Det måste vara djävulens verk. Jag har tänkt på saken hela dagen och det kan bara vara så. Mest för att Gud uppenbarligen inte lägger sig i människornas göromål medan djävulen ständigt letar efter en anledning att jävlas med oss. Så det är killen med hornen som har bevisat sig :devil:

Diomedea exulans
2021-01-13, 17:28

Man borde nästan rapportera det till en tidning eller Guinness rekordbok eller nåt.

Pherall
2021-01-13, 17:30
Glitch in the Matrix!

Lennix
2021-01-13, 17:43
Man borde nästan rapportera det till en tidning eller Guinness rekordbok eller nåt.

Någon borde göra en seriestrip om huvudpersonerna. *jorgen*

Diomedea exulans
2021-01-13, 17:49
Någon borde göra en seriestrip om huvudpersonerna. *jorgen*

Skulle aldrig kunna göra denne store man rättvisa!

Andy.da.wohoo
2021-01-13, 18:04
Du får fråga en speleman sent en kväll när han spelat på en marknad.

trädgårdsmöbel
2021-01-14, 00:13
Du får fråga en speleman sent en kväll när han spelat på en marknad.

Men spelemannen hade ju inget riktigt svar heller.

Andy.da.wohoo
2021-01-14, 00:40
Men spelemannen hade ju inget riktigt svar heller.

Frågan är ju vem som kan svara riktigt på om hundar som dör får i himmelen komma in?

Otroligt bra låt!

Hemi
2021-01-14, 01:58
Frågan har kommit upp förr förstås och gör det i Little House on the Prairie.
Laura Ingalls Wilder tror att hunden Jack är död och frågar sin pappa detta. Ja det tror han att Gud inte lämnar en bra hund ute i kylan.

Akerhage
2021-01-14, 07:09
Får ju hoppas jag får träffa min gamla trotjänare Sam, som gick bort i oktober 2020 efter att ha gett mig nästan 14 års villkorslös kärlek. Saknaden är stor!

Bilderna är från dagarna innan:

https://i.imgur.com/zS1mlKZ.jpg

StarkaUlf
2021-01-14, 07:42
Får ju hoppas jag får träffa min gamla trotjänare Sam, som gick bort i oktober 2020 efter att ha gett mig nästan 14 års villkorslös kärlek. Saknaden är stor!

Bilderna är från dagarna innan:

https://i.imgur.com/zS1mlKZ.jpg

*cupid* Han väntar definitivt på dig!

kvarnis
2021-01-14, 09:22
Beror på vilken Religiös du frågar, enligt de abrahamiska har hundar låg status.

Hunden har haft bättre värde inom indo-europeiska spiritualiteter

Celtic & Norse Dogs
The dog was also associated with the afterlife, protection, and healing in Celtic and Norse cultures. The Celtic-Germanic goddess of healing and prosperity, Nehalennia, is frequently depicted in the company of a dog and dogs themselves are considered semi-divine (the Celtic goddess Turrean was transformed by the jealous fairy queen into the first Irish Wolfhound). As in other cultures, the dog was associated with protection after death and as a guiding presence.

This was also true in the Scandinavian Norse culture where the dog Garm was thought to guard the afterlife of Hel, keeping the dead souls in and the living out. Dogs were associated with divinity through the goddess Frigg, Odin’s consort, who is frequently depicted in a chariot pulled by dogs. Dogs were often buried with their masters as protectors and guides in the afterlife and dogs feasted at the feet of their warrior masters in the great hall of Valhalla after death. More dog remains have been found in excavated Norse burial sites than in any other culture.

trädgårdsmöbel
2021-01-14, 09:50
Frågan är ju vem som kan svara riktigt på om hundar som dör får i himmelen komma in?

Otroligt bra låt!

:) Då Gud ingrep så att jag och nattljus ställde frågan simultant så skulle Gud kunna svara riktigt på det. Men han kanske röstat i pollen dock, så svaret gavs där, fast då jag gjorde den anonym syns inte det