Visa fullständig version : Slänger ni strumpor med hål i?
skyffelmördarn
2021-01-03, 11:26
Varför?
skyffelmördarn
2021-01-03, 11:29
I takt med att jag blir äldre så bryr jag mig mindre och mindre om, ja i princip allting. Jag har alltid kastat strumpor med hål i hälen men nu börjar jag ifrågasätta mitt egna förnuft. Vad håller jag på med och varför.
Det är ju ingen som "ser" hålet utifrån så det är ju inte samma sak som att ha ett hål i en skjorta.
Diomedea exulans
2021-01-03, 11:32
Ja, men bara för att min mamma ber mig.
berserken
2021-01-03, 11:37
Har jag hål i hälen så har jag dem på tills det är dags att byta sen slänger jag den
Jag utnyttjade kryphålet i jultidningarna och gav mig själv 300 par strumpor helt gratis. Finns alltså ingen anledning att snåla. Med det sagt så hade jag slängt dem ändå. Viktigare att trivas i sina kläder och kunna ta fram vad som helst ur garderoben utan att behöva oroa sig för att något plagg har dålig passform eller är trasigt när man får oväntat besök.
trädgårdsmöbel
2021-01-03, 13:03
Det tar några gånger. Jag lägger tillbaks dem i strumplådan ett par ggr för att se om hålet lagar sig själv, men det gör det inte. Så slänger direkt gör jag inte.
Brofessorn
2021-01-03, 13:09
Jag slänger dem inte. Men jag använder dem aldrig. Så egentligen borde jag kanske slänga dem.
Njae, de förpassas till hemmastrumpor.
Du menar runkstrumpor?
Nej för fan
Du menar runkstrumpor?
Nej för fan
Runkstrumpa är amerikanskt nonsens, nisse.
Langster
2021-01-03, 14:26
Alldeles för sent, först använder jag dem inte tills alla andra strumpor ligger i tvätten, då blir de en nödlösning men råkar ändå hamna i tvätten igen och är sedan tillgängliga som nödlösning igen osv.
Illustrerade mannen
2021-01-03, 15:15
Nej. Märker det sällan. Men min fru drar av mig strumpan direkt när hon ser en trasig och slänger den...
Diomedea exulans
2021-01-03, 15:31
Nej. Märker det sällan. Men min fru drar av mig strumpan direkt när hon ser en trasig och slänger den...
Frugan sliter fortfarande kläder av dig, det är kärlek.
Ja direkt, men så har jag typ en miljon strumpor eftersom vi fick rätt många från jobbet.
Bara om hålen/hålet är stort nog att det stör.
Glasnost
2021-01-03, 19:36
Förr kunde jag nog ha strumpor med lite hål på, men i dag så anser jag mig ha råd med hela strumpor, så de släng nu direkt.
Slänger direkt. Är skönt med nya kläder så jag tar dom chanser som finns för att slänga grejer.
Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
BelowAverage
2021-01-04, 06:44
De blir hundleksaker. Offeranod skulle jag kalla det.
The_RobRoy
2021-01-04, 09:17
Jag har gått i motsatt riktning, jag slänger strumpor innan det blir hål i dom.. ..det ni!
Jag har gått i motsatt riktning, jag slänger strumpor innan det blir hål i dom.. ..det ni!
Du vaskar strumpor?
The_RobRoy
2021-01-04, 11:35
Du vaskar strumpor?
Pretty much *innocent*
Är det någon som har ett system att att ni köper strumpor när ni slitit ut och räknar hur många par ni har totalt? Verkar ju smart att ha så man inte "får slut" på strumpor men även inte behöver köpa så ofta, låter ju extremt autistiskt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.