Visa fullständig version : Hatar du russin?
Diomedea exulans
2020-12-22, 11:19
Jag älskar russin, både rent och som ingrediens i annat. Men jag har sakta börjat förstå att jag är ganska ensam om detta, och att världsopinionen är att russin är lika aptitligt som bajs. Jag har till och med förstått att ”russinen i kakan” har börjat användas som metafor för ”de dåliga grejerna med en i övrigt bra grej”.
Jag är nyfiken på exakt hur vanligt russinhatet är, och det enda som kan stilla min nyfikenhet är en poll på Kolozzeum.
Jag gillar det, kan äta russin direkt från burkan. Nom nom.
Vissa är inte riktigt funtade heller.
Mannagrynspudding med gott om russin. Mums.
Russin borde inkluderas i alla maträtter, utan undantag.
Russin i oxfilé, hamburgare, pannkakor, potatismos etc.
Diomedea exulans
2020-12-22, 11:28
Känns som att russin har blivit en sån där grej som alla bara har börjat förväntas hata helt plötsligt.
Håkan Hellström är ett annat exempel. För ett par år sedan började det plötsligt komma massor memes och annat om hur hemsk Håkan Hellström är, och alla bara förväntades fatta poängen och skratta med.
Nattljus
2020-12-22, 11:31
Jag har aldrig gillat russin. Men jag kan inte påstå att jag hatar dem och en blygsam mängd i en i övrigt god rätt kan jag tolerera om än inte uppskatta cofffee
I min bekantskapskrets är jag för övrigt ensam om den uppfattningen och alla gillar russin. Ska vi byta bekantskapskrets? *popcorn*
Diomedea exulans
2020-12-22, 11:32
Jag har aldrig gillat russin. Men jag kan inte påstå att jag hatar dem och en blygsam mängd i en i övrigt god rätt kan jag tolerera om än inte uppskatta cofffee
I min bekantskapskrets är jag för övrigt ensam om den uppfattningen och alla gillar russin. Ska vi byta bekantskapskrets? *popcorn*
Ja, det kan vi göra!
Dagens unga kör med russinrevolt för att vi fossiler tycker om russinen?
*slow golf clap*
Andy.da.wohoo
2020-12-22, 11:37
Jag hatar russin i alla dess former, det är äckligt.
Jo
http://thumbpress.com/wp-content/uploads/2014/11/funny-raisins-devil-baking-comic1.jpg
Russin i gröten är fint.
Fylla en näve med russin och salta nötter är nomnomnom.
Och nu till Jul...
VÖRTBRÖD och jag tänker inte skriva "med russin" för det är fanimej inget vörtbröd om det inte har russin
Nattljus
2020-12-22, 11:44
VÖRTBRÖD och jag tänker inte skriva "med russin" för det är fanimej inget vörtbröd om det inte har russin
Det är det för helvete visst det *gah!*
Russin för sig, sånt som mödrar gärna lurar sina barn med att det är godis, är helt ok. Russin i mat är groteskt, är bara kättare som äter varma russin i maträtter.
Vörtbröd är den enda matvaran som inte bara får utan skall innehålla russin.
Det är det för helvete visst det *gah!*
Nope.
Lafayette
2020-12-22, 11:53
Äcklig konsistens och smakar spya.
skyffelmördarn
2020-12-22, 12:05
Jag handlar på LIDL.
Brofessorn
2020-12-22, 12:07
Tycker det är helt okej i nötmixer och kakor. Ibland har jag sett det förekomma i vissa typer bröd vilket är totalt motbjudande.
Russin är gott i bröd, kakor, fruktsallader, i viss mat. Men att bara äta en näve russin är inte speciellt gott.
Lafayette
2020-12-22, 12:27
Vad i hela fridolfs namn är det som är gott? Man har ett gott bröd, sen har något tryckt i sliskigt söta snuskiga gele-aktiga små saker. Jag blir nästan upprörd, det är tack vare er detta stoppa russin i saker-nonsens fortsätter!
Russin kan funka i naturell yoghurt i små mängder med frysta bär o nötter men tycker inte att det är gott att äta endast russin.
Romrussin är en grym glass förövrigt! :D
Russin är gott i bröd, kakor, fruktsallader, i viss mat. Men att bara äta en näve russin är inte speciellt gott.
Det är ävn gott och äta rakt av. *drool*
MasterChief
2020-12-22, 12:55
Jag älskar russin, både rent och som ingrediens i annat. Men jag har sakta börjat förstå att jag är ganska ensam om detta, och att världsopinionen är att russin är lika aptitligt som bajs. Jag har till och med förstått att ”russinen i kakan” har börjat användas som metafor för ”de dåliga grejerna med en i övrigt bra grej”.
Jag är nyfiken på exakt hur vanligt russinhatet är, och det enda som kan stilla min nyfikenhet är en poll på Kolozzeum.
Du har ju rätt fel. Russin är världens populäraste torkade frukt med god marginal. En tredjedel av all torkad frukt som produceras är russin. Totalt produceras cirka 1,3 miljarder kilo russin per år. Det är dubbelt så mycket som cashewnötter. Och alla älskar cashewnötter.
Så man kan ju snarare dra slutsatsen att alla älskar russin och gör man det inte så är man antagligen en skitnödig hipster som borde få ett kok stryk.
Allt blir såklart bättre med russin. Det är fakta.
Diomedea exulans
2020-12-22, 13:18
Du har ju rätt fel. Russin är världens populäraste torkade frukt med god marginal. En tredjedel av all torkad frukt som produceras är russin. Totalt produceras cirka 1,3 miljarder kilo russin per år. Det är dubbelt så mycket som cashewnötter. Och alla älskar cashewnötter.
Så man kan ju snarare dra slutsatsen att alla älskar russin och gör man det inte så är man antagligen en skitnödig hipster som borde få ett kok stryk.
Allt blir såklart bättre med russin. Det är fakta.
Fast vi vet ju alla att marknadsekonomin inte har ett dyft att göra med folks åsikter. Jag har t ex aldrig mött någon som inte hatar dansbansmusik och pojkbandsmusik, ändå är båda genrerna väldigt ekonomiskt framgångsrika.
Eftersom det omöjligen kan vara någon som köper vare sig russin eller album och konsertbiljetter till ovan nämnda band så måste banden och russinproducenterna får pengar på något annat sätt.
Illustrerade mannen
2020-12-22, 13:40
Russin kan förstöra vilken anrättning som helst. Den enda gång de duger är innan de blir russin - alltså vindruvor.
Lafayette
2020-12-22, 13:42
Russin kan förstöra vilken anrättning som helst. Den enda gång de duger är innan de blir russin - alltså vindruvor.
Facts.
skyffelmördarn
2020-12-22, 13:48
Är inte hata ett väldigt starkt ord i den här frågan? Ogillar låter mera passande.
Känns som att russin har blivit en sån där grej som alla bara har börjat förväntas hata helt plötsligt.
Håkan Hellström är ett annat exempel. För ett par år sedan började det plötsligt komma massor memes och annat om hur hemsk Håkan Hellström är, och alla bara förväntades fatta poängen och skratta med.
Russin är suveränt...
Och Hellström har för övrigt alltid varit hemsk, jag kan inte förstå vad folk gillar med honom...
Vin, vindruvor och russin. All good.*cupid**drool*
Russin(torkad frukt) är en del i den heliga tremumsigheten tillsammans med choklad(av olika slag) och nötter(av olika slag).
King Grub
2020-12-22, 15:10
Jag gillar russin i det mesta. Både som del av andra rätter och bakverk och att äta som godis. Rom-russinglass är dessutom en favorit.
shut teh face
2020-12-22, 15:10
Jag kan äta vad som helst men all form av torkad frukt går bort för mig. Jag gillar inte konsistensen. Men smaken av russin i en porter/stout eller i romrussin glass går bra.
MasterChief
2020-12-22, 15:25
Fast vi vet ju alla att marknadsekonomin inte har ett dyft att göra med folks åsikter. Jag har t ex aldrig mött någon som inte hatar dansbansmusik och pojkbandsmusik, ändå är båda genrerna väldigt ekonomiskt framgångsrika.
Eftersom det omöjligen kan vara någon som köper vare sig russin eller album och konsertbiljetter till ovan nämnda band så måste banden och russinproducenterna får pengar på något annat sätt.
Louis CK har svaret tror jag.
gO9PwbtlOIU
StarkaUlf
2020-12-22, 15:33
Tranbär är godare.
panzerpig
2020-12-22, 16:01
J, deär märkligt. Håkan Hellström har alltid varit hemsk.
Tranbär är godare.
https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP. Z0A9HP9Z2H18LHJi33TvKAHaHS%26pid%3DApi&f=1
Därmed inte sagt att russin inte är gott.
Likgiltig. Kränkt av svarsalternativen.
Vi får sätta in dig under Albatross. Tänka sig att Dio av alla missade det alternativet.
Diomedea exulans
2020-12-22, 18:06
Vi får sätta in dig under Albatross. Tänka sig att Dio av alla missade det alternativet.
Svarsalternativ nummer fem är för er.
Hade tyckt att det blev lite tårta på tårta om jag hade med albatross.
Druvor skall vara pressade och jästa samt buteljerade, punkt.
Ett satans otyg är vad det är att behandla druvor på annat sätt.
Den som stoppar russin i bröd borde förövrigt tas till tribunalen i Haag och sedan avrättas
Lafayette
2020-12-22, 19:10
Druvor skall vara pressade och jästa samt buteljerade, punkt.
Ett satans otyg är vad det är att behandla druvor på annat sätt.
Den som stoppar russin i bröd borde förövrigt tas till tribunalen i Haag och sedan avrättas
Spottar sanningar.
BelowAverage
2020-12-22, 19:19
Smask:
Rom-russin glass.
Russin i kakor.
Russin i choklad.
Russin, choklad och nötmix under hike.
Russin i glögg.
Honorable mention till vindruvsjuice *drool*
Dåligt: russin till hund. Russin i bröd. Russin i mat.
Men smaken av russin i en porter/stout.
Detta låter spännande.
Diomedea exulans
2020-12-22, 19:22
Jag brukar ge russin till hundar och se om de dör, jag kallar det russin roulette.
BelowAverage
2020-12-22, 19:33
Jag brukar ge russin till hundar och se om de dör, jag kallar det russin roulette.
:d:laugh:
Nej tvärtom, älskar det! Äter det direkt ur paketet om jag har hemma.
Där sa du nåt. Nu är jag inte bara kränkt utan även förbannad.
delta_mats
2020-12-22, 20:22
Jag gillar russin som de är. Gillar dem i flingor också. Men inte i bröd eller maträtter.
Mmmm, sött och gott. Jag gillar iofs nästan all torkad frukt (utom torkad Kiwi, det är en styggelse inför Herran), så jag är kanske dåligt jämförelsematerial). I mat vete fan; i viss mat jättegott, i annan mat inte så gott.
Mmmm, sött och gott. Jag gillar iofs nästan all torkad frukt (utom torkad Kiwi, det är en styggelse inför Herran), så jag är kanske dåligt jämförelsematerial). I mat vete fan; i viss mat jättegott, i annan mat inte så gott.
Jag har sjukt svårt för dadlar. Det känns som något misslyckat genetiskt försök att korsa russin med iglar.
Gearhead85
2020-12-23, 12:38
Enda russinen som jag inte gillar är romrussin. ��
Lafayette
2023-12-03, 13:31
Vad i hela fridolfs namn är det som är gott? Man har ett gott bröd, sen har något tryckt i sliskigt söta snuskiga gele-aktiga små saker. Jag blir nästan upprörd, det är tack vare er detta stoppa russin i saker-nonsens fortsätter!
Väl talat.
Vidrigt och hör inte hemma i lussebullen i år heller, och inte nästa.
Väl talat.
Vidrigt och hör inte hemma i lussebullen i år heller, och inte nästa.
Russin(torkad frukt) är en del i den heliga tremumsigheten tillsammans med choklad(av olika slag) och nötter(av olika slag).
Den som förkastar en del i tremumsigheten skola icke få någon annan del av den heller, det himmelriket är stängt.
MasterChief
2023-12-03, 14:50
Allt blir bättre med russin. Bröd med russin är den enda anledningen att jag firar jul numera.
Hmm, så man blir nyfiken på torkad kiwi. Kan ju inte vara så illa.
Hata är ett starkt ord.
Hade jag varit fattig hade jag kanske kunnat äta det som godis, har då och då försökt ha det som godis under deff men är ingen russinälskare.
När det gäller russin i annan mat så är det ett jävla elände. Det förstör varenda rätt det är i, alla mat som har russin i sig är godare om man pillar bort russinen FÖRUTOM vörtbröd medelst bregott och en tvärhand hög ostskiva på det.
Där och endast dör hör russin hemma.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.