handdator

Visa fullständig version : Inre liv/läsa tankar skillnad?

alpha swe
2020-12-10, 11:42
1. Är det skillnad på läsa tankar eller inre liv?

2. Så om jag frågar om någon vet nånting om mitt inre liv ? någon som vet det?

alpha swe
2020-12-10, 11:45
Så om jag frågar om någon vet nånting om mitt inre liv ? någon som vet det?

Svara ändå tack ärligt. så jag kan lägga det åt sidan

alpha swe
2020-12-10, 11:48
Helt ärligt! du förstår inte. Svara tack på det

trädgårdsmöbel
2020-12-10, 11:58
Läsa tankar är en magisk förmåga där du forcerar dig in i någon annans tankar.

Inre liv är dina egna tankar och känslor. Så det är inte samma sak.

Jag kan inte läsa dina tankar.

alpha swe
2020-12-10, 11:59
Läsa tankar är en magisk förmåga där du forcerar dig in i någon annans tankar.

Inre liv är dina egna tankar och känslor. Så det är inte samma sak.

Jag kan inte läsa dina tankar. Den där känslan av att någon kan det, att någon läser dina tankar skulle jag vilja hävda kommer typiskt efter några dagars amfetaminmissbruk.

Det brukar gå över eller lindras av att sova ut ordentligt.

Okej kan någon veta ditt inre liv, på ett inlägg du gjort på ett forum?

Det är väl omöjligt? Alltså om du gjort ett inlägg, som det här. Ingen vet nånting mer.

Tak för att du tar dig energi och svarar. Jag tackar extremt för det.

Min mor har gått bort i cancer så hade tackat för reda ut saker som förmodligen ändå är självklara

trädgårdsmöbel
2020-12-10, 12:09
Okej kan någon veta ditt inre liv, på ett inlägg du gjort på ett forum?

Det är väl omöjligt? Alltså om du gjort ett inlägg, som det här.

Tak för att du tar dig energi och svarar. Jag tackar extremt för det.

Min mor har gått bort i cancer så hade tackat för reda ut saker som förmodligen ändå är självklara

Någon som är duktig på psykologi kan nog gissa rätt bra en del saker om ditt inre liv baserat på många (inte enstaka) inlägg. Men ingen kan läsa det tydligt. De flesta fiktiva beskrivningar av tankeläsning så krävs att man berör offret, det funkar inte genom internet.

Jag beklagar för din mor.

Edit: När en närstående gått bort är det helt naturligt att hjärnan vandrar iväg och man funderar på konstiga grejer man annars inte funderar på. Det kan vara en del i bearbetningen av sorgen, eller en välkpmmen och behövlig distraktion från den.

alpha swe
2020-12-10, 12:19
Någon som är duktig på psykologi kan nog gissa rätt bra en del saker om ditt inre liv baserat på många (inte enstaka) inlägg. Men ingen kan läsa det tydligt. De flesta fiktiva beskrivningar av tankeläsning så krävs att man berör offret, det funkar inte genom internet.

Jag beklagar för din mor.

Edit: När en närstående gått bort är det helt naturligt att hjärnan vandrar iväg och man funderar på konstiga grejer man annars inte funderar på. Det kan vara en del i bearbetningen av sorgen, eller en välkpmmen och behövlig distraktion från den.

1. Nu förstår jag inte riktigt! Tankeläsning går ju inte? Du menar om någon har en hobby att gå till jobbet och skriver många inlägg om det, skapar du dig en uppfattning om att personen pratar mycket om sitt jobb?! typ så.

2. Så sammantaget om du skrivit två inlägg om samma ämne?
som min förra fråga. Ja/nej ? tack för om du kan svara på det

Svara tack med ja/nej om det går om någon kan veta ditt inre liv efter samma ämne två trådar.

trädgårdsmöbel
2020-12-10, 12:24
1. Nu förstår jag inte riktigt! Tankeläsning går ju inte?

2. Så sammantaget om du skrivit två inlägg om samma ämne?
som min förra fråga. Ja/nej ? tack för om du kan svara på det

1) Inte vad jag vet nej. Men det hade vart coolt att kunna.

2) Ja.

Din edit:Nej. Ingen kan veta ditt inre liv med så lite info.

alpha swe
2020-12-10, 12:26
1) Inte vad jag vet nej. Men det hade vart coolt att kunna.

2) Ja.

Vänta nu, svaret är väl nej på nr 2.

Någon kan inte veta ditt inre liv efter två inlägg om samma fråga, om tankeläsning inre liv? Alltså två inlägg ?

Ursäkta så jag tolkar rätt.

trädgårdsmöbel
2020-12-10, 12:34
Vänta nu, svaret är väl nej på nr 2.

Någon kan inte veta ditt inre liv efter två inlägg om samma fråga, om tankeläsning inre liv? Alltså två inlägg ?

Ursäkta så jag tolkar rätt. Jag

Två inlagg=ja
tankeläsning inre liv=nej

alpha swe
2020-12-10, 12:38
Två inlagg=ja
tankeläsning inre liv=nej

1. Tankeläsning menar du ämnet man följer med i dialogen t.ex? Försöker förstå en matematisk formel? Som en annan individ förklarar hur formeln fungerar. Därmed så måste individ 2 följa med i tankarna!

2. Inre liv tankar: Det är någonting helt annat! Det är väl det som är i princip omöjligt ändå får jag än tanke om just nu.

3.Om man skriver veta innersta? Menar man då egna tankar eller inre liv? Är det samma sak?

Jag tror det är bra att reda ut detta. Även om nånting säger att allt är självklart. Fått en fix ide förmodligen. Det är bra det blir fastställt allt ändå.

trädgårdsmöbel
2020-12-10, 13:06
1. Tankeläsning menar du ämnet man följer med i dialogen t.ex? Försöker förstå en matematisk formel? Som en annan individ förklarar hur formeln fungerar. Därmed så måste individ 2 följa med i tankarna!

2. Inre liv tankar: Det är någonting helt annat! Det är väl det som är i princip omöjligt ändå får jag än tanke om just nu.

3.Om man skriver veta innersta? Menar man då egna tankar eller inre liv? Är det samma sak?

Jag tror det är bra att reda ut detta. Även om nånting säger att allt är självklart. Fått en fix ide förmodligen. Det är bra det blir fastställt allt ändå.

Ett tungt ämne. Jag personligen bordlägger frågan tills min hjärna fungerar optimalt igen (egna sorger och problem), men återkommer med svar om ett par dagar. Ta hand om dig så länge.

skyffelmördarn
2020-12-10, 13:11
Om du är seriös med din frågeställning är det här helt fel forum att ställa den här typen av frågor på.

Ring 1177 istället och prata med någon där.

alpha swe
2020-12-10, 13:14
Ett tungt ämne. Jag personligen bordlägger frågan tills min hjärna fungerar optimalt igen (egna sorger och problem), men återkommer med svar om ett par dagar. Ta hand om dig så länge.

Okej tack!

1. veta innersta? Det är väl samma sak som inre liv egna tankar?

2. Veta innersta är tankeläsning?

Jag kan få en uppfattning att en individ befinner sig i en sorgeperiod mer än så är svårt att veta? Sedan kan man ha en inlevelse i saker och ting, något jag är bra på anser jag.

alpha swe
2020-12-10, 13:24
Om du är seriös med din frågeställning är det här helt fel forum att ställa den här typen av frågor på.

Ring 1177 istället och prata med någon där.

När du skriver så menar du följande:

1. Nej det är omöjligt att veta någons inre tankar liv på två inlägg? samt att ämnet enbart handlat om tankeläsning inre liv etc...

Wilt the Stilt
2020-12-10, 13:38
Jag menade inget illa av att skriva filosofiforum.se

Du skulle få igång en diskussion där som du kanske uppskattar mer. Tankar och känslor-delen är fylld av såna här trådar, imo iaf.

Kudos till trädgårdsmöbel för att svara seriöst

Akerhage
2020-12-10, 14:04
edit läste vidare och såg du kanske frågar och är allvarlig. Sorry.

Dock tycker jag mig ha lite talang att känna av viss energi i ett rum med människor. Har lätt att läsa folk, känna det dom känner etc.
Fast dina frågor är lite svåra att hänga med på vad du egentligen vill fråga om.

Mental
2020-12-10, 14:11
Det är din tredje tråd på samma tema, håll dig till en, utveckla dig om du vill men sluta skapa nya trådar!

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=241963