handdator

Visa fullständig version : Aktivitet/individ

alpha swe
2020-12-09, 20:19
Hej kan man veta vad som pågår inuti en annan individ? Utan att fråga

t.ex veta vilken fas i en depression en person befinner sig i?

Tankeläsning är ej möjligt, det talar för det.

Kan man veta vad för aktivitet som pågår inuti en annan individ?

Aktivitet menar jag känsloläge etc.... Utan att fråga

1. Kan någon veta vad som pågår i ditt inre liv eller är det någonting man själv endast kan komma åt?

lowdice
2020-12-09, 20:45
Inte utan att fråga.

berserken
2020-12-09, 20:48
nej

Köttis
2020-12-09, 20:49
Det brukar gå att se på en person om denne är arg/glad/ledsen.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

G.W
2020-12-09, 20:58
Har man hög EQ är det inga större problem.

Fordon
2020-12-09, 21:00
I många fall så kan du inte ens ana att en person är allvarligt deprimerad.

alpha swe
2020-12-09, 21:41
Det brukar gå att se på en person om denne är arg/glad/ledsen.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Självklart, kan du veta att du försatte din vän i en depression?

Då måste man väl fråga ? Det kan du väl inte veta om det även är din närmsta vän?

alpha swe
2020-12-09, 21:50
Har man hög EQ är det inga större problem.

Nu översvarar du väl. Alltså t.ex din närmsta vän blir arg på dig. Kan du veta att du försatte individen i en depression? Då måste du väl ställa frågor för att veta?

skyffelmördarn
2020-12-09, 22:07
Utan att fråga dröjer sig ovissheten kvar

Bandid0
2020-12-10, 16:22
Jag tror att du behöver prata med en läkare eller psykolog.

Ett Orm
2020-12-10, 16:34
Helvete vilken virrig tråd...

Men hursom, jag tror man kan det i vissa fall med människor man känner väldigt väl, som tvillingar eller makar som varit tillsammans länge och även är öppna med sina känslor. Då tror jag man kan lägga ihop en tänkbar händelsekedja som lett fram till varför den personen mår som den gör.
Men någon tankeläsning per se är det ju inte.

trädgårdsmöbel
2020-12-10, 17:04
Nu när du (kompulsivt?) startat flera trådar om samma ämne så kan vi förstå lite mer om dig, och på sätt och vis läsa dina tankar. Inte läsa dem som en bok, utan genom att föreställa oss själva i din sits och då frågat oss: "Om jag hade undrat samma sak kompulsivt flera gånger, hur hade jag tänkt då?"

Det är inte en säker metod, men nog den bästa jag kan komma på om jag vill försöka läsa någons tankar. Det tankesättet: "Om jag hade agerat som du, vad hade drivit mig då?".

Nu har vi ju trots detta ganska lite info, men till viss del kan vi gissa hur du tänker och på så sätt läsa dig. Förvirring, en känsla av att ingen förstår dig, en känsla av att inte kunna formulera vad du vill förmedla i skrift, lätt frustration och lätt irritation.

BelowAverage
2020-12-10, 18:25
Snip
[/I]

Igenkännande och skrivet med välvilja och lätt cynism som drar åt ett fatalistiskt håll.

Sedär, smaka på din egen medicin! :d

trädgårdsmöbel
2020-12-10, 19:40
Igenkännande och skrivet med välvilja och lätt cynism som drar åt ett fatalistiskt håll.

Sedär, smaka på din egen medicin! :d

:D Det där var en projektion. Även om det stämmer var det ändå en projektion. Så jag fick smaka på din medicin, inte min egen även om smaken och verkan är samma.

alpha swe
2020-12-10, 23:06
Nu när du (kompulsivt?) startat flera trådar om samma ämne så kan vi förstå lite mer om dig, och på sätt och vis läsa dina tankar. Inte läsa dem som en bok, utan genom att föreställa oss själva i din sits och då frågat oss: "Om jag hade undrat samma sak kompulsivt flera gånger, hur hade jag tänkt då?"

Det är inte en säker metod, men nog den bästa jag kan komma på om jag vill försöka läsa någons tankar. Det tankesättet: "Om jag hade agerat som du, vad hade drivit mig då?".

Nu har vi ju trots detta ganska lite info, men till viss del kan vi gissa hur du tänker och på så sätt läsa dig. Förvirring, en känsla av att ingen förstår dig, en känsla av att inte kunna formulera vad du vill förmedla i skrift, lätt frustration och lätt irritation.

Hej!

Jag blev väldigt förvånad jag startade tråd här. Ångest samt en tablett

Allting beror främst på en tablett som gör så man inte tänker klart.

Fast jag skulle egentligen pratat med en läkare eller psykolog.

Jag skrev som en zombie, så jag måste låta utsättningssymptomen av tabletten försvinna.

Det var biverkningar av en tablett.

Jäklar vad hjärnan spelade ett spratt.

trädgårdsmöbel
2020-12-10, 23:52
Hej!

Jag blev väldigt förvånad jag startade tråd här. Ångest samt en tablett

Allting beror främst på en tablett som gör så man inte tänker klart.

Fast jag skulle egentligen pratat med en läkare eller psykolog.

Jag skrev som en zombie, så jag måste låta utsättningssymptomen av tabletten försvinna.

Det var biverkningar av en tablett.

Jäklar vad hjärnan spelade ett spratt.

Det är absolut ingen fara och du är förlåten om du vill bli det :), de flesta av oss fick en stunds huvudbry av dina trådar, och det var trevligt på ett döende forum.

Det är ju inte så att många av oss andra inte har flummat iväg med funderingar som verkat vettiga i huvudet just då på ett internetforum och sedan tänkt "Men hur fan tänkte jag där?".

Så varmt välkommen till Kolozzeum om du är ny här, har du lurkat tidigare så välkommen då med.