skeletron
2020-11-30, 13:27
Jag skulle behöva lite hjälp med vad jag ska köpa för grejer till mitt hemmakontor. Jag har en privat laptop (dell XPS 13 7390) och en företagslaptop (dell latitude) som jag kopplar upp till en extern skärm. Jag har idag tangentbord och mus (USB). Min privata laptop använder jag till att redigera min podcast. Jag arbetar i Adobe Audition om det har någon betydelse. Det är användarvänliga grejer som gärna får vara ergonomiska, jag har inga bekymmer med musarm dock eller dylikt.
Jag skulle vilja be om rekommendationer för:
Mus och tangentbord
De krav jag har är att jag gärna vill ha sidoscroll på musen. Annars har jag inte så mycket annat i åtanke, kanske att den har "Flow", det vill säga att jag slipper koppla om mus och dator när jag byter från arbetslaptop till privat laptop. Kanske är smidigt med mitt kontorsupplägg?
USB-c Hub
Kan passa på att be om rekommendation för hur jag ska lösa min kabelfråga. Jag gissar på att jag behöver en USB-c hub med fler än två usb-c uttag. Men ni kanske kommer på något smartare och dessutom är detta beroende på om jag köper ny mus och tangentbord.
Så här ser uttagen ut i båda laptoparna:
Privat laptop: Två usb-c uttag.
Arbetslaptop: ett USB-a och två USB-c
Jag skulle vilja be om rekommendationer för:
Mus och tangentbord
De krav jag har är att jag gärna vill ha sidoscroll på musen. Annars har jag inte så mycket annat i åtanke, kanske att den har "Flow", det vill säga att jag slipper koppla om mus och dator när jag byter från arbetslaptop till privat laptop. Kanske är smidigt med mitt kontorsupplägg?
USB-c Hub
Kan passa på att be om rekommendation för hur jag ska lösa min kabelfråga. Jag gissar på att jag behöver en USB-c hub med fler än två usb-c uttag. Men ni kanske kommer på något smartare och dessutom är detta beroende på om jag köper ny mus och tangentbord.
Så här ser uttagen ut i båda laptoparna:
Privat laptop: Två usb-c uttag.
Arbetslaptop: ett USB-a och två USB-c