Visa fullständig version : Terrordåd i Europa
Nattljus
2020-11-02, 23:45
Världen är som den är och ibland ännu värre. De flesta av senare års våldsdåd i terrorsyfte har skett på kontinenten men det har även bränt till här i Norden.
Var är vi på väg, var slutar det? Blir det bättre eller sämre?
JohanOrving
2020-11-02, 23:54
Låg mig gissa, fredens religion?
Vad vinner jag?
trädgårdsmöbel
2020-11-03, 00:10
För att stoppa terrorism behöver Europa ta till lösningar och ideologi som merparten nog anser vara värre än terrordåd.
JohanOrving
2020-11-03, 00:23
https://lookism.net/attachments/1604358760556-png.140462/
Gärningsman.
Baskagge
2020-11-03, 00:42
För att stoppa terrorism behöver Europa ta till lösningar och ideologi som merparten nog anser vara värre än terrordåd.
Mjo, och ju längre man väntar desto värre blir det. Vänstern kommer skrika värre än stuckna grisar.
Undrar vart det där barbariet som Ruinfeldt talade om har tagit vägen. Det blir inte lätt att repatriera mattrullarna.
Vem bryr sig? Var det var på väg insåg jag redan som fjunig tonåring för över 15 år sen.
Jag minns när jag var liten på 90-talet och det kunde vara ca 20 sidor i kvällspressen om ett enda specifikt mord, inte bara i en dag utan nästan två veckor framåt och det var löpsedlar. Idag blir ju många skjutningar och våldtäkter ofta bara en tråd på Flashback och någon tidningsnotis.
Man ser samma mönster med terrordåden. Det får vara högst upp på mediasajterna en stund men efter någon dag är det mer eller mindre glömt och nu märker jag inte bara på mig själv att man bara rycker på axlarna åt det just eftersom det är väntat.
Så kunde inte bry mig mindre just eftersom man vetat länge att folk kommer dö och att terrordåden blir fler. Man kan inte påverka vänsterliberaler till att plötsligt bli förnuftiga, däremot kan man fokusera på att göra livet bättre för sina egna nära och kära.
JohanOrving
2020-11-03, 01:13
Vem bryr sig? Var det var på väg insåg jag redan som fjunig tonåring för över 15 år sen.
Jag minns när jag var liten på 90-talet och det kunde vara ca 20 sidor i kvällspressen om ett enda specifikt mord, inte bara i en dag utan nästan två veckor framåt och det var löpsedlar. Idag blir ju många skjutningar och våldtäkter ofta bara en tråd på Flashback och någon tidningsnotis.
Man ser samma mönster med terrordåden. Det får vara högst upp på mediasajterna en stund men efter någon dag är det mer eller mindre glömt och nu märker jag inte bara på mig själv att man bara rycker på axlarna åt det just eftersom det är väntat.
Så kunde inte bry mig mindre just eftersom man vetat länge att folk kommer dö och att terrordåden blir fler. Man kan inte påverka vänsterliberaler till att plötsligt bli förnuftiga, däremot kan man fokusera på att göra livet bättre för sina egna nära och kära.
Men vänstern har ju sagt att Sverige är tryggare än någonsin? Fattar inte :Virro:Virro
JohanOrving
2020-11-03, 02:05
7 döda hittills.
15 skadade.
Några videos.
https://www.youtube.com/watch?v=blWPFzXo8-8&fbclid=IwAR0CJzWTmrHOShtIQ2h1gdQ6xZutZwECgc82gvul4 nL1_ecy-NoIaoTkfZA
https://www.youtube.com/watch?v=mtSbPVgE74k&fbclid=IwAR3EpDZ1lSR3Gb4RImHV0_YnxsDj_i_34pU8A75LD _eLEV05QOxnyOw5WRQ
Jag hoppas ni är stolta, alla ni vänsterfascister som envisas med att fortsätta fylla europa med dessa, era jävla as.
eternallord
2020-11-03, 05:45
Mord i EU är ner 30% mellan 2008-2018.
Stöld är ner 34% mellan 2012-2018.
Misshandel är ner 6.2% mellan 2010-2018.
Bilstöld är ner 40% mellan 2008-2018.
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Crime_statistics#assaults_in_the_E U-27_in_2018
Antal döda av terror-dåd har sett en ökning under senare delen av 2010-talet jämfört med mitten på 2000-talet, men är ändå mindre än hälften än vad det var under peaken mellan 1972-1988.
https://ourworldindata.org/terrorism#has-terrorism-increased-in-western-europe
Att du tycker dig se en hemsk trend i samhället har troligtvis mer att göra med att internet gör det betydligt enklare att konsumera information om våldsbrott. Det betyder inte att vi ska sluta bekämpa våld och terror, men utan fakta kommer man ingenstans.
Att du tycker dig se en hemsk trend i samhället har troligtvis mer att göra med att internet gör det betydligt enklare att konsumera information om våldsbrott. Det betyder inte att vi ska sluta bekämpa våld och terror, men utan fakta kommer man ingenstans.
Hehe.
Jag struntar väl i hur det ser ut i EU? Jag är intresserad av hur det ser ut i mitt närområde och ställen jag reser till, sen är det väl skit samma ifall liksom blivit lugnare t. ex. på Irland då jag ändå aldrig är där. Det är jag däremot i Sverige och vår huvudstad, som inte har blivit tryggare på senare år utan precis tvärtom.
Och att du inte ser en hemsk trend med den här mängden skjutningar, våldtäkter, mord på IKEA, 40 granatattacker på ett år och terrordåd som inte fanns på 90-talet säger nog mer om din frånvaro av självständigt tänkande ("öh, det här är fakta för det säger Jerzy Sarnecki och han ska ju va kunnig på statistik") än något annat. Den här Magnus Betner-myten om att Sverige aldrig har varit tryggare har debunkats så många gånger så det är fascinerande att det tydligen tycks finnas folk som fortfarande tror på det.
eternallord
2020-11-03, 06:14
Hehe.
Jag struntar väl i hur det ser ut i EU? Jag är intresserad av hur det ser ut i mitt närområde och ställen jag reser till, sen är det väl skit samma ifall liksom blivit lugnare t. ex. på Irland då jag ändå aldrig är där. Det är jag däremot i Sverige och vår huvudstad, som inte har blivit tryggare på senare år utan precis tvärtom.
Och att du inte ser en hemsk trend med den här mängden skjutningar, våldtäkter, mord på IKEA, 40 granatattacker på ett år och terrordåd som inte fanns på 90-talet säger nog mer om din frånvaro av självständigt tänkande ("öh, det här är fakta för det säger Jerzy Sarnecki och han ska ju va kunnig på statistik") än något annat. Den här Magnus Betner-myten om att Sverige aldrig har varit tryggare har debunkats så många gånger så det är fascinerande att det tydligen tycks finnas folk som fortfarande tror på det.
Antalet mord och dråp i Sverige är lägre idag än det var under hela 90-talet.
https://bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/mord-och-drap.html
Det betyder återigen inte att vi inte ska ta de sakerna du nämner på allvar (och det finns definitivt kategorier av brott som har ökat, utforska gärna statistiken), men faktum kvarstår att det inte gör någon nytta att propagera utan att backa upp det med riktig statistik. Annars blir det omöjligt att se om de samhällsförändringar som görs tar oss i rätt riktning.
Det betyder återigen inte att vi inte ska ta de sakerna du nämner på allvar (och det finns definitivt kategorier av brott som har ökat, utforska gärna statistiken), men faktum kvarstår att det inte gör någon nytta att propagera utan att backa upp det med riktig statistik. Annars blir det omöjligt att se om de samhällsförändringar som görs tar oss i rätt riktning.
Dödligt våld per 100 000 invånare är så jävla falskt. För vi har pumpat in hundratusentals "nya svenskar" och givetvis är majoriteten laglydiga. Trots det är det väldigt många fler mord, skjutningar på öppen gata, sprängningar, överfallsvåldtäkter, gängbildningar m.m.
Det blir bara värre och värre och ohederliga våldsmän som du fintar bort verkligheten med Jerzy-statistik så att ni kan fortsätta att förgöra kvinnors frihet, demokrati, öppenhet och allt annat som vi i Sverige jobbat för.
Torsk_ole
2020-11-03, 07:46
Det beror på: https://kvartal.se/artiklar/har-brottsligheten-okat/
Tycker dessutom att antalet döda är rätt dåligt sätt att mäta utveckling av terrordåd.
Det beror på: https://kvartal.se/artiklar/har-brottsligheten-okat/
Tycker dessutom att antalet döda är rätt dåligt sätt att mäta utveckling av terrordåd.
Det är rätt upfattat.
JohanOrving
2020-11-03, 11:10
Hahahahaha
WhiteJellyBerry
2020-11-03, 11:37
I Sverige även i Europa tror jag det beror på utanförskap. Arbetslöshet och social utsatthet är väl sånt som får folk att göra såna här saker. Man dras lättare till extremistgrupper. Det blir ju inte bättre när det krigas överallt i världen, då måste folk fly och flyende folket måste ta vägen någonstans. Det är fullt i länderna, brist på boende, brist på jobb i kombination med svårigheter att anpassa sig till samhället, kulturen och språket. Det är en ond spiral. Lösningar är att inte ta emot folk eller lägga mycket skattpengar på integration. Som det ser ut så vill politikerna varken göra det ena eller det andra. Så i slutändan är det folket/demokratin som bestämmer och har valt att ta riskerna med att det kan bli knas i samhället.
Vi är ju tillflyktsorten så man skiter inte(terroriserar) där man omgrupperar. Ja förutom enstaka idioter.
Börjar vi klämma åt dem här kan det bli förskräckligt på riktigt även här.
Plasttiger
2020-11-03, 18:40
Det blir bara värre och värre och ohederliga våldsmän som du fintar bort verkligheten med Jerzy-statistik så att ni kan fortsätta att förgöra kvinnors frihet, demokrati, öppenhet och allt annat som vi i Sverige jobbat för.
:bow::bow::bow:
trädgårdsmöbel
2020-11-03, 19:10
En sak som gör problemet extra svårt tror jag är att vi (både från vänster och höger) lyfter skulden från terroristen (eller brottslingen av kulört hudton) till något annat. Om Abdullah gjort något riktigt ondskefullt så beror inte detta på Abdullah, utan från vänsterhåll diskriminering, för få resurser, ingen fritidsgård, socioekonomiska faktorer, systematisk rasism, toxisk maslulinitet, porr osv. från högerhåll är det islam som sjuk religion, inavel med kusingifte, undermålig ras osv.
Det dras ibland även så långt att man pekar direkt på något annat som någon annan gjort som orsak till att Abdullah gjorde något. Omg någon ritade en mohammedkarikatyr, Abdullah blev arg och mördade 3 andra personer. Det är personen som ritade karikatyren som bär skulden.
Någonstans någon gång måste vi peka på just Abdullah, och inse att lösningen är att bli av med Abdullah. Han valde att göra det, han bär ansvaret. Inte diskriminering, inte en havererad välfärd utan just han gjorde det.
De enda som bär ansvar för sina egna missdåd i den moderna feministiska västvärlden är fn vita män. Alla andra missdådare är själva offer. Vi måste verkligen sluta med det och även lägga på andra personer ansvar för egna missdåd. Vita män bär inte skulden för vad andra gör, även om vi ritat en mohammedkarikatyr.
En sak som gör problemet extra svårt tror jag är att vi (både från vänster och höger) lyfter skulden från terroristen (eller brottslingen av kulört hudton) till något annat. Om Abdullah gjort något riktigt ondskefullt så beror inte detta på Abdullah, utan från vänsterhåll diskriminering, för få resurser, ingen fritidsgård, socioekonomiska faktorer, systematisk rasism, toxisk maslulinitet, porr osv. från högerhåll är det islam som sjuk religion, inavel med kusingifte, undermålig ras osv..
Konservativa skyller på de som velat ha invandringen, vilket vilken normalt funtad individ kan se att det handlar om. Finns liksom en anledning varför muslimska terrordåd kan ske i Wien och övriga Europa men inte sker i Ungern (eller Polen då) som bara finns 6 mil bort från Wien.
Och varför skulle man fokusera på terroristerna i problemet?
Om din morsa hade dragit hem en sabeltandad tiger hem till dig för att hon tyckte den var så söt och den sedan haft ihjäl flera barn och familjemedlemmar - hade du då klandrat tigern för att den beter sig som en tiger eller hade du kanske ansett att din naiva morsa borde ha vetat bättre?
Läskeblask
2020-11-03, 19:43
Hahahahaha
Black vampire har rätt. Ingen har blivit mördad idag!!!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.