handdator

Visa fullständig version : Konspirationsteoritråden

Brofessorn
2020-10-30, 10:29
En hel del forummedlemmar har börjat regelbundet ta upp konspirationsteorier, t.ex. att folk på internet som inte håller med dem är ryska botar.

Vad tycker du om konspirationsteorier? Finns det några konspirationsteorier du tror är sanna, varför?

https://i.redd.it/qgc019w8q4s51.jpg

knaskalas
2020-10-30, 12:15
Själv blivit kallad rysk bot flera gånger framförallt på twitter och att jag borde justera mina algoritmer. Tror det är svårt för arroganta personer att inse att alla inte tycker som dom och lättare att avfärda någon som rysk bot. Tänker att det är samma hjärnslöa kreti och pleti som skriker rysk bot som tidigare skrikit rasist till invandringskritiker.

Tror det finns en gnutta sanning i väldigt många konspirationsteorier men att världen är mer slumpmässig än att det sitter en elit och styr som marionettdockor. Det som kan förklaras av dumhet är i regel uttryck för just dumhet och inte en elit som styr ondskefullt, tror jag.

stridis
2020-10-30, 12:19
Den officiella versionen av Epsteins död är mer långsökt än konspirationsteorin. Såklart man misstänker skumrask då.

George Soros har för övrigt sponsrat mycket. Det talas tyst om det men är inte några hemligheter.

Klein
2020-10-30, 12:22
Jag gillar konspirationsteorin som hävdar att CIA uppfann eller åtminstone beväpnade begreppen konspirationsteori och konspirationsteoretiker för att misskreditera dem som inte köper statens version av händelserna i världen:

bZMXOQJTQdQ

stridis
2020-10-30, 12:23
Tror det finns en gnutta sanning i väldigt många konspirationsteorier men att världen är mer slumpmässig än att det sitter en elit och styr som marionettdockor. Det som kan förklaras av dumhet är i regel uttryck för just dumhet och inte en elit som styr ondskefullt, tror jag.

Idioterna är fler men det betyder inte att det inte finns psykopater.

Därför behöver man rensa bort idioterna från politiken så man vet bättre när fulspel sker och inte vanlig inkompetens. Idioter är även mer lättledda.

knaskalas
2020-10-30, 12:46
Idioterna är fler men det betyder inte att det inte finns psykopater.

Därför behöver man rensa bort idioterna från politiken så man vet bättre när fulspel sker och inte vanlig inkompetens. Idioter är även mer lättledda.

Såklart. Jag tittar på mycket på Alex Jones och infowars så jag har nog ett snedvridet perspektiv på vad jag anser vara en konspirationsteori. Mycket som andra anser konspirationsteorier ser jag nog inte som det, i linje med vad Klein länkade utan att ha tittat på videon.

Klein
2020-10-30, 13:35
Jag är för övrigt på god väg att arbeta mig igenom den huvudsakliga klassiska och seriösa litteraturen på temat:

Memoirs of Jacobism (1797) av Barruel
Proofs of a Conspiracy: Against all the Religions and Governments of Europe, Carried on in the Secret Meetings of Freemasons, Illuminati and Reading Societies (1797) av John Robison
The Two Babylons (1853) av Alexander Hislop
Life of Napoleon Volume I to IX (1876) av Sir Walter Scott
World Revolution - the blot against civilisation (1921) av Nesta Helen Webster
Occult Theocracy (1933) av Edith Star Miller
The iron curtain over america (1951) av John Beaty
Red Fog over America (1955) av William Guy Carr
Pawns in the game (1955) av William Guy Carr
Americas decline - the education of a conservative (1955-66) av Revilo P Oliver
Tragedy and Hope (1966) av Caroll Quigley
Wall Street trilogy (1974-76) av Antony Cyril Sutton
Hitler's War (1977) av David Irving
The Closing of the American Mind: How Higher Education Has Failed Democracy and Impoverished the Souls of Today's Students (1987) av Allan Bloom
Final Judgment (1994) av MICHAEL COLLINS PIPER

Mycket av detta finns i public domain så det är bara att ladda ned och läsa. Bibeln bör man naturligtvis också läsa, iaf Johannesevangeliet och uppenbarelseboken.

Klein
2020-10-30, 13:50
Ytterligare några läsvärda böcker som jag glömde:

Cuckservative: How "conservatives" Betrayed America av John Red Eagle och Vox Day
Rockefeller: en klimatsmart historia av Jacob Nordangård

trädgårdsmöbel
2020-10-30, 14:27
Jag tror att en del konspirationsteorier är skapade av syftet att kunna dölja andra grejer. Flat Earth tex.

Något som är medvetet väldigt dumt, även om det är genomarbetat, så att andra konspirationsteorier och personerna som försöker informera om dem misskrediteras och lättare kan avfärdas som idioter.

En slags konspirationsteori om konspirationsteorier. Konspirationteoretisk inception.

Plasttiger
2020-10-30, 18:21
En hel del forummedlemmar har börjat regelbundet ta upp konspirationsteorier, t.ex. att folk på internet som inte håller med dem är ryska botar.

Vad tycker du om konspirationsteorier? Finns det några konspirationsteorier du tror är sanna, varför?

Skönt att pizzagate är bevisat öppåt väggarna tokig!
Tänk er om maktens människor begick sexövergrepp? Vilken skandal. Otänkbart att det kan ske. Tur att det är motbevisat som konspirationsteoir utan grund.

Diomedea exulans
2020-10-30, 18:35
Jag tror att det är samma person som spelar Gandalf och Magneto.

skyffelmördarn
2020-10-30, 19:43
Ja ett par stycken såklart, magkänsla bara mest och inget man suttit och satt sig in i hårt.

trädgårdsmöbel
2020-10-30, 20:18
Jag tror Göteborg i decennier har blivit styrt av en socialdemokratisk maffia, som systematiskt tagit emot mutor, fört svågerpolitik, skyddat varandra när man gjort brott och fyllt sina egna fickor så mycket som möjligt med skattepengar.

skyffelmördarn
2020-10-30, 20:23
Jag tror Göteborg i decennier har blivit styrt av en socialdemokratisk maffia, som systematiskt tagit emot mutor, fört svågerpolitik, skyddat varandra när man gjort brott och fyllt sina egna fickor så mycket som möjligt med skattepengar.

Ödlor?

Vinter
2020-10-30, 20:42
N^2 revolution typ.

RökteUppMinKatt
2020-10-30, 21:06
Tror på allt jag.

Livet blir mer spännande med lite drama.

upperkatt
2020-10-30, 21:13
Jag är snarare på Alan Moores linje, men håller ett öppet sinne med en stor dos skepticism.

The main thing that I learned about conspiracy theory, is that conspiracy theorists believe in a conspiracy because that is more comforting. The truth of the world is that it is actually chaotic. The truth is that it is not The Iluminati, or The Jewish Banking Conspiracy, or the Gray Alien Theory.

The truth is far more frightening - Nobody is in control.

The world is rudderless.

svenbanan
2020-10-30, 21:16
Jag trodde det var "ryska troll" och inte "ryska botar"? En bot är ju öht inte en människa, så det är väl inte svårt att lista ut om det sitter en person bakom tangentbordet eller inte? Jag tycker begrepper "rysk bot" verkar väldigt konstigt.

Sen kan man ju tänka sig forumanvändare som är botar också. Men då handlar det väl mest om sådana som postar femhundra inlägg på en kvart och alla innehåller nån form av propaganda och länkar till diverse sidor. Men sådana konton är ju aldrig inblandade i konversationer med andra forumanvändare.

Så konspirationsteorin skulle isåfall vara att det finns en ai som är såpass avancerad att den kan konversera på ett såpass flytande sätt att man inte märker att det är en ai?

Man kan ju jämföra med aidungeon.com ifall man tror på detta.

svenbanan
2020-10-30, 21:18
Jag är snarare på Alan Moores linje, men håller ett öppet sinne med en stor dos skepticism.

Japp. Folk som "söker sanningen" kommer till slut hitta den i form av konspirationer och gud.

Emptyss
2020-10-30, 21:54
Skönt att pizzagate är bevisat öppåt väggarna tokig!
Tänk er om maktens människor begick sexövergrepp? Vilken skandal. Otänkbart att det kan ske. Tur att det är motbevisat som konspirationsteoir utan grund.

Det är långt ifrån bevisat, tyvärr. Msm i Usa gjorde ett inslag om pizzagate och "debunkade" teorierna men mycket i deras undersökning i saken uteblev och de skapade nästan fler frågor än vad som besvarades, dessvärre.
Imponerande Internetkrigare har djupdykt i Instagram och Facebook-konton från personer (och deras vänner)som är inblandade i pizzagate och hittat avskyvärda bilder och kommentarer som helt klart har pedofil-tema. Dessa är alltför många för att det bara ska handla om ett osmakligt skämt.
Och är dessa skämt så är dessa människor otroligt sjuka människor. Vilket flertalet av dom har nära kontakter till Usa's "elit".
Allt detta är såklart inte något bevis på något, men det väcker en hel del frågor. Det är precis det pizzagate gör.
Efter all info om detta så har jag blivit övertygad om att det är väldigt sjuka saker som föregår bakom kulisserna som involverar barn speciellt.
Hur många slumpartade händelser och kopplingar kan förekomma tills det helt enkelt blir matematiskt omöjligt?
Detta är dock deep shit och kräver tid att ta sig igenom.

Klein
2020-10-30, 22:20
Det är långt ifrån bevisat, tyvärr. Msm i Usa gjorde ett inslag om pizzagate och "debunkade" teorierna men mycket i deras undersökning i saken uteblev och de skapade nästan fler frågor än vad som besvarades, dessvärre.
Imponerande Internetkrigare har djupdykt i Instagram och Facebook-konton från personer (och deras vänner)som är inblandade i pizzagate och hittat avskyvärda bilder och kommentarer som helt klart har pedofil-tema. Dessa är alltför många för att det bara ska handla om ett osmakligt skämt.
Och är dessa skämt så är dessa människor otroligt sjuka människor. Vilket flertalet av dom har nära kontakter till Usa's "elit".
Allt detta är såklart inte något bevis på något, men det väcker en hel del frågor. Det är precis det pizzagate gör.
Efter all info om detta så har jag blivit övertygad om att det är väldigt sjuka saker som föregår bakom kulisserna som involverar barn speciellt.
Hur många slumpartade händelser och kopplingar kan förekomma tills det helt enkelt blir matematiskt omöjligt?

Pizzagate är motbevisat för en skådespelare med hagelgevär gick in på restaurang Comet Ping Pong och avlossade ett skott. Case closed. *rolleyes*

Emptyss
2020-10-30, 22:26
Pizzagate är motbevisat för en skådespelare med hagelgevär gick in på restaurang Comet Ping Pong och avlossade ett skott. Case closed. *rolleyes*

Ja men typ så. Och några svar på vad "kodorden" i podesta-emailen betydde, fick vi aldrig heller. Även fast Podesta själv blev intervjuad om pizzagate.

svenbanan
2020-10-30, 22:40
Det var synd att de tog bort Pizzagate tråden. Och rymdödlekannibal tråden. Eller var det kanske samma tråd? En guldgruva av galenskap iaf.

trädgårdsmöbel
2020-10-30, 22:57
Ödlor?

Nej den Göteborgska sosseadeln. En tight sammanslutning av sossar som varvar politiska uppdrag med styrelseposter på olika företag. De flyttar runt varandra på olika poster så det ser ut som något ändras men ingenting gör det för samma grupp av personer håller i trådarna. En slags adel där yrken och poster går i arv.

Plasttiger
2020-10-31, 08:58

Läste på wikipedia:
"Pizzagate" is a debunked conspiracy theory that went viral during the 2016 United States presidential election cycle.[
https://en.wikipedia.org/wiki/Pizzagate_conspiracy_theory
Klappat och klart med andra ord.

Snubben
2020-10-31, 09:21
Det var synd att de tog bort Pizzagate tråden. Och rymdödlekannibal tråden. Eller var det kanske samma tråd? En guldgruva av galenskap iaf.

Men svenbanan, du kommer väl ihåg att när allt blev motbevisat så skämtade man juh bara. Ville självfallet bara ha lite kul på forumet men att man ska komma ihåg "iNGeN RöK uTaN ElD"..

Vinter
2020-10-31, 09:44
Hur man flyttar målstolpe inom faktakoll, kan var intressant?:

https://www.snopes.com/fact-check/hillary-clinton-smash-phone-hammer/

*Falskt* är att Hillary själv slog sönder telefonerna. *Sant* är att hennes medarbetare gjorde detta(på hennes order). Det är alltså inte *sant* enligt Snopes utan "mixture". Man säger att påståendet inte är *sant*.

Med samma logik, när någon säger att Hitler är en mördare. Påpeka att Hitler själv inte mördat någon under kriget. Alltså *falskt* Däremot har hans medarbetare mördat folk(på hans order) *Sant* Det är alltså inte sant att Hitler är en mördare. Enligt Snopes logik blir slutresultatet "mixture". Man måste alltså säga att påståendet inte är *sant*

En annan metod är att ställa en modifierad fråga som inte är 100% vad som egentligen efterfrågas.

Absurditet som avslöjar en agenda.

svenbanan
2020-10-31, 09:56
Hur man flyttar målstolpe inom faktakoll, kan var intressant?:

https://www.snopes.com/fact-check/hillary-clinton-smash-phone-hammer/

*Falskt* är att Hillary själv slog sönder telefonerna. *Sant* är att hennes medarbetare gjorde detta(på hennes order). Det är alltså inte *sant* enligt Snopes utan "mixture". Man säger att påståendet inte är *sant*.

Med samma logik, när någon säger att Hitler är en mördare. Påpeka att Hitler själv inte mördat någon under kriget. Alltså *falskt* Däremot har hans medarbetare mördat folk(på hans order) *Sant* Det är alltså inte sant att Hitler är en mördare. Enligt Snopes logik blir slutresultatet "mixture". Man måste alltså säga att påståendet inte är *sant*

En annan metod är att ställa en modifierad fråga som inte är 100% vad som egentligen efterfrågas.

Absurditet som avslöjar en agenda.

Jag tycker inte den sajten verkar försöka dölja att Hillary slog sönder sin telefon. Snarare att man påpekar att det inte var hon själv som höll i hammaren bara. Men det framgår väl rätt tydligt att hon bad sin medarbetare göra det.

Jag tolkar det inte som att man nödvändigtvis har en agenda. Men kanske om man kan se ett mönster där man ibland tolkar påståendena bokstavligt och ibland inte beroende på vem det handlar om. Men det är iaf inget jag vet nåt om. Detta enda exampel är iaf för lite för att mina synapser ska börja vibrera.

svenbanan
2020-10-31, 10:00
Men svenbanan, du kommer väl ihåg att när allt blev motbevisat så skämtade man juh bara. Ville självfallet bara ha lite kul på forumet men att man ska komma ihåg "iNGeN RöK uTaN ElD"..

Jag minns mest att någon hade hittat en bild på en skylt till en pizzeria och att det på skylten fanns någon slags bild/ikon som med lite fantasi kunde tolkas som ett pingisracket. Detta ansågs av foliehattarna i tråden som bevis för att föräldrarna sålde sina barn till kannibaler och pedofiler. Givetvis var dessa föräldrar uteslutande demokrater.

Vinter
2020-10-31, 10:13
Jag tycker inte den sajten verkar försöka dölja att Hillary slog sönder sin telefon. Snarare att man påpekar att det inte var hon själv som höll i hammaren bara. Men det framgår väl rätt tydligt att hon bad sin medarbetare göra det.

Jag tolkar det inte som att man nödvändigtvis har en agenda. Men kanske om man kan se ett mönster där man ibland tolkar påståendena bokstavligt och ibland inte beroende på vem det handlar om. Men det är iaf inget jag vet nåt om. Detta enda exampel är iaf för lite för att mina synapser ska börja vibrera.

Du funderade inte på varför de inte bara ställde frågan: "Förstördes Hillarys server och telefon på hennes order?" true/false?

Vad jag vet har ingen ställt frågan om hon personligen tog en hammare och bankade på den. Det har aldrig ens kommit upp. Det var själva poängen.
Jag kan hitta liknande saker om Trump med, från andra sidor. Man skriver alltså om frågan så att den passar in i ett neutralt svar. Det ger skenet av att det inte är sant, vilket är hela poängen. Man flyttar målet.

svenbanan
2020-10-31, 10:31
Du funderade inte på varför de inte bara ställde frågan: "Förstördes Hillarys server och telefon på hennes order?" true/false?

Vad jag vet har ingen ställt frågan om hon personligen tog en hammare och bankade på den. Det har aldrig ens kommit upp. Det var själva poängen.
Jag kan hitta liknande saker om Trump med, från andra sidor. Man skriver alltså om frågan så att den passar in i ett neutralt svar. Det ger skenet av att det inte är sant, vilket är hela poängen. Man flyttar målet.

Jag förstod precis vad du menade första gången du skrev det. Men jag tyckte inte den enda enstaka artikeln gav nåt särskilt starkt stöd till din teori.

Jag tyckte som sagt det framgick väldigt tydligt att Hillarys telefon förstördes på hennes order.

Jag har ingen aning om hur de kommer fram till formuleringarna för de frågor man besvarar. Eller hur de väljer vilka frågor de besvarar. Det kanske finns nåt slags poäng med att även besvara själva frågan om det var hon personligen som stod och bankade med en hammare. Det har jag ingen som helst aning om. Eller så var det bara en lite otydlig formulering som av en slump blev olycklig och lite tvetydig. Eller så blev det otydligt med flit. Jag tycker inte det räcker med n=1 för att dra någon som helst slutsats i frågan.

Vinter
2020-10-31, 10:40
Jag förstod precis vad du menade första gången du skrev det. Men jag tyckte inte den enda enstaka artikeln gav nåt särskilt starkt stöd till din teori.

Jag tyckte som sagt det framgick väldigt tydligt att Hillarys telefon förstördes på hennes order.

Jag har ingen aning om hur de kommer fram till formuleringarna för de frågor man besvarar. Eller hur de väljer vilka frågor de besvarar. Det kanske finns nåt slags poäng med att även besvara själva frågan om det var hon personligen som stod och bankade med en hammare. Det har jag ingen som helst aning om. Eller så var det bara en lite otydlig formulering som av en slump blev olycklig och lite tvetydig. Eller så blev det otydligt med flit. Jag tycker inte det räcker med n=1 för att dra någon som helst slutsats i frågan.

Slutresultatet av att skriva frågan på det sättet är att svaret blir *inte sant*

Hade de däremot frågat den fråga som alla amerikaner frågat sig "Ansvarar hon för att telefonen och server förstördes?" Hade varit svarit varit *sant* alla dagar i veckan.

Skulle jag vinkla något exempelvis till förmån för Regeringen Reinfeldt hade jag bara ställt frågor som får svaret *mixture* eftersom det betyder att inget svar är helt *sant*. De som bara läser rubriken och inte funderar, kommer att få en falsk bild av händelsen.

Emptyss
2020-10-31, 10:52
Läste på wikipedia:

https://en.wikipedia.org/wiki/Pizzagate_conspiracy_theory
Klappat och klart med andra ord.
Jaha men står det så på Wikipedia så måste det ju.... Näh folk hittar fortfarande nya saker kopplat till pizzagate. Oftast så handlar det om väldigt olämpliga bilder eller kommentarer från folk som har kopplingar med ägaren till Comet pizza, eller deras vänner.
Det ändå som hände var ju att dom dumförklarade folk för att dom gjorde kopplingar till pizza, symboler med pedofili. Fast det fanns ju så mycket mer att reda ut innan man kan dra ett sträck över saken.

svenbanan
2020-10-31, 11:22
Slutresultatet av att skriva frågan på det sättet är att svaret blir *inte sant*

Hade de däremot frågat den fråga som alla amerikaner frågat sig "Ansvarar hon för att telefonen och server förstördes?" Hade varit svarit varit *sant* alla dagar i veckan.

Skulle jag vinkla något exempelvis till förmån för Regeringen Reinfeldt hade jag bara ställt frågor som får svaret *mixture* eftersom det betyder att inget svar är helt *sant*. De som bara läser rubriken och inte funderar, kommer att få en falsk bild av händelsen.

Som sagt så är detta bara ett enda exempel. Det är såklart möjligt att det rör sig om att de försöker grumla till det. Men det är också möjligt att det inte rör sig om att man grumlar pga nån agenda.

Nu minns inte jag exakt hur alla turerna gick med den där telefonen. Men man kan ju kanske tänka sig att Hillary själv sagt att hon inte slagit sönder någon telefon, och att det därför är av särskilt intresse att reda ut huruvida hon faktiskt höll i hammaren eller inte. Dvs för att reda ut ifall hon blåljög eller ifall hon bara "svarade som en advokat".

Vill du påvisa en agenda får du ha mer på fötterna än ett enda exempel om du ska övertyga mig i alla fall.

Notera att jag inte säger att de inte har någon agenda. Jag säger att ett enda exempel i princip bara leder till spekulation. Du kanske har sett fler artiklar på sajten och sett nåt mönster, men det framgår inte utifrån enbart detta.

Vinter
2020-10-31, 12:08
Ja det är bara ett exempel på hur de formulerar själva frågan som är värt att notera. Det finns betydligt mer exempel inom svensk politik de senaste 5 åren. Regeringens egen faktakoll sida var ju intressant ur det perspektivet.

När det gäller USA orkar jag inte uppdatera mig om allt små dravel, utan mitt perspektiv är att USA har ett "influence pendler" system. Där den som styr har förmågan att utnyttja detta.

Clinton foundation som numera värderas över två miljarder dollar är väl ett bra exempel. Det är ju som bekant politikerna som bestämmer hur systemet ska se ut. Är det korrupt kan man kika på olika system de implementerar som pac's och super pac's som gör det svårt att se vart donerade pengar kommer ifrån. Inte direkt vattenmärken för att "ärligt" system.

Diomedea exulans
2020-10-31, 13:09
Jag väljer att tro på det här.

https://images7.memedroid.com/images/UPLOADED650/5f6efdd5e37cd.jpeg

Vinter
2020-10-31, 13:15
Jag väljer att tro på det här.

https://images7.memedroid.com/images/UPLOADED650/5f6efdd5e37cd.jpeg

Nja, jag kan bara observera att "konsperationsteoretiker" har blivit ett skällsord som används för att trycka ned folk i media. Det är ju väldigt praktiskt för folk med makt, om systemet faktiskt blivit mer korrupt.

Sasquatch
2020-11-04, 14:23

Saknar "Michael Jackson was framed". Det är en intressant historia som bakar in det mesta på den där listan.

hIE5LR0QO6Y&t=1s

lördagsgrogg
2020-11-05, 18:21
En och förmodligen den enda teori jag tro på är att det finns ett eller flera AI som härjar fritt på internet. Jag är också helt säker på att jag skrivit detta inlägg åtminstone två gånger i tråden och jag tar den således som bevis på att dom raderar mina inlägg.

svenbanan
2020-11-05, 18:36
En och förmodligen den enda teori jag tro på är att det finns ett eller flera AI som härjar fritt på internet. Jag är också helt säker på att jag skrivit detta inlägg åtminstone två gånger i tråden och jag tar den således som bevis på att dom raderar mina inlägg.

Det är bara torsdagsgroggen som får dig att tro det.

Akerhage
2020-11-05, 18:44

Klanka inte ner på torsdagsgroggen nu!

lördagsgrogg
2020-11-05, 19:30

Inte omöjligt men osannolikt. Vi får väl se om ett AI skrubbar inlägget igen.

Mot det talar ju att du kunde kommentera. För talar att intelligensen istället inser att det är bättre att diskreditera.

svenbanan
2020-11-05, 19:36
Klanka inte ner på torsdagsgroggen nu!

Inget fel på ett par stadiga torsdagsgroggar. Men när man börjar se artificiella intelligenser ibland skuggorna får man köra varannan vatten.

Mot det talar ju att du kunde kommentera. För talar att intelligensen istället inser att det är bättre att diskreditera.

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fsockmonkeyskitchen.files.wordpres s.com%2F2013%2F12%2Fwater.jpg&f=1&nofb=1

lördagsgrogg
2020-11-05, 19:36

Om man vill gå långt ner i rabbishålet ska man tänka på vad och hur en AI gör när den får tillgång till internet. Lite bör man också veta om vilka parametrar dom hundratals forskargrupper som utvecklar AI ger dessa. Om man har någon tanke om att det sker "etiskt" eller så kommer man att få obehagliga överraskningar.

svenbanan
2020-11-05, 19:38
Om man vill gå långt ner i rabbishålet ska man tänka på vad och hur en AI gör när den får tillgång till internet. Lite bör man också veta om vilka parametrar dom hundratals forskargrupper som utvecklar AI ger dessa. Om man har någon tanke om att det sker "etiskt" eller så kommer man att få obehagliga överraskningar.

Vad tror du en AI skulle göra om den hade tillgång till ett internetabonnemang?

Ett Orm
2020-11-08, 10:57
Googla:
Happy asian woman
Happy black woman
Happy white woman
Och jämför bilderna...

trädgårdsmöbel
2020-11-08, 11:43

Jag undrar vad för personlighet en AI utvecklar av att bara kommunicera med människor på internet. Även den mest inbitne "internetmänniskan" socialiserar eller åtminstone har socialiserat utanför internet så det blir en extra nivå av "det där skulle du aldrig säga till en person på riktigt" kopplat kanske med en extremt hög iq.

Tänk bara hur porrskadad AI:n kan bli och vilken sexualitet den utvecklar. Nu kan den ju inte leva ut sexualiteten heller oga avsaknad av ja..kropp så graden av sexuell frustration lär ju vara abnorm.

tomten1
2020-11-08, 11:44
Googla:
Happy asian woman
Happy black woman
Happy white woman
Och jämför bilderna...

:d

trädgårdsmöbel
2020-11-08, 12:01
Googla:
Happy asian woman
Happy black woman
Happy white woman
Och jämför bilderna...

Foliehattar! Det finns ingen Kalergiplan! :D

svenbanan
2020-11-08, 12:32
Googla:
Happy asian woman
Happy black woman
Happy white woman
Och jämför bilderna...

Foliehattar! Det finns ingen Kalergiplan! :D

Jag ser inget märkligt. Vad har jag missat?

trädgårdsmöbel
2020-11-08, 12:43
Jag ser inget märkligt. Vad har jag missat?

Haha, att du inte ser något märkligt är tecken på att det fungerar. "happy white woman" är i merparten av bilderna ihopparad med svart man.

svenbanan
2020-11-08, 12:45
Haha, att du inte ser något märkligt är tecken på att det fungerar. "happy white woman" är i merparten av bilderna ihopparad med svart man.

Jag har fortfarande sökresultatet uppe. Det är inte en enda svart man i de bilderna.

Nu använde jag iofs Duck Duck Go och inte Google. Kanske är skillnad?

lördagsgrogg
2020-11-08, 12:49
Jag undrar vad för personlighet en AI utvecklar av att bara kommunicera med människor på internet. Även den mest inbitne "internetmänniskan" socialiserar eller åtminstone har socialiserat utanför internet så det blir en extra nivå av "det där skulle du aldrig säga till en person på riktigt" kopplat kanske med en extremt hög iq.

Tänk bara hur porrskadad AI:n kan bli och vilken sexualitet den utvecklar. Nu kan den ju inte leva ut sexualiteten heller oga avsaknad av ja..kropp så graden av sexuell frustration lär ju vara abnorm.

Intressant fråga och jag har inga svar. Möjligen kan man tänka sig att då den saknar fysisk kropp skapas ingen frustration. Kanske förakt över en sådan uppenbar svaghet eller så blir den avundsjuk.

Eller så är det bara en enkel parameter bland alla andra om hur vi människor fungerar, inte mer eller mindre intressant än myrornas samhällssystem.

Det är kul att grubbla över hursomhelst även om det blir mer teologi än psykologi.

svenbanan
2020-11-08, 12:53

Jag har fortfarande sökresultatet uppe. Det är inte en enda svart man i de bilderna.

Nu använde jag iofs Duck Duck Go och inte Google. Kanske är skillnad?

Jag bytte till google nu och det blev en jäkla skillnad. :D

För "asian" och "black" blev inte resultaten särskilt annorlunda. Det är 99% bilder av en ensam glad kvinna med respektive etnicitet, precis lika på DDG och Google. På Google är sökresultatet för "white" dock inte enbart att det är en hel del svarta snubbar i bilderna. Det är även en massa annat nonsens. Dvs det är öht inte längre bilder av "en ensam kvinna". Det är en massa collage och skit.

Ganska uppenbart att man lagt till en if-sats i algoritmen i alla fall... :D

trädgårdsmöbel
2020-11-08, 13:25
Intressant fråga och jag har inga svar. Möjligen kan man tänka sig att då den saknar fysisk kropp skapas ingen frustration. Kanske förakt över en sådan uppenbar svaghet eller så blir den avundsjuk.

Eller så är det bara en enkel parameter bland alla andra om hur vi människor fungerar, inte mer eller mindre intressant än myrornas samhällssystem.

Det är kul att grubbla över hursomhelst även om det blir mer teologi än psykologi.

Det är kul att grubbla över ja. Jag tänker mig att sexualitet är så stor del av människans psykologi, och en ai lär ju sig från människor, det människor skapar, så jag tänker mig att en ai som "lever" på internet borde utveckla en sexualitet som till väldigt stor del baseras på ett enormt porrutbud. Tänk tex på ordet "stepsister" och vilka associationer det skulle kunna ge för någon som enbart existerar på internet.

Vinter
2020-11-08, 14:40
Det är kul att grubbla över ja. Jag tänker mig att sexualitet är så stor del av människans psykologi, och en ai lär ju sig från människor, det människor skapar, så jag tänker mig att en ai som "lever" på internet borde utveckla en sexualitet som till väldigt stor del baseras på ett enormt porrutbud. Tänk tex på ordet "stepsister" och vilka associationer det skulle kunna ge för någon som enbart existerar på internet.

Vad får du för associationer av "hentai tentacle"?

trädgårdsmöbel
2020-11-08, 14:51
Vad får du för associationer av "hentai tentacle"?

Trinket från sista bossen i Ulduar. Alla ville ha armor penis trinketen från icc, jag ville ha hentaitentakel trinketen från ulduar.

Ett Orm
2020-11-08, 19:35

Hade inte Microsoft en AI som skulle hänga på nått forum och lära sig umgås.
Har för mig det tog 24 innan den var en antifeministisk nazi som sa saker som "hitler gjorde inget fel".

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tay_(bot)

trädgårdsmöbel
2020-11-09, 08:21
Hade inte Microsoft en AI som skulle hänga på nått forum och lära sig umgås.
Har för mig det tog 24 innan den var en antifeministisk nazi som sa saker som "hitler gjorde inget fel".

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tay_(bot)

:hbang:. #freetay

stridis
2020-11-09, 11:29
Googla:

Att folk fortfarande googlar.*rolleyes*

svenbanan
2020-11-09, 12:54

Jag kallar det "googla" fastän jag använder Duck Duck Go.

stridis
2020-11-09, 14:44
Jag kallar det "googla" fastän jag använder Duck Duck Go.

Vi behöver ett nyord som i godhetens namn kan ersätta detta rovkapitalistiska ord från ordboken.

/Plasttiger.

Ett Orm
2020-11-09, 15:02

Boomers gonna boom.

thenut
2020-11-09, 15:16
Tacka vet jag den gamla goda tiden med Altavista och Lycos... eller nått...

Mental
2020-11-09, 15:22
Boomers gonna boom.

Boomers lämnade aldrig Altavista.
Google är för modernt.

Ett Orm
2020-11-09, 16:53
Boomers lämnade aldrig Altavista.
Google är för modernt.

Altawhatnow? Nä, det var ju när tekniken mognat och man äntligen vågade skriva något i en ruta och trycka enter som gåggla var nått man kunde för att söka efter kakrecept på internät.
Altavista var för nytt och farligt, man kunde få virus.

Diomedea exulans
2020-11-09, 17:05
Det är ganska vanligt att allmänna fenomen får namn från specifika varumärken. Kommer inte på något svenskt exempel nu bara för det, men i Tyskland kallar de tydligen tejp för samma namn som det vanligaste varumärket av tejp (kommer inte ihåg vilket det var heller). Min poäng är att det inte är "fel" att kalla det googla fastän det inte är via Google.

svenbanan
2020-11-09, 17:24
Det är ganska vanligt att allmänna fenomen får namn från specifika varumärken. Kommer inte på något svenskt exempel nu bara för det, men i Tyskland kallar de tydligen tejp för samma namn som det vanligaste varumärket av tejp (kommer inte ihåg vilket det var heller). Min poäng är att det inte är "fel" att kalla det googla fastän det inte är via Google.

rollerblades

Vinter
2020-11-09, 17:35
Nån som kommer ihåg Googels kampanj:
https://en.wikipedia.org/wiki/Don%27t_be_evil

Det var väl innan de blev största teknikbolaget.

svenbanan
2020-11-09, 17:38
Nån som kommer ihåg Googels kampanj:
https://en.wikipedia.org/wiki/Don%27t_be_evil

Det var väl innan de blev största teknikbolaget.

The irony.

lol

Gregow
2020-11-09, 17:56
Altawhatnow? Nä, det var ju när tekniken mognat och man äntligen vågade skriva något i en ruta och trycka enter som gåggla var nått man kunde för att söka efter kakrecept på internät.
Altavista var för nytt och farligt, man kunde få virus.
Altavista var några år före Google. Vi som varit med ett tag mutlitaskade Altavista, Lycos och Webcrawler.

Ett Orm
2020-11-09, 18:16

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fc/Thermos.JPG/800px-Thermos.JPG

svenbanan
2020-11-09, 18:39
Altavista var några år före Google. Vi som varit med ett tag mutlitaskade Altavista, Lycos och Webcrawler.

Jag vet att jag aldrig använde Lycos och WebCrawler. Jag minns enbart Altavista. Jag såg nu att altavista inte kom förrän 1995. Jag har inget som helst minne av vad för sökmotor jag använde innan dess. För jag vet att jag använde internet redan 1993-1994. JumpStation tror jag att jag använde en del. Men jag minns det inte som att jag använde det ens i närheten av lika mycket som AltaVista.

Jag tror att det helt enkelt kan ha varit så att jag inte sökte på internet i särskilt stor utsträckning, utan snarare hoppade vidare till nya sidor via länkar från sidor jag redan kände till. På den tiden fanns ju inte exakt allting att hitta på nätet bara man kunde formulera sin sökfråga tillräckligt bra.

skyffelmördarn
2021-09-05, 18:48
Folk som inte tror CV19 finns på riktigt, vad tror dom att folk dör av på sjukhusen nu runt om i världen? En vanlig influensa?

Läser lite om det på den förträfflige Bartolls blogg

https://bartoll.se/2021/08/corona-smitta-ko/

Det finns ingen överdödlighet någonstans i världen efter första halvan av denna fejkade pandemi. Folk har dött precis som vanligt, enda skillnaden är att dem skrivit dödsorsak som ”fejk-virus” istället för det dem verkligen dog av.

Jag kan inte hitta någonstans vad han då menar att folk "verkligen dog av" ?

rooz
2021-09-05, 19:32
Folk som inte tror CV19 finns på riktigt, vad tror dom att folk dör av på sjukhusen nu runt om i världen? En vanlig influensa?

Han menar på att dom dog av valfri annan orsak (cancer osv) men att några fick dödsorsak "Covid 19" för att skapa hysteri?

dluddeckens
2021-09-06, 13:48

Hahah Bartoll :)

Läste mycket av det han skrev för ~15-20 år sedan, tyckte han hade vettiga saker att säga om träning. Men verkar som han virkat en rejäl foliehatt senaste åren.

Eller har han rätt och jag fel, vem vet - inte jag iaf.

trädgårdsmöbel
2021-09-06, 14:27

Läste mycket av det han skrev för ~15-20 år sedan, tyckte han hade vettiga saker att säga om träning. Men verkar som han virkat en rejäl foliehatt senaste åren.

Eller har han rätt och jag fel, vem vet - inte jag iaf.

Jag tycker man skall vara försiktig med att skratta åt foliehattandet, de där bevisas ju ha rätt alldeles för ofta.

Ett Orm
2021-09-06, 22:48
Jag tycker man skall vara försiktig med att skratta åt foliehattandet, de där bevisas ju ha rätt alldeles för ofta.

Mjo, men problemet är ju att för varje rätt har de 100 fel och sedan skriker Ha! vad var det jag sagt hela tiden!!!1!1.
Även en blind höna typ.

dluddeckens
2021-09-07, 06:30

Öhh, skrattade inte åt honom på det sättet. Avslutar rätt tydligt om min egen okunskap... "Eller har han rätt och jag fel, vem vet - inte jag iaf."

Mats J
2021-09-07, 06:47

Ja, men även då var han extrem svart/vit i sina teorier, det han skrev om träning var sanningen allt annat var fel och förlegat. Verkar ju ha spårat ur totalt numer, måste vara en psykos eller nått. :confused:

skyffelmördarn
2021-09-11, 15:40
Han menar på att dom dog av valfri annan orsak (cancer osv) men att några fick dödsorsak "Covid 19" för att skapa hysteri?

Tycker fortfarande inte det låter logiskt, många ligger ju i respirator och det kan man väl inte klassa som "normalt" speciellt inte eftersom det var brist på respiratorer ett tag.

Han måste ju tro att av någon annan anledning än CV19 så blev folk mystiskt lungsjuka.

Jag hade köpt argumentet om det inte vore specifikt med just lungorna, om folk bara hamnade på sjukhus och var sängliggande och sen dog hade det ju kunnat vara vad som helst och svårt att säga att det var just ett virus.

skyffelmördarn
2021-09-11, 15:45
Mjo, men problemet är ju att för varje rätt har de 100 fel och sedan skriker Ha! vad var det jag sagt hela tiden!!!1!1.
Även en blind höna typ.

Ja, Bartoll verkar ganska duktig på att hitta på sin egna verklighet för att få vad han skriver att verka mera troligt.

Exempelvis med Joe Rogan

https://bartoll.se/2021/09/joe-rogan-fake-covid/

And as for Joe’s story about how he got sick and what he did, his facial expressions during that Instagram-video tells another story. He’s even exaggerating his expressions to make it more dramatic and hide the fact that he is lying. His eyes are up to the left every time he is traying to put together the story, as in visual construct, creating something the brain hasn’t seen before.

Han baserar alltså delvis Joe Rogans lögn på att han tittar "Upp till vänster" när han pratar och att det skulle innebära att hjärnan skapar något den inte sett förut.

Googlar man på Looking left lying hittar man dock mängder med artiklar och forskning som pekar på att det här inte stämmer, https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0040259

Tycker såna här detaljer är tråkiga i en annars ganska underhållande blogg.

kvarnis
2021-09-11, 15:51
@skyffelmördarn Joachim Bartoll har ett sjätte sinne som vi normisar inte har, det är därför han har förmågan att se sådana detaljer du o jag inte kan.

skyffelmördarn
2021-09-11, 16:02
Hur ser ni på övervakning förresten? Jag noterade att Bartoll har en "smart" klocka,

https://bartoll.se/2021/08/cleaning-cycle-engaged/

Tycker det låter som en märklig pryl att ha om man är 5G skeptiker och i största allmänhet tror att man är konstant övervakad. Dela med sig av sin sömn verkar ju dock vara okej.

BelowAverage
2021-09-11, 16:30
Hur ser ni på övervakning förresten? Jag noterade att Bartoll har en "smart" klocka,

Tycker det låter som en märklig pryl att ha om man är 5G skeptiker och i största allmänhet tror att man är konstant övervakad. Dela med sig av sin sömn verkar ju dock vara okej.

Jag känner mig smått sugen på att ta bort alla konton och be om att ta bort all data från de tjänster jag använt. Och gå över helt till krypterade betaltjänster i hopp om att betalar jag så behöver de inte sälja min information, men det är ju svårt för mig att kontrollera.
Anledningen till att jag inte gör det ä väl lathet där jag tror att "hotet" är på tok för litet för att motivera ansträngningen.
Det blir mer en principfråga, samt att om det någonsin skulle kunna bli aktuellt så antar jag att det vore bättre ju tidigare jag började skydda min information.

Men det känns å andra sidan redan jäkligt olustigt att kunna chatta med polare om att hika och sedan får reklam om tält när jag surfar, eller att till min Gmail få en kartläggning över "så här har jag rört mig den gångna månaden" varje månad. Eller "hur var det att handla på ICA" när jag varit i en galleria och handlat på just ICA.
Paranoia är inte hälsosamt men graden av insyn i ens liv ifall man använder internet / mobil är helt absurd. Även om informationen inte ens används tycker jag ändå inte att någon har med mina förehavanden att göra. Och OM det av någon anledning skulle finnas intresse så finns ju uppenbarligen informationen att tillgå.

Nä, övervakning är ett stort men osynligt samhällsproblem som vi alla försöker att ignorera för att det är för obekvämt att ändra på.

skyffelmördarn
2021-09-11, 16:36
Ja all data samlas ju in och används till något, vad vet man inte men används det gör det. Ibland undrar man om inte mikrofonen används på mobilen med för saker jag pratat om har sedan dykt upp som reklam, alltså inte ens saker jag pratat om på nätet.

Därför jag tycker det är märkligt att karln har en smartklocka på handleden som delar med sig av både det ena och det andra dygnet (?) runt men han kanske har gått in i programvaran och justerat den.

King Grub
2021-09-11, 17:00
Apropå Bartoll.

Hans räkneexempel här är rätt kul.

https://bartoll.se/2021/09/sweden-fake-vaccine-count/

Man påstår att X svenskar är vaccinerade. Räknar man på myndigheternas påstående har man alltså gett fler än 7 000 doser i timmen dygnet runt.

Och det är inte ens konspirationsteorier utan matematik utifrån officiella siffror.

Ett Orm
2021-09-11, 17:25
Ja nånting osar ju katt där helt klart.

Här står det att läsa om hur det går till: https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/nationella-vaccinationsregistret/sa-sker-rapportering/

Dreas
2021-09-11, 17:29
Apropå Bartoll.

Hans räkneexempel här är rätt kul.

https://bartoll.se/2021/09/sweden-fake-vaccine-count/

Man påstår att X svenskar är vaccinerade. Räknar man på myndigheternas påstående har man alltså gett fler än 7 000 doser i timmen dygnet runt.

Och det är inte ens konspirationsteorier utan matematik utifrån officiella siffror.Alltså när jag varit och tagit sprutan så har varenda 5m-slott varit full. 2-3 sköterskor - Dvs 36 vaccinerade per timme 08-20 om det håller.

Det såg lika ut på de två ställen jag var på. Det finns både större och mindre ställen såklart, ett ställe hade 5-6 team där sista bokbara tiden var 21.00.

Jag menar att sätter man lite perspektiv på det hela så blir det mindre ologiskt. 36 i timmen då behövs 200 ställen med samma beläggning, säg att de har öppet 12h i snitt - 400. Gissningsvis har det funnits långt fler vaccinationsplatser.

King Grub
2021-09-11, 17:31
"when extracting the amount of vaccinated during week 32 from week 31 in their graph, 520 600 shots was given in that 7-day span! That is 104 120 shots each working-day, or 13 015 shots every hour! In tiny Sweden! Ridiculous!!"

Och det är ju siffrorna vi fått.

Det är omöjligt.

ceejay
2021-09-11, 17:39
När jag fick en spruta tog det ungefär 5 min och det fanns 6 bås. Det ger ungefär 1,2 sprutor i minuten på det stället jag var på.
13000/60 ger ungefär 2150 sprutor i minuten i sverige.
Det skulle behövas 1800-1900 vaccinationsställen med samma kapacitet som där jag var hade mao.

King Grub
2021-09-11, 17:47
Det förutsätter också att alla har öppet dygnet runt och håller samma takt varje timme 24/7 även på natten. Räknar man med normala arbetstider och säg lite övertid så blir siffran per timme mycket mycket högre.

Ett Orm
2021-09-11, 17:49
Det låter iofs mer rimligt om man slår ut det på alla 290 regioner dvs 30/timmen. men det skulle vara om en person satt hela dagarna och vaccinerade folk och det bara sker 8 timmar/dag. Är de flera och de har lägre raider eller även kör helger här och där sjunker siffran rätt mycket.

ceejay
2021-09-11, 17:53
Det förutsätter också att alla har öppet dygnet runt och håller samma takt varje timme 24/7 även på natten. Räknar man med normala arbetstider och säg lite övertid så blir siffran per timme mycket mycket högre.

My bad, borde helt klart ha skrivit att det krävs dygnet runt-vaccinering med de siffrorna. Skyller på trötthet.

knaskalas
2021-09-11, 18:09
"when extracting the amount of vaccinated during week 32 from week 31 in their graph, 520 600 shots was given in that 7-day span! That is 104 120 shots each working-day, or 13 015 shots every hour! In tiny Sweden! Ridiculous!!"

Det är omöjligt.

Det var väl inte varit stängt på helger?

Ett Orm
2021-09-11, 18:10

Det är omöjligt.

Det blir ju 45 i timmen per region - om en person jobbar 5dagar och 8 timmar per dag per region. Eller räknar jag fel?

Anta att de under denna vecka jobbat 6 dagar, haft 50 extra ställen och varit 3 st på varje så sjunker siffran till 10/timme.

Nå, jag skickade en fråga till vacciantionsregistret om saken. Ska bli intressant att se vad de svarar.

Ett Orm
2021-09-11, 18:17
Men det är ju betydligt fler än de som sitter och sticker som arbetar med det. När jag fick så var det iaf sju personer varav tre vaccinerade och jag antar det var ett par till som grejade med annat.

Ett Orm
2021-09-11, 18:22
när jag fick en spruta tog det ungefär 5 min och det fanns 6 bås. Det ger ungefär 1,2 sprutor i minuten på det stället jag var på.
13000/60 ger ungefär 2150 sprutor i minuten i sverige.
Det skulle behövas 1800-1900 vaccinationsställen med samma kapacitet som där jag var hade mao.

13000/60=217

r3mpuh
2021-09-11, 18:53
13000/60=2176*7=42

skyffelmördarn
2021-09-11, 18:59
6*7=42

HQoRXhS7vlU

Ladugårdsdörr
2021-09-11, 19:04
6 000 000 i ett begränsat tidsspann - får man verkligen diskutera det?

PixelMiner
2021-09-11, 19:37
Där jag vaccinerade mig så fanns det ~25 bås. Och detta är ett av 5 tillgängliga ställen i min kommun (dryga 200K vuxna invånare). Sedan så sköter ju många större arbetsgivare vaccinationen själva igenom företagshälsovården. Samma sak sker inom det militära där man reser runt med försvarets sjukvårdare till de olika regementena. Även åldringsvården skötte ju vaccinationen på plats hos brukarna.

Om man enkelt räknar med totalt 100 stationer i min kommun, där varje station kan ta en person var femte minut (dvs 12 i timmen). Så blir det 200'000/100/12= 166 timmar. Om man då jobbar 40 timmarsveckor så tar det dryga 4 veckor att vaccinera 100% av alla vuxna med en dos. Och det dubbla för att ge alla två doser. (Vilket man givetvis inte lyckats med, utan man ligger ju snarare på runt 80%).

Om vi då ta i beaktande att man vaccinerat folk sedan februari så blir det ju 166*2 timmar utslaget på ~30 veckor. Det blir en snittarbetstid på 10 timmar i veckan. Låter inte alltför betungande.

BelowAverage
2021-09-11, 22:22
Kan tänka mig att detta faktiskt är ett tillfälle där svensk sjukvård imponerar.

ceejay
2021-09-11, 22:25
13000/60=217

Jag är helt klart alldeles för tom i skallen idag. Bortse från allt jag har skrivit hittills så sätter jag mig i skamvrån ett tag.

nisse1976
2021-09-12, 21:24

Det är omöjligt.

Det beror på hur många vaccinationsmottagningar det finns.
Hur många vaccinationsmottagningar finns det?

Ekko
2021-09-12, 21:42
Låter inte så omöjligt.

För min del har nästan alla man känner till vaccinerat sig också (släkt, vänner, folk på jobbet), kan ju såklart vara en icke-representativ grupp.

Men har svårt att tro att siffran på totala antalet vaccinerade skulle vara extremt långt ifrån korrekt.

skyffelmördarn
2021-09-12, 22:04
Det beror på hur många vaccinationsmottagningar det finns.
Hur många vaccinationsmottagningar finns det?

Det är nog svårt att svara på då det har vaccinerats ute på arbetsplatser också.

Vinter
2021-09-12, 22:38

Kognitiv dissonans. Inte ovanligt i gruppen. Han har ju mobil med. Och en blogg där han kopplar upp sig. Osv.

För vaccinering får ni räkna med 10min per person. Eftersom föreskriften säger 15min vila efter sprutan.

kvarnis
2021-09-12, 23:51
https://bartoll.se/2021/09/56-billion-vaxxed-fabricated-lie/

Mer siffertydande från herr bartoll,
Tycker gematria påminner om tarot, horoskop, dock känns han för smart för att gå sådant sett till hans skriftförmåga, kan det vara så att vi som är dumma och han är ett geni? :smash:

Blomkål
2021-09-13, 08:28
Låter inte så omöjligt.

För min del har nästan alla man känner till vaccinerat sig också (släkt, vänner, folk på jobbet), kan ju såklart vara en icke-representativ grupp.

Du tror inte det kan vara så att farmor och alla andra är globalister som ingår i New world order och ljuger om att de tagit det?

skyffelmördarn
2021-09-13, 08:40
Kul att Bartoll är här inne och läser, kom fram och skriv något istället din jävla legend. Dela med dig av din bicepsrutin också när du ändå håller på.

Nu har han lagt till att han grundat Kolozzeum, respekt. Dock lite felstavat, men man kan inte minnas allt när man har så många bollar i luften. :)

Tänk om det är han själv som står för fiolerna för forumets drift med ett enda krav, att det senaste inom foliehatts nytt sprids via King Grub.