Visa fullständig version : Märkliga grannar
Hur fungerar det där ni bor?
Jag bor i en hyresrätt i Stockholm. Mina grannar struntar fullständigt i att hålla en trevlig miljö. Barnen slänger sina leksaker på gården när de är "klara", föräldrarna uppmuntrar dem till att inte ta ansvar för sina handlingar och plocka upp efter sig. Föräldrarnas föräldrar uppmuntrade dem uppenbarligen till att aldrig ta ansvar för sina handlingar så de agerar konsekvent och slänger sopor på gården istället för i soptunnan. Reklam i deras brevlådor som de inte vill ha slängs på golvet.
Om man nu påpekar denna brist på hänsyn mot övriga hyresgäster blir grannarna skogstokiga och tolererar ingen som helst kritik. En lapp med detta meddelande blir omedelbart nedriven av den första granne som ser den!
Sedan är allt som vanligt igen!
Föräldrarnas föräldrar? Är det något generationsboende?
En oros anmälan till socialen att barnen kanske far illa kan vara något.
Och en anmälan till hyresvärden.
Föräldrarnas föräldrar? Är det något generationsboende?
En oros anmälan till socialen att barnen kanske far illa kan vara något.
Och en anmälan till hyresvärden.
Du menar säkert "orosanmälan". Om inte, vem är oro och hennes anmälan?
Ladugårdsdörr
2020-10-07, 17:45
Jag bor i en hyresrätt
Levla till BR/villa och alla dina problem löser sig.
Diomedea exulans
2020-10-07, 18:00
När jag bodde inneboende i Stockholm var grannarna rena drömgrannar.
David_wigren
2020-10-07, 18:03
Det här svaret fick precis 90% av alla som läser den här tråden känna att det med största sannolikhet är du som är problemet. Jag misstänker att barnen bara lämnat framme sina leksaker någon enstaka gång men att du har någon diagnos som gör att du stör dig oproportionerligt.
Visst, särskrivningar är störande. Men att oironiskt rätta någon som precis gett dig en del av sin tid för att hjälpa dig är ganska douchigt. Jag hoppas det flyttar in 10 familjer med precis samma beteende.
Plasttiger
2020-10-07, 18:08
Registrerad october 2020, inga tidigare inlägg, och börjar med att trakassera den som hjälpere henom.
Troll?
Du måste mena Oro? Egennamn har versal i början.
Det här svaret fick precis 90% av alla som läser den här tråden känna att det med största sannolikhet är du som är problemet. Jag misstänker att barnen bara lämnat framme sina leksaker någon enstaka gång men att du har någon diagnos som gör att du stör dig oproportionerligt.
Visst, särskrivningar är störande. Men att oironiskt rätta någon som precis gett dig en del av sin tid för att hjälpa dig är ganska douchigt. Jag hoppas det flyttar in 10 familjer med precis samma beteende.
*cupid*
Hur fungerar det där ni bor?
Jag bor i en hyresrätt i Stockholm. Mina grannar struntar fullständigt i att hålla en trevlig miljö. Barnen slänger sina leksaker på gården när de är "klara", föräldrarna uppmuntrar dem till att inte ta ansvar för sina handlingar och plocka upp efter sig. Föräldrarnas föräldrar uppmuntrade dem uppenbarligen till att aldrig ta ansvar för sina handlingar så de agerar konsekvent och slänger sopor på gården istället för i soptunnan. Reklam i deras brevlådor som de inte vill ha slängs på golvet.
Om man nu påpekar denna brist på hänsyn mot övriga hyresgäster blir grannarna skogstokiga och tolererar ingen som helst kritik. En lapp med detta meddelande blir omedelbart nedriven av den första granne som ser den!
Sedan är allt som vanligt igen!
Låter som du blivit kulturberikad. Lösningen är att flytta till ett icke kulturberikat område.
folk rastar ju sina hundar mitt i stan mot husväggar och verkar inte bry sig ett skit. trodde bara att alla memes var just memes men sen flyttade jag från min lilla håla till vackra stockholm..
Akerhage
2020-10-08, 08:05
Så går det när man väljer att bo i Stockholm.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.