Visa fullständig version : Folks åsikter om en
Diomedea exulans
2020-10-07, 13:09
Möjligen något oklar frågeställning den här gången, men jag ska försöka förklara vad jag fiskar efter.
Jag har märkt att folks åsikter om mig går väldigt isär. Det jag undrar är: Är det likadant för de flesta, eller är jag ovanligt polariserande?
Sjävklart har jag flera exempel att bjuda på, men är du ute efter tl;dr kan du skippa resten.
Som huruvida jag är en bra arbetare eller ej. Ska man tro det många har sagt till mig platsar jag inte ens på Samhall. Vi har skrotupplagschefen i Sydney som kallade mig ”ett stort barn” och frågade ”jag fattar inte hur du klarar dig genom livet. Hur klarar du dig genom livet?” Eller chefen på mitt förra sommarjobb som inte tyckte att jag behövde gå dit mer för jag var så slö. För att inte tala om min bror, som några gånger bjudit på långa haranger om att jag är den sämsta medhjälpare jag någonsin haft.
Samtidigt får jag inte annat är ros från andra jag arbetat för, för ”mitt otroliga kvalitetstänk” som en arbetsgivare sa härförleden, och att jag är ”den hårdast jobbande på firman”, som jag fått höra på annat håll.
Eller det här med huruvida jag är positiv eller negativ. Mina föräldrar driver jämt med mig om hur jag är så negativ så jag nästan är en parodi på mig själv. En lärare på en av mina utbildningar uttryckte en väldig oro när jag bestämt mig för att göra ett grupparbete med Herman i klassen, för ”Herman är ju otroligt negativ, och det är ju du också”. Men å andra sidan hade vi min kollega Daniel, när jag var ställningsbyggare, som sa ”Henke är den mest positiva jag någonsin har träffat!”
Jag har blivit refererad till som ”otroligt introvert” och ”väldigt social”. Bokstavligt fått höra att jag har ”bäst humor i hela världen” respektive ”sämst humor i hela världen. Blivit kallad ”narcissist” och fått berättat för mig att jag ”inte uppvisar några narcissistiska drag”. Samt fått veta att jag är ”väldigt elak” och ”den snällaste som finns”. Och ”så jävla blåst” och ”så jävla smart”.
Eller hela den där frågan om mitt utseende. 999 av 1000 på Tinder vänsterswajpar mig, 99 av 100 på krogen dissar mig innan jag hunnit presentera mig, och nästan alls på Kolo påstår att jag inte är snygg. Alla säkra tecken på att mitt ansikte inte är något att hänga i julgranen. Jag har läst funderingar i tidigare dejtingtrådar om att ”Dio har ju fått ganska många ragg, men han ser ju inte bra ut, så det är nog hans humor och öppenhet” osv. Men samtidigt: de ragg jag HAR fått brukar — spontant — orda vitt och brett om hur otroligt snygg jag är, och jag har så fantastiska ögon och så underbart leende och så perfekt näsa och så snygg käklinje och skulle lätt kunna jobba som modell och är en tiopoängare och måste ju ha otroligt lätt för att få tjejer och måste ju vara väldigt medveten om hur snygg jag är. Aldrig någonsin har jag hört någon säga ”du är visserligen inte så snygg, men jag gillar dig ändå pga XYZ”.
Å ena sidan har jag inte märkt att folk i min närhet är lika stora vattendelare. Men å andra sidan verkar det vara vanligt bland kändisar. Case in point: Trump.
Det kanske helt enkelt är så att folk inte har så starkt definierade egenskaper som de flesta tror? Att vi alla är väldigt olika i olika situationer? Ta det där med min positivitet/negativitet: Det är klart föräldrarna och lärarna ser mig som negativ, då de fått höra mig gnälla över framtiden jämt och ständigt. Men kollegan Daniel på ställningsbyggarfirman, då? Han har mest sett mig ute på byggen där resten av gänget sagt ”fy fan vilket drygt jobb vi har framför oss idag”, medan jag kontrat med ”äh, det här löser vi på nolltid!”
Jag är fortfarande samma person — jag är på riktigt orolig över min framtid, men jag tror samtidigt på riktigt att jag kan bygga en ställning på ett kick. Det finns ingen motsättning där. Jag är negativ OCH positiv, beroende på hur man ser det.
De här delade åsikterna gör att självkännedom är väldigt viktigt. Skulle man bsra ta till sig av vad alla sa så skulle man bli totalt personlighetsklyvd.
Jag får ibland klagomål på kolo att jag är för dålig på att ta till mig av kritik. Ovanstående är orsaken. Det enda sättet att ta till mig all kritik är att utveckla minst fem olika personligheter.
Hoppas mina tankar framstod som klara i slutändan.
Mvh / Herr manlig/omanlig/egoist/altruist/charmig/tråkig/flitig/lat/tönt/cooling
King Grub
2020-10-07, 13:14
Jag gillar dig, men du är nog en aning för intresserad av din egen person för ditt eget bästa. :p
Diomedea exulans
2020-10-07, 13:16
Jag gillar dig, men du är nog en aning för intresserad av din egen person för ditt eget bästa. :p
Tack! Det du säger är nog faktiskt en av få grejer som de flesta verkar vara överens om. :laugh:
Kanaliserar du Maxthemarketer nu eller är detta på riktigt?
Läskeblask
2020-10-07, 13:24
Har det nån skillnad? Jag menar att folk har alltid dekade åsikter. Så är det för många. Visa ingen negativitet och var trevlig så har du gjort vad du kan.
StarkaUlf
2020-10-07, 13:25
Har det nån skillnad? Jag menar att folk har alltid dekade åsikter. Så är det för många. Visa ingen negativitet och var trevlig så har du gjort vad du kan.
Sluta vara så negativ nu.
Lafayette
2020-10-07, 13:26
https://66.media.tumblr.com/84924e27c60f0352a6b138be94ab433f/tumblr_n5h564VgKF1rc3z3ro1_400.gif
Diomedea exulans
2020-10-07, 13:28
Kanaliserar du Maxthemarketer nu eller är detta på riktigt?
Nej, det är ickeironiskt.
Jag tolkar det som att du tycker att detta var väldigt cringe... Så då antar jag att det finns minst någon annan därute som tyckte att det var väldigt klockrent. :Virro
knaskalas
2020-10-07, 13:31
5WQSDa-FJ3Y
Akerhage
2020-10-07, 13:40
Jag kan förstå att man bryr sig om vad ens kompisar eller arbetskamrater tycker om en själv som person. Men vad random dudes på ett internetforum tycker om mig spelar ingen större roll.
Dock tycker jag du verkar vara en go gubbe :)
Rent allmänt vad det gäller personlighet så kan vi inte utifrån en given situation säga att en person har en viss personlighet utan personligheten kommer tolkas av olika individer utifrån de beteende du uppvisar i de situationerna.
Oavsett om du tänker på det eller ej så kommer du uppvisa olika beteenden i olika situationer med olika personer och din dagsform. De beteende som du väljer att använda är de som du lärt dig varit mest gångbara historiskt sett för den specifika sitiationen
Sedan handlar det ju om hur de personerna tolkar och upplever dina beteenden och sedan väljer att kommuncera dem till dig. Alla är olika.
Därför är det inte ovanligt att man ibland får två motsatta påståenden om sitt beteenden (positiv/negativ tex). Inte konstigt om de kommer från olika personer som dessutom inte sätt dig i samma kontext. Du kommer i vissa givna situationer ha ett beteende som merparten anser vara positivt och i andra negativt.
Att däremot få motsatserna presenterade för sig konsekvent och inom alla olika områden låter som att du som person är väldigt anpassningsbar och väljer att förändra ditt beteende till det som du anser vara mest gångbart i den givna situationen istället för att bara köra din stil baserad på dina värderingar.
Hade jag varit du så hade jag funderat kring vilket beteende som du specifikt gjort vid en viss situation som fått folk att kommentera det åt ett visst håll. Sedan kan du ju fundera på om det är så du vill bli uppfattad eller om det är något du kan förändra så att du upplevs annorlunda. Ta det här med jobbet som exempel där du på många ställen fått kommentarer om att du inte presterade. Vad kan ha fått dem att ge dessa kommentarer? Samma ska när du fick hör att du var duktig, hur skilde ditt beteende sig åt i de olika situationerna?
Sedan som King Grub sade, du verkar vara en person som bryr dig väldigt mycket om hur du upplevs och har behov av feedback. Du måste acceptera att inte alla tycker samma sak och att ingen av oss går hem i alla läger. Du kan inte tvinga någon att tycka en viss sak om dig. Däremot kan du genom ett förändrat beteende få folk att i större utsträckning tycka viss saker om dig
nisse1976
2020-10-07, 16:38
Att olika människor har olika uppfattning om en är väl inte superovanligt.
Du kanske beter dig väldigt olika beroende på omgivning?
Så är det till ganska stor del för mig - Jag är tämligen säker på att jag uppfattas väldigt olika i en grupp beroende på hur bekväm jag känner mig med dom jag umgås med.
Hur många har sagt att du inte platsar på samhall kontra berömt dig? Var han arg just då eller menade han generellt?
Känns spontant som du värderar allas åsikter som lika mycket värda eller lika relevanta eftersom du verkar ta åt dig mycket och lätt. Det är de inte.
Det har inte så mycket med om personen gillar dig eller inte utan hur uppriktiga de är och varför de säger vad de säger.
trädgårdsmöbel
2020-10-07, 16:56
Jag har kommit till en insikt att jag är inte en person som folk tycker bra om. Men ej heller tycker väldigt illa om. Jag är en sån som är jobbig, ivägen och rätt irriterande för de flesta. Men inte "fy fan vad jag hatar honom". Det är att jag antingen tillför plus minus noll eller ett lätt negativt värde i alla sammanhang.
Jag känner mig onödig och utbytbar. Visst jag kan bidra, skapa osv. Men inget unikt och det positiva jag kan bidra gör någon annan bättre. Även om jag hjälper någon med något, så känner jag att exakt samma hjälp från någon annan alltid hade vart mer önskvärd.
TotteShaped4Life
2020-10-07, 17:30
Jag gillar dig skarpt. God reflektionsförmåga, men lite gardellsk i din självbild med att du slår på dig själv. Spekulerar att de olika åsikterna om din personlighet handlar om att de negativa anser att du är för "svår" och komplex medan de positiva är de med lite bättre förmåga att kunna tänka lateralt och inte dömer ut någon pga inte förstår sig på hen eller den.
Diomedea exulans
2020-10-07, 17:39
Jag bryr mig inte så där jättemycket om vad andra tycker om mig, eller om att ta reda på vad jag på riktigt har för egenskaper. Faktiskt.
Men jag oroar mig eftersom det är viktigt i samhället att veta vem man är och vad man är bra eller dålig på. Man kan inte i en CV eller ett personligt brev bara skriva ”bra på allt”, eller, gud förbjude, ”bra på olika grejer beroende på vem man frågar”. Man får inget jobb om man inte vet exakt att man vill ha just DET jobbet (eller iallafall lyckas lura arbetsgivaren att så är fallet).
Det gäller även i andra sammanhang. När man ska skaffa vänner, eller — ni gissade det, det här handlade såklart även om brudar — inom dejting. ”Jag vet inte”, ”jag har ingen åsikt om det” samt ”jag bryr mig inte” är blasfemiska uttalanden idag. Självkännedom är religion och social hårdvaluta.
Jag kanske är född i fel århundrade, det hade nog passat mina egenskaper mer att ha en pappa som säger åt en vem man ska gifta sig med och en husbonn som säger åt en vad man ska göra om dagarna.
Sedan tycker jag att det är lite paradoxalt att ni tycker att jag reflekterar lite för mycket om mig själv. Om jag nu har för svaga värderingar och för lite självkännedom, då har jag väl reflekterat för lite om mig själv?
En av de saker jag tyckte var attraktivt med min partner när vi började dejta var att han inte hade så jävla mycket åsikter om allt, och att han var ganska tydlig med att han var ganska ”jag skiter i” om mycket.
Diomedea exulans
2020-10-07, 17:49
En av de saker jag tyckte var attraktivt med min partner när vi började dejta var att han inte hade så jävla mycket åsikter om allt, och att han var ganska tydlig med att han var ganska ”jag skiter i” om mycket.
Jag har mer och mer börjat tänka i de banorna, stå för att jag inte har så många åsikter.
Rikard Jansson
2020-10-07, 17:55
Jag bryr mig inte så där jättemycket om vad andra tycker om mig, eller om att ta reda på vad jag på riktigt har för egenskaper. Faktiskt.
rly? :d
RökteUppMinKatt
2020-10-07, 17:56
Att inte ha några åsikter måste ju vara bland det mest oattraktiva som finns? Sheep much are we? Nog för att folk går igång på allt ifrån träd till getter, men ändå.
Diomedea exulans
2020-10-07, 17:57
rly? :d
Jag vet inte.
Att inte ha några åsikter måste ju vara bland det mest oattraktiva som finns? Sheep much are we? Nog för att folk går igång på allt ifrån träd till getter, men ändå.
Ni ser!
RökteUppMinKatt
2020-10-07, 18:00
Diomedea exulans, varför går du inte bara i terapi och får rätt på din dåliga självkänsla?
Jag har mer och mer börjat tänka i de banorna, stå för att jag inte har så många åsikter.
Han har aldrig heller haft några sociala medier, ingen facebook, ingen instagram, inget forumsskrivande....fixar du det?
Min åsikt (hehe) är tvärtom. Är så jäkla trött på folk som varje dag vid fikabordet ska vädra sina åsikter om Trump, bantning, Bianca Ingrosso, börsen, fastighetsmarknaden eller vad fan som helst. Folk älskar när man går igång lite, kanske snackar lite skit om företagsledningen eller berätta om senaste cykelköpet. Häromdagen så var det en diskussion gällande fillers och botox, för jag har några läkarkollegor som har detta som extraknäck. Det blev sån stämning där alla skulle säga att det var förkastligt, krav på kvinnor osv osv. Dem frågade mig och jag sa som det var, att jag "skiter i". Jag har verkligen ingen åsikt om någon fixar läpparna eller inte. Ouff det var inte ok, man måste tydligen ha en åsikt. Det är provocerande att inte ha en åsikt. Märker det på kompisar också, tex om de ska köpa lägenhet eller dejta någon, de vill ha ens åsikter för att nästan kunna "säga emot". Men jag bryr mig verkligen inte, och säger man typ "köp den som känns bäst" eller liknande så är det mer provocerande än att komma med åsikter om planlösningen.
Diomedea exulans
2020-10-07, 18:12
Diomedea exulans, varför går du inte bara i terapi och får rätt på din dåliga självkänsla?
Jag ska berätta en liten metafor.
Jag hade en gång en karatelärare, Peter. Peter hade sjukt dåliga knän. De blev bara värre med tiden. När jag hade känt honom ett par år haltade han i princip fram.
En dag sa Peter ”enough is enough”, och gick... Haltade till läkaren. Kort därefter var det dags för titthålsoperation. Läkarna öppnade upp, gick in i knät, tittade efter... Och konstaterade att senor, ligament, ledband, menisker och/eller korsband eller vad det nu var var alldeles för söndertrasade för att ens ha en chans att räddas. De sydde snabbt ihop Peter, sa ”ledsen, det finns inget vi kan göra”, och lät honom halta hem.
Precis som läkarna reagerade på Peter, så har alla terapeuter reagerat så fort de börjat rota lite i mitt huvud.
Diomedea exulans
2020-10-07, 18:14
Han har aldrig heller haft några sociala medier, ingen facebook, ingen instagram, inget forumsskrivande....fixar du det?
Ja, det skulle jag nog, men det känns onödigt att sluta med sånt bara för att. Jag kan fortsätta lägga upp mina få, vaga åsikter.
StarkaUlf
2020-10-07, 18:15
Min åsikt (hehe) är tvärtom. Är så jäkla trött på folk som varje dag vid fikabordet ska vädra sina åsikter om Trump, bantning, Bianca Ingrosso, börsen, fastighetsmarknaden eller vad fan som helst. Folk älskar när man går igång lite, kanske snackar lite skit om företagsledningen eller berätta om senaste cykelköpet. Häromdagen så var det en diskussion gällande fillers och botox, för jag har några läkarkollegor som har detta som extraknäck. Det blev sån stämning där alla skulle säga att det var förkastligt, krav på kvinnor osv osv. Dem frågade mig och jag sa som det var, att jag "skiter i". Jag har verkligen ingen åsikt om någon fixar läpparna eller inte. Ouff det var inte ok, man måste tydligen ha en åsikt. Det är provocerande att inte ha en åsikt. Märker det på kompisar också, tex om de ska köpa lägenhet eller dejta någon, de vill ha ens åsikter för att nästan kunna "säga emot". Men jag bryr mig verkligen inte, och säger man typ "köp den som känns bäst" eller liknande så är det mer provocerande än att komma med åsikter om planlösningen.
Skönt att jag inte är ensam :)
RökteUppMinKatt
2020-10-07, 18:16
Jag ska berätta en liten metafor.
Jag hade en gång en karatelärare, Peter. Peter hade sjukt dåliga knän. De blev bara värre med tiden. När jag hade känt honom ett par år haltade han i princip fram.
En dag sa Peter ”enough is enough”, och gick... Haltade till läkaren. Kort därefter var det dags för titthålsoperation. Läkarna öppnade upp, gick in i knät, tittade efter... Och konstaterade att senor, ligament, ledband, menisker och/eller korsband eller vad det nu var var alldeles för söndertrasade för att ens ha en chans att räddas. De sydde snabbt ihop Peter, sa ”ledsen, det finns inget vi kan göra”, och lät honom halta hem.
Precis som läkarna reagerade på Peter, så har alla terapeuter reagerat så fort de börjat rota lite i mitt huvud.
Låter som att du har pratat med riktigt dåliga terapeuter.
Ett annat alternativ är att bege dig ut och plocka toppisar. Lite gambling på den dock. Kan gå åt helvete, men kan också få rätsida på dig.
Det kanske är för det inte finns något som är trasigt i skallen?
RökteUppMinKatt
2020-10-07, 18:19
Men om du skiter i om folk fixar läpparna eller inte så har du ju en åsikt. Att inte ha en åsikt är att säga "jag vet inte".
Jag skiter också i mycket som folk bryr sig om för många bryr sig bara om trivialt skit som inte har någon betydelse. Jag intresserar mig för sådant som har ett djup och en mening.
Diomedea exulans
2020-10-07, 18:21
Låter som att du har pratat med riktigt dåliga terapeuter.
Ett annat alternativ är att bege dig ut och plocka toppisar. Lite gambling på den dock. Kan gå åt helvete, men kan också få rätsida på dig.
Terapeuter kan inte ”trolla”. De kan inte få en att tycka och tänka saker.
Terapeuter är jättebra för folk med följande problem:
”Hjälp! Pappa och flickvännen vill att jag ska bli läkare, men jag drömmer om att bli bagare. Vilket ska jag välja?!”
Varpå terapeuten svarar: ”Elementärt, käre Watson. Man ska lyssna på sin inre röst. Bli bagare!”
Såna som mig kan man inte hjälpa, direkt.
Lafayette
2020-10-07, 18:24
Själv betalde jag 4000 för att rita olika teckningar. En sommaräng exempelvis. Jag hade ritat en ruta runt, då sade hon att det betydde att jag stänger in mig själv och inte vidgar mina vyer. Men jag ville bara markera att ängen tog slut där och det var skog bakom. :(
RökteUppMinKatt
2020-10-07, 18:24
Terapeuter kan inte ”trolla”. De kan inte få en att tycka och tänka saker.
Terapeuter är jättebra för folk med följande problem:
”Hjälp! Pappa och flickvännen vill att jag ska bli läkare, men jag drömmer om att bli bagare. Vilket ska jag välja?!”
Varpå terapeuten svarar: ”Elementärt, käre Watson. Man ska lyssna på sin inre röst. Bli bagare!”
Såna som mig kan man inte hjälpa, direkt.
Okej, vad är du för special breed av människa då som inte kan hjälpas? Utveckla.
Min flickvän är terapeut, jag driver själv en terapisida och jag har själv pratat med terapeuter. Är också mycket intresserad av psykedeliska för terapeutiska ändamål.
Lafayette
2020-10-07, 18:25
Okej, vad är du för special breed av människa då som inte kan hjälpas? Utveckla.
Min flickvän är terapeut, jag driver själv en terapisida och jag har själv pratat med terapeuter. Är också mycket intresserad av psykedeliska för terapeutiska ändamål.
Ah, så du är inte objektiv. Lurendrejeri är vad det är. Men ni tjänar säkert fina pengar och det kanske kan ge god placebo på vissa.
För att vara nån som inte bryr sig om vad andra tycker om dig så verkar du väldigt gärna vilja prata om vad andra tycker om dig.
Men om du skiter i om folk fixar läpparna eller inte så har du ju en åsikt. Att inte ha en åsikt är att säga "jag vet inte".
Jag skiter också i mycket som folk bryr sig om för många bryr sig bara om trivialt skit som inte har någon betydelse. Jag intresserar mig för sådant som har ett djup och en mening.
Jag har inte en åsikt för jag bryr mig inte. Jag vet inte vad jag har för åsikter om mycket för jag har ingen lust på att ta reda på det. Förstår du hur jag menar? Hade jag börjat fundera på filler, skönhetsindustrin, utseendefixering, flytta gränser osv så hade jag säkert fått en åsikt till slut som jag hade kunnat lägga fram.
RökteUppMinKatt
2020-10-07, 18:27
Ah, så du är inte objektiv. Lurendrejeri är vad det är. Men ni tjänar säkert fina pengar och det kanske kan ge god placebo på vissa.
:D Tack för att du påminner mig om mänsklighetens idioti.
RökteUppMinKatt
2020-10-07, 18:29
Jag har inte en åsikt för jag bryr mig inte. Jag vet inte vad jag har för åsikter om mycket för jag har ingen lust på att ta reda på det. Förstår du hur jag menar? Hade jag börjat fundera på filler, skönhetsindustrin, utseendefixering, flytta gränser osv så hade jag säkert fått en åsikt till slut som jag hade kunnat lägga fram.
Förstår.
Att inte bry sig om hjärndött skvaller måste ju ses som attraktivt.
Lafayette
2020-10-07, 18:32
:D Tack för att du påminner mig om mänsklighetens idioti.
Det var inte särskilt snällt sagt, du som driver en terapisida och så borde ju vara mer förstående
Folk har i allänhet lite väl höga förväntningar vad som faktiskt kan göras kanske.
Psyket är ju inte som en bruten arm man kan skära upp och skruva dit skruvar o ha sig om den inte läker som den ska.
Man får vara nöjd om man inte mår lika mycket skit som innan.
Undrar om det finns ens en person som gått från megadepp till glad och nöjd bara av att prata med en psykolog? Eller ens med mediciner?
Och dessutom ska man ju "vara sig själv" eller "sitt rätta jag" efter man förändrats helt...
RökteUppMinKatt
2020-10-07, 18:35
Folk har i allänhet lite väl höga förväntningar vad som faktiskt kan göras kanske.
Psyket är ju inte som en bruten arm man kan skära upp och skruva dit skruvar o ha sig om den inte läker som den ska.
Man får vara nöjd om man inte mår lika mycket skit som innan.
Undrar om det finns ens en person som gått från megadepp till glad och nöjd bara av att prata med en psykolog? Eller ens med mediciner?
Och dessutom ska man ju "vara sig själv" eller "sitt rätta jag" efter man förändrats helt...
Tveksamt.
Via utövande av mindfulness och meditation som följd av rekommendationer? Säkerligen.
Via psykedeliska droger? Säkerligen.
Skillnaden mellan ett fysiskt och psykiskt problem är att det fysiska kan någon annan fixa. Det psykiska kan man bara själv lösa. Man kan däremot få hjälp med att lösa det.
Diomedea exulans
2020-10-07, 18:36
Det var inte särskilt snällt sagt, du som driver en terapisida och så borde ju vara mer förstående
+1
Rökteuppminkatt, tar du ut din aggressioner på främlingar på internet för att du ska orka hålla dig snäll och professionell in yrket?
Lafayette
2020-10-07, 18:37
+1
Rökteuppminkatt, tar du ut din aggressioner på främlingar på internet för att du ska orka hålla dig snäll och professionell in yrket?
Han hittar på. Visste direkt att det var ett flashback-troll efter "psykadeliska droger":d
Haha fy fan vad musslan skulle sluta sig med mig. Jag har nog en åsikt om precis allting. Ofta har jag verkligen tänkt igenom den under stor möda också. Sen om det blev så vettigt är ju en annan femma...
RökteUppMinKatt
2020-10-07, 18:38
+1
Jag är precis lika aggressiv överallt.
Förstår.
Att inte bry sig om hjärndött skvaller måste ju ses som attraktivt.
Men ett annat exempel då, vår nya regionschef var och presenterade sig på ett möte. På måndagen frågade min chef "Vad tyckte DU?" och jag bara "ouff", hade verkligen noll åsikter*gah!*
RökteUppMinKatt
2020-10-07, 18:39
Han hittar på. Visste direkt att det var ett flashback-troll efter "psykadeliska droger":d
Ja, visst gör jag. Fniss vad coolt det är att trolla om driva en terapisida för det är ju zå statuz att göra det. Lulz. Vad ledzen jag blir nu att jag inte får några likez ifrån daj.
Haha fy fan vad musslan skulle sluta sig med mig. Jag har nog en åsikt om precis allting. Ofta har jag verkligen tänkt igenom den under stor möda också. Sen om det blev så vettigt är ju en annan femma...
Som en oknäckbart ostron cofffee
Du verkar bry dig extremt mycket om vad andra tycker om dig. Vet inte hur många gånger jag sett den senaste veckan dig pika "Angel hatar mig" trots jag inte besvarat det, som du bara väntat på att få en bekräftelse eller inte. Om du är så ängslig för det, hur är du då inte emot människor i din verklighet?
Brofessorn
2020-10-07, 18:52
+1
Tror han uttrycker sina känslor genom musiken. Och han får det att funka.
Som en oknäckbart ostron cofffee
Vill du veta vad jag tycker om den saken?:d
Vill du veta vad jag tycker om den saken?:d
Hahaha, pull off in that Roadster SV,
ja, kör...!
Diomedea exulans
2020-10-07, 18:59
Du verkar bry dig extremt mycket om vad andra tycker om dig. Vet inte hur många gånger jag sett den senaste veckan dig pika "Angel hatar mig" trots jag inte besvarat det, som du bara väntat på att få en bekräftelse eller inte. Om du är så ängslig för det, hur är du då inte emot människor i din verklighet?
Min uppfattning var att du hatade mig men var noga med att inte säga det rakt ut, utan visa det genom små pikar som du strösslade ut med ett par månaders mellanrum. Min strategi var att få bukt med beteendet genom att öppet ta upp ditt hat, och att helst göra det flera gånger, för starkare effekt. Det verkade funka.
I verkligheten är jag dels mycket mer konflikträdd, och samtalar dels mycket mindre med folk överhuvudtaget.
Lafayette
2020-10-07, 19:02
Kan ni tala ut ordentligt istället en gång för alla, bli nervös av er beef
http://www.franglaisemummy.com/wp-content/uploads/2016/06/A-Plea-for-Love-not-Hate.jpg
Diomedea exulans
2020-10-07, 19:04
Gör ju det jämt ju.
Min uppfattning var att du hatade mig men var noga med att inte säga det rakt ut, utan visa det genom små pikar som du strösslade ut med ett par månaders mellanrum. Min strategi var att få bukt med beteendet genom att öppet ta upp ditt hat, och att helst göra det flera gånger, för starkare effekt. Det verkade funka.
I verkligheten är jag dels mycket mer konflikträdd, och samtalar dels mycket mindre med folk överhuvudtaget.
Varför är du så otroligt ängslig att du tror någon du inte känner hatar dig? Varför bryr du dig, varför tänker du ens på det? Varför har du en strategi?
Diomedea exulans
2020-10-07, 19:16
Varför är du så otroligt ängslig att du tror någon du inte känner hatar dig? Varför bryr du dig, varför tänker du ens på det? Varför har du en strategi?
För att jag vill att alla ska vänner och det ska vara mysig och gosig stämning på forumet. Jag hatar att ha haters, de/ni gör att jag varje gång jag klickar på ”nya inlägg” blir nervös över att någon av er/dem skrivit något negativt om mig som jag måste bestämma mig för huruvida jag ska bemöta det eller ej, och isåfall hur. Det gäller dig, det gäller Aryt, det gäller rooz, och förr gällde det G.W och Anders_The_Peak också.
Men så är jag samtidigt lite ovanlig på så sätt att jag räknar folk på internet som verkliga människor, så gräl härinne är för mig ungefär lika jobbigt som gräl på en arbetsplats. Har förstått att många betraktar internetfolk annorlunda.
RökteUppMinKatt
2020-10-07, 19:21
För att jag vill att alla ska vänner och det ska vara mysig och gosig stämning på forumet. Jag hatar att ha haters, de/ni gör att jag varje gång jag klickar på ”nya inlägg” blir nervös över att någon av er/dem skrivit något negativt om mig som jag måste bestämma mig för huruvida jag ska bemöta det eller ej, och isåfall hur. Det gäller dig, det gäller Aryt, det gäller rooz, och förr gällde det G.W och Anders_The_Peak också.
Men så är jag samtidigt lite ovanlig på så sätt att jag räknar folk på internet som verkliga människor, så gräl härinne är för mig ungefär lika jobbigt som gräl på en arbetsplats. Har förstått att många betraktar internetfolk annorlunda.
Detta får mig att tänka på en kort dialog jag och en kompis hade tidigare idag:
3:06
när ett företag når en viss gräns så är det viktigt att det blir politiskt korrekt
och en jävla maskin
så det enda man säger till varandra är "good work", "you are fantastic", "dream team makes the dream work" och så vidare
och gud förbjude den som pekar ut att det man gör inte fungerar
för då kanske någon känner sig stött
3:07
nä fy fan för allt det där bro
Varav jag svarade
3:10 PM
haha, ja, agree. Klart man ska pusha varandra, men den här jävla ryggdunkarmentaliteten som verkar vara blunda och låtsas att allt är bra gör mig spyfärdig.
Du är paranoid. Jag tror inte personerna du tar upp ägnar ens motsvarande en elementarpartikels storlek av sitt sinne till att bry sig om dig.
Diomedea exulans
2020-10-07, 19:25
Detta får mig att tänka på en kort dialog jag och en kompis hade tidigare idag:
när ett företag når en viss gräns så är det viktigt att det blir politiskt korrekt
och en jävla maskin
så det enda man säger till varandra är "good work", "you are fantastic", "dream team makes the dream work" och så vidare
och gud förbjude den som pekar ut att det man gör inte fungerar
för då kanske någon känner sig stött
3:07
nä fy fan för allt det där bro
Varav jag svarade
3:10 PM
haha, ja, agree. Klart man ska pusha varandra, men den här jävla ryggdunkarmentaliteten som verkar vara blunda och låtsas att allt är bra gör mig spyfärdig.
”Vara dryg” är inte samma sak som “inte ryggdunka”.
berserken
2020-10-07, 19:28
För min egen del förstår jag inte hur man kan hata nån på nåt forum som man aldrig träffat irl .Och vad jag läst här så verkar Dio vara omtyckt här
RökteUppMinKatt
2020-10-07, 19:28
”Vara dryg” är inte samma sak som “inte ryggdunka”.
Nu skrev du iofs inget om att vara dryg.
Du skrev att du vill att alla ska sitta på en grön äng och röka fredspipa medan ingen säger något negativt om dig.
Diomedea exulans
2020-10-07, 19:37
Nu skrev du iofs inget om att vara dryg.
Du skrev att du vill att alla ska sitta på en grön äng och röka fredspipa medan ingen säger något negativt om dig.
Nej, det sa jag inte. Jag sa att det ska vara mysig och gosig stämning. Att knarka är det bara du som har förespråkat.
Men när du ändå tar upp ämnet så tycker jag att folk generellt är för snabba med att ge konstruktiv kritik också. Oftast hjälper det inte någon ett dugg att få någon annans välmenande åsikt presenterad för en.
RökteUppMinKatt
2020-10-07, 19:49
Nej, det sa jag inte. Jag sa att det ska vara mysig och gosig stämning. Att knarka är det bara du som har förespråkat.
Synonymt för mig.
Men när du ändå tar upp ämnet så tycker jag att folk generellt är för snabba med att ge konstruktiv kritik också. Oftast hjälper det inte någon ett dugg att få någon annans välmenande åsikt presenterad för en.
Och ändå envisas du med att be om den?
Du är någon random. Jag är någon random. Får du eller jag ett riktigt bra inlägg så ska vi vara glad för det, men vi ska inte förvänta oss att folk ska lägga ner sin själ på att hjälpa till. Ett och annat troll-inlägg får man också räkna med. Man kan inte ta allting så seriöst hela tiden.
Tycker ändå du får bra tips, även från mig som tenderar att skriva en hel del skit. Sen att folk kritiserar det eller viftar bort det som nonsens är ju en annan femma. Men det är inte mitt problem.
Diomedea exulans
2020-10-07, 19:51
Synonymt för mig.
Och ändå envisas du med att be om den?
Du är någon random. Jag är någon random. Får du eller jag ett riktigt bra inlägg så ska vi vara glad för det, men vi ska inte förvänta oss att folk ska lägga ner sin själ på att hjälpa till. Ett och annat troll-inlägg får man också räkna med. Man kan inte ta allting så seriöst hela tiden.
Tycker ändå du får bra tips, även från mig som tenderar att skriva en hel del skit. Sen att folk kritiserar det eller viftar bort det som nonsens är ju en annan femma. Men det är inte mitt problem.
Bad jag om den? Trodde frågeställningen var ”är det vanligt att folk har väldigt olika åsikter om en?”, inte ”hur ska jag höja min självkänsla?”
RökteUppMinKatt
2020-10-07, 19:53
Bad jag om den? Trodde frågeställningen var ”är det vanligt att folk har väldigt olika åsikter om en?”, inte ”hur ska jag höja min självkänsla?”
Om din självkänsla har du väl kanske inte frågat något, men du tycks fråga om folks åsikter hela tiden.
Lafayette
2020-10-07, 19:58
Du är paranoid. Jag tror inte personerna du tar upp ägnar ens motsvarande en elementarpartikels storlek av sitt sinne till att bry sig om dig.
Folk kan ju ge pikar, trycka ner osv. vilket man mår dåligt av. Om men inte är ice cold då, bara naturligt. Tycker du är för hård.
Diomedea exulans
2020-10-07, 20:03
Om din självkänsla har du väl kanske inte frågat något, men du tycks fråga om folks åsikter hela tiden.Javisst, men då kan man väl hålla sig till att svara på vad jag frågar om?
Det är inte rocket science. Det är inte svårt att framstå på ett sätt som verkar icke-mobbande. Det borde verkligen inte vara svårt för en terapeut.
Folk kan ju ge pikar, trycka ner osv. vilket man mår dåligt av. Om men inte är ice cold då, bara naturligt. Tycker du är för hård.
+1.
Jag tror även Angel missat vissa inlägg från somliga jag nämnt.
So much pussy, it be falling out the pocket.
RökteUppMinKatt
2020-10-07, 20:09
Javisst, men då kan man väl hålla sig till att svara på vad jag frågar om?
Det är inte rocket science. Det är inte svårt att framstå på ett sätt som verkar icke-mobbande. Det borde verkligen inte vara svårt för en terapeut.
Jo, det kan man väl. Ska jag vara ärlig intresserade jag mig inte så mycket för trådstarten utan kikade mer på vad folk skrivit och hoppade på det.
Nu är jag inte terapeut så kan inte svara på om det är svårt eller inte för en terapeut.
trädgårdsmöbel
2020-10-08, 08:07
http://www.franglaisemummy.com/wp-content/uploads/2016/06/A-Plea-for-Love-not-Hate.jpg
Jag kan göra det. För länge, längesedan fanns det en gång två personer som gillade varandra. Men på vilket sätt de gillade varandra var oklart för bägge. Den ene försökte på basis av den lilla gnistan den trodde sig se utveckla vad det nu var som kanske fanns till något mer. Under detta försöket skedde någon form av misstag eller misstolkning som ledde till att gnistan som kanske fanns försvann. Om den ens funnits.
Den ene kände sig frustrerad för att ha misslyckats och gav subtilt småaktiga små pikar, inte för att såra den andre, utan för att få tillbaks lite av sin förlorade självkänsla. Den andre blev lite irriterad på detta och utvecklade små drag av sadistiskt konflikthanteringsmönster och subtilt pikade dubbelt tillbaks. Pga intuition och långsinthet vet denne ungefär vad som biter och nekar den ratade att få tillbaks sin förlorade självkänsla genom att inte ge en millimeter.
Du har helt fel. Det har aldrig funnits någon gnista eller något sådant intresse öht. Ska jag var helt ärligt så hade jag aldrig ens sett han på kolo innan han målade en teckning mig mig och en broccoli och sedan skickade ett PM. Vet inte om han hade varit en inaktiv medlem sen 2012 eller om han bara gått mig helt förbi.
Diomedea exulans
2020-10-08, 08:34
Sluta insinuera att Angel har gillat mig nu, det har aldrig funnits tecken på det. Blir irriterad å hennes vägnar.
Javisst, men då kan man väl hålla sig till att svara på vad jag frågar om?
+1.
Jag tror även Angel missat vissa inlägg från somliga jag nämnt.
Denna tråden tycker jag sammanfattar din vistelse på Kolozzeum ganska bra.
Du startar en tråd med en del intressanta tankar som är gjorda för at tdiskutera ett ämne men i detta och alla efterföljande inlägg lägger du in en massa offermentalitet och spelar martyr.
Jag är sämst.
Jag är fulast.
alla hatar mig.
Finns ingenting som en terapuet kan göra för jag är helt körd.
Ingen svarar på mina frågor i min tråd.
etc. etc.
Helt ärligt, det enda jag läser från folk här är mer eller mindre positiva omdömmen om dina skillz, looks, at tde gilalr dig som person, humor etc etc och du får alltid en massa bra svar i dina trådar. Jag tycker du borde reflektera mer över hur du tar emot feedback och kritik och sluta tycka så synd om dig själv, det kommer bara förvärra din situation. Det är inte så att hela Universum bestämt sig för att enhälligt jävlas med dig utan du måste bli bättre på att sålla i den feedback du får och välja vad du vill ta till dig och hur du vill framstå.
Använd den feedback du får som en guide om du är på rätt håll ungefär som en våg är i en viktnedgång men bygg din självbild och självkänsla inifrån och reflektera vad du lyckats uppnå (ungefär som spegel och måttband vid en viktnedgång). Låt inte självkänslan baseras från enskilda kommentarer från främlingar.
Du väljer själv om du anser att jag med detta inlägg vill hjälpa dig eller om jag enbart vill visa mitt hat genom att inte svara på dina funderingar.
Diomedea exulans
2020-10-08, 09:22
Denna tråden tycker jag sammanfattar din vistelse på Kolozzeum ganska bra.
Du startar en tråd med en del intressanta tankar som är gjorda för at tdiskutera ett ämne men i detta och alla efterföljande inlägg lägger du in en massa offermentalitet och spelar martyr.
Jag är sämst.
Jag är fulast.
alla hatar mig.
Finns ingenting som en terapuet kan göra för jag är helt körd.
Ingen svarar på mina frågor i min tråd.
etc. etc.
Helt ärligt, det enda jag läser från folk här är mer eller mindre positiva omdömmen om dina skillz, looks, at tde gilalr dig som person, humor etc etc och du får alltid en massa bra svar i dina trådar. Jag tycker du borde reflektera mer över hur du tar emot feedback och kritik och sluta tycka så synd om dig själv, det kommer bara förvärra din situation. Det är inte så att hela Universum bestämt sig för att enhälligt jävlas med dig utan du måste bli bättre på att sålla i den feedback du får och välja vad du vill ta till dig och hur du vill framstå.
Använd den feedback du får som en guide om du är på rätt håll ungefär som en våg är i en viktnedgång men bygg din självbild och självkänsla inifrån och reflektera vad du lyckats uppnå (ungefär som spegel och måttband vid en viktnedgång). Låt inte självkänslan baseras från enskilda kommentarer från främlingar.
Du väljer själv om du anser att jag med detta inlägg vill hjälpa dig eller om jag enbart vill visa mitt hat genom att inte svara på dina funderingar.
Jag förstår att du tyckte det där inlägget var väldigt konstruktivt, upplyst, moget och sansat — du har till och med bemödat dig om att formulera och disponera det felfritt — men faktum är att det var ganska kasst. Och nej, inte som du säkert tror nu, för att jag uppfattade det som elakt, utan för att du rör ihop, överdriver och missförstår.
Det här med att jag uppfattar det som att vissa hatar eller mobbar mig handlar inte om när de bett mig ta tag i mina problem. Jag pratar om saker som att Angel från ingenstans i en dejtingtråd tar upp extremt pinsamma grejer jag sagt till henne i förtroende på Messenger. Eller när rooz kallar mig humorbefriad eller ”ensam och övergiven”, eller att Anders_The_Peak utan att argumentera varför gång på gång påstår att jag inte förstått vad hård träning innebär.
Det här med att man inte ska tycka synd om sig själv har jag aldrig förstått. Det måste ju innebära att 1) man inte ska bedöma dig själv efter samma måttstock som andra, eller 2) att man aldrig ska tycka synd om någon.
Folk brukar automatiskt tro att man ”spelar martyr” bara för att man berättar att saker och ting är skit. Det är uppenbart att du också trillat i de fällan. Har det slagit någon av er att jag kanske beskriver saker och ting som skit för att de ÄR skit? Men nej, så kan det ju inte vara, allting måste vara hyfsat okej med mig, för det är ni tycker att det borde vara med mig, eller nåt. Att ta mig på orden går förstås inte, det är bättre att gå på era egna gissningar om hur saker och ting är. För ni är säkert en större auktoritet på mig än vad jag är.
För övrigt får jag applådera dig för den retoriska fälla du gillrade där, så fort jag säger emot dig kan ni ju kontra med ”nu kör du med offermentalitet igen!”
För övrigt var tråden rätt intressant fram tills Rökteuppminkatt började med det gamla tröttsamma ”du måste ta tag i dina problem!”-tugget. Fram tills dess var det ju inget av det där snacket som du klagar över.
Men det är ett vanligt missförstånd i mina trådar; jag vill ta upp ett specifikt smalt ämne, folk tolkar det som en bredare fråga i form av ”hur ska jag få bättre självkänsla?”, och sen lipar ni när jag inte tar till mig av era tips gällande det. Suck.
delta_mats
2020-10-08, 09:42
Dio du postar ju extremt mycket om dig själv, inte för att det behöver vara något fel i det. Men du blir ju samtidigt lite av en offentlig person eller kändis, som det är okej att ha åsikter om. Att folk refererar till dig beror på att nästan alla vet vem du är.
Macroman
2020-10-08, 09:57
En s.k retorisk fråga...
Jag förstår att du tyckte det där inlägget var väldigt konstruktivt, upplyst, moget och sansat — du har till och med bemödat dig om att formulera och disponera det felfritt — men faktum är att det var ganska kasst. Och nej, inte som du säkert tror nu, för att jag uppfattade det som elakt, utan för att du rör ihop, överdriver och missförstår.
Det här med att jag uppfattar det som att vissa hatar eller mobbar mig handlar inte om när de bett mig ta tag i mina problem. Jag pratar om saker som att Angel från ingenstans i en dejtingtråd tar upp extremt pinsamma grejer jag sagt till henne i förtroende på Messenger. Eller när rooz kallar mig humorbefriad eller ”ensam och övergiven”, eller att Anders_The_Peak utan att argumentera varför gång på gång påstår att jag inte förstått vad hård träning innebär.
Det här med att man inte ska tycka synd om sig själv har jag aldrig förstått. Det måste ju innebära att 1) man inte ska bedöma dig själv efter samma måttstock som andra, eller 2) att man aldrig ska tycka synd om någon.
Folk brukar automatiskt tro att man ”spelar martyr” bara för att man berättar att saker och ting är skit. Det är uppenbart att du också trillat i de fällan. Har det slagit någon av er att jag kanske beskriver saker och ting som skit för att de ÄR skit? Men nej, så kan det ju inte vara, allting måste vara hyfsat okej med mig, för det är ni tycker att det borde vara med mig, eller nåt. Att ta mig på orden går förstås inte, det är bättre att gå på era egna gissningar om hur saker och ting är. För ni är säkert en större auktoritet på mig än vad jag är.
För övrigt får jag applådera dig för den retoriska fälla du gillrade där, så fort jag säger emot dig kan ni ju kontra med ”nu kör du med offermentalitet igen!”
För övrigt var tråden rätt intressant fram tills Rökteuppminkatt började med det gamla tröttsamma ”du måste ta tag i dina problem!”-tugget. Fram tills dess var det ju inget av det där snacket som du klagar över.
Men det är ett vanligt missförstånd i mina trådar; jag vill ta upp ett specifikt smalt ämne, folk tolkar det som en bredare fråga i form av ”hur ska jag få bättre självkänsla?”, och sen lipar ni när jag inte tar till mig av era tips gällande det. Suck.
Det är mycket möjligt att enskilda personer någon gång har uttryckt sig plumpt mot dig men så är livet, inte bara för dig utan för alla.
Jag tolkar dock utifrån din kommunikationsstil här på forumet att du verkar fästa lite för mycket uppmärksamhet på just detta och nästintill negligera all den positiva feedback du får.
Min fråga till dig är om du enbart väljer att kommunicera så på forumet och bakom skärmen i alla fall lite grann gottar dig i den uppmärksamhet och beröm du får eller om du faktiskt upplever det som majoriteten här vill trycka ned dig?
Det kan absolut vara OK att tycka synd om sig själv till och från i vissa givna situationer men om man hamnar i en sits då allt är ”skit och elände” så kommer det knappast vara gångbart eller konstruktivt att för sig själv överdriva situationen . Det är en väldigt vanlig försvarsmekanism att ta till för att kortsiktigt vid motgångar må lite bättre. Det är mer bekvämt att rycka på axlarna och tycka att allt är skit och Universum är mot mig, inget jag kan göra åt saken. Även att måla upp situationen för sig själv och andra som värre än den faktiskt upplevs får en positiv effekt för då jämför du din verkliga situation med den överdrivna och då är kanske inte allting lika mycket skit?
Hur du väljer att reagerar på en viss stimuli är på grund av att dina erfarenheter talar om för dig att detta varit det du anser varit de mest gångbara för dig historiskt.
Du måste tror på dig själv och dina förmågor för att bygga upp din självkänsla och inse ditt värde. Börja i små steg och fundera över områden som inte är enbart skit i ditt liv. Fyll sedan på efter hand och utmana dig själv att försöka hitta positiva tecken i din närhet eller på distans. I början kan det vara svårt och obekvämt men det kommer ge sig efter hand. Den inställning du har i denna övning men även till annat i livet kommer vara avgörande för hur väl du lyckas inom det området.
Som jag sade i mitt förra inlägg. Du väljer själv om du anser att mitt syfte med detta inlägg bara är att trycka ned dig eller om jag försöker hjälpa dig. Om du anser det förra så kan du bortse från allt detta jag skrivit för jag är bara en random person på nätet och jag har absolut inte samma inblick i ditt liv som du själv har. Ditt liv och dina tankar skiljer sig dock inte så mycket från hur många andra resonerat i perioder och sedan uppnått ett lyckligt och harmoniskt liv.
Diomedea exulans
2020-10-08, 10:55
Det är mycket möjligt att enskilda personer någon gång har uttryckt sig plumpt mot dig men så är livet, inte bara för dig utan för alla.
Jag tolkar dock utifrån din kommunikationsstil här på forumet att du verkar fästa lite för mycket uppmärksamhet på just detta och nästintill negligera all den positiva feedback du får.
Min fråga till dig är om du enbart väljer att kommunicera så på forumet och bakom skärmen i alla fall lite grann gottar dig i den uppmärksamhet och beröm du får eller om du faktiskt upplever det som majoriteten här vill trycka ned dig?
Det kan absolut vara OK att tycka synd om sig själv till och från i vissa givna situationer men om man hamnar i en sits då allt är ”skit och elände” så kommer det knappast vara gångbart eller konstruktivt att för sig själv överdriva situationen . Det är en väldigt vanlig försvarsmekanism att ta till för att kortsiktigt vid motgångar må lite bättre. Det är mer bekvämt att rycka på axlarna och tycka att allt är skit och Universum är mot mig, inget jag kan göra åt saken. Även att måla upp situationen för sig själv och andra som värre än den faktiskt upplevs får en positiv effekt för då jämför du din verkliga situation med den överdrivna och då är kanske inte allting lika mycket skit?
Hur du väljer att reagerar på en viss stimuli är på grund av att dina erfarenheter talar om för dig att detta varit det du anser varit de mest gångbara för dig historiskt.
Du måste tror på dig själv och dina förmågor för att bygga upp din självkänsla och inse ditt värde. Börja i små steg och fundera över områden som inte är enbart skit i ditt liv. Fyll sedan på efter hand och utmana dig själv att försöka hitta positiva tecken i din närhet eller på distans. I början kan det vara svårt och obekvämt men det kommer ge sig efter hand. Den inställning du har i denna övning men även till annat i livet kommer vara avgörande för hur väl du lyckas inom det området.
Som jag sade i mitt förra inlägg. Du väljer själv om du anser att mitt syfte med detta inlägg bara är att trycka ned dig eller om jag försöker hjälpa dig. Om du anser det förra så kan du bortse från allt detta jag skrivit för jag är bara en random person på nätet och jag har absolut inte samma inblick i ditt liv som du själv har. Ditt liv och dina tankar skiljer sig dock inte så mycket från hur många andra resonerat i perioder och sedan uppnått ett lyckligt och harmoniskt liv.
Återigen, det är skillnad på att nån gång uttrycka sig plumpt, och att sätta det i system.
Jag tror inte jag skrivit att majoriteten trycker mer mig här? Nu verkar det snarare som att det är du som är selektiv. Fanken, i startinlägget gick jag på om hur jag ofta får höra extremt positiva ord om mig själv. Var faktiskt lite orolig över att bli anklagad för skryt och självgodhet. Men tydligen missbedömde jag den delikata balansen mellan positiva respektive negativa ord om mig själv, och blev bedömd som alltför negativ. Det är inte lätt att vandra den tunna linje som krävs för att göra Kolo-domstolen nöjd.
Ja, jag gottar mig i uppmärksamhet, men inte negativ sådan. När Angel skrev aspinsamma uttalanden om mig i en dejtingtråd var det skitjobbigt.
Men jag erkänner att det kan hända att jag överdriver situationen litegrann. Av flera skäl.
Dels vill jag förekomma mina haters. Innan någon säger ”du misslyckas med allt” så säger jag det själv, för att ta vapnet ur deras händer. Men eftersom hälften av mina haters klagar på att jag uttalar mig för negativt om mig själv så skjuter jag mig uppenbarligen i foten här.
Dels vill jag att folks förståelse av situationen ska bli så korrekt som möjligt. Och eftersom folk bara tror på ca 70 % av vad jag säger så måste jag överdriva. Om jag överdriver 10 % så kommer lyssnarens bild av verkligheten stämma till åtminstone 77 %.
Dels simplifierar man buskapet genom att överdriva. Istället för att säga ”78 % av alla kvinnor ogillar mig” är det enklare att säga ”alla kvinnor ogillar mig”.
Slutligen ger överdrifter komisk effekt (fast inte enligt rooz, då).
Men jag överdriver inte så mycket som du och dina gelikar gärna vill tro. Du tror jag överdriver när jag säger att jag har haters? En medlem (ingen nämnd, ingen glömd) skickade en gång ett PM med överskriften ”hater” där han rakt ut förklarade varför han ogillar mig. Och du tror att det är fel att psykologer inte kan göra något för mig? Psykologer har också sagt det rakt ut till mig! (Fast en av dem rekommenderade mig att gå i terapi ändå för att ”man kan alltid snappa upp nånting nyttigt om man har tur”).
Möjligen något oklar frågeställning den här gången, men jag ska försöka förklara vad jag fiskar efter.
Jag har märkt att folks åsikter om mig går väldigt isär. Det jag undrar är: Är det likadant för de flesta, eller är jag ovanligt polariserande?
Jag är fortfarande samma person — jag är på riktigt orolig över min framtid, men jag tror samtidigt på riktigt att jag kan bygga en ställning på ett kick. Det finns ingen motsättning där. Jag är negativ OCH positiv, beroende på hur man ser det.
De här delade åsikterna gör att självkännedom är väldigt viktigt. Skulle man bsra ta till sig av vad alla sa så skulle man bli totalt personlighetsklyvd.
Jag får ibland klagomål på kolo att jag är för dålig på att ta till mig av kritik. Ovanstående är orsaken. Det enda sättet att ta till mig all kritik är att utveckla minst fem olika personligheter.
Hoppas mina tankar framstod som klara i slutändan.
Mvh / Herr manlig/omanlig/egoist/altruist/charmig/tråkig/flitig/lat/tönt/cooling
Själva grundfrågan om alla är polariserade, ja de flesta är det. Det är inget konstigt. Vi är bra och dåliga på olika saker.
Orsaken till att du uppfattas olika är väl att det handlar om olika ämnesområden och med olika personer, det är också helt normalt. Jag gissar att du beter dig olika mot en tjej du tycker är riktigt het, och en kille du tycker är smått irriterande. Då får dessa olika intryck av dig.
Hur man hanterar det negativa är väl grundfrågan. Men det är nog inget nytt.
trädgårdsmöbel
2020-10-08, 11:50
Något TS verkligen kan ta till sig är att andra tycker något. Att väcka intresse för sin person och bli sedd är ingen liten sak. Även om det är negativt så existerar du, berör och skapar polariserande åsikter. Det är stort.
BelowAverage
2020-10-08, 12:23
Folk är ofta ivriga att ge råd även när det inte efterfrågas utan man istället vill diskutera hypoteser.
Det kan ju vara i all välmening pga missförstånd. Ofta är det också människor som är allergiska mot klagomål med en "bit ihop och kom igen" mentalitet som ger råd för att de får allergiska utslag på hippocampus ifall de erfar klagomål, som tvinga dem att bidra med nedlåtande och generalla råd. "Jaha din hund blev påkörd och du har precis fått cancer i bukspottskörtel? - sluta gnäll och ta dig samman".
Jag tror det bästa är att ignorera dessa och att försöka hålla sig till ämnet man faktiskt vill diskutera.
I.ö vet jag inte om det är så att du är självupptagen som många hävdar eller om du bara är nyfiket funderande och något distanslös som faktiskt tar upp dina funderingar på brädan istället för att knipa, jag känner dig inte. Men det är ofta intressanta trådar med tankar som kreti och pleti aldrig hade haft. Och de är antagligen lyckligare för det :d
Jag känner inte igen att upplevas polariserande. De flesta jag interagerar med upplever jag som vänliga och oftast känns det som att de antingen gillar mig eller inte bryr sig, sällan ogillande. Dock ogillar folk sällan en tyst liten mus i ett hörn. Ju mer man släpper fram sina egenheter eller håller låda desto större sannolikhet att man blir sedd och folk inser att de ogillar en, eller tycker om en för den delen. Och det är lätt att märka skillnad på "bryr sig inte" och "ogillar".
Återigen, du bad ju inte om detta så sorry men jag vill inte riktigt låta bli för det är intressant - jag kan tänka mig att du som jag upplever som något gränslös iaf på brädan, är mer polariserande än folk i gemen för att du är mer öppen.
So much pussy, it be falling out the pocket.
Coolt.
Misstänker att du inte spelar samma melodi ifall det är du själv som behandlas otrevligt.
Ingen behandlar Dio dåligt. Han har ett helt forum där han kan skriva om sig själv dygnet runt, och där folk pratar med och om honom.
Han hade nog mått betydligt sämre om ingen pratade om honom.
BelowAverage
2020-10-08, 12:30
Ingen behandlar Dio dåligt. Han har ett helt forum där han kan skriva om sig själv dygnet runt, och där folk pratar med och om honom.
Kan du inte vara passivt aggressiv mot din pojkvän istället?
Fan, var åtminstone aggressivt aggressiv här på brädan, jag ber dig.
Kan du inte vara passivt aggressiv mot din pojkvän istället?
Fan, var åtminstone aggressivt aggressiv här på brädan, jag ber dig.
Nej pass ass är mer min grej.
trädgårdsmöbel
2020-10-08, 12:40
Där har du fel att ingen behandlar honom dåligt. Dio har en slags förmåga att bli dömd och sågad väldigt hårt när han någon enstaka gång är otrevlig. Hans facebook exploderar av surhet då. Därför är det nog bekvämast för Dio att prata om sig själv, klanka ner på sig själv för klagar han det minsta på någon annan då jäklar. Andra människor har utrymme att klaga på andra, skylla ifrån sig osv. men inte Dio.
Men slutklämmen är spot on.
Langster
2020-10-08, 12:46
Nu har jag inte hängt med i diskussionen direkt, men fastnade för detta. Jag är likadan, minus forumskrivande och bara här, kolozzeum är så nära sociala medier jag kommit.
Men jag har fått intrycket att man generellt ses som en kuf om man inte ens är reggad på Facebook... inte för att jag bryr mig:cool:
Ok. Vi säger så. Det är jättesynd om han.
BelowAverage
2020-10-08, 12:49
Ok. Vi säger så. Det är jättesynd om han.
Haha, precis så! Regress till 13 års ålder.
Diomedea exulans
2020-10-08, 13:00
Vad är det jag skrivit?Ja, nu är det ju omöjligt för mig att ta upp det utan att riskera att massor nya personer får reda på det pinsamma, men strunt samma: Det jag syftade på i det här fallet var att jag ett tag chattade med en tjej som ville vara med i porrfilm, och att jag funderade på att haka på. Detta tyckte du var bra att nämna hux flux i en tidigare dejtingtråd. Jag minns inte att jag berättat om det på forumet innan dess, så jag antar att det är något jag berättat enbart för dig på Messenger (jag minns att du och jag förr i världen delade med oss av massor intima dejtingdetaljer på Messenger).
Något TS verkligen kan ta till sig är att andra tycker något. Att väcka intresse för sin person och bli sedd är ingen liten sak. Även om det är negativt så existerar du, berör och skapar polariserande åsikter. Det är stort.
Ja, det har du iofs rätt i. Antar att jag kan skriva ”färgstark” på CV:n.
F.ö vet jag inte om det är så att du är självupptagen som många hävdar eller om du bara är nyfiket funderande och något distanslös som faktiskt tar upp dina funderingar på brädan istället för att knipa, jag känner dig inte. Men det är ofta intressanta trådar med tankar som kreti och pleti aldrig hade haft. Och de är antagligen lyckligare för det :d
Jag väljer att quota just den här delen av ditt inlägg, då jag tolkar den som att du undrar lite varför jag väljer att starta mina trådar, vilket är väldigt förståeligt — varför i hela friden vill man vara öppen med privata grejer? Svaret är helt enkelt att jag startar en tråd när jag känner att jag har en tankegång som vill ut. I det här fallet minns jag det exakta tillfället när tankegången dök upp: Jag gick runt och krattade gångar hemma hos min morbror, när det slog mig att ”fan vad jag är polariserande, undrar om jag inte är mer polariserande än de flesta?” I vanlig ordning började tankegången som en vag idé, men den snurrade vidare varv efter varv i huvudet, skalades av på vissa ställen, grenade ut sig på andra, och inom någon timme eller så hade jag ett helt färdigt inlägg i huvudet, formulerat, disponerat och redo att möta omvärlden. När min tankegång nått detta stadium känns min själ ungefär som ett fruktträd som böjs ner mot marken av tyngden från en mogen frukt, vetande att det enda som kan få trädet att stå raklångt och svaja fritt i vinden igen är att släppa frukten till omvärlden. Och jag gick där i mitt krattande och bara längtade efter att få kasta mig över närmsta elektroniska apparat som tillät mig gå in på internet.
Det fanns inget planerande med den här idén, eller någon annan idé heller, för den delen. Jag vaknar inte upp på morgonen och tänker ”jag undrar vad jag ska skriva om mig själv idag, för att irritera människorna på Kolo”.
”Men skriv ner idén på papper istället då, bögjävel” tänker du kanske nu. En relevant protest — men faktum är att själva nerskrivandet bara är halva nöjet, om ens det. Precis som att styrketräning inte är roligt i sig, utan bara är kul när man märker att man får större muskler, så är skrivande inte roligt i sig, utan bara kul när man märker att man får positiva reaktioner.
”Men starta en blogg då”, säger du kanske (personen som skrev det där hater-PM:et jag nämnde tidigare — ingen nämnd, ingen glömd — tyckte att jag skulle göra just detta, för att bespara kolo min närvaro), men alla som testat att ha blogg vet att det är lögn att få fler än tre läsare. Forum är mycket mer aktiva.
Och for the record skriver jag inte alls bara om mig själv. Tvivlare kan klicka på min trådhistorik och göra en statistisk undersökning om de vill. Men man får nog säga att de trådar som handlar om mig själv verkar populärast, även om en väldigt stor del av populariteten består i att folk kommenterar att jag måste sluta skriva om mig själv.
Men om ni vill kan ni få en länk till ett amerikanskt hönsforum jag hänger på. Då jävlar ska ni få se på en Dio som skriver om annat än sig själv. Nästan 100 % av inläggen är om hönsskötsel.
Och om imdb-forumet fortfarande funnits, då fanimig hade ni kunnat se på trådar som handlade om filmer och tv-serier.
Men det här är ett träningsforum, så vad kan man skriva om? Typ, Brad Schoeoeöenfieldth och en själv. Och jag är inte så intresserad av Brad Schoeoeöenfieldth, så det finns inte så många andra alternativ...
För övrigt gillade jag ditt inlägg skarpt, ett av de bästa i tråden. Du har en förmåga att sätta ord på saker jag hade liggande i bakhuvudet, men inte riktigt visste hur jag skulle få fram, vilket enligt mig är det viktigaste för en bra skribent. Och det är inte första gången du gör det heller.
Och folk som undrar hur man skriver ifrågasättande utan att verka det minsta trakasserande kan lära sig en grej eller sju från dig.
Ingen behandlar Dio dåligt.
Återigen: Jag tror du har missat några inlägg. Vilket är helt i sin ordning, jag läser eller memorerar inte alla inlägg på forumet.
Lafayette
2020-10-08, 13:11
Ni har chattat privat men Angel vet knappt vem du är och du har ”gått obemärkt förbi”?
Diomedea exulans
2020-10-08, 13:14
Ni har chattat privat men Angel vet knappt vem du är och du har ”gått obemärkt förbi”?
Antar att hon menar ”på forumet före och efter vi chattade privat”.
Jag lever i min egen fantastiskt trevliga värld.
Har aldrig reflekterat över något dylikt, ej som barn, eller just precis nu.
Jag tror jag är lite eljest
Macroman
2020-10-08, 13:38
Det är lite den känslan man får ja.
I Dios första post så får man imponerande mkt info om vad olika personer tycker om honom. Jag själv har ingen som helst aning om vad random arbetskollegor tycker om mig. Knappt någon annan heller. Det beror nog på att jag aldrig frågat dom för annars är detta ju inget som någon säger spontant tänker jag.
Det man ska vara medveten om är folk/kollegor/vänner tänker på mig mycket mycket mindre än vad jag tror.
WHITEFOLKS
2020-10-08, 13:40
Jag tror jag är ganska illa omtyckt i allmänhet men det grundar sig nog mest i att jag tycker rätt illa om mig själv.
Lafayette
2020-10-08, 13:48
Jag gillar alla på Kolo utom Jusup, Klein och Rökteuppminkatt. Sry om jag glömde någon.
Diomedea exulans
2020-10-08, 13:52
Det är lite den känslan man får ja.
I Dios första post så får man imponerande mkt info om vad olika personer tycker om honom. Jag själv har ingen som helst aning om vad random arbetskollegor tycker om mig. Knappt någon annan heller. Det beror nog på att jag aldrig frågat dom för annars är detta ju inget som någon säger spontant tänker jag.
Det man ska vara medveten om är folk/kollegor/vänner tänker på mig mycket mycket mindre än vad jag tror.
Tror inte heller jag har frågat. Folk säger vad de tycker om mig ändå.
BelowAverage
2020-10-08, 13:53
snip
Nej, jag uppskattar att du delar med dig av dina tankar. Om alla knipte vore det trist. Jag menade det mer som att jag tycker det är negativt att knipa, men jag tror du tolkade det som att jag menade att det är negativt att inte knipa :d
Gränslös har en negativ underton, men jag vet inte vad man annars ska alla det. Har funderat på det själv då jag blivit mycket mer öppen eller "mer gränslös" med åren då jag är mindre orolig för vad andra ska tycka. Men relativt sett har jag blivit mer gränslös tycker jag, för de flesta är väldigt slutna.
Forum är ju till för att diskutera på, vill man delta är det fritt fram att skippa. Det är inte omöjligt att låta bli trådar man inte intresseras av.
Finns ju mycket pucko-macho på brädan, såklart antar jag med tanke på demografin. Inte lika coolt när de är fulla och bölar till polaren bredvid "jag älskar dig". Ingen mår bra av att hålla sånt inom sig :d
Jag tror jag är ganska illa omtyckt i allmänhet men det grundar sig nog mest i att jag tycker rätt illa om mig själv.
Jag gillar dina inlägg. Tycker du brukar vara eftertänksam och inte otrevlig och dessutom göra bra poänger. Folk blev sura över att du inte ville backa med sanningar i dejtingtrådar istället för att komma överens om att låtsas som det regnar. "meh, du är så trist och gnällig när du observerar verkligheten, jag tänker inte hålla med dig fast det du säger stämmer, du är gnällig". Så minns jag att det såg ut, ungefär. Hade folk bara gett dig dina poänger tror jag att du kanske hade slutat korståga.
Men visst, tror det ligger lite i att tycker man illa om sig så behandlas man illa. Tycker jag sett det med människors som mobbats, de får liksom en måltavla på sig, krymper ihop och skitstövlar ser ett tacksamt mål.
Tror inte heller jag har frågat. Folk säger vad de tycker om mig ändå.
Har du funderat kring vad det beror på och vad har du i så fall kommit fram till?
Langster
2020-10-08, 14:08
Men visst, tror det ligger lite i att tycker man illa om sig så behandlas man illa. Tycker jag sett det med människors som mobbats, de får liksom en måltavla på sig, krymper ihop och skitstövlar ser ett tacksamt mål.
Nja, skulle nog säga att tycker man illa om sig själv så tror man att andra tycker illa om en också, och upplever normalt beteende som kränkande.
Det är liksom inte så att folk i allmänhet går runt och tycker illa om och behandlar random snubbe illa... extremt sällsynt skulle jag säga.
Nja, skulle nog säga att tycker man illa om sig själv så tror man att andra tycker illa om en också, och upplever normalt beteende som kränkande.
Det är liksom inte så att folk i allmänhet går runt och tycker illa om och behandlar random snubbe illa... extremt sällsynt skulle jag säga.
Ja det är en bra beskrivning. Ganska vanligt i dagsläget.
https://ekoappen.se/blogg/automatiska-negativa-tankar-ant/
Ja det är en bra beskrivning. Ganska vanligt i dagsläget.
https://ekoappen.se/blogg/automatiska-negativa-tankar-ant/
Håller med och jag tycker att länken du angav borde läsas av oss alla då den innehöll mycket som diskuterats i denna tråd.
WHITEFOLKS
2020-10-08, 14:51
Fast när man blir kallad för kvinnohatare av andra då är det inte bara "vad man tänker om sig själv", då är det rent krasst vad andra tänker (säger) och jag antar att det inte är något man tycker om som man kallar så.
Fast när man blir kallad för kvinnohatare av andra då är det inte bara "vad man tänker om sig själv", då är det rent krasst vad andra tänker (säger) och jag antar att det inte är något man tycker om som man kallar så.
Antingen stämmer det, eller så stämmer det inte. Sedan är det upp till dig hur stor vikt du vill lägga i andras åsikter, och om du vill sitta och tänka på det dag efter dag.
Langster
2020-10-08, 15:16
På nätet antar jag? Normalt beteende upplevs som kränkande. Det är normalt att vara ett rövhål på nätet. Det är onormalt att ta åt sig av något som sägs på nätet.
WHITEFOLKS
2020-10-08, 15:18
På nätet antar jag? Normalt beteende upplevs som kränkande. Det är normalt att vara ett rövhål på nätet. Det är onormalt att ta åt sig av något som sägs på nätet.
Det var mest en kommentar på att det inte direkt är något man bara tillskriver sig själv utan andra är väldigt villiga att tillskriva saker också.
Såååååå... Porrfilm alltså.:naughty:
BelowAverage
2020-10-08, 15:57
Det är också sant tror jag. Det betyder inte att det andra inte heller stämmer ibland, världen är komplicerad.
Du måste ha levt omgiven av ovanligt trevliga människor. Jag har sett både mobbing och skitsnack om folk som varit helt i onödan. Både i skola, på arbete och på internet.
Folk tar åt sig på nätet hela tiden, det verkar vara högst normalt. Man kan se det hela tiden på sociala medier som facebook, twitter, i discordgrupper, på detta forum. Bara för att du påstår att det är onormalt så ändrar det inte verkligheten. Det kanske inte är något du gör, men du är inte en måttstock för världen.
Diomedea exulans
2020-10-08, 17:10
Den här tråden fick mig att tänka på hur Kolo såg ut för några år sedan. På den tiden rådde det en enormt stark, extremt spridd och väldigt uttryckt åsikt att allt dåligt jag någonsin var med om berodde på att jag hade fel attityd. Den tog verkligen absurda uttryck när den var som mest i full gång. Typ så här kunde det ser ut:
JAG: ”Hjälp, jag hittar inga Doktor Martens i storlek fyrtiofyra.
KOLO: ”DET GÖR DU VISST DET! DET FINNS MASSOR DOKTOR MARTENS I DEN STORLEKEN! DU TAR BARA INTE I NÄR DU LETAR!”
JAG: ”Hjälp, min guldhamster har börjat nysa. Är den sjuk och vad kan man göra åt det?”
KOLO: ”DET ÄR INGET FEL PÅ DIN HAMSTER! DU TAR BARA INTE I NÄR DU HAMSTRAR! TA AV OFFERKOFTAN!”
Fenomenet nådde sin kulmen i en tråd där jag klagade över att jag inte blev vigare i innanlåren hur mycket jag än stretchade. En fullkomligt surrealistisk tråd där kanske en sida handlade om stretching och femton sidor om hur jag hade fel attityd.
Fan, jag borde nästan länka den tråden så folk får läsa. Det borde leda till några goda skratt.
Jag kanske ska se den här tråden som ett tecken på att det gamla Kolo är på väg tillbaka? Vad händer härnäst, gör jzwrd ett återtåg?
Har du funderat kring vad det beror på och vad har du i så fall kommit fram till?
Det finns absolut ingenting som handlar om mina känslor och mellanmänskliga relationer som jag inte grubblat över tills jag vänt på varenda sten. Vilket är just en anledning till att jag är svalt inställd till terapi. Det finns knappt något en terapeut kan säga som jag inte redan har tänkt på.
Så ja, absolut har jag tänkt på det. Känns meningslöst att bilda teorier, inte direkt något som kommer få mig ändra beteende ändå.
På nätet antar jag? Normalt beteende upplevs som kränkande. Det är normalt att vara ett rövhål på nätet. Det är onormalt att ta åt sig av något som sägs på nätet.Som jag nämnt förut har jag läst den här åsikten innan, och jag vägrar köpa den. Folk på internet är lika mycket människor som folk IRL och jag tycker det är absurt att en förolämpning på nätet inte ska gälla liks mycket som en förolämpning IRL.
Såååååå... Porrfilm alltså.:naughty:
Javisst. Hon var riktigt snygg, och tillräckligt mycket äldre än mig för att det skulle kännas kinky. Hon ville alltså vara med i en kommersiell porrfilm, inget amatör-tjafs.
Minns att jag tappade intresset för henne. Av inget särskilt skäl, tror bara konversationen gick i stå. Ångrar det idag, skulle vilja ha kontakt med henne igen.
Javisst. Hon var riktigt snygg, och tillräckligt mycket äldre än mig för att det skulle kännas kinky. Hon ville alltså vara med i en kommersiell porrfilm, inget amatör-tjafs.
Minns att jag tappade intresset för henne. Av inget särskilt skäl, tror bara konversationen gick i stå. Ångrar det idag, skulle vilja ha kontakt med henne igen.
Om du inte minns hur det slutade så ska du nog inte försöka kontakta henne igen :Virro (Hon blev arg och blockade dig för du sa att du hade hittat en regissör till p-rullen).
Men annars var hon äldre och bodde i hus nära Skuggan, om du vill försöka hitta henne.
Lafayette
2020-10-08, 17:31
Jag fick VG i rörlig bild. Hojta till om ni behöver en regissör.
Dom som ger dig ros för samma sak som du tidigt blivit så hårt kritiserad för är givetvis ironiska. Det är ris rakt igenom.
Du är väldigt mycket omtyckt av mig iallafall *hug*
Du är smart, rolig och otroligt empatisk. Och trots du kan kan framstå som lite butter ibland så är du en person som verkligen vill alla väl. Du är genuint snäll och det är en fantastisk egenskap. Du har ett riktigt gott hjärta och du är verkligen en person som jag faktiskt känner att jag bryr mig om och önskar ska få allt han vill i världen.
Önskar verkligen du kunde se själv hur amazing du är!
Läskeblask
2020-10-08, 17:43
Jag vet ej men känner igen mig själv från förr när jag tänker på dio, kan ha fel.
- jag var skit på allt enligt mig själv
- vägrade nästan ta emot andras åsikter fastän en yråd i princip handlade om att höra andras åsikter
-väntade mig alltid god respons och kunde inte hantera att svaren inte gick ihop med vad jag ville höra
trädgårdsmöbel
2020-10-08, 17:58
Om du inte minns hur det slutade så ska du nog inte försöka kontakta henne igen :Virro (Hon blev arg och blockade dig för du sa att du hade hittat en regissör till p-rullen).
Men annars var hon äldre och bodde i hus nära Skuggan, om du vill försöka hitta henne.
Haha, vilken madam. Kan tänka mig att diskussionen gick ungefär såhär:
"Du Dio! Jag skulle vilja spela in en porrfilm med dig! Kan du göra mig en jättetjänst och på att läsa in några repliker och sätta på mig?"
"Ja det låter ok. Jag kan hjälpa dig med det."
"Vi behöver kameraman, regissör, en plotline och ett manus! Kan du fixa det?"
"Ok. Jag har skrivit manus, kommit på en handling och kontaktat en regissör"
"Din jävla snuskhummer! Har du fixat en regissör? Vavava? tror du att du får sätta på mig framför en kamera och spela in porrfilm? Alltså så jävla perverst. Kontakta mig aldrig igen!"
Minns att jag tappade intresset för henne. Av inget särskilt skäl, tror bara konversationen gick i stå.
Hon blev arg och blockade dig för du sa att du hade hittat en regissör till p-rullen
*popcorn*
Diomedea exulans
2020-10-08, 18:05
Angel får reda på att hon spritt ut en grej som jag uppfattade som kränkande, och istället för att säga förlåt tar hon upp att jag mindes fel. *whatever*
That’s it, jag hade faktiskt för avsikt att begrava stridsyxan — försökte t ex att inte nappa på hennes dryga kommentarer — men nu kan den ondskefulla, långsinta, tråkiga jävla bitchen glömma det.
MasterChief
2020-10-08, 18:08
Jag har märkt att folks åsikter om mig går väldigt isär. Det jag undrar är: Är det likadant för de flesta, eller är jag ovanligt polariserande
Jävligt rörig tråd med tanke på att frågeställning är intressant.
Tror det är tämligen simpelt att svara på. Ju mer plats man tar i samtalet desto större plats tar man i folks medvetanden. Du är uttrycksfull och därmed gör du dig till en måltavla. Jämför med Klein. Han är extremt uttrycksfull och alla på brädan har en åsikt om honom. Väljer man att vara mer tyst och en grå mus så väcker man inga känslor. Personligen tycker jag ju sådana personer är skittråkiga. Jag gillar folk som vågar ta plats och uttrycka åsikter. Men i det offentliga rummet får man då garanterat en flod av olika omdömen. Vilket ju inte är konstigt. Överlag så tycker människor olika om det mesta.
Att du väcker olika åsikter och känslor hos folk är bra, för det betyder att du faktiskt existerar och skapar känslor hos andra. Gråa möss har vi redan för många av och de är ju så jävla tråkiga.
Din närvaro på kolo gör ju detta forum mer värt att besöka.
Diomedea exulans
2020-10-08, 18:11
Jävligt rörig tråd med tanke på att frågeställning är intressant.
Tror det är tämligen simpelt att svara på. Ju mer plats man tar i samtalet desto större plats tar man i folks medvetanden. Du är uttrycksfull och därmed gör du dig till en måltavla. Jämför med Klein. Han är extremt uttrycksfull och alla på brädan har en åsikt om honom. Väljer man att vara mer tyst och en grå mus så väcker man inga känslor. Personligen tycker jag ju sådana personer är skittråkiga. Jag gillar folk som vågar ta plats och uttrycka åsikter. Men i det offentliga rummet får man då garanterat en flod av olika omdömen. Vilket ju inte är konstigt. Överlag så tycker människor olika om det mesta.
Att du väcker olika åsikter och känslor hos folk är bra, för det betyder att du faktiskt existerar och skapar känslor hos andra. Gråa möss har vi redan för många av och de är ju så jävla tråkiga.
Din närvaro på kolo gör ju detta forum mer värt att besöka.
Vad är det här?! En person som håller sig till ämnet? Hade jag varit moderator hade jag bannat dig! :banned
Det var förstås värmande att höra de fina orden och jag förstår din liknelse med Klein. Verkar som att samma sak gäller IRL eftersom jag upplever stor polarisering även där.
MasterChief
2020-10-08, 18:23
Vad är det här?! En person som håller sig till ämnet? Hade jag varit moderator hade jag bannat dig! :banned
Det var förstås värmande att höra de fina orden och jag förstår din liknelse med Klein. Verkar som att samma sak gäller IRL eftersom jag upplever stor polarisering även där.
Allt du beskriver har hänt mig också. Och jag har aldrig kunnat hålla käften.
Ta varje reaktion som en seger. För det betyder att andra tänker på dig. Det är jävligt skönt att stöka till det i folks huvuden. Skitsamma om vissa tycker man är knäpp eller konstig. För lika många tycker tvärtom.
Så jävla många som inte har några egna åsikter, vet inget, ifrågasätter inget, kan inget. Klart fan man väcker en storm när man börjar prata om annat än melodifestivalen, Wahlgrens värld, tacos, semester eller vädret.
skyffelmördarn
2020-10-08, 18:29
Eftersom alla har en åsikt och man inte kan vara alla till lags så är det bättre att bara skit i allt och försöka vara så som man själv anser att en "bra" människa ska vara.
Langster
2020-10-08, 18:49
Det är också sant tror jag. Det betyder inte att det andra inte heller stämmer ibland, världen är komplicerad.
Du måste ha levt omgiven av ovanligt trevliga människor. Jag har sett både mobbing och skitsnack om folk som varit helt i onödan. Både i skola, på arbete och på internet.
Folk tar åt sig på nätet hela tiden, det verkar vara högst normalt. Man kan se det hela tiden på sociala medier som facebook, twitter, i discordgrupper, på detta forum. Bara för att du påstår att det är onormalt så ändrar det inte verkligheten. Det kanske inte är något du gör, men du är inte en måttstock för världen.
Nä då, jag har både sett och blivit utsatt för otrevliga människor, säkerligen upplevts som otrevlig också. Men på något sätt verkar otrevligheterna runt om mig blivit färre och färre ju mer jag lärt mig att trivas med mig själv.
Det handlar mycket om den egna upplevelsen. Tycker man att man är skit och någon säger att man är skit, ja då tar man åt sig. Tycker man att man är helt okej och någon säger att man är skit så bryr man sig inte.
Sen alltså, när ska folk lära sig att internet inte är på riktigt? Det som sägs på internet skulle med största sannolikhet inte sägas ansikte mot ansikte i verkligheten. SÅ ÄR DET och det vet ni mycket väl om, så kom inte och säg att internet är på riktigt. Lägg till det att en person vars ord väger tungt på internet kanske kommer från en person ni inte ens skulle ha brytt er om att lyssna på i verkligheten.
Lafayette
2020-10-08, 18:52
Internet är på riktigt. Det är riktiga människor som skriva riktiga åsikter. Det är
värre på internet än IRL, för folk är mer ärliga och vågar säga vad de tycker.
Langster
2020-10-08, 19:01
Internet är på riktigt. Det är riktiga människor som skriva riktiga åsikter. Det är
Tänk på att folk gillar att såra och få reaktioner bara för att de kan komma undan med det. Det betyder inte att de är mer ärliga, de kanske bara identifierat en svag punkt som de ska angripa för maximal reaktion.
Det kan man tro, tills man upptäcker fenomenet "trollning".
BelowAverage
2020-10-08, 19:34
Nä då, jag har både sett och blivit utsatt för otrevliga människor, säkerligen upplevts som otrevlig också. Men på något sätt verkar otrevligheterna runt om mig blivit färre och färre ju mer jag lärt mig att trivas med mig själv.
Det handlar mycket om den egna upplevelsen. Tycker man att man är skit och någon säger att man är skit, ja då tar man åt sig. Tycker man att man är helt okej och någon säger att man är skit så bryr man sig inte.
Sen alltså, när ska folk lära sig att internet inte är på riktigt? Det som sägs på internet skulle med största sannolikhet inte sägas ansikte mot ansikte i verkligheten. SÅ ÄR DET och det vet ni mycket väl om, så kom inte och säg att internet är på riktigt. Lägg till det att en person vars ord väger tungt på internet kanske kommer från en person ni inte ens skulle ha brytt er om att lyssna på i verkligheten.
Det kan handla om den egna upplevelsen. Ibland i *extremt**popcorn* ovanliga fall kan det ju vara så att någon upplevs som otrevlig för att denne faktiskt är otrevlig.
Jag upplever ofta dig som svartvit i ditt tänkande med sånt här, antingen är man en bräcklig mespropp eller så kan man inte ta illa vid sig eller ens konstatera att ett beteende är otrevligt.
För övrigt förstår jag inte ens vad du gör på forumet eftersom internet inte är på riktigt. Kanske dags att du slutar diskutera med oss fantasimänniskor och istället tar en promenad med en kompis?
Jag ser de som hänger här som verkliga i högsta grad, både kloka, elaka, snälla eller roliga saker de säger.
Lafayette
2020-10-08, 19:48
Tänk på att folk gillar att såra och få reaktioner bara för att de kan komma undan med det. Det betyder inte att de är mer ärliga, de kanske bara identifierat en svag punkt som de ska angripa för maximal reaktion.
True. (Tar till mig i smyg då jag är en mes som tar åt mig på nätet. Jag har till och med börjat gråta en gång:d)
Langster
2020-10-08, 19:51
Det kan handla om den egna upplevelsen. Ibland i *extremt**popcorn* ovanliga fall kan det ju vara så att någon upplevs som otrevlig för att denne faktiskt är otrevlig.
Jag upplever ofta dig som svartvit i ditt tänkande med sånt här, antingen är man en bräcklig mespropp eller så kan man inte ta illa vid sig eller ens konstatera att ett beteende är otrevligt.
För övrigt förstår jag inte ens vad du gör på forumet eftersom internet inte är på riktigt. Kanske dags att du slutar diskutera med oss fantasimänniskor och istället tar en promenad med en kompis?
Jag ser de som hänger här som verkliga i högsta grad, både kloka, elaka, snälla eller roliga saker de säger.
På internet har jag chansen att vara svartvit! Inte ens jag är på riktigt, såklart.
Nä men idéerna är på riktigt, jag har lärt mig mycket av att hänga på forumet. Då menar jag främst att jag lärt om träning och kost. Tycker att relationstrådarna är intressanta. Och utbytet av idéer är intressant. För mig är det mest som att läsa en bok, en bok där man har möjligheten att själv skriva in sina idéer i texten. Jag funderar inte så mycket på människorna bakom det.
Bara för att jag skriver svartvitt betyder det inte att jag förstår att folk upplever svårigheter eller kränkningar i sina liv. Mina inlägg är menade att vara hjälpsamma, men de uppfattas oftast inte så, det är jag medveten om.
Diomedea exulans
2020-10-08, 19:54
Angel får reda på att hon spritt ut en grej som jag uppfattade som kränkande, och istället för att säga förlåt tar hon upp att jag mindes fel. *whatever*
That’s it, jag hade faktiskt för avsikt att begrava stridsyxan — försökte t ex att inte nappa på hennes dryga kommentarer — men nu kan den ondskefulla, långsinta, tråkiga jävla bitchen glömma det.
Nej, jag tar tillbaka det här. Jag bestämde mig för några dagar sedan att bli lite mer buddhistisk, och både hårda ord och stolthet är hinder i vägen mot upplysning.
Förlåt för de elaka orden, och jag vill visst begrava stridsyxan.
Lafayette
2020-10-08, 19:55
Nej, jag tar tillbaka det här. Jag bestämde mig för några dagar sedan att bli lite mer buddhistisk, och både hårda ord och stolthet är hinder i vägen mot upplysning.
Förlåt för de elaka orden, och jag vill visst begrava stridsyxan.
Så folk kan trampa på dig hur som helst och du ska bara ta emot?*grr*
Langster
2020-10-08, 19:56
Sen kan det ju faktiskt vara mer intressant att diskutera på det mer polariserade sätt som uppstår i den icke-verklighet som internet är.
Diomedea exulans
2020-10-08, 19:58
Jag brottades med det faktumet lite. Jag tror jag ska bemöta eventuellt fortsatt hat genom en blandning att ignorera och anmäla.
Men jag kanske borde kolla på en video av Eckhart Tolle eller något om detta, är osäker på hur man bör reagera.
Langster
2020-10-08, 20:00
Jag brottades med det faktumet lite. Jag tror jag ska bemöta eventuellt fortsatt hat genom en blandning att ignorera och anmäla.
Men jag kanske borde kolla på en video av Eckhart Tolle eller något om detta, är osäker på hur man bör reagera.
Man ska vara en gummianka.
Diomedea exulans
2020-10-08, 20:03
Man ska vara en gummianka.
Langster är naturligtvis en helt okej ersättning när man inte har Eckhard Tolle nära till hands.
trädgårdsmöbel
2020-10-08, 20:19
Som jag nämnt tidigare i tråden, Dio är lite speciell på det sättet att är han dryg, otrevlig eller taskig någon gång så får han väldigt mycket mer skit än vad du eller jag hade fått för samma sak. Han har inte alls samma utrymme att få vara ett rövhål ibland som vanliga människor har.
Därav den massiva självkritiken han kör med. Straffas man väldigt hårt för minsta aggression utåt så vänder man ilskan inåt. Är väldigt mänskligt att agera så.
Skillnaden mellan Internet och "verkligheten" är väl att:
A) "verkligheten" vanligtvis inte är ett forum för diskussion utan en arbetsplats eller ett hem där alla i regel arbetar mot ett gemensamt mål och varken har tid eller lust att dyvla om annat än vad man har för handen.
B) det talade ordet sätter mer betoning på retorik och det skrivna ordet mer på dialektik. Man kan vinna i princip alla orala diskussioner genom ad hominem men i ett skrivet meningsutbyte så finns det betydligt mer utrymme för sakfrågan.
Men jag förutsätter att folk har samma åsikter i verkliga livet som de ger uttryck för på Internet vare sig de vågar stå för dem eller inte. Om inte så hör de ju hemma på ett sinnessjukhus.
BelowAverage
2020-10-08, 20:39
På internet har jag chansen att vara svartvit! Inte ens jag är på riktigt, såklart.
Haha! Nu när du säger det kanske jag borde pröva på att vara helvit för en gångs skull och inte negga.
Nä men idéerna är på riktigt, jag har lärt mig mycket av att hänga på forumet. Då menar jag främst att jag lärt om träning och kost. Tycker att relationstrådarna är intressanta. Och utbytet av idéer är intressant. För mig är det mest som att läsa en bok, en bok där man har möjligheten att själv skriva in sina idéer i texten. Jag funderar inte så mycket på människorna bakom det.
Det är intressant hur du ser helt annorlunda än jag på detta. Jag antar att du har rätt i att man kan låta saker rinna av en och speciellt sådant från främlingar på nätet. Dock vill jag hävda att man kan göra samma sak i sin vardag och helt strunta i vad andra tycker. Och drar jag det till sin spets på det viset tycker jag det låter skönt för ens egen del men också något sociapatiskt.
Och du är t.ex lite i gråzonen för mig mellan internet och "verkligheten". Precis som flera medlemmar här som givit mer information av sig själv blir det lite mer av en hel bild och inte bara en jobbig avatar som inte tycker som jag.
Jag vill minnas du jobbar med ekonomi? Och är / har varit ordentligt vältränad på en nivå få kan drömma om. Ska man lägga ett auktoritetsargument så borde jag bry mig om din åsikt då du lyckats med mer än de flesta av oss och med betydligt mer än mig vad jag vet. Jag menar inte detta som lismande för övrigt, utan väldigt krasst. Det är ju mycket så vi fungerar, vad jag kan se. Det väger mycket tyngre om läkare Hansson vurmar LCHF än snickarbengt från Kolozzeum. Trots att det förekommer en del snickare här som jag tror vet ordentligt mycket mer om LCHF än läkare som fått stå och dravla på tv eller i tidningar.
Bara för att jag skriver svartvitt betyder det inte att jag förstår att folk upplever svårigheter eller kränkningar i sina liv.
Mina inlägg är menade att vara hjälpsamma, men de uppfattas oftast inte så, det är jag medveten om.
Jag brukar kunna bli lite tiltad av dina inlägg och kanske isf missförstå dem, men vill du väl så kan jag inte klaga.
Langster
2020-10-08, 21:24
Men jag förutsätter att folk har samma åsikter i verkliga livet som de ger uttryck för på Internet vare sig de vågar stå för dem eller inte. Om inte så hör de ju hemma på ett sinnessjukhus.
I stort sett står nog de flesta för sina åsikter skulle jag tro. Men jag tror man vågar dra dem mer till sin spets. Eller man vågar prova olika teorier eller argument som man kanske inte skulle göra på t.ex sin arbetsplats.
Dessutom så tror jag många diskuterar och argumenterar på nätet för att det är kul, snarare än för att man är starkt övertygad om att man har rätt.
Langster
2020-10-08, 21:50
Haha! Nu när du säger det kanske jag borde pröva på att vara helvit för en gångs skull och inte negga.
Det är intressant hur du ser helt annorlunda än jag på detta. Jag antar att du har rätt i att man kan låta saker rinna av en och speciellt sådant från främlingar på nätet. Dock vill jag hävda att man kan göra samma sak i sin vardag och helt strunta i vad andra tycker. Och drar jag det till sin spets på det viset tycker jag det låter skönt för ens egen del men också något sociapatiskt.
Och du är t.ex lite i gråzonen för mig mellan internet och "verkligheten". Precis som flera medlemmar här som givit mer information av sig själv blir det lite mer av en hel bild och inte bara en jobbig avatar som inte tycker som jag.
Jag vill minnas du jobbar med ekonomi? Och är / har varit ordentligt vältränad på en nivå få kan drömma om. Ska man lägga ett auktoritetsargument så borde jag bry mig om din åsikt då du lyckats med mer än de flesta av oss och med betydligt mer än mig vad jag vet. Jag menar inte detta som lismande för övrigt, utan väldigt krasst. Det är ju mycket så vi fungerar, vad jag kan se. Det väger mycket tyngre om läkare Hansson vurmar LCHF än snickarbengt från Kolozzeum. Trots att det förekommer en del snickare här som jag tror vet ordentligt mycket mer om LCHF än läkare som fått stå och dravla på tv eller i tidningar.
Jag brukar kunna bli lite tiltad av dina inlägg och kanske isf missförstå dem, men vill du väl så kan jag inte klaga.
Jag är inte ekonom, jag är projektledare i tillverkningsindustrin, tryckeri. Så häftigt är det inte direkt. Men det är rätt krävande och det krävs en rätt stor insats och kunskap. Och ansvar... För mig som saknar utbildning känns det som en bra position just nu.
Angående att inte bry sig så mycket om andras åsikter ens i verkliga livet så tycker jag nästan att man måste åtminstone vara kapabel till att inte bry sig - i vissa situationer. Annars vågar man antagligen inte ta beslut, eller stå för vad man anser är rätt. Detta får förstås inte gå för långt...
Och angående auktoritetsargument så vet jag att jag argumenterat stenhårt för saker inom träning som jag nu vet inte stämmer. Jag ser mig inte själv som en auktoritet inom något ämne och man ska inte se mig som det heller, man ska nog överlag undvika att följa argument från auktoriteter - speciellt då de kanske bara verkar vara sådana.
I stort sett står nog de flesta för sina åsikter skulle jag tro. Men jag tror man vågar dra dem mer till sin spets. Eller man vågar prova olika teorier eller argument som man kanske inte skulle göra på t.ex sin arbetsplats.
Dessutom så tror jag många diskuterar och argumenterar på nätet för att det är kul, snarare än för att man är starkt övertygad om att man har rätt.
Beror nog på vad det gäller. Den bästa pizzerian eller den godaste ölen vågar nog de flesta vifta med. Men det är nog många i USA som inte säger emot när Trump sågas under fikarasten på arbetsplatsen trots att de tänkt rösta på honom. Tror inte det är många som vågar kritisera mängden invandring i Sverige på svenska arbetsplatser heller. Dvs i de frågor där det faktiskt kostar något att hänga ut sig så är det nog ganska stor skillnad på online-persona och rl-persona.
Visst diskuterar man för att det är kul men jag tror det är ganska sällsynt att folk företräder ståndpunkter de inte är åtminstone en smula känslomässigt investerade i. Det vore ju ungefär som att spela dataspel man egentligen är helt ointresserad av för att det är kul att irritera andra spelare. Det måste ju bli gammalt snabbt.
Agitator
2020-10-08, 22:19
https://img.pr0gramm.com/2019/06/15/3beaaff63eeefffd.jpg
trädgårdsmöbel
2020-10-08, 22:31
Churchill hade lite visdom i ämnet:
”En av livets gladaste upplevelser är att vara måltavla utan att bli träffad.”
”Den nyttigaste läxa livet lärt mig är att idioterna många gånger har rätt.”
Lafayette
2020-10-08, 22:39
akqRjq22J1w
Plasttiger
2020-10-09, 17:13
https://img.pr0gramm.com/2019/06/15/3beaaff63eeefffd.jpg
Sa han det till andra anti-vaccers eller i vilken situaiton var detR?
Lafayette
2020-10-09, 17:24
Sa han det till andra anti-vaccers eller i vilken situaiton var detR?
https://twitter.com/JimCarrey/status/616073415812759553
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.