handdator

Visa fullständig version : Världens 10 rikaste kvinnor har ärvt el. skiljt sig till sin förmögenhet från en man

BrunoC
2020-07-26, 06:12
Hej,

Läs gärna igenom listan här på världens tio rikaste kvinnor och se frågeställningen längst ner och ge dina tankar.

1. Alice Walton: $54.4 billion

Fick sin förmögenhet genom hennes far, Sam Walton, som var grundaren till den amerikanska detaljhandelskedjan Walmart, som idag är världens största i sin bransch.

2. Francoise Bettencourt Meyers: $48.9 billion

Francoise själv har sysslat med att skriva Bibelkommentarer och arbeta med judisk-kristna relationer. Knappast något man blir särskilt rik på, däremot har hon fått ett par miljarder genom att hennes morfar, Eugène Schueller, var grundaren till kosmetikabolaget L'Oreal.

3. Julia Koch: $38.2 billion

Fick sin förmögenhet från att ha ärvt den från sin avlidne make David Koch, som grundade konglomeratet Koch Industries (alltså i kemi-teknikindustrin).

4. Mackenzie Bezos: $36 billion
Fick sin förmögenhet genom att skiljas från världens rikaste man - Jeff Bezos (grundare av Amazon).

5. Beate Heister: $33.3 billion
Fick sin förmögenhet från sin far, Karl Albrecht, grundaren av tyska livsmedelsföretaget Aldi.

6. Jacqueline Mars: $24.7 billion

Fick sin förmögenhet genom sin farfar, Franklin Clarence Mars, som grundade matföretaget Mars, Incorporated och genom sin far, Forrest Edward Mars Sr, som senare var drivkraften som VD för företaget.

7. Yang Huiyan: $20.3 billion

Fick sin förmögenhet genom sin far, Yang Guoqiang, som grundade fastighetsbolaget Country Garden i Kina.

8. Susanne Klatten: $16.8 billion

Fick sin förmögenhet genom sin far, Herbert Quandt, som tog över BMW och lyckades vända företaget från att nästintill gå i konkurs till att bli ett av de mest berömda bilmärkena.

9. Laurene Powell Jobs: $16.4 billion

Fick sin förmögenhet genom ärva sin förmögenhet från Apples tech-ikon, Steve Jobs när han dog.

10. Zhong Huijuan: $14.6 billion

Lite unik på listan då hon faktiskt var kemilärare först men sen accelerade förmögenheten genom att hon gifte sig med sin man, Sun Piaoyang, som också är ordförande till läkemedelsbolaget Jiangsu Hengrui Medicine.

OnT:

Det som slog mig här är att om jag får en dotter i framtiden, så finns det ju egentligen ingen anledning att pusha henne för att ta någon jobbig utbildning för att bli jurist, läkare eller liknande. Inget sådant feministiskt trams som ändå inte leder till de riktigt stora pengarna.

Istället bör all kraft läggas på att hon ska bli så het, sexig och snygg som möjligt så att hon en dag kan gifta (och kanske skilja) sig med en väldigt rik affärsman och säkerställa att flera kommande generationer av kvinnor kan leva med en enorm förmögenhet och välstånd. Sen skadar det förstås inte heller ifall hon är duktig på att vara snäll och vårdande och bra på att nätverka inom affärsvärldsleliten, som gör att en affärsman kan fatta tycke för henne.

Faktum med att det logiska är ju att pappor slutar inbilla deras döttrar att utbildning och fint jobb är av någon vikt då det bara är mediokra småpengar och istället se till att de anammar sin skönhet; tar hand om sitt hår, vårdar sina naglar osv. Varför kämpa hårdare i livet för mindre när man kan kämpa mindre och få mer?

Vad säger Kolo?

Magnus N
2020-07-26, 06:39
Då sannolikheten att man får ett bra liv genom att studera och arbeta hårt är långt högre än att satsa på att gifta sig rik skulle jag nog rekommendera det förstnämnda.

Lite som att se på de som vinner på triss, varför arbeta för lönen när man kan köpa lite lotter och få framgång den vägen, visst några lyckas men inte många.

Sedan om man bortser ifrån det rent ekonomiska så får man garanterat ett roligare/uppfyllande liv i det första alternativet.

BrunoC
2020-07-26, 06:53
Då sannolikheten att man får ett bra liv genom att studera och arbeta hårt är långt högre än att satsa på att gifta sig rik skulle jag nog rekommendera det förstnämnda.

Lite som att se på de som vinner på triss, varför arbeta för lönen när man kan köpa lite lotter och få framgång den vägen, visst några lyckas men inte många.

Sedan om man bortser ifrån det rent ekonomiska så får man garanterat ett roligare/uppfyllande liv i det första alternativet.

Nja okej. Jag håller nog inte med. Ponera att man pushat sin dotter till att bli så vacker som möjligt i drygt två decennium genom att få henne att träna hårt, hålla vikten och göra diverse skönhetsknep så att hon är åtminstone en 8:a. Då är det ju inte så svårt att bara låta henne få ett enkelt jobb i närheten av typ St Tropez som bartender eller hotellassistent och på nätterna får hon komma in på fina barer gratis.

Under något år lär hon träffat en hel drös av rika män som åtminstone är miljonärer varav några hon kan gifta sig med.

Och roligare liv som löneslav än som hemmafru eller liknande med massvis av pengar? Det låter som rationaliserande och det är nog väldigt få kvinnor som genuint känner så även om de förstås gärna vill ge intrycket av att det är som du säger.

Magnus N
2020-07-26, 07:08
Nja okej. Jag håller nog inte med. Ponera att man pushat sin dotter till att bli så vacker som möjligt i drygt två decennium genom att få henne att träna hårt, hålla vikten och göra diverse skönhetsknep så att hon är åtminstone en 8:a. Då är det ju inte så svårt att bara låta henne få ett enkelt jobb i närheten av typ St Tropez som bartender eller hotellassistent och på nätterna får hon komma in på fina barer gratis.

Under något år lär hon träffat en hel drös av rika män som åtminstone är miljonärer varav några hon kan gifta sig med.

Och roligare liv som löneslav än som hemmafru eller liknande med massvis av pengar? Det låter som rationaliserande och det är nog väldigt få kvinnor som genuint känner så även om de förstås gärna vill ge intrycket av att det är som du säger.

Du satsar i sådana fall väldigt mycket på att hon verkligen får en man på kroken som kan ge de fördelarna.

Varför negativt att arbeta för sina pengar? Du får det låta som man måste ta jobb man inte gillar

PixelMiner
2020-07-26, 07:46
Jag tror inte att det spelar så jättestor roll VILKEN utbildning ens barn väljer. Utan det viktiga är att man uppfostrar sina barn att bli vettiga människor. Och även då finns det inga garantier.

Statistiken talar sitt tydliga språk:
70% av alla förmögenheter försvinner i andra generationen och efter tredje generationen så är 90% av alla ärvda förmögenheter borta.

Rikard Jansson
2020-07-26, 08:18
Jag tror inte att det spelar så jättestor roll VILKEN utbildning ens barn väljer. Utan det viktiga är att man uppfostrar sina barn att bli vettiga människor. Och även då finns det inga garantier.

70% av alla förmögenheter försvinner i andra generationen och efter tredje generationen så är 90% av alla ärvda förmögenheter borta.

Sjukt egentligen. Har man över 10 miljoner finns ingen ursäkt för att de pengarna inte ska bli ännu mer pengar. Vilket också är ganska sjukt :D

berserken
2020-07-26, 08:38
Sjukt egentligen. Har man över 10 miljoner finns ingen ursäkt för att de pengarna inte ska bli ännu mer pengar. Vilket också är ganska sjukt :DTror inte de har nån driftighet alls när de är vana få allt de pekar på . Svårt och veta pengars värde då

Andy.da.wohoo
2020-07-26, 09:27
I din frågeställning bortser du ju helt från att man kan vilja göra något för att uppfylla sig själv utan en massa pengar.

En förmögenhet är inte alltid lika med lycka, även om det underlättar vägen till lycka.

shut teh face
2020-07-26, 09:56
Det är ju skillnad på exempelvis Alice Walton som var med och byggde upp företaget tillsammans med sin man, hon kanske inte gjorde så mycket praktiskt men hon har säkerligen tagit mer ansvar för hus, hem och barn.

Jämfört med någon som verkligen gifter sig rikt. Alice har levt sig rikt med sin man.

Jag personligen tror inte att sådana enorma summor dessa människor har automatiskt skulle medföra någon form av lycka. Speciellt inte om man ärver det helt plötsligt. Om man däremot växer upp i en miljö där pengar tjänas så får man en del personlig utveckling, eller inte alla såklart men det finns iaf en chans.

Jag skulle vara lika glad med 50 miljoner på kontot imorgon som 5 miljarder, eller 50 miljarder, om inte gladare.. jag är ganska säker på det.

Läskeblask
2020-07-26, 10:33
Kanske man behöver lite motgångar och utmaningar i livet för att hålla sig lycklig? Iofs om man har pengar så har man ju oändliga möjligheter.

Baldr
2020-07-26, 10:40
Det är ju skillnad på exempelvis Alice Walton som var med och byggde upp företaget tillsammans med sin man, hon kanske inte gjorde så mycket praktiskt men hon har säkerligen tagit mer ansvar för hus, hem och barn. Jämfört med någon som verkligen gifter sig rikt. Alice har levt sig rikt med sin man.

Du svamlar.

Duckfeathers
2020-07-26, 11:25
Tycker snarare du borde lära din dotter att det finns viktigare saker i livet än pengar. Om jag någonsin skaffar barn kommer inte jag vilja att deras prioritet i livet ska vara pengar, jag kommer vilja att dom väljer ett yrke som känns meningsfullt och ger dom glädje. Kommer aldrig förstå människor som gör något dom inte tycker om bara för att tjäna pengar, det blir ju praktiskt taget bara en socialt accepterad form av prostitution. Man har ett begränsat antal timmar i livet, och man väljer att sälja dom för pengar istället för att söka meningsfullhet? Vansinne.

High1ander
2020-07-26, 11:36
Så för det är 0,01% chans att ens son blir hyffsat rik, 0,000001 galet rik och 0% chans för sin dotter så ska man helt enkelt skita i att pusha dottern men sonen ska pushas? Poängen är lite att är i princip lika blåst att tro sin son kommer kunna bli rik, om målet är att just bli "rik-rik".

Sen en helt annan femma att ledarskap som premierats har skapats under århundranden med manliga krav/parametrar, kan mycket väl bli så att "mjukare" ledarskap är framtidens väg (även om jag inte själv riktigt tror det).

Jag tycker på liknande rimlighetsnivå kan vi säga att män inte ska syssla med fysik/kemi då det bara har varit en kvinna som lyckats vinna Nobelpriset i båda två. Någon man har inte gjort det trots grav överrepresentation inom yrkena senaste 100+ åren. Dvs, männen har haft sina chanser så nu får de ge upp och lämna plats.

Köttis
2020-07-26, 12:00
Ännu enklare för henne att bara vänta tills du dör så hon kan ärva din förmögenhet.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

skyffelmördarn
2020-07-26, 12:47
Sjukt egentligen. Har man över 10 miljoner finns ingen ursäkt för att de pengarna inte ska bli ännu mer pengar. Vilket också är ganska sjukt :D

Het potatis: Folk som är rika spenderar mycket tid på sitt arbete och väldigt lite på sin familj vilket gör att äpplet faller ganska långt ifrån trädet när det kommer till företagande, ekonomi och allt det. Pengarna ärvs men inte kunskapen.

EagleEye
2020-07-26, 12:57
Säger att det är smarta kvinnor som accepterar situationen för vad den är och gör det bästa av det. De har onekligen lyckats bra.

Ska själv göra likadant men i andra avseenden istället för att försöka förändra saker jag inte kan. En liten biverkning av autism.

trädgårdsmöbel
2020-07-26, 13:06
Het potatis: Folk som är rika spenderar mycket tid på sitt arbete och väldigt lite på sin familj vilket gör att äpplet faller ganska långt ifrån trädet när det kommer till företagande, ekonomi och allt det. Pengarna ärvs men inte kunskapen.

Inte mitt ämne direkt :D Men män som jobbar mycket har ofta bra uppbackning av sin fru, au pair eller hushållerska (eller mamma). Det är nog knappast så att han måste ta halva hushållsarbetet, ansvara för ev. barn sitta med räkningar, laga mat, lämna/hämta på dagis osv. Det är nog omöjligt utan en tolerant kvinna som gör uppoffringar.

Om han har en lyxhustru som inte gör detta utsn har bruncher, naglar, tennis, yoga och shopping som täcker upp schemat så kräver det en eller fler andra kvinnor att backa upp.

svenbanan
2020-07-26, 14:01
Hej,

Läs gärna igenom listan här på världens tio rikaste kvinnor och se frågeställningen längst ner och ge dina tankar.

1. Alice Walton: $54.4 billion

Fick sin förmögenhet genom hennes far, Sam Walton, som var grundaren till den amerikanska detaljhandelskedjan Walmart, som idag är världens största i sin bransch.

2. Francoise Bettencourt Meyers: $48.9 billion

Francoise själv har sysslat med att skriva Bibelkommentarer och arbeta med judisk-kristna relationer. Knappast något man blir särskilt rik på, däremot har hon fått ett par miljarder genom att hennes morfar, Eugène Schueller, var grundaren till kosmetikabolaget L'Oreal.

3. Julia Koch: $38.2 billion

Fick sin förmögenhet från att ha ärvt den från sin avlidne make David Koch, som grundade konglomeratet Koch Industries (alltså i kemi-teknikindustrin).

4. Mackenzie Bezos: $36 billion
Fick sin förmögenhet genom att skiljas från världens rikaste man - Jeff Bezos (grundare av Amazon).

5. Beate Heister: $33.3 billion
Fick sin förmögenhet från sin far, Karl Albrecht, grundaren av tyska livsmedelsföretaget Aldi.

6. Jacqueline Mars: $24.7 billion

Fick sin förmögenhet genom sin farfar, Franklin Clarence Mars, som grundade matföretaget Mars, Incorporated och genom sin far, Forrest Edward Mars Sr, som senare var drivkraften som VD för företaget.

7. Yang Huiyan: $20.3 billion

Fick sin förmögenhet genom sin far, Yang Guoqiang, som grundade fastighetsbolaget Country Garden i Kina.

8. Susanne Klatten: $16.8 billion

Fick sin förmögenhet genom sin far, Herbert Quandt, som tog över BMW och lyckades vända företaget från att nästintill gå i konkurs till att bli ett av de mest berömda bilmärkena.

9. Laurene Powell Jobs: $16.4 billion

Fick sin förmögenhet genom ärva sin förmögenhet från Apples tech-ikon, Steve Jobs när han dog.

10. Zhong Huijuan: $14.6 billion

Lite unik på listan då hon faktiskt var kemilärare först men sen accelerade förmögenheten genom att hon gifte sig med sin man, Sun Piaoyang, som också är ordförande till läkemedelsbolaget Jiangsu Hengrui Medicine.

OnT:

Det som slog mig här är att om jag får en dotter i framtiden, så finns det ju egentligen ingen anledning att pusha henne för att ta någon jobbig utbildning för att bli jurist, läkare eller liknande. Inget sådant feministiskt trams som ändå inte leder till de riktigt stora pengarna.

Istället bör all kraft läggas på att hon ska bli så het, sexig och snygg som möjligt så att hon en dag kan gifta (och kanske skilja) sig med en väldigt rik affärsman och säkerställa att flera kommande generationer av kvinnor kan leva med en enorm förmögenhet och välstånd. Sen skadar det förstås inte heller ifall hon är duktig på att vara snäll och vårdande och bra på att nätverka inom affärsvärldsleliten, som gör att en affärsman kan fatta tycke för henne.

Faktum med att det logiska är ju att pappor slutar inbilla deras döttrar att utbildning och fint jobb är av någon vikt då det bara är mediokra småpengar och istället se till att de anammar sin skönhet; tar hand om sitt hår, vårdar sina naglar osv. Varför kämpa hårdare i livet för mindre när man kan kämpa mindre och få mer?

Vad säger Kolo?

https://i.ytimg.com/vi/G87qgzqYBLM/maxresdefault.jpg

Istället bör all kraft läggas på att hon ska bli så het, sexig och snygg som möjligt

Jag är inte så säker på att du garanterat knäckt nöten hur du ska fånga en miljardär och få honom att gifta sig med dig och låta dig ärva alla hans pengar. Tycker bilden ovan indikerar att det kanske är aningen mer komplext än du tycks tro.

Dessutom är det ju knappast alla som är vackra heller. Något av ett lotteri, även om genetik såklart kan förbättra oddsen. Skönhetsoperationer tycks ju också vara något av ett lotteri, och drog man en riktig nitlott i genetiklotteriet så vette tusan om man ens blir vrålsnygg med en riktigt lyckad skönhetsoperation.

Kanske bättre att satsa på en vettig personlighet och utbildning så miljardären ifråga har nåt utbyte av att umgås med dig.

Sen tycker jag du kanske borde satsa på att få en son istället. Du kan ju hora ut honom till någon av dessa miljardärsänkor. Misslyckas detta kan han ju alltid falla tillbaka på att kunna jobba sig fram till sin egen miljard. Verkar ju mycket enklare.

BrunoC
2020-07-26, 14:40
https://i.ytimg.com/vi/G87qgzqYBLM/maxresdefault.jpg

Jag är inte så säker på att du garanterat knäckt nöten hur du ska fånga en miljardär och få honom att gifta sig med dig och låta dig ärva alla hans pengar. Tycker bilden ovan indikerar att det kanske är aningen mer komplext än du tycks tro.

Tänk lite längre.

1. De kvinnor som fått det genom sin make har en gång i tiden varit snygga nog för att fånga en affärsman. Och har man lite förmåga att förutse framtiden så behöver kvinnan inte ens vara utmärkande snygg. Tittar man på Jeff Bezos från 90-talet ser han ut som en rikstönt och ärkenörd, så hans ex-fru gjorde bra i att välja en riven man som var på väg att bli rik.

Och männen tände liksom inte på deras kvinnors arbetsmotivation, utbildning osv.

2. De övriga som ärvt pengar från en farsa eller farfar/morfar - vad tror du de männen skaffade barn med för kvinnor? Ärkemongon? Nej, de skaffade naturligtvis barn med kvinnor som var vackra eller någon "high school sweetheart" som tidigt insåg att den här snubben kommer bli stormrik och göra hennes framtida generationer till stormrika.
Och sen har deras döttrar vuxit upp och hamnat in på listan av världens rikaste kvinnor.

PixelMiner
2020-07-26, 15:14
Tittar man på Jeff Bezos från 90-talet ser han ut som en rikstönt och ärkenörd, så hans ex-fru gjorde bra i att välja en riven man som var på väg att bli rik.

Och männen tände liksom inte på deras kvinnors arbetsmotivation, utbildning osv.

MacKenzie Bezos har en examen ifrån Princeton, där hon studerade engelska. En av lärarna var nobelpristagaren Tony Morrisson, som beskrev henne som en av de bästa studenterna hon någonsin haft.

MacKenzie jobbade sedan på samma hedgefond som Jeff. Det var ju där de träffades. Så jag vågar nog påstå att hon både är smart och driven.

Sedan skall man komma ihåg att Amazon var ytterst nära konkurs för några år sedan och det var nog mer tur än skicklighet som räddade företaget.

svenbanan
2020-07-26, 15:29
Tänk lite längre.

1. De kvinnor som fått det genom sin make har en gång i tiden varit snygga nog för att fånga en affärsman. Och har man lite förmåga att förutse framtiden så behöver kvinnan inte ens vara utmärkande snygg. Tittar man på Jeff Bezos från 90-talet ser han ut som en rikstönt och ärkenörd, så hans ex-fru gjorde bra i att välja en riven man som var på väg att bli rik.

2. De övriga som ärvt pengar från en farsa eller farfar/morfar - vad tror du de männen skaffade barn med för kvinnor? Ärkemongon? Nej, de skaffade naturligtvis barn med kvinnor som var vackra eller någon "high school sweetheart" som tidigt insåg att den här snubben kommer bli stormrik och göra hennes framtida generationer till stormrika.
Och sen har deras döttrar vuxit upp och hamnat in på listan av världens rikaste kvinnor.

Jag skulle vilja säga att det är du som kanske behöver tänka lite sjupare än "skin deep".

Lägg upp bilder på dessa kvinnor då de var 20-30 år och vrålsnygga. I mina ögon ser de flesta av dem inte ut att ha varit extremt vackra även då de var yngre. Snarare att det var nåt annat som skapade attraktionen än enbart utseende.

Armed Dingo
2020-07-26, 18:49
Några av de rikaste männen genom tiderna får en dotter eller träffar en kvinna. Med tiden går de bort som alla andra och pengarna tillfaller naturligtvis en maka eller dotter. Hopp till, får du en dotter så ska hon inte utbilda sig?

Om du måste trolla, gör det om något kul iaf.

Läskeblask
2020-07-26, 19:17
Klart det var ett skämt. Min moster har faktiskt varit hemmafru i 18 år. Hon är nu 40. Det roliga är att hon försöker ge nån slags bild av att hon gör nånting och mormor försvarar alltid med att "men hon gör ju mat varje dag". Min moster är trevlig men man märker tydligt hur det har satt spår i henne. T.ex så frågade morsan var hon köpt sin handtvål och svaret var "den var inte dyr, kan ta en åt dig nästa gång" 600kr. Jag tror hon iaf har tappat kontakten med verkligheten om vad som är normalt. Ibland så tycker jag att det vore kul att se hur det gick om hon fick leva ett normalt liv med 20 k i månaden.

Dax
2020-07-26, 19:47
Tänker att TS kanske kan vara en duktig pappa och bli en av världens rikaste män, så dottern kan ärva hela hans förmögenhet. Problemet löst.

BrunoC
2020-07-26, 20:12
Tänker att TS kanske kan vara en duktig pappa och bli en av världens rikaste män, så dottern kan ärva hela hans förmögenhet. Problemet löst.

Bra att ha en plan B. ;)

Sen såklart missförstår massa folk poängen här, det är skit samma kring mig egentligen då jag lär enbart få söner. Men det är sant att den viktigaste tillgången en kvinna har är hennes skönhet. I andra länder har man insett det. Är du i Ukraina, Italien eller Rumänien så har ju väldigt nära på alla kvinnor fina naglar som de tagit hand om medan man här i Sverige kan träffa på kvinnor som på fullt allvar tror att en man vill ha dem för deras utbildning.

trädgårdsmöbel
2020-07-26, 20:49
Ponera att ni blir miljard-stenrika så era barn kan glassa och lyxkonsumera . Deras barn glassar, och så vidare ett par generationer tills förmögenheten är slut.

Där står sedan ett gäng stackare uppväxta på kokain, champagne och hummer. Utan pengar, utan färdigheter, med 5 generationers dekadens i ryggen.

:) Visst, du är död då, men ändå.

Magnus N
2020-07-26, 20:54
Ponera att ni blir miljard-stenrika så era barn kan glassa och lyxkonsumera . Deras barn glassar, och så vidare ett par generationer tills förmögenheten är slut.

Där står sedan ett gäng stackare uppväxta på kokain, champagne och hummer. Utan pengar, utan färdigheter, med 5 generationers dekadens i ryggen.

Finns värre arv än att ha gett 5 generationer ett liv i överflöd :)

Ett Orm
2020-07-26, 21:03

Inte konstigt, pengar och tillgångar styckas ju upp efter att dollar zero dött.
Och att ha flera som äger saker ihop brukar ju inte sluta så där jättebra.

spas
2020-07-26, 21:24
Förstår inte tråden. En sådan alfahanne som TS kommer ju såklart låta sin dotter ärva en förmögenhet ändå?

BrunoC
2020-07-26, 21:29

Tja, även om det bara skulle hålla ett par generationer , vilket inte nödvändigtvis behöver vara fallet då många judiska släkter som Rotschild lyckats bevarat rikedomen eftersom blodsband är viktigt för dem, så ser jag inte det dåliga med det. Vore ju underbart att kunnat ge sina efterkommanden ett underbart liv med pengar i överflöd. Inte så att Dan Bilzerian ser miserabel ut precis.

Diomedea exulans
2020-07-26, 22:33

Man kan ju inte använda sina föräldrars tillgångar. Man måste klara sig själv.

BrunoC
2020-07-26, 23:45
Man kan ju inte använda sina föräldrars tillgångar. Man måste klara sig själv.

Har alltid tänkt så i hela mitt liv. Men efter att ha läst din tråd för nån vecka sen om att som 36-åring bo hemma hos mamsi och papsi, så grunnade jag lite på det och insåg att det var helt rätt.

panzerpig
2020-07-27, 00:50
Bra att ha en plan B. ;)

Sen såklart missförstår massa folk poängen här, det är skit samma kring mig egentligen då jag lär enbart få söner. Men det är sant att den viktigaste tillgången en kvinna har är hennes skönhet. I andra länder har man insett det. Är du i Ukraina, Italien eller Rumänien så har ju väldigt nära på alla kvinnor fina naglar som de tagit hand om medan man här i Sverige kan träffa på kvinnor som på fullt allvar tror att en man vill ha dem för deras utbildning.

Vill man gifta sig med någon kvinna på grund av hur naglarna ser ut då?

BrunoC
2020-07-27, 01:07
Vill man gifta sig med någon kvinna på grund av hur naglarna ser ut då?

Om man är jag vill man nog helst inte gifta sig alls idag utan snarare sikta på att ha någon mainhoe och en del andra vid sidan av. Men naglar är en del av en kvinnas skönhet, det är alla slipade detaljer i hennes utseende som tillsammans gör henne vacker.

eternallord
2020-07-27, 16:10
Vad är poängen med trådstarten? Att försöka indikera att kvinnor inte är förmögna att arbeta sig rika? Dom har bokstavligen haft rösträtt i blott 100 år, och fram till för ungefär 40-50 år sedan förväntades de i största utsträckning fortfarande vara hemma och ta hand om ungarna, att de skulle driva företag var befängt. Föga förvånande då att det fortfarande är överväldigande gamla pengar från gamla män som står för majoriteten av rikedomarna.

trädgårdsmöbel
2020-07-27, 17:16
Vad är poängen med trådstarten? Att försöka indikera att kvinnor inte är förmögna att arbeta sig rika? Dom har bokstavligen haft rösträtt i blott 100 år, och fram till för ungefär 40-50 år sedan förväntades de i största utsträckning fortfarande vara hemma och ta hand om ungarna, att de skulle driva företag var befängt. Föga förvånande då att det fortfarande är överväldigande gamla pengar från gamla män som står för majoriteten av rikedomarna.

Jag tror inte poängen är att kvinnor skulle vara oförmögna att arbeta, utan att de har alternativ till att arbeta som män så gott som aldrig har. Det här alternativet kan vara mer lönsamt och mindre ansträngande.

Diomedea exulans
2020-07-27, 17:23
Har alltid tänkt så i hela mitt liv. Men efter att ha läst din tråd för nån vecka sen om att som 36-åring bo hemma hos mamsi och papsi, så grunnade jag lite på det och insåg att det var helt rätt.
Bra!

Läskeblask
2020-07-27, 18:00
Jag fattar ej riktigt vaför det tjaffsas? En rik kille som tar en tjej som blåser honom på pengarna är ju en idiot. Vem är egebtligen vinnarna här i världen? Ärligt sagt så ligger de som i skillsmässan kommer över miljoner. Det första jag skulle göra om jag vore miljonär och gifte mig skulle vara papper på att jag inte blir av med hälften jag äger

BrunoC
2020-07-27, 19:48
Jag fattar ej riktigt vaför det tjaffsas? En rik kille som tar en tjej som blåser honom på pengarna är ju en idiot. Vem är egebtligen vinnarna här i världen? Ärligt sagt så ligger de som i skillsmässan kommer över miljoner. Det första jag skulle göra om jag vore miljonär och gifte mig skulle vara papper på att jag inte blir av med hälften jag äger

Ja, men få män inser det ändå. Trump insåg vikten av äktenskapsförord
tidigt.

https://www.youtube.com/watch?v=y4CqF4hjCGI

Vid 15:40

zyzolol
2020-07-27, 20:23
2Av4SyvzLJ4
"He Who Saves One Life, Saves the World Entire"

Bruce Banner
2020-07-28, 07:31
Vad säger Kolo?
Jag hoppas att du aldrig får barn.

/Bruce

eternallord
2020-07-28, 08:17
Jag tror inte poängen är att kvinnor skulle vara oförmögna att arbeta, utan att de har alternativ till att arbeta som män så gott som aldrig har. Det här alternativet kan vara mer lönsamt och mindre ansträngande.

Ah, den klassiska ”det är synd om män för att dom inte får vara trophy wives” 👍

Angel
2020-07-28, 09:45
Ingen av de kvinnorna som fått förmögenheten genom skilsmässan är väl speciellt heta och sexiga?

Angel
2020-07-28, 09:48
Om man är jag vill man nog helst inte gifta sig alls idag utan snarare sikta på att ha någon mainhoe och en del andra vid sidan av. Men naglar är en del av en kvinnas skönhet, det är alla slipade detaljer i hennes utseende som tillsammans gör henne vacker.

Såg någon klipp om hur mycket smuts och bakterier och äckel som faktiskt fastnar under nagelförlängningarna. Ouff mådde illa.

BrunoC
2020-07-28, 10:50
Ingen av de kvinnorna som fått förmögenheten genom skilsmässan är väl speciellt heta och sexiga?

För Jeff Bezos på 90-talet var hans f.d. fru en 10:a och långt från hans egen liga och hon gjorde klokt i att slå sig ner med en lovande "up and coming" entreprenör.

https://i.imgur.com/1fOduG8.png

https://i.imgur.com/b2IHW09.png

Såg någon klipp om hur mycket smuts och bakterier och äckel som faktiskt fastnar under nagelförlängningarna. Ouff mådde illa.

Du? Det finns inga ursäkter. NOLL.
Det här är A-B-C-grunderna för en kvinna vi talar om.

Det där är större anledning till att hålla naglarna fina. Man behöver inte ha särskilt långa men de ska i alla fall vara rena, putsade, polerade och ha nagellack på och händerna ska vara lena.

Om jag går på en dejt med en kvinna och ser henne med taskiga och fula varulvshänder så är det bara slöseri med tid. Om hon inte ens kan ta hand om sina händer betyder det att hon inte kan ta hand om sig själv och sin egen skit, så hur ska hon då någonsin kunna klara att ta hand om min skit? Mina smörgåsar kommer smaka skit, mina skjortor kommer inte vara tvättade och strukna, huset kommer inte vara rent och städat och min pillevink kommer känna sig nere och eländig. Vi skulle lika gärna kunna avsluta dejten där och då ifall naglarna inte är perfekta och som de ska.

Lönerna i Sverige är 4-5 ggr högre än i Östeuropa så det finns inga ursäkter. De där händerna ska vara på mannens händer, hans kropp och pillevink, det är oacceptabelt att inte ha fina händer och naglar. Men därborta har kvinnor insett att deras skönhet är deras viktigaste ägodel, för är man vacker så betyder det att man har ett högre värde och kan således snärja en man som också är det, som t. ex. en rik man.

Ponera att en man skulle gå på en dejt med en 10:a och att man spelade om den här dejten 100 ggr medan kvinnan ändrade personlighet osv. varje gång förutom utseendet - då skulle han också vilja ha henne 100 ggr.
Han bryr sig inte ett skit om vad du har att säga ändå eller din åsikt om förra Ex on the Beach-avsnittet eller är intresserad av att se bilder på din katt, allt han bryr sig om är att ligga med dig - och det är baserat på hur du ser ut.

Mental
2020-07-28, 12:34
Faaast
Jeff gifte sig ett år innan han startade Amazon hemma i sitt garage, med ett startkapital på 300 000$ från sina föräldrar.

Och vi har väl olika bild på vad som är den "en 10:a och långt från hans egen liga"

Jag tycker de ser ut som ett normalt par

EagleEye
2020-07-28, 12:36
Är intelligens förknippat med ett efterblivet utseende på något sätt?

Köttis
2020-07-28, 12:39

Du får be BrunoC lägga upp en bild på sig själv. Enligt rykten är han väldigt intelligent.

BrunoC
2020-07-28, 12:43
Faaast
Jeff gifte sig ett år innan han startade Amazon hemma i sitt garage, med ett startkapital på 300 000$ från sina föräldrar.

Och vi har väl olika bild på vad som är den "en 10:a och långt från hans egen liga"

Jag tycker de ser ut som ett normalt par

För en incel/oskuld/meganörd inom datavärlden på 90-talet var hon nog en 10:a för honom. Han såg äldre ut då än vad han gör idag och då var det dessutom lite fashion med kort hår på kvinnor.

Klein
2020-07-28, 12:49
Att många extremt rika män inte har heta fruar, såsom Jeff Bezos och Mark Zuckerberg, beror rimligen på att de är så motbjudande i övrigt. Fertila attraktiva kvinnor tänder i 99 fall av 100 inte på nördar och inga pengar i världen kan kompensera för att aldrig kunna bli sexuellt tillfredställd.

Diomedea exulans
2020-07-28, 12:53
BrunoC, det är okej att du har en uppenbar nagelfetisch, men försök inte projicera den på alla män.

För övrigt undrar jag om jag är en naiv romantiker, då jag verkar vara den enda här som tror att en man kan bli kär i någon som inte är vrålsnygg, även om det finns vrålsnygga som vill ha honom.

Klein
2020-07-28, 12:59
För övrigt undrar jag om jag är en naiv romantiker, då jag verkar vara den enda här som tror att en man kan bli kär i någon som inte är vrålsnygg, även om det finns vrålsnygga som vill ha honom.

Det är klart att man kan men troligen är man då en oattraktiv man trots att "vrålsnygga vill ha honom". För att segla hem en attraktiv kvinna så räcker det ju nämligen inte med att se bra ut på papperet utan man måste även kunna leverera socialt.

EagleEye
2020-07-28, 13:08
De flesta rika män är väl cucks ändå?

trädgårdsmöbel
2020-07-28, 13:27

Intressant! Fast finns nog rätt många undantag så att det blir diskutabelt.

EagleEye
2020-07-28, 13:33
Tänker att drivkraften för rika män är att få ligga. De kanske inte har så mycket annat att komma med. Och om de tar sig så långt som till ett långvarigt förhållande så måste de ju cucka sig emellanåt för att det ska hålla.

Klein
2020-07-28, 13:35
Intressant! Fast finns nog rätt många undantag så att det blir diskutabelt.

Mest troligt så har väl många stormrika män såsom Bezos och Zuckerberg som fått en biljett till rikedom.

EagleEye
2020-07-28, 13:42
Mest troligt så har väl många stormrika män såsom Bezos och Zuckerberg som fått en biljett till rikedom.

Vet inte hur det är med Bezos men Zuckerberg definitivt. Facebook var ju inget revolutionerande när det kom. Fanns ju väldigt många liknande sidor där man kunde skapa sig en sida, ladda upp bilder, mm mm.

Zuckerberg är en front någon annan.

Klein
2020-07-28, 14:03
Vet inte hur det är med Bezos men Zuckerberg definitivt. Facebook var ju inget revolutionerande när det kom. Fanns ju väldigt många liknande sidor där man kunde skapa sig en sida, ladda upp bilder, mm mm.

Zuckerberg är en front någon annan.

Det förefaller vara så att tech-jättarna har tillåtits bli så stora som de har blivit för att regeringen vill ha användarinformationen. De är bara en front deepstate spionage.

WHITEFOLKS
2020-07-28, 17:24
Ah, den klassiska ”det är synd om män för att dom inte får vara trophy wives” 👍

De har såklart missförstått allt. Det är synd om kvinnorna som fastnar i såna hemska kvinnofällor.

Angel
2020-07-28, 17:36
För Jeff Bezos på 90-talet var hans f.d. fru en 10:a och långt från hans egen liga och hon gjorde klokt i att slå sig ner med en lovande "up and coming" entreprenör.

https://i.imgur.com/1fOduG8.png

https://i.imgur.com/b2IHW09.png

Du? Det finns inga ursäkter. NOLL.
Det här är A-B-C-grunderna för en kvinna vi talar om.

Det där är större anledning till att hålla naglarna fina. Man behöver inte ha särskilt långa men de ska i alla fall vara rena, putsade, polerade och ha nagellack på och händerna ska vara lena.

Om jag går på en dejt med en kvinna och ser henne med taskiga och fula varulvshänder så är det bara slöseri med tid. Om hon inte ens kan ta hand om sina händer betyder det att hon inte kan ta hand om sig själv och sin egen skit, så hur ska hon då någonsin kunna klara att ta hand om min skit? Mina smörgåsar kommer smaka skit, mina skjortor kommer inte vara tvättade och strukna, huset kommer inte vara rent och städat och min pillevink kommer känna sig nere och eländig. Vi skulle lika gärna kunna avsluta dejten där och då ifall naglarna inte är perfekta och som de ska.

Lönerna i Sverige är 4-5 ggr högre än i Östeuropa så det finns inga ursäkter. De där händerna ska vara på mannens händer, hans kropp och pillevink, det är oacceptabelt att inte ha fina händer och naglar. Men därborta har kvinnor insett att deras skönhet är deras viktigaste ägodel, för är man vacker så betyder det att man har ett högre värde och kan således snärja en man som också är det, som t. ex. en rik man.

Ponera att en man skulle gå på en dejt med en 10:a och att man spelade om den här dejten 100 ggr medan kvinnan ändrade personlighet osv. varje gång förutom utseendet - då skulle han också vilja ha henne 100 ggr.
Han bryr sig inte ett skit om vad du har att säga ändå eller din åsikt om förra Ex on the Beach-avsnittet eller är intresserad av att se bilder på din katt, allt han bryr sig om är att ligga med dig - och det är baserat på hur du ser ut.

Orkade inte läsa hela din text men nagelförlängningar/lösnaglar som de flesta har är snuskigt/smutsigt och ohygieniskt imo.

Angel
2020-07-28, 17:46
Naglar tycker jag det flesta har hyfsat välskötta men fötter däremot. Där har man en vattenskiljare om en person är mån om sin kropp på riktigt eller inte!

svenbanan
2020-07-28, 18:00
10 miljardärer gifter sig med alldagliga kvinnor, och slutatsen blir att det är en vettig strategi för kvinnor att fokusera allt på utseende för att kunna snärja en val.

Resonemnaget är så efterblivet att det är löjligt.

Kanske är det en vettig strategi (för riktigt snygga kvinnor) att verkligen gå all in på utseende. Men inget i detta resonemang visar på att dessa supersnygga kvinnor dragit vinstlotten. Och definitivt visar inget i detta resonemang att det som gjort att dessa miljardärer valt just dessa kvinnor hade att göra med deras utseende. Uppenbarligen finns det massor med andra mycket snyggare kvinnor ifall man nu går enbart på utseende.

trädgårdsmöbel
2020-07-28, 18:06
Naglar tycker jag det flesta har hyfsat välskötta men fötter däremot. Där har man en vattenskiljare om en person är mån om sin kropp på riktigt eller inte!

Urk fyfan, du skulle se mina fötter. Tjocka förhårdnader lite varstans, det är så att jag skulle behöva en vinkelslip på dem. Gå till en hovslagare istället för en fotvårdsspecialist.

Diomedea exulans
2020-07-28, 18:29
Urk fyfan, du skulle se mina fötter. Tjocka förhårdnader lite varstans, det är så att jag skulle behöva en vinkelslip på dem. Gå till en hovslagare istället för en fotvårdsspecialist.

Oväntat att tråden handlar om dig nu.

BrunoC
2020-07-28, 18:40
10 miljardärer gifter sig med alldagliga kvinnor, och slutatsen blir att det är en vettig strategi för kvinnor att fokusera allt på utseende för att kunna snärja en val.

Resonemnaget är så efterblivet att det är löjligt.

Kanske är det en vettig strategi (för riktigt snygga kvinnor) att verkligen gå all in på utseende. Men inget i detta resonemang visar på att dessa supersnygga kvinnor dragit vinstlotten. Och definitivt visar inget i detta resonemang att det som gjort att dessa miljardärer valt just dessa kvinnor hade att göra med deras utseende. Uppenbarligen finns det massor med andra mycket snyggare kvinnor ifall man nu går enbart på utseende.

Det där resonemanget (just det, inte "resonemnaget") är mer efterblivet.
Du är sent ute. Vi kom alla överens om och konstaterade tidigare i tråden att Jeff Bezos inte var en lika rik på 90-talet så hans fru kunde också vara fulare då. Och inte valde han henne tack vare hennes personlighet eller någon annat bullshit utan han tog den vackraste kvinnan han kunde få då, som idag är världens 4:e rikaste och mest framgångsrika kvinna någonsin.

trädgårdsmöbel
2020-07-28, 18:52
Oväntat att tråden handlar om dig nu.

Tycker att det är fullkomligt logiskt. En tråd om 10 rika kvinnor. Jag är varken kvinna eller rik, alltså handlar diskussionen egentligen om mig.

Angel
2020-07-28, 19:56

Jag är besatt av att ha fina fötter. Går på fotvård eller pedikyr en gång i månaden hehe

Brofessorn
2020-07-28, 20:01
Hur vårdar man sina fötter?

Jag duschar dem.

Diomedea exulans
2020-07-28, 20:10

Jag duschar dem.

Det bästa tror jag är att gå barfota mycket i skog och mark, då borde de bli rejält tränade och få fotsulor som läder. Dessutom mår nog huden bra av sol och frisk luft.

trädgårdsmöbel
2020-07-28, 20:57
Jag är besatt av att ha fina fötter. Går på fotvård eller pedikyr en gång i månaden hehe

Hngnnn :D *cupid*

Jag duschar dem.

Duscha, rengör mellan tårna och fila dem (stortåns trampdyna, precis nedanför tårna och häl).

Lafayette
2020-07-28, 21:10
Jag har groteska förhårdnader på mina stortår. Jag har alltid haft en dröm att ha fina lena fötter.

Edit

Såg nu att tm hade samma problem :(

svenbanan
2020-07-28, 21:22
Det där resonemanget (just det, inte "resonemnaget") är mer efterblivet.
Du är sent ute. Vi kom alla överens om och konstaterade tidigare i tråden att Jeff Bezos inte var en lika rik på 90-talet så hans fru kunde också vara fulare då. Och inte valde han henne tack vare hennes personlighet eller någon annat bullshit utan han tog den vackraste kvinnan han kunde få då, som idag är världens 4:e rikaste och mest framgångsrika kvinna någonsin.

Sila mygg och svälja kameler...

Gregow
2020-07-28, 21:30

Det kunde man ge sig fan på att du skulle gå igång på fötter. Här snackar vi inte Belle Delphines badvatten utan hennes fotsvamp.

Diomedea exulans
2020-07-28, 21:36

Duscha, rengör mellan tårna och fila dem (stortåns trampdyna, precis nedanför tårna och häl).

En fil med fil, hihi.

trädgårdsmöbel
2020-07-28, 21:53
Jag har groteska förhårdnader på mina stortår. Jag har alltid haft en dröm att ha fina lena fötter.

Edit

Såg nu att tm hade samma problem :(

Jag har även fått tendens till sådana där gamla gula alldeles för tjocka hårda klor till tånaglar gamla människor får. Sådana man får knipsa av istället för att klippa.

Det kunde man ge sig fan på att du skulle gå igång på fötter. Här snackar vi inte Belle Delphines badvatten utan hennes fotsvamp.

:D

En fil med fil, hihi.

:D

Ok kanske skall lämna fotvårdsspåret då det är en aning OT.

Gregow
2020-07-28, 21:57
Men ärligt nu, fötter... de finns ju bara där? Visst, jag kan ju förstå att det blir konstigt om fötterna faktiskt inte finns där eller om de är rent motbjudande. Annars... vadfan är grejen? Det är fötter. De finns där. Jättebra.

Diomedea exulans
2020-07-28, 21:58
Men ärligt nu, fötter... de finns ju bara där? Visst, jag kan ju förstå att det blir konstigt om fötterna faktiskt inte finns där eller om de är rent motbjudande. Annars... vadfan är grejen? Det är fötter. De finns där. Jättebra.

Du inser att det finns folk som tänker exakt likadant om tuttar och rumpor, va?

Gregow
2020-07-28, 21:59
Du inser att det finns folk som tänker exakt likadant om tuttar och rumpor, va?
Nej, det gör jag faktiskt inte.

trädgårdsmöbel
2020-07-28, 22:11

Jag kan sexualisera det mesta om jag är på humör. Visst fötter är inte tuttar eller rumpor, men de kan ändå vara ganska tilltalande. Fötter, med viss vighet (som bonus rörlighet i tår) kan användas som händer och utföra en väldigt trevlig aktivitet på en manlig motpart med olika varianter, fotsulor, tår, hälar, en ovansida och en undersida osv.

Detta tillsammans med ett estetiskt tilltalande välvårdat utseende på fötterna kan bli gemytligt.

Brofessorn
2020-07-28, 22:22
Jag tycker handleder får för lite kärlek. Det kan man inte fejka heller. En persons handleder är som de är. Genom att se på dem får man se den verkliga personen.

trädgårdsmöbel
2020-07-28, 22:31
Jag tycker handleder får för lite kärlek. Det kan man inte fejka heller. En persons handleder är som de är. Genom att se på dem får man se den verkliga personen.

Då ser man en tanig person som är stel, bräcklig och svag och inkapabel att fungera lika bra som alla andra. Särskilt på ena sidan som periodvis är så gnällig att den behöver fysiskt och emotionellt stöd för att inte bryta ihop.

Brofessorn
2020-07-28, 22:34
Då ser man en tanig person som är stel, bräcklig och svag och inkapabel att fungera lika bra som alla andra. Särskilt på ena sidan som periodvis är så gnällig att den behöver fysiskt och emotionellt stöd för att inte bryta ihop.

När har du sett en formbild på mina handleder?

Angel
2020-07-29, 07:40
En person med välskötta fötter är en person som är i balans och mån om sin kropp!

Hur ska en man skulle sköta ett hushåll om han inte ens kan sköta om sina egna fötter?

EagleEye
2020-07-29, 09:12
Kan det vara så att frun till Bezos skilde sig för att han inte lät sig cuckas? Jag tror det.

Tror Bill Gates låter sig cuckas och därför fortfarande är gift.

Klein
2020-07-29, 10:14
Kan det vara så att frun till Bezos skilde sig för att han inte lät sig cuckas? Jag tror det.

Hon skiljde sig väl gissningsvis för att Jeff var otrogen i kombination med att de själva aldrig haft sex på åratal OCH inte att förglömma för att hon kunde fortsätta leva ett liv i lyx efteråt.

agazza
2020-07-29, 10:53
En person med välskötta fötter är en person som är i balans och mån om sin kropp!

Hur ska en man skulle sköta ett hushåll om han inte ens kan sköta om sina egna fötter?

Hur sköter man fötter?

//välskött hushåll

Angel
2020-07-29, 20:43
Hur sköter man fötter?

//välskött hushåll

Kan bara svara för min fot-rutin men jag brukar gå på pedikyr eller medicinsk fotvård varje eller varannan månad. Filar själv hemma vid behov. Smörjer varje dag. Sover med speciella strumpor. Polerar naglarna med en liten maskin. Ibland lackar jag tånaglarna. Ska jag gå i sandaler kan jag använda en uppfriskande mist man kan spraya på vid behov.
Självklart tvätta fötterna när jag duschar, inte bara låter vattnet rinna på dem.

svenbanan
2020-07-29, 21:16
bara låter vattnet rinna på dem.

Där har du min fotrutin.

Dock när jag är kapabel till en massa löpträning ägnar jag mig också åt manisk nagelklippning för att inte riskera blånaglar.

agazza
2020-07-29, 22:13
Kan bara svara för min fot-rutin men jag brukar gå på pedikyr eller medicinsk fotvård varje eller varannan månad. Filar själv hemma vid behov. Smörjer varje dag. Sover med speciella strumpor. Polerar naglarna med en liten maskin. Ibland lackar jag tånaglarna. Ska jag gå i sandaler kan jag använda en uppfriskande mist man kan spraya på vid behov.

Självklart tvätta fötterna när jag duschar, inte bara låter vattnet rinna på dem.Men filar du ner dödskinnet måste man ju ha skor utomhus?

Jag klipper naglarna

Fötter ska ömma när man lägger sig, då mår man som bäst

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

EagleEye
2020-07-29, 22:17
Off topic?

Angel
2020-07-29, 22:51
Håller med om att fötterna gärna får ömma lite när man ska sova. Då vet man att man använt dem!

Angel
2020-07-29, 22:52
Off topic?

Men mer intressant än topic!

Agitator
2020-07-29, 23:02

Jag duschar dem.

Två pumpar tvål på denna skurborste och skrubba lite 3-4 ggr per vecka när man dushar och sitter ner och slappar i badkaret.

Fungerar bra för mig hittills!

https://assets.icanet.se/t_product_large_v1,f_auto/7310380775065.jpg

Agitator
2020-07-29, 23:27
Självklart tvätta fötterna när jag duschar, inte bara låter vattnet rinna på dem.

Tarantino hade säkert gillat det där. Sova med speciella strumpor och konstant hålla dem i tipp topp. Hur ser sådana här fötter ut egentligen? Ser man någon skillnad mot någon annan som vårdar sina fötter genom att inte ha torr hud och klipper naglarna så de inte ser ut som shrek? Dvs, det jag inbillar mig alla tjejer typ gör.

Angel
2020-07-30, 08:36
Tarantino hade säkert gillat det där. Sova med speciella strumpor och konstant hålla dem i tipp topp. Hur ser sådana här fötter ut egentligen? Ser man någon skillnad mot någon annan som vårdar sina fötter genom att inte ha torr hud och klipper naglarna så de inte ser ut som shrek? Dvs, det jag inbillar mig alla tjejer typ gör.

Är väl mer känslan av fräsch fötter jag fastnat för

PureWhey
2020-07-30, 08:52
Tror du skulle älska mina fötter Angel. Tydligen väldigt lena.

Lär bli extremt lena om jag följer din rutin, är det gay?

trädgårdsmöbel
2020-07-30, 10:46
Tror du skulle älska mina fötter Angel. Tydligen väldigt lena.

Lär bli extremt lena om jag följer din rutin, är det gay?

Lite gay kanske, men på ett ok sätt. Vi kan nog säga att det är motiverat gay eftersom det får Angel att skriva om sina fötter.

Läskeblask
2020-07-30, 13:44
Ganska gay

Angel
2020-07-30, 18:47
Har precis lagt en kräm och tagit på mig specialstrumporna!

svenbanan
2020-07-30, 19:05

Vad gör strumporna ifråga för skillnad för fötterna? Eller är det bara för att inte krämen ska gegga ner hela soffan?

trädgårdsmöbel
2020-07-30, 19:29

Det låter intressant. Vad för kräm, och applicerar du den genom en klick i handen som du sedan smörjer foten med, eller lägger du en klick på foten och sedan smörjer med handen? :d:d:d

Brofessorn
2020-07-30, 19:32
Vad gör strumporna ifråga för skillnad för fötterna? Eller är det bara för att inte krämen ska gegga ner hela soffan?

Det låter intressant. Vad för kräm, och applicerar du den genom en klick i handen som du sedan smörjer foten med, eller lägger du en klick på foten och sedan smörjer med handen? :d:d:d

Tror ni missförstår. "Lägga en kräm" är slang för att skita.

svenbanan
2020-07-30, 20:46

I strumpan?

Dåren
2020-07-30, 21:04
Maken till off-topictråd var länge sedan jag såg.

trädgårdsmöbel
2020-07-30, 21:14

I strumpan?

Kan vi sluta prata om avföring? Diskussionen gäller Angels fötter.

Diomedea exulans
2020-07-30, 21:17
Humrar kissar med ansiktet.

EagleEye
2020-07-30, 21:22

Synd att se forumet förfalla så. Nästan så det är fritt fram att trolla...

Angel
2020-07-31, 15:21

Det är en slags halvstrumpa där tårna är fria och insidan runt hälen har något slags silikongrejs så att krämen man smörjer hälen med liksom stannar kvar och gosar in sig hela natten.

Såhär:
https://fotbutiken.se/skoinlagg/halinlagg/gel-sockor