handdator

Visa fullständig version : VARNING! Ditt pass kan bli OGILTIGT!!

Plasttiger
2020-07-15, 18:00
Inte för att du har någon andvändning för det mtp corona.

Burgerkings kampanj som ingen har misssat
Vi kollade upp saken och såg att det är möjligt att passet blir obrukbart. Det ser vi allvarligt på, men vi tycker själva idén rent kommunikativt är relevant. Men det är viktigt att vi tar ansvar för att folk inte förstör sina pass, säger marknadschef Daniel Schröder och lyfter fram att restaurangerna informerar om riskerna med att använda ett nytt pass.

Hur lämpligt är det att ni uppmanar folk att riskera att göra sitt pass obrukbart?

– Det är inte upp till mig att bedöma om det är lämpligt. Det är upp till var och en som använder sitt pass.
Hur ansvarstagande är det att som stort företag uppmuntra exempelvis skolungdomar att göra en sådan sak?

– Vi tycker att kampanjen är rolig och intressant och vi har gjort det som står i vår makt för att vara så ansvarstagande som möjligt genom att ha med information i alla lägen, säger Schröder och förtydligar:

– Det är 18-års åldersgräns, så det är myndiga människor som fattar beslut om hur de vill använda sina pass.

Varför inte bara skippa kravet på pass i erbjudandet eller enbart efterfråga gamla pass?

– Vi säger bara att man ska stämpla sitt pass. Vi går inte in på att det ska vara ditt nya pass.

Så skyll er själva om ni sabbar passet för att Burger King gör en dålig reklamkampank.
https://www.expressen.se/dinapengar/konsument/polisen-varnar-for-burger-kings-erbjudande-ditt-pass-kan-bli-ogiltigt/

Bob90
2020-07-15, 18:08
Märklig idé från Burger King men vafan, tycker man att det någonstans är en bra idé att låta en snabbmatsrestaurang kladda i en högst personlig värdehandling tillika legitimation så får man kanske låta naturen ha sin gång :p

stridis
2020-07-15, 18:18
Märklig idé från Burger King men vafan, tycker man att det någonstans är en bra idé att låta en snabbmatsrestaurang kladda i en högst personlig värdehandling tillika legitimation så får man kanske låta naturen ha sin gång :p

Min tanke också.

PureWhey
2020-07-15, 18:21
– Det är 18-års åldersgräns, så det är myndiga människor som fattar beslut om hur de vill använda sina pass.

Ja, för myndiga människor har så mycket frihet annars i samhället... :D Man får inte ens fatta beslut om sin egen kropp, men ibland räcker inte tankeverksamheten hela vägen fram.

Diomedea exulans
2020-07-15, 18:24
Jag trodde du menade träningspass, blev skiträdd några sekunder.

StarkaUlf
2020-07-15, 18:27

Det här var faktiskt kul :D

EagleEye
2020-07-15, 18:28
BurgerKing är smarta. De visste att det skulle bli rabalder. Nu får de ännu mer gratis reklam.

kvarnis
2020-07-15, 18:34
Nej tack Burger King smakar skit

svenbanan
2020-07-15, 19:56
Nej tack Burger King smakar skit

Nu var det länge sedan jag åt på nån burgarkedja. Men enligt mitt minne så var Burger King godare (i alla fall Whopper-burgaren) än värdelösa McD och halvkassa MAX. Men det var nog tio-femton år sedan jag åt en hamburgare jag inte stekt själv i stekpannan.

Men ingen av dem var jättebra ens på den tiden. Och med tanke på att allt som har med mat att göra blir långsamt sämre och sämre så antar jag att alla tre är ännu sämre nu.

Jag försökte köpa pizza häromåret. Fy fan vilken dynga de smällde ihop och tog hutlöst betalt för. Den pizza man gör själv hemma med helt fel ingedienser och helt fel ugn med helt fel temperaturprofil blir fan tjugo gånger godare.

skyffelmördarn
2020-07-15, 20:04
Det står ju att det går med ett utgånget pass så vad är skadan i det?

Brofessorn
2020-07-15, 20:06
Nu var det länge sedan jag åt på nån burgarkedja. Men enligt mitt minne så var Burger King godare (i alla fall Whopper-burgaren) än värdelösa McD och halvkassa MAX. Men det var nog tio-femton år sedan jag åt en hamburgare jag inte stekt själv i stekpannan.

Jag försökte köpa pizza häromåret. Fy fan vilken dynga de smällde ihop och tog hutlöst betalt för. Den pizza man gör själv hemma med helt fel ingedienser och helt fel ugn med helt fel temperaturprofil blir fan tjugo gånger godare.

Va? Från Max, McDonalds eller Max?

Frasses har bäst pirre.

svenbanan
2020-07-15, 20:06
Det står ju att det går med ett utgånget pass så vad är skadan i det?

Ifall man går dit med ett icke utgånget pass så kan det bli ogiltigt efteråt.

en stor stark
2020-07-15, 20:07
Vem fan ger sitt pass till BK?

skyffelmördarn
Ifall man går dit med ett icke utgånget pass så kan det bli ogiltigt efteråt.

Precis men vem går dit med sitt giltiga pass?

svenbanan
Va? Från Max, McDonalds eller Max?

Frasses har bäst pirre.

Nej. Nån helt annan lokal random pizzeria. Det var bara en association till att snabbmat är kass numera.

svenbanan
2020-07-15, 20:09
Precis men vem går dit med sitt giltiga pass?

Ja, inte fan vet jag. Nån som är jävligt sugen på att få en stämpel av BK kanske, och som inte har ett gammalt pass.

skyffelmördarn
2020-07-15, 20:09
Nej. Nån helt annan lokal random pizzeria. Det var bara en association till att snabbmat är kass numera.

Och dyrt, blir dyrare för varje år med känns det som. Känns som att en standard pizza kostade 60-70 kronor förr, närmare 90 kr nu.

svenbanan
2020-07-15, 20:10
Och dyrt, blir dyrare för varje år med känns det som. Känns som att en standard pizza kostade 60-70 kronor förr, närmare 90 kr nu.
En femtiolapp tycker jag känns lagom att betala. Det kanske man får lite äcklig pizzasallad och en läsk för numera.

Brofessorn
2020-07-15, 20:11
När jag käkar snabbmat numera sticker jag till Biltema och köper någon kyckling-pesto-macka de säljer. Färdiggjord, de stoppar den bara i en ugn för en minut. Svinagod, mycket mat för typ 40 spänn. Det är framtiden.

stridis
2020-07-15, 20:12

Riksbanken och deras sätt att mäta inflationen alltså. *rolleyes*

svenbanan
2020-07-15, 20:12
När jag käkar snabbmat numera sticker jag till Biltema och köper någon kyckling-pesto-macka de säljer. Färdiggjord, de stoppar den bara i en ugn för en minut. Svinagod, mycket mat för typ 40 spänn. Det är framtiden.

Fyfan. Vad är det frågan om när man ska behöva åka till Biltema för att käka mat? *cry*

dmoller
2020-07-15, 20:15
ganska lyckad kampanj iom att det nu finns en tråd om det och att jag nu har denna information i huvudet

stridis
2020-07-15, 20:16

Jag är förvånad.

Biltema-mat är för griniga övervintrade hipstergubbar.

upperkatt
2020-07-15, 20:26
Oj, då får man passa sig.

Brofessorn
2020-07-15, 20:27
Fyfan. Vad är det frågan om när man ska behöva åka till Biltema för att käka mat? *cry*

Jag tror samma tillverkares mackor säljs på bensinmacker. OKQ8 garanterat. 20 kronor dyrare, men värt det ändå.

Rickard
2020-07-15, 20:31
Det är i samarbete med FHM för att stoppa utlandsresor under sommaren.
Dom har konstaterat att det är samma personer som tilltalas av detta som tycker att dom förtjänat en utlandssemester för dom varit så uthålliga nu.

svenbanan
2020-07-15, 20:58
Jag tror samma tillverkares mackor säljs på bensinmacker. OKQ8 garanterat. 20 kronor dyrare, men värt det ändå.

Att en enda person åker till Biltema för att käka måste ju ändå räknas som att hela samhället har misslyckats kapitalt. Lika bra att trycka på resetknappen och starta om och hoppas på ett bättre resultat nästa gång.

Gregow
2020-07-15, 21:04
Frasses har bäst pirre.
Ledsen Norrland, men Frasses suger.

Bifftek
2020-07-15, 21:09

Jag hade ingen aning om den här kampanjen så jag trodde också att han menade träningspass. :d

StarkaUlf
2020-07-16, 03:52
Ledsen Norrland, men Frasses suger.

Långt ifrån bra, men fortfarande bättre än Max.

Gregow
2020-07-16, 03:55
Långt ifrån bra, men fortfarande bättre än Max.
Jo, det kan jag hålla med om. Max suger gammal hängig getpung som inte duschat på två år.

PureWhey
2020-07-16, 07:21
Precis men vem går dit med sitt giltiga pass?Idioter såklart. Hur kan du inte förstå det? Har hjärnkontoret totalt stannat av till slut?

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET

G.W
2020-07-16, 07:27
Jag har testat det och mitt pass har då inte gått sönder eller blivit obrukbart än. Men fegisar lär ju alltid gnälla oavsett vad som händer.

Tjenatja
2020-07-16, 09:26
Sen om passet verkligen blir ogiltigt skulle vara spännande att se, känns som det skulle gå obemärkt förbi i de flesta fall.