handdator

Visa fullständig version : Ny hörlurar, vad är "teh shizniz?"

Bifftek
2020-07-05, 19:35
Ska köpa nya sporthörlurar, någon som kan rekommendera några?

Ska kunna användas främst till träning men också i övriga sammanhang.

Äkta trådlös, kompakt fodral, bra ljud, svett- & dammtålig och mer än 8 timmar batteritid är väl grundläggande kraven.

Snobbe
2020-07-05, 20:04
Ska köpa nya sporthörlurar, någon som kan rekommendera några?

Ska kunna användas främst till träning men också i övriga sammanhang.

Äkta trådlös, kompakt fodral, bra ljud, svett- & dammtålig och mer än 8 timmar batteritid är väl grundläggande kraven.

Budget? Inear eller fullstora? Tror du kommer ha svårt att hitta batteritid på 8 timmar med inear iaf.

Bifftek
2020-07-05, 20:37
Budget? Inear eller fullstora? Tror du kommer ha svårt att hitta batteritid på 8 timmar med inear iaf.

Helst In-ear. Trodde att utvecklingen gått så långt fram att det nu finns 8 timmars batteritid men det kanske inte stämmer. Har inte stenkoll på hörlurar.

Max 2000kr.

geoff
2020-07-05, 21:00
6+ h i dessa https://m3.idg.se/2.1022/1.722175/test-sony-wf-1000xm3-true-wireless

1990 kr

Bifftek
2020-07-05, 21:06
6+ h i dessa https://m3.idg.se/2.1022/1.722175/test-sony-wf-1000xm3-true-wireless

1990 kr

Tack.

8 timmars batteritid är ett önskemål inget krav.

Albatross
2020-07-05, 23:22
Jag har dessa, funkar bra till mina ändamål https://se.creative.com/p/headphones-headsets/creative-outlier-gold

Ljudet var möjligen bättre i mina gamla trådade lurar, men det är ändå fullt OK.

Snobbe
2020-07-05, 23:52
Sony eller apples nya är nog dom 2 jag skulle titta på för bäst ljudkvalité och brusreducering. Lite osäker på hur bra dom hanterar svett men går nog att googla fram.

Sen lite billigare så finns t.ex. Bose soundsport som jag kör, dom är helt ok men inte lika bra ljud.

Bifftek
2020-07-06, 08:16
Jag har dessa, funkar bra till mina ändamål https://se.creative.com/p/headphones-headsets/creative-outlier-gold

Ljudet var möjligen bättre i mina gamla trådade lurar, men det är ändå fullt OK.

Har du använt dessa när du tränar och hur bra sitter de fast i öronen isåfall?

PureWhey
2020-07-06, 08:44
Skulle kollat på Jabra och Sony.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET

Bifftek
2020-07-06, 09:08
Skulle kollat på Jabra och Sony.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET

Har du testat Jabra elite active 75t eller Sony WF-SP800N?

PureWhey
2020-07-06, 09:09
Har du testat Jabra elite active 75t eller Sony WF-SP800N?Jag har 65t som är riktigt schysta. Min brorsa och mor har köpt 65t/75t efter jag köpt dem. Enda jag har att klaga på 65t är mikrofonen.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET

Termy
2020-07-06, 09:49
Nån som testat Jaybird Vista? Sitter bra när man tränar? Bekväm passform om man har på dem flera timmar i sträck?

Bifftek
2020-07-06, 09:59
Nån som testat Jaybird Vista? Sitter bra när man tränar? Bekväm passform om man har på dem flera timmar i sträck?

Ja. Ja de sitter bra när man tränar både för gymmet och löpning. Brukade använda de ungefär tre timmar i sträck och mot slutet så kändes det skönt att ta ut dem men annars inte.

Mina gick sönder men jag vet inte varför. Jag tror att det var p.g.a fukt/svett. Man blir ju svettig som fan när man springer, och ifall man har på sig hörlurarna och svettas från eller runtomkring örat så blir hamnar det mycket på hörlurarna. Kan ju varit pga annat.

Men överlag bra hörlurar för träning.

Termy
2020-07-06, 11:39
Ja. Ja de sitter bra när man tränar både för gymmet och löpning. Brukade använda de ungefär tre timmar i sträck och mot slutet så kändes det skönt att ta ut dem men annars inte.

Mina gick sönder men jag vet inte varför. Jag tror att det var p.g.a fukt/svett. Man blir ju svettig som fan när man springer, och ifall man har på sig hörlurarna och svettas från eller runtomkring örat så blir hamnar det mycket på hörlurarna. Kan ju varit pga annat.

Men överlag bra hörlurar för träning.

Det där med att Jaybirds in-ears går sönder när man svettas mycket har jag tyvärr erfarenhet av med alla de jag köpt (3 par? 4? minns inte ens). Det verkar som att de tål en eller max två somrar med mycket dagligt svettande under konditionsträning, så börjar de gå helt haywire och stänga av och sätta på sig slumpmässigt tills man till slut lessnar och slänger skiten. Man tycker ju att de borde lära sig vad gäller den biten...

Albatross
2020-07-06, 11:53
Har du använt dessa när du tränar och hur bra sitter de fast i öronen isåfall?

Inga problem med svett osv. Hur de funkar till t.ex löpning vet jag ej, sånt sysslar jag inte med.

Bifftek
2020-07-06, 11:55
Det där med att Jaybirds in-ears går sönder när man svettas mycket har jag tyvärr erfarenhet av med alla de jag köpt (3 par? 4? minns inte ens). Det verkar som att de tål en eller max två somrar med mycket dagligt svettande under konditionsträning, så börjar de gå helt haywire och stänga av och sätta på sig slumpmässigt tills man till slut lessnar och slänger skiten. Man tycker ju att de borde lära sig vad gäller den biten...

Exakt min erfarenhet med en Jaybird Vista och två Sennheiser CX sport.

eternallord
2020-07-06, 12:12

1990 kr

Har dessa men tycker de är sådär för löpning. Jag har generellt svårt att få in-ears att stanna kvar så det kanske funkar bättre för andra, men för mig så vill ena luren ofta trilla ut när jag sprungit ett tag. Får ofta medvetet trycka in dom för långt i örat för att de ska stanna kvar vilket inte är bra. Ett annar problem är att ljudet blir helt kaos när det blåser hårt.

Någon som har tips på några alternativ som funkar till löpning och olympisk tyngdlyftning? Over-ears tror jag inte är lämpligt för tyngdlyftning, det är för explosivt. Men finns kanske nån bra modell som ligger krokar fast runt örat?

upperkatt
2020-07-06, 12:41
Har dessa men tycker de är sådär för löpning. Jag har generellt svårt att få in-ears att stanna kvar så det kanske funkar bättre för andra, men för mig så vill ena luren ofta trilla ut när jag sprungit ett tag. Får ofta medvetet trycka in dom för långt i örat för att de ska stanna kvar vilket inte är bra. Ett annar problem är att ljudet blir helt kaos när det blåser hårt.

Någon som har tips på några alternativ som funkar till löpning och olympisk tyngdlyftning? Over-ears tror jag inte är lämpligt för tyngdlyftning, det är för explosivt. Men finns kanske nån bra modell som ligger krokar fast runt örat?
Tycker Jaybird Tarah Pro funkar för löpning.

doglas2009
2020-07-08, 10:37
Jag har 65t som är riktigt schysta. Min brorsa och mor har köpt 65t/75t efter jag köpt dem. Enda jag har att klaga på 65t är mikrofonen.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKETMina kära Sony wh-1000xm2 gav upp för några dagar, dom tål tydligen inte svett/regn och jag som gymmat med dom i nästan två år...

Efter jag läst ditt inlägg om Jabra 65t så youtubade jag vidare om dom och folk verkade ju gilla dom så det blev ett köp även för mig. Det första jag märkte när jag först testade dom var att dom satt kvar, har ALDRIG varit med om att in-ear sitter bra i mina öron. Hoppade omkring som en stolle i lägenheten och dom hoppade inte ur. Körde även ett helt gympass idag, utan någon tendens till att dom skulle vara på väg att ramla ur.

+ Dom sitter väldigt bra, iaf i mina öron.
+ Helt okej ljud, kanske lite väl neutralt för gymmusik, iaf enligt mig.
+ Smidig app, så det var inga problem att bara dra upp basen lite i eq:n och då blir det absolut tillräckligt bra ljud.
+ Inte överdrivet dyra.

- Lite klumpigare än exempelvis 75t.
- Inte extremt bekväma att ha på sig, men verkligen inte hemskt heller.

All in all, väldigt värda 899 riksdaler som jag betalde.

Bifftek
2020-07-08, 10:38
Mina kära Sony wh-1000xm2 gav upp för några dagar, dom tål tydligen inte svett/regn och jag som gymmat med dom i nästan två år...

Efter jag läst ditt inlägg om Jabra 65t så youtubade jag vidare om dom och folk verkade ju gilla dom så det blev ett köp även för mig. Det första jag märkte när jag först testade dom var att dom satt kvar, har ALDRIG varit med om att in-ear sitter bra i mina öron. Hoppade omkring som en stolle i lägenheten och dom hoppade inte ur. Körde även ett helt gympass idag, utan någon tendens till att dom skulle vara på väg att ramla ur.

+ Dom sitter väldigt bra, iaf i mina öron.
+ Helt okej ljud, kanske lite väl neutralt för gymmusik, iaf enligt mig.
+ Smidig app, så det var inga problem att bara dra upp basen lite i eq:n och då blir det absolut tillräckligt bra ljud.
+ Inte överdrivet dyra.

- Lite klumpigare än exempelvis 75t.
- Inte extremt bekväma att ha på sig, men verkligen inte hemskt heller.

All in all, väldigt värda 899 riksdaler som jag betalde.

Varför köpte du inte 75t/active?

r1kkie
2020-07-08, 11:03
Varför köpte du inte 75t/active?

Kanske för dem är mer en dubbelt så dyra är min gissning. :cool:

doglas2009
2020-07-08, 11:15
Varför köpte du inte 75t/active? Som r1kkie skrev så var det främst priset som var avgörande. Dessa lurar kommer näst intill uteslutande användas till gymmande och då är jag inte alls lika kinkig med ljudkvalitet. När jag kollade reviews så verkade den stora skillnaden mellan 65t och 75t vara dels storleken på lurarna, men även att det skulle vara mycket mer bas i 75t, för mycket enligt nån reviewer.

Min känsla var att 65t är betydligt mer prisvärda.

Fordon
2020-07-08, 13:07
Annars är Jaybird x4 riktigt bra hörlurar, med lång batteritid och ljudet är helt fantastiskt. De fungerar fint att tvättas i tvättmaskin flera gånger om har jag märkt, om man nu råkar glömma bort att de ligger i fickan.

Wain
2020-07-08, 14:13
Det första jag märkte när jag först testade dom var att dom satt kvar, har ALDRIG varit med om att in-ear sitter bra i mina öron. Hoppade omkring som en stolle i lägenheten och dom hoppade inte ur. Körde även ett helt gympass idag, utan någon tendens till att dom skulle vara på väg att ramla ur.

Är det smalare kanaler? Har problem med att de flesta har kanaler som är för breda för mig.

Trapz
2020-07-08, 14:29
Dessa har fått sjukt bra kritik sett till vad man får för priset. Har ej testat själv men blir nog ett köp när jag ska byta. Har sudio tolv för tillfället, riktigt bra ljud men sitter inte helt fast i öronen ibland under träning.

https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/horlurar-headset/earphones/supra-nero-tx-tws-tradlosa-horlurar-svart-p30885?gclid=Cj0KCQjw3ZX4BRDmARIsAFYh7ZKIZ0Ehj1kmZ roFQnVuPP0SKZ9Ti_r8zasi2y4AnTrWSd4I8PvRtB4aAut4EAL w_wcB&gclsrc=aw.ds

Skickat från min iPhone med Tapatalk

rooz
2020-07-08, 14:36
Annars är Jaybird x4 riktigt bra hörlurar, med lång batteritid och ljudet är helt fantastiskt. De fungerar fint att tvättas i tvättmaskin flera gånger om har jag märkt, om man nu råkar glömma bort att de ligger i fickan.

+1. Mina pallade ett dopp i Östersjön i Oktober förra året*popcorn*

shut teh face
2020-07-17, 10:39
Jag köpt ett par Jaybird Vista, jag är något besviken på ljudet, men jag kanske är van med lite bättre ljud, lyssnar annars med några trådbundna lurar som kostade runt 1500 kr. Jag var tvungen att ändra eq i appen, det fanns ingen färdig bra utan fick ladda ned en passande. Men man kanske inte kan förvänta sig bättre av snäckor.

Jag var orolig över passformen men det är faktiskt positivt, de sitter på bra, efter 1-2 timmar blir man något öm men det släpper nog med tiden efter lite härdning.

Snubben
2020-07-17, 11:14
Bra trådlösa lurar för löpning. Bör ha en batteritid på minst 2 timmar. Är inte direkt någon ljudofil, tänker et pris runt 1000-1500:-.

Några förslag?

Bifftek
2020-07-25, 08:15
Jag har prövat Jabra Elite Active 75t och Jaybird Vista som träningshörlurar i 2 veckor var.

Kan utan tvekan säga att Elite Active 75t är mycket bättre i nästan alla avseenden. Batteritid, ljud, mjukvara etc.
Däremot så kanske inte passformen passar för alla. På mig så satt hörlurarna bra i det högra örat men inte i det vänstra, där den hela tiden pressades ut från örat och behövde tryckas in igen. Mina öron är inte symmetriska men det här skedde bara vid träning, I vardagliga situationer så satt båda bra.

Jaybird Vista har sånna där "fenor" på hörlurarna för att hålla de på plats, vilket jag märkte gjorde skillnad. Hörlurarna sitter mer stabilt i örat.

Tyvärr blev det Jaybird Vista för mig endast pga passformsskäl och för att den är billigare (ca 400kr). Jag hade utan tvekan valt Active 75t annars.

På HiFi klubben så kan man köpa och använda hörlurarna och kunna returnera dem inom 30 dagar så om ni vill testa ifall 75t har en bra passform för er så köpa via HiFi klubben (inte sponsrad)

PixelMiner
2020-07-25, 10:36
Hörlurar så bra att folk gråter.
Kanske än mer så efter man sett vad de kostar:
DT3SInHr9ck

Gregow
2020-08-01, 21:54
[.YT]DT3SInHr9ck[/YT]
Perfekt rigg för träning.

Brickhead
2020-08-01, 23:19
DT3SInHr9ck

Vore väldigt spännande att testa dessa!

Jag har precis beställt JAYS Hörlur x-Five Trådlös On-Ear Blue. De verkar ha fått bra recensioner och ville köpa något under tusenlappen, återkommer med recension. cofffee

zyzolol
2020-08-03, 18:57
ZcGCVyIWRIk

Mobil DAC Kvalité för Laptop/Mobiler - AudioQuest's DragonFly

vicarious
2020-08-03, 19:31

Bara haft mina en dryg månad nu, använder dom oftast flera timmar dagligen. Passformen är riktigt bra tycker jag, aldrig varit nära att glida ur varken på gymmet eller i löpspåret.

Ljudet duger om man inte är audiofil, men man måste definitivt ställa in ljudet i en equalizer. Svårt att hitta bra lurar ljudmässigt i samma prisklass som samtidigt tål vatten/fukt.

Den enda stora nackdelen är att mikrofonerna är ganska dåliga. Är man utomhus och det råkar blåsa eller vara högljutt runtomkring är det svårt för den man pratar med att höra vad man säger. Att t.ex föra ett samtal samtidigt som man cyklar är bara att glömma.

Gregow
2020-08-03, 19:51
[.YT]ZcGCVyIWRIk[/YT]

Mobil DAC Kvalité för Laptop/Mobiler - AudioQuest's DragonFly
Apples 3,5mm till USB-C (särskilt USA-modellen som har mer kräm än EU-modellen) är bättre. Mycket billigare också.

Snobbe
2020-08-04, 00:49

Köpte dessa också och har typ samma problem. Sitter perfekt i höger men vänster så känns det inte helt rätt. Men har samma problem med alla inear.

Angående vind så hjälper "wind reduction" settingen i noise cancellation lite iaf. Men knappast perfekt.

PureWhey
2020-08-04, 07:36
Ang. sitta bra så kan man pröva Jabra Elite i olika versioner. Mina sitter ljusår bättre än några andra in ear jag haft. Tvivlar inte på att jag skulle kunna hoppa studsmatta med dem.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET

Mantus
2021-02-25, 12:24
Jag skriver i den här tråden för att undvika starta en ny.

Jag är på jakt efter ett par bra brusreducerande hörlurar.

Viktigt är att de har en:

1. Bra ljudbild när man spelar musik
2. Att man kan ta telefonsamtal på dem
3. , samt att de tål ett par vattendroppar i det fall det hinner börja duggregna innan jag kan ta av mig dem.

4. Viktigast av allt är dock att de har en bra brusreducerande funktion.

Jag kommer mest att använda dem inomhus/ under tak, både i min lyhörda lägenhet och ibland på jobbet eller på publika transportmedel när sådana börjar gå att använda igen. Troligen kommer de dock användas ute relativt ofta då jag går till jobbet varje morgon.

Priset ska helst inte vara över 4000kr.

Någon som har något bra tips?

Gregow
2021-02-25, 13:53

3. , samt att de tål ett par vattendroppar i det fall det hinner börja duggregna innan jag kan ta av mig dem.

Jag kommer mest att använda dem inomhus/ under tak, både i min lyhörda lägenhet och ibland på jobbet eller på publika transportmedel när sådana börjar gå att använda igen. Troligen kommer de dock användas ute relativt ofta då jag går till jobbet varje morgon.

Någon som har något bra tips?¨
Har inte testat dessa själv men sett en del positiva omdömen om dessa, plus att de mäter rätt bra. De är dock gjorda just för trådlöst då ljudprocessorn inte funkar om man kör trådat, vilket då ger sämre ljud.
https://valco.io/

Snobbe
2021-02-25, 18:18

Åk och testa Bose senaste och Sony's XM4. Dom 2 är väl dom som generellt är bäst på trådlöst brusreducerande. Sony xm3 (tidigare modellen) är usla för telefonsamtal men xm4 ska vara mycket bättre på det.

Dom finns på vilken elgiganten eller mediamarkt som helst så lätta att åka och testa också.

doglas2009
2021-02-25, 19:36

Jag hade tidigare ett par Sony WH-1000XM2. Jag använde dom till varje gympass i närmare två och var ute och sprang i ösregn vid upprepade tillfällen och dom överlevde i närmare två år. När dom väl dog så lämnade jag in dom där jag hade köpt dom, men räknade med att jag skulle få köpa nya. Efter några veckor sa dom att dom inte gick att laga och då fick jag ett par nya Sony WH-1000XM3, tack elgiganten.

Med tanke på hur jag behandlade mina XM2 och hur länge dom klarade sig så tror jag verkligen inte några vattendroppar är några problem, det är dock bara en gissning.

Ljudmässigt gillar jag mina XM3, tycker det är relativt balanserat ljud med viss övervikt åt det basiga hållet, det går ju dock ställa in i appen om man vill.

Jag pratar ganska ofta i telefon i dom, jag har hört visst gnäll om att jag hörs dåligt så om dom uppdaterat XM4 så kanske det är bättre att satsa på dom om du planerar att prata i dom mycket.

Den brusreducerande funktionen är verkligen guld. Sitter just nu 2 meter bort från en ganska bullrig luftavfuktare och hör absolut ingenting, om man dessutom lyssnar på nått så är det väldigt svårt att höra något alls "utifrån".

XM3 är väldigt bekväma tycker jag, jag har ofta på mig dom i 4h+ utan några problem. XM3 är betydligt bekvämare än XM2, har inte testat XM4 så vet inte hur dom skiljer sig.

Överlag kan jag verkligen rekommendera Sonys brusreducerande lurar, om inget revolutionerande har hänt lär jag köpa likadana i framtiden.

Ett Orm
2021-02-25, 20:12
¨
Har inte testat dessa själv men sett en del positiva omdömen om dessa, plus att de mäter rätt bra. De är dock gjorda just för trådlöst då ljudprocessorn inte funkar om man kör trådat, vilket då ger sämre ljud.
https://valco.io/

Erkänn att du promotar för de är från Finland.:d
Lite halvkväsig reklam o så.

Lafayette
2021-02-25, 20:18
Jag fick ett par i födelsedagspresent för 2500kr. De lät som skit och mina för 200 kr från media markt låter bättre, så har inte använt dem. Sånt där är märkligt.

Gregow
2021-02-25, 21:11
Erkänn att du promotar för de är från Finland.:d
Lite halvkväsig reklam o så.
Även om vissa vänner menar att jag är en nordkarelsk strykarhund så är det inte vad som driver mig i detta fall.

Jag såg för ett tag sedan en annons som löd något i stil med: "Köp hörlurar av oss så vi kan köpa öl". Det här kände jag direkt kunde vara ett gott syfte jag kan sluta mig bakom. Är behovet av öl så träget att man bygger ett par hörlurar för att få in pengar, då är det närmast akut.

Även om jag inte tror på välgörenhet kan jag faktiskt vara en godhjärtad person. Vad jag däremot inte vill är att kasta pengar på något som bara går ner i avloppet, utan någon rimlig motprestation. Bäst att hörlurarna är bra om du ska ha någon öl, med andra ord.

Här leddes jag således in på att efterforska vad det är för hörlurar som är värda öl. Vad jag fann var det jag skrev tidigare. Goda betyg, bra mätningar, en ljudprocessor som får dem efterlikna karaktären hos mycket dyrare hörlurar.

Att det är finnar som säljer dem är förstås en bonus. Finnar är bra människor.

Med detta sagt har jag ingen egen erfarenhet. Om jag fortfarande behövde pendla till jobbet (låt det aldrig behöva ske igen) hade jag kanske köpt mig ett par. Nu har jag istället kinesiska hörlurar (Hifiman Sundara), till en amerikansk förstärkare (JDS Labs Atom) och en japansk DAC (Steinberg UR22). Ifall Mantus frågat efter öppna hörlurar att ha hemma hade jag kunnat rekommendera den setupen, minus DAC;en.

För övrigt gillar jag Valcos reklam. Den är väldigt finsk.

agazza
2021-02-25, 21:56
Kolla på alieexpress på typ ccm c16

panzerpig
2021-03-01, 15:14
Kolla på alieexpress på typ ccm c16

cca c16 menar du, eller?

agazza
2021-03-02, 11:12
cca c16 menar du, eller?

exakt, autocorrect från mc tiden

Vattenflaska
2021-03-05, 08:08
Mina Jaybirds X3 pensionerade sig för någon dag sedan, har varit väldigt nöjd med ljud och funktion.

Vad är det bästa man kan köpa nu, budget max 2k? Vill ha in-ear, har kollat på Jaybird Vista, men det kanske finns någon bättre? Även kollat på Jaybird X4 och Apple Airpods Pro.

Är framförallt vid löpning och gymmande de kommer användas. Prioriterar bra ljudkvalitet.

ANC, är det något man vill ha?

rooz
2021-03-06, 16:14
Mina Jaybirds X3 pensionerade sig för någon dag sedan, har varit väldigt nöjd med ljud och funktion.

Vad är det bästa man kan köpa nu, budget max 2k? Vill ha in-ear, har kollat på Jaybird Vista, men det kanske finns någon bättre? Även kollat på Jaybird X4 och Apple Airpods Pro.

Är framförallt vid löpning och gymmande de kommer användas. Prioriterar bra ljudkvalitet.

ANC, är det något man vill ha?

Jag har haft både X3 & X4, kör idag Vista. Vista har fördelen att de kan laddas under dagen i sitt lilla etui (Nu funkar ju Airpods likadant dock). Tycker jag inte får lika högt ljud i Vista som med X4'an, men det kan vara beroende på hur dom sitter och mina inställningar i appen.

Gillar ljudet i Vista, lite bättre än X4. Grymma lurar till bra pris, inte haft några kvalitetsproblem med dom alls.

Vattenflaska
2021-03-07, 16:45
Slog till på X4:an som var på rea på många ställen för 399SEK, sjukt prisvärt. Gick inte att motivera Vista då :)

Har lyssnat och tycker det är bra ljud och de sitter som de ska.

rooz
2021-03-07, 17:09
Slog till på X4:an som var på rea på många ställen för 399SEK, sjukt prisvärt. Gick inte att motivera Vista då :)

En bra deal. Ända fördelen är att man slipper sladden och kan ladda under dagen på ett smidigt sätt.

Termy
2021-03-07, 18:17
Mina X4 är förvisso fungerande fortfarande, men laddaren har börjat att strula och man får fippla med den innan laddningslampan börjar lysa. Sedan kan man ladda den fullt men ändå säger rösten ibland att den bara är på 20 % batteri, fast man kan använda den som den vore fulladdad. De har slutat att sälja laddningsdosan/sladden för övrigt. Och varför är Jaybird Vista slutsåld i mineral blue överallt? Bara tråkiga vita och svarta färger kvar.

rooz
2021-03-07, 19:46
Mina X4 är förvisso fungerande fortfarande, men laddaren har börjat att strula och man får fippla med den innan laddningslampan börjar lysa. Sedan kan man ladda den fullt men ändå säger rösten ibland att den bara är på 20 % batteri, fast man kan använda den som den vore fulladdad. De har slutat att sälja laddningsdosan/sladden för övrigt. Och varför är Jaybird Vista slutsåld i mineral blue överallt? Bara tråkiga vita och svarta färger kvar.

Jag kan ha en ladddosa kvar någonstans om du är sugen? (Självklart gratis)

Wain
2021-03-11, 14:52

Köpte dessa. Har dock för tjocka öronkanaler för mig, vilket gör dem helt oanvändbara. Någon som vet modeller med smalare öronkanaler?

snatch914
2021-03-11, 17:31
Sennheiser brukar vara bra

Andersson91
2021-03-29, 10:22
Är också på jakt efter ett par nya bra träningslurar. Har tidigare haft problem med lurar som ramlat ur öronen när jag sprungit, så de är de viktigaste för mig. Läste en artikel som fick mig att fasta för powerbeats by dre, och jabra elite 75T active (https://bastahorlurarna.se/traningshorlurar-de-5-basta/). Ser att många här skriver bra om jabra elite, men är de någon som har testat powerbeatsen? Är de värt att lägga 500 spänn mer för dem?

panzerpig
2021-03-31, 12:37
Kastat mig in i chifi-träsket och köpte ett par KZ ZST 10 pro på amazon för 500:-
Jäääkligt bra ljud för pengarna. Rekommenderas om någon är sugen på att testa IEM:s
https://audiobudget.com/product/KZ/ZS10PRO

agazza
2021-03-31, 13:32
Kastat mig in i chifi-träsket och köpte ett par KZ ZST 10 pro på amazon för 500:-
Jäääkligt bra ljud för pengarna. Rekommenderas om någon är sugen på att testa IEM:s
https://audiobudget.com/product/KZ/ZS10PRO

Jag hade ett par likadana märkt cca, tappade tyvärr bort en av dom, riktigt nöjd, ska prova kz eller cca 16 nästa gång och en fickförstärkare

panzerpig
2021-03-31, 13:48
Jag hade ett par likadana märkt cca, tappade tyvärr bort en av dom, riktigt nöjd, ska prova kz eller cca 16 nästa gång och en fickförstärkare

Det är en riktig djungel, sjukt många märken och modeller finns det..
Jag bestämde mig för KZ ZST 10 Pro för många anser att dom är väldigt prisvärda och dom går att få tag på för ok pris från Amazon (snabb leverans).

Googlar man ett tag och handlar från aliexpress kan man säkert hitta bättre lurar, men samtidigt måste man ge upp och bara nöja sig också :)

agazza
2021-03-31, 13:52
Det är en riktig djungel, sjukt många märken och modeller finns det..
Jag bestämde mig för KZ ZST 10 Pro för många anser att dom är väldigt prisvärda och dom går att få tag på för ok pris från Amazon (snabb leverans).

Googlar man ett tag och handlar från aliexpress kan man säkert hitta bättre lurar, men samtidigt måste man ge upp och bara nöja sig också :)

de flesta lurar görs av en och samma fabrik och rebrandas med olika höljen och bakstycken, dom jag köpte och dina är samma, dina pro är däremot en nyare modell som är uppdaterad

Finns mycket info på head-fi:s forum

panzerpig
2021-03-31, 14:40
de flesta lurar görs av en och samma fabrik och rebrandas med olika höljen och bakstycken, dom jag köpte och dina är samma, dina pro är däremot en nyare modell som är uppdaterad

Finns mycket info på head-fi:s forum

ja exakt, riktigt rörigt att hitta "rätt" lurar att bestämma sig för när det finns så många tillverkare och modeller som är snarlika.
Har haft dom på mig hela förmiddagen, jobbat, lyssnat på musik, filmer osv.
Väldigt bekväma och sjukt bra ljud för 500:-

goddag
2021-04-04, 08:43
Jag behöver ett par nya lurar nu när racercykeln ska fram.

Kikat lite på Jaybird och Jabra men har ingen aning om vad jag ska köpa..

Nån som har testat de här? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4658541
Väldigt billiga ju!

Edit: Viktigaste förutom bra ljud är att de inte åker ur när man blir svettig!!

G.W
2021-04-04, 09:12
judisolerade är ju inte helt lyckat om du cyklar på landsväg. Kan inte uttala mig om de du har ovan då jag inte testat någon av dem.

Jag växlar mellan Galaxy buds+ och live beroende på hur isolerad jag vill vara. Sitter perfekt i mina öron men passform är väldigt personligt.

Dieter på The Verge har nyss gjort en video om öppna lurar ur ett perspektiv av någon som cyklar:
https://www.youtube.com/watch?v=YOeCRKffHhg

goddag
2021-04-04, 09:17
judisolerade är ju inte helt lyckat om du cyklar på landsväg. Kan inte uttala mig om de du har ovan då jag inte testat någon av dem.

Jag växlar mellan Galaxy buds+ och live beroende på hur isolerad jag vill vara. Sitter perfekt i mina öron men passform är väldigt personligt.

Dieter på The Verge har nyss gjort en video om öppna lurar ur ett perspektiv av någon som cyklar:
https://www.youtube.com/watch?v=YOeCRKffHhg

Haha blev lite förvirrad där, såg att du svarade på Sweclockers med.

Som sagt så vill jag ha bra ljud framförallt. Kanske blir otäckt med ljudisolerande när man cyklar ifs, även om man inte cyklar i tätort. Blir omkörd utan att vara beredd på det liksom..

Bifftek
2021-04-04, 09:30
Jag behöver ett par nya lurar nu när racercykeln ska fram.

Kikat lite på Jaybird och Jabra men har ingen aning om vad jag ska köpa..

Nån som har testat de här? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4658541
Väldigt billiga ju!

Edit: Viktigaste förutom bra ljud är att de inte åker ur när man blir svettig!!

Har inte testat den men jag har testat Jabra Elite Active 75t och Jaybird Vista och jag tycker att Jabra Elite Active 75t var bättre på alla sätt och vis. Det slutade ändå med Jaybird Vista eftersom passformen matchade med mina öron bättre. Men passform är väldigt individuellt.

Snobbe
2021-04-04, 09:56
Jag har ett par soundsport wireless bose och ett par sony wf-1000xm3. Båda är bra men soundsport sitter bättre när jag joggar osv. Har beställt nya "pluppar" för xm3 för att se om de kanske kan sitta bättre med comply foams.

Soundsport är öppna men ingen brusreducering så de funkar bra när man vill höra lite vad som händer. Tycker det är rätt skönt med kabel också när man springer, känns som mindre chans att de skulle försvinna och stör inget för mig.

XM3 har ju bättre ljud och brusreducering. Wind noise reduction modet är väldigt skönt också vid cykling man får i princip hörlurar som släpper in ljud men som tar bort vinden.
Enda problemet jag har med dom är att de inte sitter perfekt i mina öron för träning så jag får justera dom rätt ofta om jag joggar.

goddag
2021-04-04, 10:08
Har inte testat den men jag har testat Jabra Elite Active 75t och Jaybird Vista och jag tycker att Jabra Elite Active 75t var bättre på alla sätt och vis. Det slutade ändå med Jaybird Vista eftersom passformen matchade med mina öron bättre. Men passform är väldigt individuellt.

Mm såg 75t men de är mycket dyrare än 65t.. tänker att skillnaden inte kan vara så stor..?
Skulle ju helst prova några olika men har inte möjlighet till det tyvärr :/

Jag har ett par soundsport wireless bose och ett par sony wf-1000xm3. Båda är bra men soundsport sitter bättre när jag joggar osv. Har beställt nya "pluppar" för xm3 för att se om de kanske kan sitta bättre med comply foams.

Soundsport är öppna men ingen brusreducering så de funkar bra när man vill höra lite vad som händer. Tycker det är rätt skönt med kabel också när man springer, känns som mindre chans att de skulle försvinna och stör inget för mig.

XM3 har ju bättre ljud och brusreducering. Wind noise reduction modet är väldigt skönt också vid cykling man får i princip hörlurar som släpper in ljud men som tar bort vinden.
Enda problemet jag har med dom är att de inte sitter perfekt i mina öron för träning så jag får justera dom rätt ofta om jag joggar.

Hm ok.. jag vill dock ha trådlösa som går att ha med hjälm på skallen så tror de där går bort.

Snobbe
2021-04-04, 10:17
Hm ok.. jag vill dock ha trådlösa som går att ha med hjälm på skallen så tror de där går bort.

Hm har haft båda lurarna med hjälm på cykel? Kabeln från soundsport ligger ju vid nacken så den är ju inte direkt i vägen på en cykelhjälm iaf. De andra sitter ju bara i öronen?

goddag
2021-04-04, 10:21
Hm har haft båda lurarna med hjälm på cykel? Kabeln från soundsport ligger ju vid nacken så den är ju inte direkt i vägen på en cykelhjälm iaf. De andra sitter ju bara i öronen?

Aha oj, ursäkta!
Googlade på bara "xm3" och fick upp ett par stora on ear-hörlurar och trodde du menade kabel hela vägen.

Men ett par såna där Bose vore ju perfekt för cykling! Så riskerar man inte att tappa bort dem om de skulle hoppa ur.
Är ljudet i dem bra, tycker du?

Määng
2021-08-17, 11:49
Söker tips på extrembudget trådlösa in ear lurar. Det är åt ungarna så enda kravet är egentligen att de inte slutar para ihop med telefonen efter två veckor som nuvarande fake airpods jag köpte åt dem. Någon som äger ett par som inte suger?

r3mpuh
2021-08-17, 11:56
Söker tips på extrembudget trådlösa in ear lurar. Det är åt ungarna så enda kravet är egentligen att de inte slutar para ihop med telefonen efter två veckor som nuvarande fake airpods jag köpte åt dem. Någon som äger ett par som inte suger?Specifikt vilka mobiltelefon modeller har dem? Det skiljer sig mellan mobiltelefoner, vilka bluetooth codecs dem stödjer utöver sbc.
Kortfattat så stödjer iphones AAC & Android aptX(HD m.fl)+Sony LDAC. Obs. Har inga hörlurstips i åtanke.
Kör själv over-ear, men gav väl 200 pix för ett par random Jabra wireless in-ear(aptX) för ett par år sedan, de funkar väl än(bara ett exempel).
Finns säkert någon lämplig modell(oavsett märke) ifrån amazon kan jag tänka mig? :)

agazza
2021-08-17, 12:07
Söker tips på extrembudget trådlösa in ear lurar. Det är åt ungarna så enda kravet är egentligen att de inte slutar para ihop med telefonen efter två veckor som nuvarande fake airpods jag köpte åt dem. Någon som äger ett par som inte suger?

Jag tycker dom här är sköna, inte världens bästa mikrofoner, samt högt ljudgolv, du kan köpa vilka lurar som helst till dom.

https://www.aliexpress.com/item/1005002512067989.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.26 9d4a2cbbqzKc&algo_pvid=e9f9a1f3-081d-460b-9cab-683497d03128&algo_exp_id=e9f9a1f3-081d-460b-9cab-683497d03128-0&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000024227613961%2 2%7D

annars är väl typ xiaomis, huaweis eller oneplus airpodsvarianter prisvärda men inte totalt kinakassa

Kimball
2021-08-17, 15:35

Dessa faller kanske inte helt under extrembudget men ändå väldigt prisvärda: https://www.amazon.se/dp/B08DKXW7BW?psc=1&smid=ANU9KP01APNAG&linkCode=ll1&tag=oid04-21&linkId=fc753411b69b0bca3481b2339e921108&language=en_GB&ref_=as_li_ss_tl

Knaz
2021-09-28, 17:05
Jag behöver tips. Mina Urbanista New York har gjort sitt. Har varit väldigt nöjd med dom, hör ingen skillnad på värsting lurar jämfört med lite budget. Jag är ute efter något liknande. 1000 - 1500 ungefär.

Sen tänkte jag kolla om det finns någon här som vet om det finns andra kuddar eller vad man nu kallar det på inear lurar? Mina galaxy buds pro kan jag inte använda, det kliar och får som utslag av dom. Alla andra inear lurar jag testat funkar klockrent. Vanliga kuddar funkar inte på buds pro vad det verkar.

Vinter
2021-09-28, 17:20
Jag behöver tips. Mina Urbanista New York har gjort sitt. Har varit väldigt nöjd med dom, hör ingen skillnad på värsting lurar jämfört med lite budget. Jag är ute efter något liknande. 1000 - 1500 ungefär.

Sen tänkte jag kolla om det finns någon här som vet om det finns andra kuddar eller vad man nu kallar det på inear lurar? Mina galaxy buds pro kan jag inte använda, det kliar och får som utslag av dom. Alla andra inear lurar jag testat funkar klockrent. Vanliga kuddar funkar inte på buds pro vad det verkar.

Jag använder mest vid datorn, beyerdynamic DT-990 Pro har extremt bra ljud.

Trådlösa? Marshall Major IV Bluetooth Black ser ut att vara de populäraste i den prisklassen.

Slartibartfast
2021-11-27, 17:27
Vilka trådlösa lurar ska man välja om det man i första hand är ute efter är låg profil? Alltså att dom inte sticker ut? Jag har ett par JBL Reflect Mini 2, men dom kan man inte ha under en mössa på höst/vinter utan att det ser för jävligt ut. Ljudmässigt behöver dom inte vara bättre än random lurar man får med när man köper ny telefon eller liknande, då jag mest bara lyssnar på podcasts. Sen måste dom sitta ordentligt i öronen också, utan risk att dom trillar ur när man sportar.

Kaalle
2021-11-28, 06:08
Dessa faller kanske inte helt under extrembudget men ändå väldigt prisvärda: https://www.amazon.se/dp/B08DKXW7BW?psc=1&smid=ANU9KP01APNAG&linkCode=ll1&tag=oid04-21&linkId=fc753411b69b0bca3481b2339e921108&language=en_GB&ref_=as_li_ss_tl

Lite blandade reviews, är ljudet bra? Jag är inte kräsen men dom får gärna vara lika bra som billiga vanliga med sladd. Använder Koss the plugg nu, kostar en hundring typ, kommer jag bli besviken? Endast använt billiga blutoorth lurar och dom har varit katastrof ärligt talat.

Kaalle
2022-03-06, 13:36
Sugen på ett par trådlösa lurar nu för nya telefonen har inget jack. Budgeten är inte hög men det är inte kraven heller, som i mitt inlägg ovan gärna lika bra eller bättre än koss the plug, om det är en rimlig jämförelse. Musik primärt, metal och rock. Tips mottages tacksamt.

agazza
2022-03-06, 14:24
Sugen på ett par trådlösa lurar nu för nya telefonen har inget jack. Budgeten är inte hög men det är inte kraven heller, som i mitt inlägg ovan gärna lika bra eller bättre än koss the plug, om det är en rimlig jämförelse. Musik primärt, metal och rock. Tips mottages tacksamt.https://www.amazon.se/dp/B09NY6X2QY/ref=cm_sw_r_cp_apa_glt_i_ZDYEAX8C9VKK8V1EX387

https://www.amazon.se/dp/B07QMVFLLR/ref=cm_sw_r_cp_apa_glt_i_3712SFG03W5CFCAYX33E

Skickat från min ASUS_I006D via Tapatalk

Lasse Kongo
2022-03-06, 15:46
The shizniz är det mesta från Jabra, p u n k t slut.