handdator

Visa fullständig version : Fotbollsspelare sparkad för fruns twittrande

yia
2020-06-05, 22:09
En ny lägstanivå av allmän anständighet verkar ha nåtts idag när Alexander Katai fick sparken från fotbollslaget LA Galaxy. Inte för att han själv gjort något fel utan för att hans fru uttryckt kritik mot plundringen under de pågående protesterna. Hon ska tydligen ha skrivit "Black Nikes matter" till en bild av en Nike-butiksplundring. Och så kan vi ju inte ha det, eller hur?

Flitiga följare av amerikansk idrott blir kanske nu en smula förvirrade eftersom NBA-klubbar helt nyligen hade den exakta motsatsen som policy där man absolut inte fick stödja protester (Hongkong). Så hur ska man ha det egentligen? Jo, det är enkelt: inhemska protester som urartar till bråk och plundring är bra. Utländska protester mot en totalitär diktatur (för demokrati och mänskliga rättigheter) det är dåligt.

Man får väl notera två saker.
1. Att man nu kan bli av med jobbet genom racism by proxy.
2. Att amerikanska idrottsklubbar helt verkar sakna moralisk kompass.

WHITEFOLKS
2020-06-05, 22:33
Han fick inte sparken man kom överens om att bryta kontraktet.

High1ander
2020-06-05, 23:36
En ny lägstanivå av allmän anständighet verkar ha nåtts idag när Alexander Katai fick sparken från fotbollslaget LA Galaxy. Inte för att han själv gjort något fel utan för att hans fru uttryckt kritik mot plundringen under de pågående protesterna. Hon ska tydligen ha skrivit "Black Nikes matter" till en bild av en Nike-butiksplundring. Och så kan vi ju inte ha det, eller hur?

Flitiga följare av amerikansk idrott blir kanske nu en smula förvirrade eftersom NBA-klubbar helt nyligen hade den exakta motsatsen som policy där man absolut inte fick stödja protester (Hongkong). Så hur ska man ha det egentligen? Jo, det är enkelt: inhemska protester som urartar till bråk och plundring är bra. Utländska protester mot en totalitär diktatur (för demokrati och mänskliga rättigheter) det är dåligt.

Man får väl notera två saker.
1. Att man nu kan bli av med jobbet genom racism by proxy.
2. Att amerikanska idrottsklubbar helt verkar sakna moralisk kompass.

Det var knappast bara Nike-skämtet, hon hade skrivit saker som att hon hoppades de skulle bli överkörda, osv... iaf. vad jag läst.

Sen som sagt så är det ett avtal, inte ensidigt avbrott som får honom att lämna (även om det troligtvis i princip är ett krav vilket isf. är jävligt fult).

Däremot så gillar jag inte direkt tanken att man ska straffas för vad ens familj gör på detta sätt. Jag förstår att vissa jobb som polis, domare, etc. så kanske det inte är så bra att ens familjemedlemmar är Cosa Nostra, men blir väldigt farligt och anti-demokratiskt om man ska "straffas" för sin familjs värderingar. Dels så kan det till och med vara så illa att man har någon som inte ens står för sakerna de säger, typ en fru med psykos som twittrar massa skit, ska man då bli av jobbet?

yia
2020-06-05, 23:45

Aah "man kom överens". Tur att vi har Orwellskt nyspråk.

Anton Fräs
2020-06-06, 10:02
Jag gillar inte tanken att man blir av med jobbet för att ens familjemedlemmar uttryckt sig på felaktiga vis. Problemet för för företaget är väl den dåliga PR som följer i spåret av det, spekulationer kring vad spelaren själv tycker, säkerligen en del press på att sparka honom från fans med.

Med andra ord tror jag på många vis det handlar mindre om företaget (som vill tjäna pengar) utan snarare om folkstormen kring rasism/förtryck där minsta avvikelse från main stream i åsikt ska belönas med ett skott i pannan. Detta sätter givetvis press på dom att åtgärda situationen, måhända hade det räckt med ett längre uttalande men det är fan tveksamt med tanke på dagens hetsiga situation.

trädgårdsmöbel
2020-06-06, 10:17
Den mäktigaste mest inflytelserika gruppen i hela västvärlden är arga tokfeminister och deras upprördhet. Då blir det såhär. De är det egentliga "patriarkatet", 1%:arna, ZOG, deep state osv.

Diomedea exulans
2020-06-06, 10:22
Jag gillar människosynen att det är en karls fel om han inte lyckas hålla sin fru i schack.

skyffelmördarn
2020-06-06, 10:22
Jag skulle ligga lågt med att yttra mig om något om jag bodde i USA just nu. Folk har slutat tänka logiskt för länge sedan i det där landet. Handlar bara om känslor just nu.

Kotten
2020-06-06, 11:19

Var nog snarare, du går med på att vi säger upp kontraktet eller så sparkar vi dig

Som att jag ska bli vräkt för att grannen inte betalat hyran

svenbanan
2020-06-06, 11:21
Det är knappast nåt nytt att fotbollsproffs hålls i strama tyglar av sina klubbar och att de hamnar i blåsväder om de eller deras familj postar skit på nätet. De får ju inte sina fantasilöner enbart för att de är bra på att sparka boll. En stor del av pengarna är ju rimligen också för att marknaden är så enorm och spelarna är igenkända över hela världen och funkar som levande PR-dockor.

WHITEFOLKS
2020-06-06, 11:26
Som fotbollsspelare är man underhållning och marknadsföringsprodukt och då är man bara så mycket värd som underhållnings eller produktvärdet man kan erbjuda.

Produktion eller hur bra man är som fotbollsspelare är egentligen bara intressant i den utsträckning det ökar värdet på entertainmentprodukten eller försäljning associerad med den. Det är ju t.ex. därför många klubbar vill hålla sig med asiatiska spelare, inte för att spelarna i sig är särskilt bra eller nödvändigvis värda platsen men det brukar ofta innebära rätt bra tröjförsäljning och även långsiktigt att etablera klubben på asiatiska marknaden.

Det innebär även i slutändan att en spelare som Aleksandar Katai inte är mer värd än värdet som associeras med honom vilket sjönk betydligt när han associerades med såna värderingar. Det är något man är eller om man inte är bör vara väldigt medveten om som fotbollsspelare, skådespelare, musiker, underhållningsartist.

Wilshere
2020-06-06, 11:42

Varför nämner du inte det andra hon skrev? Inte för att jag tycker det är rätt att sparka honom från klubben men ändå.

Sedan det andra du skriver. Alla vet ju varför så det är inget förvirrande, handlar om alla pengar Kina drar in till dessa klubbarna. Och nej det gör det inte rätt heller men det handlar inte om budskapen. Det handlar om att klubbarna kan stödja denna protesten utan att tappa enormt mycket intäkter vilket de inte kunde gällande Hong Kong. Och återigen, det gör det inte rätt.

EagleEye
2020-06-06, 12:16
Tycker det är ett intressant fenomen hur sociala medier förstör människors liv så lätt. Verkar inte finnas något sätt alls att freda sig mot det. Hamnar något på nätet så är det kört. Går inte att få bort det.

trädgårdsmöbel
2020-06-06, 12:29
Jag gillar människosynen att det är en karls fel om han inte lyckas hålla sin fru i schack.

Det blidkar dessutom både feminister och antifeminister. Kvinnan blir ansvaŕsbefriad om hon gör "fel" och det är egentligen mannens fel. En punkt två extremer är överens om.

yia
2020-06-06, 12:40
Jag skulle ligga lågt med att yttra mig om något om jag bodde i USA just nu. Folk har slutat tänka logiskt för länge sedan i det där landet. Handlar bara om känslor just nu.

Ja det har passerat anständighetens gräns för länge sedan. Hur är man funtad om man tycker att person A ska straffas till det ytterstas gräns för person Bs gärningar? Straffa människor för sådant de inte kan påverka. Känns modernt. Bara kasta all moralisk och juridisk praxis åt sidan och så kör vi kollektiv bestraffning istället.

Men vem vet, det kanske öppnas nya jobbmöjligheter. Toppen för släktforskare med himmlerglasögon som kan gräva i kända personers familjeträd. Låt oss ställa dem till svars för sin konstiga morbror eller sina farföräldrars avvikande åsikter. Ett livs stenhårt slit för en karriär.. vad trist att dina släktband inte var tillräckligt aris.. förlåt.. renläriga.

BrunoC
2020-06-06, 12:49

Klart han fick sparken men man skriver att det var gemensamt beslut så han kan få "save face", göra avbön och låtsas vara en god skitnödig samhällsmedborgare som ställer upp på vänsterpöbelns värderingar så att han kan finna sig en ny klubb.

Det innebär även i slutändan att en spelare som Aleksandar Katai inte är mer värd än värdet som associeras med honom vilket sjönk betydligt när han associerades med såna värderingar. Det är något man är eller om man inte är bör vara väldigt medveten om som fotbollsspelare, skådespelare, musiker, underhållningsartist.

Det är nonsens då i princip inte en jävel utanför några enstaka i klubben ens är medvetna om vem hon är eller vem hennes man är och att han spelar fotboll. Sen handlar det om att bygga upp ett lag som är så pass framgångsrikt att man kan attrahera bättre stora namn som drar publik. För att komma dit behöver man också så bra spelare man bara kan och som inte alltid är enkla att ersätta. Och om Helena Seger hade skrivit den där skiten så finns det inte en chans i helvetet att man kickat Zlatan när han lirade där.

För övrigt ser jag inget rasistiskt ens? Hon motsatte sig alltså en pöbel som kravallar, plundrar och som lyckats ha ihjäl 17 personer hittils.
Vänstermedia har en enorm makt på hjärndöda zombievarelser utan förmåga till självständigt tänkande.

Jag har själv erfarenhet av detta. Inför valet 2010 sa jag någonting till en dåvarande lagkamrat om att det vore bättre att lägga pengar på flyktingläger vid krisområden istället för att ta hit alla för stora pengar osv. bara ur ren kostnadssynpunkt. Nån dag senare hade han pratat med tränaren och ett par andra i laget som stämplade mig som rasist och SD:are. Och på den tiden ansågs SD vara Hitler själv. Men det lugnade ner sig självt.

De flesta inom fotbollsvärlden har dessvärre inte mycket i skallen.

skyffelmördarn
2020-06-06, 12:56
Tycker det är ett intressant fenomen hur sociala medier förstör människors liv så lätt. Verkar inte finnas något sätt alls att freda sig mot det. Hamnar något på nätet så är det kört. Går inte att få bort det.

Jag tycker det är positivt, nätet har blivit som en hemvist för folk med mundiarré som inte har några fysiska personer runt sig som står ut med deras skitsnack utan dumpar det online istället. Det gäller folk av alla åsikter, folk som är emot veganer, veganer själva, högertroll, vänsterfittor os.v.

Sen gillar jag inte hur folk inte förstår att saker man säger här har konsekvenser och att internet och verkliga livet hör ihop.

WHITEFOLKS
2020-06-06, 13:11
Klart han fick sparken men man skriver att det var gemensamt beslut så han kan få "save face", göra avbön och låtsas vara en god skitnödig samhällsmedborgare som ställer upp på vänsterpöbelns värderingar så att han kan finna sig en ny klubb.

Det är nonsens då i princip inte en jävel utanför några enstaka i klubben ens är medvetna om vem hon är eller vem hennes man är och att han spelar fotboll. Sen handlar det om att bygga upp ett lag som är så pass framgångsrikt att man kan attrahera bättre stora namn som drar publik. För att komma dit behöver man också så bra spelare man bara kan och som inte alltid är enkla att ersätta. Och om Helena Seger hade skrivit den där skiten så finns det inte en chans i helvetet att man kickat Zlatan när han lirade där.

För övrigt ser jag inget rasistiskt ens? Hon motsatte sig alltså en pöbel som kravallar, plundrar och som lyckats ha ihjäl 17 personer hittils.
Vänstermedia har en enorm makt på hjärndöda zombievarelser utan förmåga till självständigt tänkande.

Jag har själv erfarenhet av detta. Inför valet 2010 sa jag någonting till en dåvarande lagkamrat om att det vore bättre att lägga pengar på flyktingläger vid krisområden istället för att ta hit alla för stora pengar osv. bara ur ren kostnadssynpunkt. Nån dag senare hade han pratat med tränaren och ett par andra i laget som stämplade mig som rasist och SD:are. Och på den tiden ansågs SD vara Hitler själv. Men det lugnade ner sig självt.

De flesta inom fotbollsvärlden har dessvärre inte mycket i skallen.

Det är ju för att Zlatan har mycket större positivt värde både sportsligt och i form av association. Eftersom ingen vet vem han är så är han även väldigt lätt att göra sig av med och inte värd risken att ha kvar.

Rent krasst så är det sportsliga värdet bara intressant på så sätt att man blir indirekt mer värda som klubb om man presterar bättre eftersom man då lättare kan attrahera sponsorer, sälja biljetter, tröjor osv men utöver det så har inte det sportsliga resultat inte något direkt "värde".

Jag har inga direkt åsikter själv om ifall det är rätt eller fel men det kan inte direkt vara några nyheter att man som underhållare har ett väldigt mjukt värde rent ekonomiskt.

BrunoC
2020-06-06, 13:54
Det är ju för att Zlatan har mycket större positivt värde både sportsligt och i form av association. Eftersom ingen vet vem han är så är han även väldigt lätt att göra sig av med och inte värd risken att ha kvar.

Rent krasst så är det sportsliga värdet bara intressant på så sätt att man blir indirekt mer värda som klubb om man presterar bättre eftersom man då lättare kan attrahera sponsorer, sälja biljetter, tröjor osv men utöver det så har inte det sportsliga resultat inte något direkt "värde".

Fast det har ju ett "direkt värde" och är av yttersta vikt då det naturligtvis är det fundamentala för att ens kunna göra några större intäkter på biljetter, tröjor och sponsorer. Alla klubbar har några hardcore-fans som spenderar lika mycket pengar i dåliga tider som i bra tider men de flesta är medgångsfans och föräldrar vars barn följer det lag som det går bra för.

Och därför anses det också så förödande när t. ex. en klubb halkar ner en division då man tappar sponsorer och tv-avtal osv.
Det är varför de flesta klubbar inte alls håller sig till asiatiska spelare även om tröjförsäljningen hade kunnat öka utan tar européer eller afrikaner som generellt är bättre fotbollsspelare eller varför man inte köper in mediokra spelare som förvisso är publikfriare och kan göra trettio olika finter och dra massor av publik men saknar en slutprodukt.

svenbanan
2020-06-06, 14:07
Man får komma ihåg att MLS inte heller fungerar som europeiska ligor. Om inte jag är helt felunderrättad så ägs ligan gemensamt av alla lagen, och inget lag riskerar att åka ur. Det är ju också därför de har en massa konstiga drafting-system som motverkar att det blir skyhöga transfersummor för övergångar inom ligan.

Men det finns ju en del idrottsliga problem med detta eftersom det systemet inte ger bästa idrottsliga resultat.

BrunoC
2020-06-06, 14:31
Man får komma ihåg att MLS inte heller fungerar som europeiska ligor. Om inte jag är helt felunderrättad så ägs ligan gemensamt av alla lagen, och inget lag riskerar att åka ur. Det är ju också därför de har en massa konstiga drafting-system som motverkar att det blir skyhöga transfersummor för övergångar inom ligan.

Men det finns ju en del idrottsliga problem med detta eftersom det systemet inte ger bästa idrottsliga resultat.

Sant. Bra poäng!

EagleEye
2020-06-06, 14:33
Jag tycker det är positivt, nätet har blivit som en hemvist för folk med mundiarré som inte har några fysiska personer runt sig som står ut med deras skitsnack utan dumpar det online istället. Det gäller folk av alla åsikter, folk som är emot veganer, veganer själva, högertroll, vänsterfittor os.v.

Sen gillar jag inte hur folk inte förstår att saker man säger här har konsekvenser och att internet och verkliga livet hör ihop.

Tycker det är negativt, extremt negativt. Har svårt att förstå hur det kan hänga ihop så hårt. Folk kan ju bli uthängda på nätet utan att kunna försvara sig. Och få hela livet förstört.

Sen verkar det inte finnas något kritiskt tänkande. Står det på Facebook, Twitter et.c. så måste det va sant.

Men det är bara att anpassa sig antar jag. Livet har flyttat ut på nätet.

trädgårdsmöbel
2020-06-06, 14:42

Nätet har tyvärr slutat vara en plats för mundiarré. Förr var man anonym på olika forum, man hade friheten att vara vem man ville, säga vad man ville. Idag spåras allt, även från mundiarrétiden direkt till person om man är av intresse.

Arbetsgivare kollar upp, alla kollar upp och man måste verkligen hålla sig i skinnet inom allt snävare ramar. Annars riskerar man åtal, uppsägning, social utfrysning, att bli "cancellad" osv.

Nätet har förvandlats från en underbar lekplats med total frihet till ett kontrollverktyg. Samma tokiga hbtq-sjw-feminister sätter dagordningen på internet som i verkliga livet, gör de inte det på någon plattform, oavsett hur obsyr, så försöker de göra det och det är bara en tidsfråga innan de lyckas även där. Tentaklerna når överallt!

EagleEye
2020-06-06, 14:51
Nätet har tyvärr slutat vara en plats för mundiarré. Förr var man anonym på olika forum, man hade friheten att vara vem man ville, säga vad man ville. Idag spåras allt, även från mundiarrétiden direkt till person om man är av intresse.

Arbetsgivare kollar upp, alla kollar upp och man måste verkligen hålla sig i skinnet inom allt snävare ramar. Annars riskerar man åtal, uppsägning, social utfrysning, att bli "cancellad" osv.

Nätet har förvandlats från en underbar lekplats med total frihet till ett kontrollverktyg. Samma tokiga hbtq-sjw-feminister sätter dagordningen på internet som i verkliga livet, gör de inte det på någon plattform, oavsett hur obsyr, så försöker de göra det och det är bara en tidsfråga innan de lyckas även där. Tentaklerna når överallt!

Finns det någon väg ur det om blir drabbad? Tänker om man kan hitta ett jobb så borde det vara lugnt? Att folk tittar på en som man vore satan själv kanske går att leva med?

Men just i det här fallet vet jag inte hur han skulle kunna lösa det. Han är körd i USA och säkerligen de stora ligorna i Europa. Får väl försöka sig på något lag i Östeuropa.

BrunoC
2020-06-06, 15:02
Men just i det här fallet vet jag inte hur han skulle kunna lösa det. Han är körd i USA och säkerligen de stora ligorna i Europa. Får väl försöka sig på något lag i Östeuropa.

Nej, folk glömmer snabbt och hittar nya saker att bli outraged över. Det går nog bra.

Var ju någon brasiliansk spelare som suttit i fängelse för mord men hade ändå klubbar på kö när han kom ut och dansken Nicki Bille Nielsen har ju varit i ett oändligt massa trubbel också. Han satt i fängelse för att ha misshandlat en kvinna, har urinerat på annans egendom, slagit polis, mordhotat, vapeninnehav osv. och lirat i 15st proffsklubbar.

Fast i och för sig så är det ju idag mer av en kardinalsynd att ha en fru som förolämpat vänsterfolk än att ha ägnat sig åt kvinnomisshandel, våld mot tjänsteman och hotat folk till livet.

EagleEye
2020-06-06, 15:18
Möjligt att folk glömmer. Bra exempel. Men han behöver ju ny klubb här och nu. Satans vilken korkad fru. Som min käre far lärde mig, när du är arg;håll käften.

Stackars kille...

trädgårdsmöbel
2020-06-06, 15:58
Finns det någon väg ur det om blir drabbad? Tänker om man kan hitta ett jobb så borde det vara lugnt? Att folk tittar på en som man vore satan själv kanske går att leva med?

Jag vet inte, för rasism behövs nog oftast en offentlig avbön och rätt många år i "karantän" innan man kan studsa tillbaks, om man ens kan studsa tillbaks. Se på Kramer från Seinfeld, han har väl inte studsat tillbaks ännu efter sin visdom. Men för Justin Trudeax gick det nästan omgående trots Blackface. Så man kan ha tur där och det kan bli en kort time-out.

skyffelmördarn
2020-06-06, 16:49
Tycker det är negativt, extremt negativt. Har svårt att förstå hur det kan hänga ihop så hårt. Folk kan ju bli uthängda på nätet utan att kunna försvara sig. Och få hela livet förstört.

Sen verkar det inte finnas något kritiskt tänkande. Står det på Facebook, Twitter et.c. så måste det va sant.

Men det är bara att anpassa sig antar jag. Livet har flyttat ut på nätet.

Håll snattran och uttala dig inte om du inte har något vettigt att säga så kommer du klara dig utmärkt. Gäller både på nätet och i verkligheten eftersom gissa vad, det är samma sak.

Behandla internet och vad du säger här som krogkön med ett gäng aggressiva fyllon.

Jag har inte pratat politik eller åsikter på internet sedan 2008.

stridis
2020-06-06, 16:56
Håll snattran och uttala dig inte om du inte har något vettigt att säga så kommer du klara dig utmärkt. Gäller både på nätet och i verkligheten eftersom gissa vad, det är samma sak.

Behandla internet och vad du säger här som krogkön med ett gäng aggressiva fyllon.

Jag har inte pratat politik eller åsikter på internet sedan 2008.

Det är väl helt ointressant, det intressanta för den här tråden är ju hur du uppfostrar din fru att göra.

För annars så kanske du inte klarar dig utmärkt...

TranceII
2020-06-06, 17:27
Cancellation culture är kasst och detta känns över gränsen när det inte ens var personen som gjorde något som blev drabbad men samtidigt så verkar det inte riktigt som inte fattar var hon är och i vilken situation USA är i nu.

Jag kan förstå det då de inte är från landet men är lite som i Serbien öppet håna något känsligt runt krigen eller någon etnisk grupp där. Det kan vara ett minfält, speciellt om det just då är en extrem kontrovers runt det.

Cooks
2020-06-06, 17:49
Var nog snarare, du går med på att vi säger upp kontraktet eller så sparkar vi dig

Som att jag ska bli vräkt för att grannen inte betalat hyran

Eller snarare så att "Här du får X miljoner om du går med på att bryta kontraktet". Det är ändå USA vi talar om, laget hade blivit stämt på hur mycket som helst annars.

EagleEye
2020-06-07, 12:10
Det är väl helt ointressant, det intressanta för den här tråden är ju hur du uppfostrar din fru att göra.

För annars så kanske du inte klarar dig utmärkt...

Det kommer inte att hålla. Någon gång kommer man att vetilera sina åsikter och det kan det vara kört. När det hamnar på nätet.

trädgårdsmöbel
2020-06-07, 12:40
Något som är intressant att även ni som är emot att han fick sparken anser att hans fru agerade fel? Vad i hennes tweet var fel? Hon pekade ut något uppenbart och sant med hjälp av lite sarkasm. Hon gjorde inget fel.

skyffelmördarn
2020-06-07, 13:59
Något som är intressant att även ni som är emot att han fick sparken anser att hans fru agerade fel? Vad i hennes tweet var fel? Hon pekade ut något uppenbart och sant med hjälp av lite sarkasm. Hon gjorde inget fel.

Hon gjorde inget fel förutom att hon inte borde varit på twitter från första början, och hållit snattran istället för att försöka vara rolig.

Sitter man och gläffser på twitter så ser jag inga problem med att man åker på en smäll, visst kanske man åker dit av fel anledning men huvudsaken är att hon åkte dit.

Gregow
2020-06-07, 14:56
Den här kommentaren var så provocerande att han tvingats be om ursäkt två gånger nu:
https://twitter.com/YahooFinance/status/1268206174073126915?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1268268213013327872&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.theguardian.com%2Fsport% 2F2020%2Fjun%2F05%2Fdonald-trump-drew-brees-comments-flag

svenbanan
2020-06-07, 15:12

Det handlar väl inte om ifall det hon skrev var "rätt eller fel" öht egentligen. Det handlar väl mest om att fotbollsspelaren är ett slags "ansiktet utåt" för klubben och deras sponsorer. Och allt som har med PR och liknande är ju väldigt känsligt för opinion. Så det är ju lätt hänt att man blir en belastning istället för en tillgång även om man inte egentligen begår nåt "fel". Så de har säkerligen väldigt detaljerade kontrakt där man kan bli av med jobbet (eller få olika typer av böter och andra straff) ifall man inte följer alla riklinjer till punkt och pricka. Där finns säkert också klausuler som gör gällande att man kan straffas ifall familjemedlemar gör/skriver nåt som bryter mot dessa riklinjer.

Så det enda som spelar nån roll egentligen är ju ifall den breda opinionen uppfattar det hon skrev som fel, eftersom detta gör att spelaren blir mer av en belastning än en tillgång.

Med det sagt så skrev hon väl nånting om att polisen borde "meja ner demonstranter" eller nåt liknande. Jag har inte läst själv vad hon skrev, men jag såg detta i nån artikel någonstans. Så med reservation för att det kanske var nåt slags sarkasm eller skämt som inte gått hem, så låter det ju som ett ganska risigt uttalande. Speciellt i nuläget är det ju ganska förståeligt om folk blir triggade.

Att snubben får sparken kan jag personligen tycka låter som något av en överdrift. Men jag gissar att det också är en följd av det minst sagt ansträngda läget. Man kan ju också tänka sig att klubben kanske var less på honom (och hans fru) sedan tidigare och att detta var stråt som knäckte kamelens rygg och att man passade på att ge honom kicken nu.

Sen tycker jag generellt att det inte är så upprörande om folk som är anställda till fantasilöner (som de flesta fotbollsproffs ju är) som ifall det hade varit nån som jobbade på fabriksgolvet. Men det blir ju inte så mycket rubriker av ifall nån på fabriksgolvet får kicken av tveksama anledningar.