handdator

Visa fullständig version : Ålder på eliten

Tjenatja
2020-05-09, 22:24
Tror ni att det finns sett som tex genmodifikation som bromsar åldrandet, och att "eliten" använder sig av detta och ljuger om sin ålder? Tex folk i "eliten" som är hundra bast fast de påstås vara 70-80? Inte att de är odödliga men kanske kan leva tills runt 110 och se ut som en frisk 80 åring. Spännande tanke. Inte omöjligt.

Bifftek
2020-05-09, 22:28
Nej det tror jag inte men i framtiden så kommer genmodifikation vara vanligt. Det kommer först att rättfärdigas genom att man kan använda det för att förhindra sjukdomar. Sen kommer det att användas för att göra oss alla långa, muskulösa, intelligenta och rippade.

Tjenatja
2020-05-09, 22:32
Intressant tanke! Tror samma (dock tror jag att det redan används till viss del). Längd har väll ingen större betydelse för hälsan dock? Vilket resten av de du säger har. Korta människor kan ju ha fördel vid vissa sysslor, så vore wierd att göra alla långa bara för det är "snyggt".

Du kanske inte menar alla dock

Klein
2020-05-09, 22:43
0WS44w36KHo

Adrenochrome uses is supposed to give you an immense high and slow the aging process.

This is why this substance is so popular in Hollywood with the celebrities who don't seen to age much at all.

Tjenatja
2020-05-09, 23:01
Flatearthers you name it. Finns tusen olika teorier med starka "bevis". Så man ska inte gå på allt man ser på Youtube lika mkt som man inte ska gå på allt man lärde sig i skolboken.

Tjenatja
2020-05-09, 23:02
Påstår inte att videon du skicka inte stämmer, men kan ju omöjligt påstå att den gör på samma gång

ChuckTesta
2020-05-10, 00:26
Flatearthers you name it. Finns tusen olika teorier med starka "bevis". Så man ska inte gå på allt man ser på Youtube lika mkt som man inte ska gå på allt man lärde sig i skolboken.

Sa du precis att flat earthers har olika teorier med starka bevis? Om man tror att jorden är platt så är man efterbliven. Man ska absolut gå på allt man lärde sig i skolboken eftersom den är grundad på vetenskap. Flat earth är den dummaste konspirationsteorin av alla eftersom jordens form bokstavligt talat går att bevisa, det är inte ens diskussion.

Tjenatja
2020-05-10, 01:31
Haha nej, han skickade ju en video med konspirationsteorier, så då sa jag flatearthers u name it. Att det finns tusentals konspirationer, framför allt att hitta på Youtube. Med "bevis" som övertygar folk.

Jo fast inte bara vetenskap man lär sig i skolan!

Diomedea exulans
2020-05-10, 08:36
Ja, och vad som är ännu märkligare är att jag misstänker att de i hemlighet ger mig sån DNA-doping. Om jag tittar på mig själv och mina bekanta åldras jag typ 20 % långsammare.

stridis
2020-05-10, 08:53
Sa du precis att flat earthers har olika teorier med starka bevis? Om man tror att jorden är platt så är man efterbliven. Man ska absolut gå på allt man lärde sig i skolboken eftersom den är grundad på vetenskap. Flat earth är den dummaste konspirationsteorin av alla eftersom jordens form bokstavligt talat går att bevisa, det är inte ens diskussion.

Skolboksförfattare är inte ofelbara ej heller förlag som Bonnier utbildning.

bighulken
2020-05-10, 09:11
Ja, och vad som är ännu märkligare är att jag misstänker att de i hemlighet ger mig sån DNA-doping. Om jag tittar på mig själv och mina bekanta åldras jag typ 20 % långsammare.

Jo, men där finns det ju en fördel, med träning/fysisk aktivitet!!!...
Cellerna måste ju bildas/ombildas osv......

En del som säger, tycker, att man ser yngre ut , än vad man är/ser ut osv....
Speciellt om man hållit på med fysisk aktivitet.....Samt inte solat, för mkt i naturen.

PS:Även dem som inte , bara, vill låna pengar, eller annat ........lol...... Som säger, att de trodde de inte, ang åldern...........lol....

PureWhey
2020-05-10, 09:20
Ja, fråga Alex Jones.

bighulken
2020-05-10, 09:21

Jepp, sen att vi, människor, inte kan se alla frekvenser utav ljuset, färger, hastigheter, former, mm........Kanske är en annan sak det!!!.........

Det vi ser, tror vi på!!!......Men inte alltid!!......Även förr i tiden, då de kom på, syre, väte och en massa annat, innan de kunde bevisa detta. Så var det svårt för folk, att acceptera, att det fanns syre-molekyler i luften......osv.....

Vi utvecklas, i långsam takt, människo-släktet/Homo Sapiens. Det vi tar för självklart idag, det var inte det, för en.....hmmmm....låt säga, 100-500 år sedan......

Kolla på Leonard da Vinci, liksom......Han var verkligen före sin tid.......Men det tyckte de antagligen inte då!!!.........

trädgårdsmöbel
2020-05-10, 10:07
Har med funderat på detta, men undrat om det "kickar in" tidigare. Jag tänker på amerikanska high school-filmer där skådisarna är 28 men ser ut som 14.

PureWhey
2020-05-10, 10:18
Har med funderat på detta, men undrat om det "kickar in" tidigare. Jag tänker på amerikanska high school-filmer där skådisarna är 28 men ser ut som 14.

Brukar snarare vara så att skådisarna är 28, ser ut som 24 och ska spela 14-åringar.

:laugh:

Brofessorn
2020-05-10, 10:29
Jag gillar den här typen av människor som påstår sig religiöst avguda vetenskap, och samtidigt tycker man absolut ska gå på allt man lärde sig i skolboken i grundskolan för 10-50 år sedan. De förstår det här med att the science was settled sedan ett halvsekel tillbaka.

Tjenatja
2020-05-10, 10:50

Jo fast finns ju mycket man kan göra för att påverka naturligt, plus gener spelar in! Men vad vet jag