handdator

Visa fullständig version : Vad skulle du infört för lagar/ändringar om du blev diktator?

Rikard Jansson
2020-05-07, 15:40
I Sverige alltså.

1.) Skottpengar på folk som gäspar på gymmet

Fyll på och undvik att medvetet försöka sabotera och få tråden låst för att du tycker det är roligt. (Aryt)

ChuckTesta
2020-05-07, 15:49
Hade tagit bort alla hjärndöda, efterblivna lagar som t ex sexköplagen och narkotikalagarna.

stridis
2020-05-07, 16:14
Vi kan inte prata inrikespolitik, men jag hade gjort en del ändringar på grundlagar och sedan infört konstitutionsdomstol.

Övriga sakpolitiska frågor väntar jag med att skriva, för trådens välmående.

skyffelmördarn
2020-05-07, 16:18
Jag skulle tillsatt en grupp av framstående vetenskapsmän, forskare, AI samt allmänt sakkunniga som alla arbetade dygnet runt med att ge mig den bästa informationen om hur jag ska gå tillväga med saker och ting. Tänk er panelen i fråga lund fast vassare. Även ytterligare en grupp som granskade den första gruppen så att den höll sig opartisk.

Skära av alla mellanhänder som gör så att beslut tar lång tid att fatta.

Sen hade jag nog personligen ägnat mig en hel del åt att göra om saker och ting i skolan så att det blev roligare att gå i skolan och att man lärde sig vettigare saker.

Duckfeathers
2020-05-07, 16:18
Lämplighetstest för att få bli förälder.

stridis
2020-05-07, 16:19
Jag har för övrigt en gammal tråd som tangerar ämnet, mindre diktatoriskt dock:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=172287&page=6

Brofessorn
2020-05-07, 16:22
Jag hade infört en ordentlig grundlag som värnar om individens rättigheter likt USAs. Sedan hade jag likt Lykurgos avsagt mig diktatortiteln, rest till Delfi och svultit ihjäl mig sjäv som ett offer till Apollon.

Bandid0
2020-05-07, 16:22
* Förstatligat elmarknaden, tågtrafik samt järnvägsunderhåll.
* Förbjudit bemanningsföretag.
* Sänkt skatterna.
* Förbjudit politiker från att slösa pengar på saker som kulturkvarter och modern konst. Det mesta som inte hör till det allmännas kärnverksamhet ska inte skattepengar gå till helt enkelt.
* Stärkt gränsen (t.ex. mer kontroller av in- och utresande skåpbilar och lastbilar för att upptäcka stöldgods och smuggelgods).
* Begränsat rätten till många bidrag
* Avskaffat alla stöd till trossamfund och alla religiösa organisationer
* Öronmärka pengar som genereras från att avskaffa onödigheter och satsa dessa på skola, omsorg och rättsväsende.
* Kraftigt skärpta straff vid återfall i brott.

För att nämna några...

Rösta på mig!

stridis
2020-05-07, 16:23
Lämplighetstest för att få bli förälder.

Om folk struntar i det då och kör på ändå?

stridis
2020-05-07, 16:27
Jag hade infört en ordentlig grundlag som värnar om individens rättigheter likt USAs. Sedan hade jag likt Lykurgos avsagt mig diktatortiteln, rest till Delfi och svultit ihjäl mig sjäv som ett offer till Apollon.

Sedan behöver man se till att bara medborgarna genom folkomröstning kan ändra på grundlagarna. Så att inte politikerna är och småpillar jämnt och ständigt.

Dk1ng
2020-05-07, 16:47
Infört linjär inkomstbeskattning (tjänst) och vid behov kompenserat genom att höja skatten på kapitalinkomster eller gjort kapitalinkomstbeskattningen progressiv.

Omformulerat 3:12-reglerna med vissa begränsningar.

Inskränkningar i Kommunfullmäktiges makt.

Fimpat LAS.

Cykelcykel
2020-05-07, 16:52
* Förstatligat elmarknaden, tågtrafik samt järnvägsunderhåll.
* Förbjudit bemanningsföretag.
* Sänkt skatterna.
* Förbjudit politiker från att slösa pengar på saker som kulturkvarter och modern konst. Det mesta som inte hör till det allmännas kärnverksamhet ska inte skattepengar gå till helt enkelt.
* Stärkt gränsen (t.ex. mer kontroller av in- och utresande skåpbilar och lastbilar för att upptäcka stöldgods och smuggelgods).
* Begränsat rätten till många bidrag
* Avskaffat alla stöd till trossamfund och alla religiösa organisationer
* Öronmärka pengar som genereras från att avskaffa onödigheter och satsa dessa på skola, omsorg och rättsväsende.
* Kraftigt skärpta straff vid återfall i brott.

För att nämna några...

Rösta på mig!

Låter inte så dumt
Skön blandning av vänster och sd typ

G.W
2020-05-07, 17:12
Skulle infört någon sorts gräns för hur mycket man får brygga i bänkpress.

svenbanan
2020-05-07, 17:17

Jag trodde din första åtgärd skulle vara att förbjuda köttindustrin, eftersom kolos sämst bevarade hemlighet är att du är smygvegan.

Fredszky
2020-05-07, 17:21
* Återinförande av tjänstemannaansvar, bort med politikerfallskärmar
* Förbjud diskriminering vid anställning (som kvoteringen är idag), det ska vara bäst lämpad för rollen, inte vilket kön eller etnicitet personen råkar ha
* Rusta upp försvaret, håll Sveriges gränser, tull
* Bort med straffrabatter, se till att exekvera utvisningar, sluta med daltandet
* Bort med presstöd, märkliga moderna kultursatsningar/stöd och annat flum
* Skärp asylkraven med några hundratusen procent, tillåt endast adekvat arbetskraftsinvandring
* Platt skatt, förenkla skatter och byråkratin kring företagande för att göra det mer attraktivt att starta företag här
* Swexit dag 1

whuddafuks
2020-05-07, 17:29
I Sverige alltså.

1.) Skottpengar på folk som gäspar på gymmet

Fyll på och undvik att medvetet försöka sabotera och få tråden låst för att du tycker det är roligt. (Aryt)

Får man fråga varför? Har ju inget med att personen inte tar i eller är lat om det är det du tror

stridis
2020-05-07, 17:31
Bantat antalet statliga förvaltningsmyndigheter till 200.

trädgårdsmöbel
2020-05-07, 17:55
Om jag var diktator hade jag först utnämnt mig själv till diktator på livstid och utnämnt ideologiskt likasinnade och/eller folk jag gillar på alla maktpositioner och ministerposter. Sedan hade jag krönt mig själv till Kejsare och infört tronföljd så att min son blir Kejsare efter mig. Kungahuset kan vara kvar, men i exil. Kejsare>kung. Jag är Kejsare.

Rensat ut och städat upp. Isolerat oss från omvärlden i mesta möjliga mån, förutom från dem som kan samarbeta på mina villkor. Givetvis gått ur EU. Avskrivit Sverige från sin statsskuld. Fuck off, vi betalar inte. Säger ni emot hotar jag med kärnvapen jag inte ens har ännu.

Försökt annektera Baltikum till en början. Blir ryssen sur hota med kärnvapen, blir USA sur hota med kärnvapen. Blir EU sur hota med kärnvapen. Sedan Norge, Finland, Danmark, Island, Grönland. Färöarna.

Kolahalvön och den delen av ryssland med kust mot vita havet, den där ryska delen som ser ut att tillhöra Skandinavien den vill jag annektera, nya gränsen är vid St:Petersburg c:a. Putin får bli sur om han vill, han beter ju sig så med Vitryssland så han har inte något moraliskt argument att sätta emot. Backar han inte fort från den regionen så atombombas Moskva.

Illustrerade mannen
2020-05-07, 18:04
Skulle lätt röstat på Bandid0 och Fredszky. Jag skulle dock vilja gå än längre men det vågar jag inte skriva...

Petoria
2020-05-07, 18:30
Jag vågar inte ens skriva om att jag inte vågar skriva hur långt jag hade vågat gå. Så långt vågar jag.

G.W
2020-05-07, 20:26
Jag trodde din första åtgärd skulle vara att förbjuda köttindustrin, eftersom kolos sämst bevarade hemlighet är att du är smygvegan.

cOTmy9J4KQU

Diomedea exulans
2020-05-07, 20:29
Gjort det olagligt med telefonförsäljning, merparten av de uppringda känner sig trakasserade och merparten av säljarna känner sig självmordsbenägna.

trädgårdsmöbel
2020-05-07, 20:44
Jag skulle införa ändringar i vardagslivet för människor med. Smälla upp fabriker (Mest för vapen) i mindre orter för arbetsplatser och hitta incitament till att motverka urbanisering. Människor mår bra av utrymme för levnad och är inte skapta att vara ihopträngda i massiva metropoler.

Öka på jordbruk då vi måste kunna bli självförsörjande som nation för att mitt rike skall kunna stå i tusen år. Bidrag för att kunna skaffa sig en egen jordlott och låta detta yrke gå i arv mellan generationer. Blod och jord kan det heta.

Starta ett speciellt truppslag, SpecialSoldaterna kan de heta, utöver den reguljära armén att kunna använda vid mer ideologiskt betonade insatser som armén kan ha moraliska invändningar emot.

Även en till temporär poliskår att använda som ett initialt komplement till polisen, kort utbildning, ideologiskt motiverade och satta att utföra viktiga uppgifter som den vanliga polisen kan ha moraliska invändningar mot. För igenkänning kan dessa bära bruna skjortor istället för polisblå, och även fungera som en slags rehabilitering för personer med hjärtat på rätta stället men som hamnat lite snett i livet.

Gregow
2020-05-08, 11:18
Jag hade börjat med att ta bort alla cykelbanor och förbjuda cyklism i tätbebyggt område.

Tagit bort bensinskatten och momsen helt.

Bort med alla vapenlagar.

Magnus N
2020-05-08, 11:20
Infört yttrandefrihet först och främst
Sedan förvaltningsdomstol och gått mer i riktning hur usa har sin konstitution

Diomedea exulans
2020-05-08, 11:40
Ta bort alla bidrag till konst. Om folk inte vill betala för ens grejer är man för dålig och får arbeta som städare. Om man inte är van Gogh. Men man är inte van Gogh.

agazza
2020-05-08, 12:15
Direktdemokrati via BankID.

Men man får inte rösta ifall man inte läser metananalyser och svarar på typ 20% kontrollfrågor innan man kommer till röstningen i den aktuella frågan.

Då får lata dumma människor demokrati, men dom får välja själv att anstränga sig ifall dom vill ha rösträtt.

Thats it i princip, självreglerande.

shut teh face
2020-05-08, 12:35
Jag tror alla här inom 10 år slutat som Kaddafi och gått runt i mystisk klädsel och skrivit diverse böcker om uppenbarelser.

Dock inte jag..

Gregow
2020-05-08, 12:42
Jag tror alla här inom 10 år slutat som Kaddafi och gått runt i mystisk klädsel och skrivit diverse böcker om uppenbarelser.

Dock inte jag..
Nä, jag hade ställt saker till rätta, tagit ut ett generöst arvode för besväret, och flyttat ut i skogen. Jag har viktigare saker att göra än att vara diktator. Sitta på en brygga och fiska med en kopp kaffe i handen, exempelvis.

Man får aldrig tappa sikte på vad som är viktigt i livet.

stridis
2020-05-08, 12:42

Dock inte jag..

Du räknar med att bli mulad innan du hamnat i den fasen?

Bifftek
2020-05-08, 15:06
Gått ur EU och förhandlat med alla skandinaviska länder om att bilda en Nordiska Unionen.

d1anny2
2020-05-08, 20:36
Gått med i EU och erbjudit män i åldern 30-50 att flytta tillsammans till ett reservat som kallas nordiska unionen.

exevision
2020-05-08, 22:12

Skulle infört en gräns i hur mycket man får bry sig om hur mycket andra går upp i brygga i bänkpress bara för att de själva inte kan eller tycker det är pinsamt att gå upp i brygga.

Glen
2020-05-09, 08:22
Göra en grundlig översyn av reglerna för handikapparkering.

G.W
2020-05-09, 09:54
Skulle infört en gräns i hur mycket man får bry sig om hur mycket andra går upp i brygga i bänkpress bara för att de själva inte kan eller tycker det är pinsamt att gå upp i brygga.

Tror det blir svårt för dig att driva igenom den lagen min son.

Klein
2020-05-09, 12:09
1. Ut ur bland annat EU, Schengen, FN, IMF, WTO, WHO.

2. Stoppa allt utlandsbistånd, allt presstöd, och allt stöd till trossamfund och bidrag till organisationer lokala såväl som internationella.

3. Riv upp svenska lagar om asylrätt. Instifta lagar om landsförräderi, tjänstemannaansvar. Skärp lagarna om nedskräpning av natur och vatten. Inför kristna hädelselagar. Sparka alla tjänstemän inom rättsväsendet som inte har kristna värderingar och/eller håller Sverige främst.

4. Repatriering av alla invandrare som kommit sedan 1945 som inte gjort rätt för sig. I.e. plusaffär för landet. Tillåt endast arbetskraftsinvandring och specifikt endast arbetskraftsinvandring av hög kompetens som inte finns på plats och endast i utbildningssyfte för lokalbefolkningen.

5. Begränsa välfärden och samhällsinflytandet till medborgare. Förbjud dubbla medborgarskap. Medborgare måste äga land och ha biologiska barn.

6. Ta bort fastighetsavgift och arbetsgivaravgifter. Sänk inkomskatten till 5%. Inför tariffer. Skär ned på offentlig administration med 80%. Minimilön till politiker.

7. Hårdare fängelsestraff. Återinför dödstraffet och straffarbete.

8. Rusta upp militären och sätt den i det enda arbete som motiverar dess existens: försvar av landets gränser mot inkräktare.

9. Inled samarbete med Finland, Baltländerna, Ryssland, Polen, Tyskland, Danmark, och Norge angående försvar, förvaltning och förbättrande av våra gemensamma vatten.

10. Nationalisera bankerna. Avskriv befintliga lån. Förbjud ocker. Förankra valutan i våra naturresurser.

11. Ta bort alla subventioner från jordbruket, energibolag, och transportindustrin och tillåt skattefri gårdförsäljning av livsmedel.

12. Tillåt hemskolning. Förbjud kvinnors deltagande i högre utbildning, polis, militär och brandkår.

13. Rusta upp och modernisera järnvägsnätet över hela landet.

d1anny2
2020-05-09, 12:28

2. Stoppa allt utlandsbistånd, allt presstöd, och allt stöd till trossamfund och bidrag till organisationer lokala såväl som internationella.

3. Riv upp svenska lagar om asylrätt. Instifta lagar om landsförräderi, tjänstemannaansvar. Skärp lagarna om nedskräpning av natur och vatten. Inför kristna hädelselagar. Sparka alla tjänstemän inom rättsväsendet som inte har kristna värderingar och/eller håller Sverige främst.

4. Repatriering av alla invandrare som kommit sedan 1945 som inte gjort rätt för sig. I.e. plusaffär för landet. Tillåt endast arbetskraftsinvandring och specifikt endast arbetskraftsinvandring av hög kompetens som inte finns på plats och endast i utbildningssyfte för lokalbefolkningen.

5. Begränsa välfärden och samhällsinflytandet till medborgare. Förbjud dubbla medborgarskap. Medborgare måste äga land och ha biologiska barn.

6. Ta bort fastighetsavgift och arbetsgivaravgifter. Sänk inkomskatten till 5%. Inför tariffer. Skär ned på offentlig administration med 80%. Minimilön till politiker.

8. Rusta upp militären och sätt den i det enda arbete som motiverar dess existens: försvar av landets gränser mot inkräktare.

9. Inled samarbete med Finland, Baltländerna, Ryssland, Polen, Tyskland, Danmark, och Norge angående försvar, förvaltning och förbättrande av våra gemensamma vatten.

10. Nationalisera bankerna. Avskriv befintliga lån. Förbjud ocker. Förankra valutan i våra naturresurser.

11. Ta bort alla subventioner från jordbruket, energibolag, och transportindustrin och tillåt skattefri gårdförsäljning av livsmedel.

12. Tillåt hemskolning. Förbjud kvinnors deltagande i högre utbildning, polis, militär och brandkår.

13. Rusta upp och modernisera järnvägsnätet över hela landet.Klippt och klistrat från Breiviks manifest?

Klein
2020-05-09, 12:29
Klippt och klistrat från Breiviks manifest?

Nej helt från eget huvud.

d1anny2
2020-05-09, 13:27
Nej helt från eget huvud.All clear. Även om jag inte är enig så skämtade jag. Luften är fri! [emoji1531][emoji1303]

MasterChief
2020-05-09, 13:31
All clear. Även om jag inte är enig så skämtade jag. Luften är fri! [emoji1531][emoji1303]

Bara en tidsfråga innan det blir skatt på den med, vi andas ju trots allt ut koldioxid.

d1anny2
2020-05-09, 14:04
Bara en tidsfråga innan det blir skatt på den med, vi andas ju trots allt ut koldioxid.Hehe. Är du ens människa längre, en förlust eller en vinstandel?

stridis
2020-05-09, 15:55
All clear. Även om jag inte är enig så skämtade jag. Luften är fri! [emoji1531][emoji1303]

This is restricted airspace.

High1ander
2020-05-09, 19:32
Jag hade infört förbud mot att säga Ek-setera istället för Et-setera när man utalar ordet etcetera (etc.). Rimligt straff för att säga fel är straffarbete i 30 dagar.

Bob90
2020-05-09, 20:23
Gräva bort Skåne!

Magnus N
2020-05-09, 20:23
Gräva bort Skåne!

Kanske vi äntligen kan få gå tillbaks till Danmark :p

40plus
2020-05-11, 07:21

Du hade trivts som fisken i vattnet i Saudi Arabien, Pakistan eller någon annan brutal islamistisk diktatur. Varför är du bosatt i den kristna västvärlden?

Gräva bort Skåne!

Gräva bort norra Sverige (allt ovanför Skåne), ja det hade varit fint!

Kif
2020-05-11, 07:44
Tagit bort större delen av skola, vård och omsorg, rättsväsende samt trafikverket och satsat dessa pengar på ungdomsgårdar och kultur i form av feminismaktivism. Tvingat alla företag, organisationer och styrelser att kvotera tills alla grupper i samhället finns repreenterade på alla nivåer. Lyckas inte det får de stänga verksamheten. Höjt alla miljöskatter, framförallt på viktiga åtgärder som påsar och elcyklar.
Det är vad jag gjort dag 1.

Samt raderat bort landsgränser och kontroller fullständigt. Blir det bråk eller problem någonstans tillverkar jag armband eller gör handhjärtan, beroende på hur hård åtgärd som krävs.

trädgårdsmöbel
2020-05-11, 10:41
Som diktator hade jag inte haft råd att "bänka" kvinnor. Med utrensningar blir det inte så stor befolkning sedan att kriga med andra länder med. Så det blir obligatorisk Anavar, högproteindiet och crossfit för alla kvinnor mellan 15 och 50.

Rikard Jansson
2020-05-11, 10:45
Som diktator hade jag inte haft råd att "bänka" kvinnor. Med utrensningar blir det inte så stor befolkning sedan att kriga med andra länder med. Så det blir obligatorisk Anavar, högproteindiet och crossfit för alla kvinnor mellan 15 och 50.

De brukar ofta lära sig skjuta snabbare/bättre än killar imo och är mindre måltavlor så fungerar nog bra. Definitivt sämre på att bära skit dock.

Klein
2020-05-11, 10:50
Du hade trivts som fisken i vattnet i Saudi Arabien, Pakistan eller någon annan brutal islamistisk diktatur. Varför är du bosatt i den kristna västvärlden?

Vad har kvinnors deltagande i omnämnda saker med kristendomen att göra?

zyzolol
2020-05-11, 10:54
Förbjuda Crossfit.

IQ krav för Gymkort.

Stoltz
2020-05-11, 11:02
De brukar ofta lära sig skjuta snabbare/bättre än killar imo.

Detta har jag hört från väldigt många inom det militära både i Sverige och utanför. Det hade varit intressant att undersöka om det stämmer generellt och i så fall vad det är som gör kvinnor till bättre skyttar än män.

shut teh face
2020-05-11, 11:09

13. Rusta upp och modernisera järnvägsnätet över hela landet.
Skulle kunna tänka mig det mesta förutom 12.

en stor stark
2020-05-11, 11:17
1. Befallt Linus Carlén att ge 10 % av all producerad Nocco till mig.

2. Folk som tror på gud från organiserad religion längre än de tror på tomten ska ha på sig dumstrut.

Enbart seriösa saker, vill säga.

40plus
2020-05-11, 11:17
Vad har kvinnors deltagande i omnämnda saker med kristendomen att göra?

Därför att den kristna västvärlden bevisligen inte bara tillåter och uppmuntrar utan också ofta direkt underlättar högre utbildning för kvinnor.

Medan ENDAST islamistiska diktaturer förbjuder sådan, inte alla och inte alltid officiellt, men det är bara där du hittar detta som fenomen.

Klein
2020-05-11, 11:37
Därför att den kristna västvärlden bevisligen inte bara tillåter och uppmuntrar utan också ofta direkt underlättar högre utbildning för kvinnor.

Medan ENDAST islamistiska diktaturer förbjuder sådan, inte alla och inte alltid officiellt, men det är bara där du hittar detta som fenomen.

Kristna satsar på hemskolning och många barn PUNKT!

Rikard Jansson
2020-05-11, 13:22
Detta har jag hört från väldigt många inom det militära både i Sverige och utanför. Det hade varit intressant att undersöka om det stämmer generellt och i så fall vad det är som gör kvinnor till bättre skyttar än män.

Det är nog av samma anledning som att de på 20 minuter lär sig bryta arm, bänkpressa, marklyfta, etc bättre än män gör på 6 månader om man coachar båda lika intensivt. De bryr sig 0 om ego/prestation i resultat, utan lägger allt fokus på att faktiskt försöka göra precis som man instruerar. En kille vill visa sig duktig genom att vara stark (och helst mestadels på egen hand, vilket blir lite paradoxalt när man coachar någon), en tjej vill visa sig duktig genom att vara skilled. Typ, om man får fritt generalisera.

Klein
2020-05-11, 14:23
Det är nog av samma anledning som att de på 20 minuter lär sig bryta arm, bänkpressa, marklyfta, etc bättre än män gör på 6 månader om man coachar båda lika intensivt. De bryr sig 0 om ego/prestation i resultat, utan lägger allt fokus på att faktiskt försöka göra precis som man instruerar. En kille vill visa sig duktig genom att vara stark (och helst mestadels på egen hand, vilket blir lite paradoxalt när man coachar någon), en tjej vill visa sig duktig genom att vara skilled. Typ, om man får fritt generalisera.

https://www.npr.org/2015/09/10/439246978/marine-corps-release-results-of-study-on-women-in-combat-units

All-male units were faster in moving to a target, the study found, especially with a heavy weapon like a machine gun. They also had more hits on target and at a faster rate. And the number of females in those mixed-gender units was small. They tested with one woman, then two women. The numbers were kept low to reflect this reality. Women make up just 7 percent of the Marine Corps.

The study pointed to what it called notable differences in the amount of time it took an all-male unit to evacuate a wounded Marine compared to a mix-gender unit. In addition, women had trouble climbing over a barrier with their packs and often needed assistance. And they suffered more injuries, like stress fractures from carrying heavy packs. Still, the Marines included no specific time differences in the synopsis, and they said the findings do not necessarily mean that women should be barred from ground combat.

https://www.military.com/daily-news/2018/02/11/marine-corps-quietly-drops-major-obstacle-female-infantry-officers.html

With no notice and little formal explanation, the Marine Corps altered one of its notoriously grueling rites of passage late last year, changing the combat endurance test on the first day of its Infantry Officer Course from a pass/fail requirement to an unscored exercise.

Officials with Marine Corps Training and Education Command confirmed to Military.com on Friday that Commandant Gen. Robert Neller had made a decision in November to transform the test from a high-stakes hurdle to an assessment from which students can drop without risking their place in the course.

Rikard Jansson
2020-05-11, 14:27
https://www.npr.org/2015/09/10/439246978/marine-corps-release-results-of-study-on-women-in-combat-units

https://www.military.com/daily-news/2018/02/11/marine-corps-quietly-drops-major-obstacle-female-infantry-officers.html

Jag vet inte varför du citerar mig med det där?

G.W
2020-05-11, 14:33
Jag vet inte varför du citerar mig med det där?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5b/Checkmate.jpg

Rikard Jansson
2020-05-11, 14:37
Huruvida tjejer i militären står sig mot killar när det gäller förflyttningar osv osv krävs det ju inget geni för att lista ut. Jag pratade bara om att stå rätt upp och ner och lära sig skjuta hyfsat bra från nybörjare - godkänd nivå. Då brukar det generellt gå bättre för tjejer. Iallafall från vad jag har sett i lumpen och flickvänner till jägarvänner som tagit jägarlicens etc.

Brofessorn
2020-05-11, 14:42
Kvinnor verkar vara bättre på skytte, förutom hagelskytte med t.ex. lerduvor. Hört flera som tycker det är svårt med den hastiga rörelsen på något vis.

Klein
2020-05-11, 14:44
Vad jag kan läsa mig till så är kvinnor likvärdiga på att skjuta men då i artificiella scenarion där de inte är fysiskt utmattade.

Klein
2020-05-11, 16:16
Sveriges poliskår med kvinnliga män och odugliga kvinnor är patetisk:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/har-dansar-polisen-in-helgen

3So1jKnIWas

rvRCKmqGVrw

Gillar ryska polisen bättre.

Klein
2020-05-11, 16:23
51w94CVBTBE

Dat dere Putin *hug*

Rikard Jansson
2020-05-11, 17:18
Okej, du borde kanske göra en annan tråd om det :)

Fredszky
2020-05-11, 18:57
Huruvida tjejer i militären står sig mot killar när det gäller förflyttningar osv osv krävs det ju inget geni för att lista ut. Jag pratade bara om att stå rätt upp och ner och lära sig skjuta hyfsat bra från nybörjare - godkänd nivå. Då brukar det generellt gå bättre för tjejer. Iallafall från vad jag har sett i lumpen och flickvänner till jägarvänner som tagit jägarlicens etc.

OT men jag har perfektionsproblem:

Med en godkänd jägarexamen kan man söka vapenlicens. Jägarlicens finns inte.

exevision
2020-05-11, 19:19
Tror det blir svårt för dig att driva igenom den lagen min son.

Kanske det, lille vän :p

yia
2020-05-11, 20:01

Gäsp...vilket otroligt trött Värdesignalering. På vilket sätt skulle kvinnor vara ubermensch på alla tänkbara plan i gymmet nu då om man försiktigt får fråga? Jag tror inte tyngdlyftning är sporten du ska välja för att påtala det totala kvinnliga överlägsenheten.

Jag förstår uppriktigt talat inte den här Don Quijote-kampen mot väderkvarnarna. Naturen är som den är, det blir inte bättre av att låtsas som att det är på något annat sätt.

Diomedea exulans
2020-05-11, 20:09
Gäsp...vilket otroligt trött Värdesignalering. På vilket sätt skulle kvinnor vara ubermensch på alla tänkbara plan i gymmet nu då om man försiktigt får fråga? Jag tror inte tyngdlyftning är sporten du ska välja för att påtala det totala kvinnliga överlägsenheten.

Jag förstår uppriktigt talat inte den här Don Quijote-kampen mot väderkvarnarna. Naturen är som den är, det blir inte bättre av att låtsas som att det är på något annat sätt.

Han menar väl att de får bättre teknik, inte blir starkare.

zyzolol
2020-05-12, 06:23
Sveriges poliskår med kvinnliga män och odugliga kvinnor är patetisk:
rvRCKmqGVrw

Lmao Klein :laugh:

trädgårdsmöbel
2020-05-12, 09:29
Att tjejer i det militära har lättare för vissa grejer beror nog inte så mycket på att tjejer är bättre på någonting militärt, utan pga att tjejer som söker sig till det militära är väldigt motiverade.

Det blir ett skevt urval att jämföra "militärtjej" med vilken normal kille som helst som vill bli militär.

Klein
2020-05-12, 09:47
Att tjejer i det militära har lättare för vissa grejer beror nog inte så mycket på att tjejer är bättre på någonting militärt, utan pga att tjejer som söker sig till det militära är väldigt motiverade.

Det blir ett skevt urval att jämföra "militärtjej" med vilken normal kille som helst som vill bli militär.

Det är väl snarare så att de hålls till en lägre standard än män i sådan utsträckning att man sänker antagningskraven för samtliga för att inte "diskriminera". Sedan är ju den egentliga poängen att ett samhälle som skickar ut sina kvinnor i krig, högre utbildning etc begår genetiskt självmord på sikt.