handdator

Visa fullständig version : Blev livet skörare nu?

skyffelmördarn
2020-03-19, 15:58
Ni vet man hör folk som varit med om en olycka som de nästan inte överlevt säga att man ser på livet annorlunda efteråt. Som att man blir påmind om att vi inte är här för evigt och att när som helst kan mattan dras från under våra fötter.

Ni kanske inte själva är smittade eller har någon nära som är smittad men ni kanske hade en konsert ni ville gå på eller något annat inplanerat nu under våren som inte blivit av.

Har er syn på att ta saker för givet förändrats?

CalleP
2020-03-19, 15:59
Var längesedan jag tog någonting för givet!

delta_mats
2020-03-19, 16:04
Mitt liv har inte blivit begränsat på något vis ännu, så nej min syn har inte ändrats. Sen beror nog mycket på vilka livserfarenheter man har sedan tidigare. Personer som knappt drabbats av svårigheter tidigare i livet kanske tycker det här är jättejobbigt, medan andra mest rycker på axlarna.

För egen del tycker jag fortfarande det är överhypat. Men den som lever får se var det slutar.

Andy.da.wohoo
Var längesedan jag tog någonting för givet!

Samma här.

När man passerat puberteten blir man väl gradvis påmind om livets ömtålighet, ibland mer än normalt. Nu kanske man funderar mer än normalt på hur bra man har, och har haft det.

Brofessorn
“I have to die. If it is now, well then I die now; if later, then now I will take my lunch, since the hour for lunch has arrived – and dying I will tend to later.”

stridis
2020-03-19, 16:08
Ni vet man hör folk som varit med om en olycka som de nästan inte överlevt säga att man ser på livet annorlunda efteråt. Som att man blir påmind om att vi inte är här för evigt och att när som helst kan mattan dras från under våra fötter.

Ni kanske inte själva är smittade eller har någon nära som är smittad men ni kanske hade en konsert ni ville gå på eller något annat inplanerat nu under våren som inte blivit av.

Har er syn på att ta saker för givet förändrats?

Nej.

Inte sedan jag stod på bron.

Blev senare påmind om sakers förgänglighet när jag blev påkörd.

skyffelmördarn
2020-03-19, 16:10
Mitt liv har inte blivit begränsat på något vis ännu, så nej min syn har inte ändrats. Sen beror nog mycket på vilka livserfarenheter man har sedan tidigare. Personer som knappt drabbats av svårigheter tidigare i livet kanske tycker det här är jättejobbigt, medan andra mest rycker på axlarna.

För egen del tycker jag fortfarande det är överhypat. Men den som lever får se var det slutar.

Jag vet att inte alla har drabbats, men det är ju faktiskt en verklighet för vissa att man har blivit av med jobbet och nu är arbetslös på obestämd framtid.

https://www.dn.se/ekonomi/ikea-stanger-varuhus-i-usa-oppnar-i-kina/

https://www.realtid.se/scania-stoppar-verksamheter

https://www.dn.se/ekonomi/sas-haller-presskonferens-om-konsekvenserna-av-nya-coronaviruset/

Själv är jag faktiskt lite förvånad över hur mycket som har stängt igen och hur fort det gick, jag är mer orolig över ekonomin just nu än själva viruset.

Diomedea exulans
2020-03-19, 16:22
Nej, jag har alltid tagit för givet att saker och ting går åt helvete.

Wain
2020-03-19, 17:20
Nej.

Akerhage
2020-03-19, 17:26
När bolaget stänger rinner bägaren över. Tills dess klarar jag mig och tycker inte livet blivit skörare. Dock har man väl märkt hur sårbara vi är.

Stoltz
2020-03-19, 18:21
Än så länge är vi inte i den sits där jag inte är förberedd för värre, men för varje steg längre ifrån vardagen vi tar så är det klart att jag försöker tänka och planera ett steg längre själv.

trädgårdsmöbel
2020-03-19, 18:23
Jag känner att jag borde bry mig mer. Men jag har svårt att bry mig. "Alla" andra pratar om det, det är allt de pratar om och jag har inget som någon vill höra att använda mig av för att bryta av med. Så jag låtsas bry mig, låtsas vara engagerad.

Plasttiger
2020-03-19, 18:36
“I have to die. If it is now, well then I die now; if later, then now I will take my lunch, since the hour for lunch has arrived – and dying I will tend to later.”

Hehe, lite dystra googleresultat om man söker på det citatet.
Alla utom 1 på första sidan handlar om det kinesiska coronaviruset.

Alexton
2020-03-19, 20:39
Det här är ingenting. Testa att vara 10m från en ied stor nog att förvandla ditt fordon till damm.

Tar Corona över malaria varje dag i veckan också

skyffelmördarn
2020-03-19, 21:38
Det här är ingenting. Testa att vara 10m från en ied stor nog att förvandla ditt fordon till damm.

Men ingenting av det där är ju här, här och nu.

Giftiga djur finns över hela världen och även naturkatastrofer, men inte här. Farliga sjukdomar som Ebola har vi ju nyligen haft och pågår fortfarande, men inte i superstor utsträckning just här i Norden.

Men Corona, corona är ju här.

trädgårdsmöbel
2020-03-19, 22:59

Men ingenting av det där är ju här, här och nu.

Giftiga djur finns över hela världen och även naturkatastrofer, men inte här. Farliga sjukdomar som Ebola har vi ju nyligen haft och pågår fortfarande, men inte i superstor utsträckning just här i Norden.

Men Corona, corona är ju här.

IED Är antingen en slags mina (Något explosivt eftersom han är soldat) eller Intermittent Explosive Disorder.

Nog för att en person med IED kan bli explosivt arg, det är ju själva störningen, men fordon till damm tvivlar jag på, så jag tror på någon form av truppmina.

svenbanan
2020-03-19, 23:15
IED Är antingen en slags mina (Något explosivt eftersom han är soldat) eller Intermittent Explosive Disorder.

Nog för att en person med IED kan bli explosivt arg, det är ju själva störningen, men fordon till damm tvivlar jag på, så jag tror på någon form av truppmina.

Improvised Explosive Device

Dvs inte en "riktig" truppmina (eller fordonsmina) utan troligare nåt slags rörbomb eller nåt annat hemmabygge som används som en mina.

trädgårdsmöbel
2020-03-19, 23:33
Improvised Explosive Device

Dvs inte en "riktig" truppmina (eller fordonsmina) utan troligare nåt slags rörbomb eller nåt annat hemmabygge som används som en mina.

Ah, improvised. Tackar. Jag försökte tänka ut vad det kunde stå för, men jag ville ha det till "Incendiary" :)