handdator

Visa fullständig version : En journal om magrutor.

StanCarley
2020-02-27, 10:36
Välkommen till min tränings/kostdagbok.
Normalvikt 82KG på morgonen efter kissning.
Mitt mål med den här dagboken är att uppmuntra mig själv i min strävan efter en rutig mage.
Siktar mot att väga <75 KG utspritt över mina 192 CM om det inte räcker för att bli synlig så får jag prioritera träningen ännu mer istället.

Den här magen är det jag har att jobba med:
https://minfil.com/Jbr9c6d9o2/E2CF7CB1-A2F9-4F85-B1EA-49F48E36A06C_jpeg

(Om någon förstår hur man gör bilden synlig förklara gärna, mina IMG taggar fungerar inte).

Firade beslutet att börja banta igår genom att bli jäkligt full :em:
Ingen lysande start kanske men det gör iallafall att jag blev motiverad nu idag att faktiskt ta tag i saken och se hur mycket viljestyrka jag besitter.

Skaffade en kaloriräkneapp som meddelade mig att jag lyckades svälja totalt 2666 kalorier under gårdagen och att jag måste ligga under 2470 om jag vill kunna gå ned 0.2 KG per vecka.

Ska försöka komma på en teknik för att ha minst en fuskdag varje vecka men gärna två så att jag klarar av att hålla mig strikt dom resterande dagarna.

Idag på morgonen vägde jag 83.5 KG Det är priset man får betala efter 4 starköl och två hamburgare.

CalleP
2020-02-27, 10:55
Du verkar ju vara precis på gränsen av att kunna se rutorna, speciellt om du kombinerar med hård styrketräning för magen och går ner lite grana I vikt!

Lycka till! :D

Ribcage
2020-02-27, 11:18
Det känns som att en fuskdag lätt tar igen de där ca 200 kcal du skippat de övriga dagarna om du inte är försiktig.
Jag väger för övrigt runt samma som dig men på 180 cm och har deffmål mot sommaren. Har svårt att se att jag kommer att gå under 75 kg, även om det nog behövs för att bli riktigt deffad.

StanCarley
2020-03-02, 11:17
har fått skumma PM av en person som säger att han ville ge mig bra träningsråd. Svarade att jag gärna tog emot råden men då skrev han att han inte vill ge några råd.
En annan person säger att det bara är rimligt att en person i världen kan ha ett namn och om man heter för lika så får man inte vara på samma forum.

StanCarley
2020-03-02, 11:24
Träningsuppdatering:
Hittar ingen "riktig" magövning som jag gillar. Antingen för det så ont att jag bara klarar några sekunder och sen måste vänta 10+ minuter innan jag kan pröva igen eller så krävs det att jag rör på huvudet på ett sätt som gör mig väldigt illamående :(

För närvarande så tänker jag fortsätta med min vanliga träning men försöka ligga på underskott som planerat.

Idag vägde jag ganska mycket av nån skum anledning: 83.1
Tränade Bänkpress, Latsdrag och stående Press.
Den stående pressen kändes en del i magen, fast inte i det som är på utsidan ;)
Återkommer med bild när jag väger under 82 nästa gång :P

StanCarley
2020-03-09, 09:13
I helgen var jag att jag var nere på 81.5 men idag innan morgonpasset på gymmet hade jag ökat till 81.9 Exakt vad jag gjorde under natten som gjorde att jag ökade i vikt vet jag inte :D
Passet bestod av Bänkpress, rodd, stående press och frontböj.
Hade planerat en ny bild idag men så blev det tyvärr inte.

geoff
2020-03-09, 09:30
För ett år sedan så ville du gå upp från 83kg till 93kg, för att:

Jag vill få ett mer fylligt utseende och känna mig bekväm med att visa min kropp i badbyxor och inte alltid gömma mig i stora mjukiskläder.

Jag förstår inte alls folk som strävar efter ett lågt kroppsfett, varför vill någon se undernärd ut?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=238034

Och nu vill du gå ner till <75kg?

Eller så är det bara ett sammanträffande att det finns/fanns en användare på 193cm / 83kg som heter "Stan Carley".

StanCarley
2020-03-09, 11:45
Eller så är det bara ett sammanträffande att det finns/fanns en användare på 193cm / 83kg som heter "Stan Carley".

Annan snubbe.
Har pratat med honom och förklarat att jag inte medvetet försökt kopiera hans konto utan det bara är en slump.

geoff
2020-03-09, 13:46
Annan snubbe.
Har pratat med honom och förklarat att jag inte medvetet försökt kopiera hans konto utan det bara är en slump.
Tillåt mig tvivla. Vikt och längd väldigt lika (även om du har dragit bort en cm på din nya användare). Och läser man "StanCarley"s inlägg och "Stan Carleys" inlägg så inser man att båda användarna är du, exempelvis: gå in och titta på övriga journaler skrivna här på kolo. Ingen annan (vad jag har hittat iaf) skriver sin vikt och längd som "KG" resp. "CM".

"Stan Carley" har slutat att skriva här också, förutom ett enda inlägg där han passande nog undrar vem du är.

Wilt the Stilt
2020-03-09, 16:21
Ursäkta mig men är inte Stan Carley någonslags komediinriktad person också?

PutteP12
2020-03-09, 22:21
Tillåt mig tvivla. Vikt och längd väldigt lika (även om du har dragit bort en cm på din nya användare). Och läser man "StanCarley"s inlägg och "Stan Carleys" inlägg så inser man att båda användarna är du, exempelvis: gå in och titta på övriga journaler skrivna här på kolo. Ingen annan (vad jag har hittat iaf) skriver sin vikt och längd som "KG" resp. "CM".

"Stan Carley" har slutat att skriva här också, förutom ett enda inlägg där han passande nog undrar vem du är.

Varför skulle någon starta en ny profil och i så fall använda nästan samma namn? Känns mer troligt att det faktiskt är två olika personer som båda gillar LOL-spelaren StanCarley och därför kallar sig för det namnet här. :smash:

Wilt the Stilt
2020-03-10, 08:25
Ursäkta mig men är inte Stan Carley någonslags komediinriktad person också?

Jag tänkte på Carl Stanley. Nära iaf ;)

geoff
2020-03-10, 09:01
Varför skulle någon starta en ny profil och i så fall använda nästan samma namn? Känns mer troligt att det faktiskt är två olika personer som båda gillar LOL-spelaren StanCarley och därför kallar sig för det namnet här. :smash:
Jag kan ha fel, men jag tror inte det. Har tipsat den gamla "Stan Carley" i några trådar tidigare, och slogs av likheterna i skrivstil och alla sammanträffanden.

Det är bara att läsa hans tidigare inlägg och bilda dig en egen uppfattning:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=238045

StanCarley
2020-03-10, 09:47
Jag kan ha fel, men jag tror inte det. Har tipsat den gamla "Stan Carley" i några trådar tidigare, och slogs av likheterna i skrivstil och alla sammanträffanden.

Det är bara att läsa hans tidigare inlägg och bilda dig en egen uppfattning:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=238045

Hur orkar du?
Sätter dig på ignorerarlistan tillsvidare.

RassK
2020-03-10, 10:27
Hur orkar du?

Vissa har inget bättre för sig! Fokusera på dig själv och din egen utveckling bara. Ett hett tips som du säkert redan vet om: Ju större magmuskler man har desto mer syns de vid en given fettprocent. Fokusera på att bygga enorma rectus abdominis och obliqueer för en riktigt bra och mejslad midjesektion!

geoff
2020-03-10, 10:42
Hur orkar du?

Vissa har inget bättre för sig!
Nja, den tid/ork jag har lagt var på att hjälpa/tipsa den gamla "Stan Carley" (vilket jag minns som lite frusterande), därav att jag såg likheterna automatiskt.

RassK
2020-03-10, 10:45
Nja, den tid/ork jag har lagt var på att hjälpa/tipsa den gamla "Stan Carley" (vilket jag minns som lite frusterande), därav att jag såg likheterna automatiskt.

Då är det okej, du vill ju ändå bara hjälpa till! <3