Visa fullständig version : Fler reps i bänkpress med rödbetsjuice
King Grub
2020-01-08, 10:04
https://www.strengthwiki.com/beetroot-juice-improves-lifting-performance/
svartakronan
2020-01-08, 12:55
Fan så intressant resultat! Man har väl tidigare mest tänkt att det skulle gynna mer aeroba träningsformer, får testa detta i praktiken, 70ml var verkligen ingen megados heller direkt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
sladdbarn
2020-01-08, 13:07
Fan så intressant resultat! Man har väl tidigare mest tänkt att det skulle gynna mer aeroba träningsformer, får testa detta i praktiken, 70ml var verkligen ingen megados heller direkt.
Tänker samma, undrar om det duger med köpe-juice eller det måste vara av egen/ny-pressad kvalite?
Tänker samma, undrar om det duger med köpe-juice eller det måste vara av egen/ny-pressad kvalite?
Den koncentrerade rödbetsjuicen från tex Rå duger gott vad jag förstått (brukar finnas både koncentrerad och utspädd, 70 ml gäller koncentrerad dryck. Koncentrerade är också mycket godare än utspädd).
finns rödbetspulver på bland annat mmsports
kanske funkar lika bra?
exevision
2020-01-13, 18:54
kanske funkar lika bra?
Uppdatera Kolozzeum så ska jag köpa från er. ;)
Ola Wallengren
2020-01-13, 19:00
kanske funkar lika bra?
Eller kanske rent salpeter (i.e. natriumnitrat)? Finns billigt i livsmedelsaffären.
Uppdatera Kolozzeum så ska jag köpa från er. ;)
min påverkansgrad är ytterst låg dessvärre.
Har försökt trycka på kring utvecklingen men det tog stopp.
Eller kanske rent salpeter (i.e. natriumnitrat)? Finns billigt i livsmedelsaffären.
Köpte hem det och testade för några år sen.
har för mig att magen inte mådde bra
Jag har kört med rödbetspulver innan träning i ett par månader nu. Jag känner märkbar skillnad på hur många reps jag klarar att göra, speciellt i stora övningar. Jag flåsar mindre och det blir enklare för kroppen att få ut syre till musklerna. Ökad blodvolym i muskler och allmänt bättre blodcirkulation. Brukar ofta frysa om händerna men det försvinner etc.
Jag har både använt den från mmsports (bodyscience) och vanligt rent rödbetspulver från typ rawfoodshop eller vilket hälsokost-ställe som helst. Båda ger mig den önskvärda effekten.
Detta samt koffein är de enda pwo jag behöver.
Back on track 900g rödbetspulver för 277:- (avsett för häst men innehållet är 100% rödbetspulver), någon som hittar billigare?
Agitator
2020-01-14, 18:22
Är ju gammal info, kommer inte in på länken just nu. Står bara och snurrar.
Men rödbeta för nitrat och lite potasium är ju bra för blodtrycket och ens träning.
sladdbarn
2020-01-14, 20:03
Är ju gammal info, kommer inte in på länken just nu. Står bara och snurrar.
Men rödbeta för nitrat och lite potasium är ju bra för blodtrycket och ens träning.
Sidan fungerar inte för mig heller.
TheDoctor
2020-01-14, 20:25
Får man ut någon effekt av att äta råa rödbetor?
Får man ut någon effekt av att äta råa rödbetor?
Som jag förstått det: ja, men du måste äta motsvarande 0.7 dl råsaft. Det är rätt många hundra gram betor.
sladdbarn
2020-01-28, 14:55
Drack 2,5 dl rödbetsjuice 3-4 timmar innan träning och det var ett riktigt dåligt pass.
Hade riktigt hög puls hela passet, samband eller enbart dålig dagsform?
Provar på torsdag igen.
Sheogorath
2020-01-29, 18:15
Prova 1-2 timmar innan.
Diomedea exulans
2020-01-29, 19:03
Rödbetor är gott och löjligt billigt. Jag käkar dem som äpplen sedan jag upptäckte deras storhet.
skyffelmördarn
2020-01-29, 19:46
Rolig personlig anekdot om just rödbetor:
Arne Lundell (Svensk kroppsbyggare) käkade (käkar?) rödbetor, post från 2015
https://www.instagram.com/p/3R--YGLH_k/
Kommer ihåg att jag åkte och köpte det ganska snart efter, men minns att jag aldrig ens åt upp det för jag inte visste vad jag skulle ha det i för mat.
Som sagt detta var 5 år sedan, tänk vilka gains jag hade haft om jag hade ätit det regelbundet sen dess!
Naturens röda guld :eating:
sladdbarn
2020-01-30, 11:48
Prova 1-2 timmar innan.
Japp, ska göra det idag *hug*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.