handdator

Visa fullständig version : Biohack : ät rätt för just din kropp (Fredrik Paulún)

TotteShaped4Life
2019-12-27, 05:13
Det är titeln på hans senaste bok. Måste ändå imponeras över hur han ständigt hittar nya sätt att sälja in olika koncept. Vad säger ni om det här med biohack?

Begreppet diskuteras även i dagens i gårdagens avsnitt av "Frisk utan flum" med Jessica Norrbom och Maria Ahlsén, som båda är medicine doktorer.
https://www.fortasana.se/avsnitt-31-stark-hela-livet/

Kunde inte låta bli att även kolla Lyle McDonalds inställning: "Biohacking = bullshit for rich white people."

d1anny2
2019-12-27, 08:13
Det är titeln på hans senaste bok. Måste ändå imponeras över hur han ständigt hittar nya sätt att sälja in olika koncept. Vad säger ni om det här med biohack?

Begreppet diskuteras även i dagens i gårdagens avsnitt av "Frisk utan flum" med Jessica Norrbom och Maria Ahlsén, som båda är medicine doktorer.

Kunde inte låta bli att även kolla Lyle McDonalds inställning: "Biohacking = bullshit for rich white people."Jösses. Han är väl på fallrepet? Förvånas ännu av att hans "super"-produkter står kvar i hyllorna.
Boken luktar nödrop.

KoloKille
2019-12-27, 08:15

Kunde inte låta bli att även kolla Lyle McDonalds inställning: "Biohacking = bullshit for rich white people."

Varför citerar du rasism? Det är emot kolozzeums regler.

Men jag har gjort ett gentest som säger att jag borde äta kolhydrater och att LCHF inte är optimalt för mig. Är det fake eller?

Anders The Peak
2019-12-27, 08:28
Jösses. Han är väl på fallrepet? Förvånas ännu av att hans "super"-produkter står kvar i hyllorna.
Boken luktar nödrop.

Han får inte ens royalty och har ingenting att göra med vad de innehåller.
De köpte bara hans namn.

Anders The Peak
2019-12-27, 08:29

Men jag har gjort ett gentest som säger att jag borde äta kolhydrater och att LCHF inte är optimalt för mig. Är det fake eller?

Beror på vilken placeboeffekt diagnosen får för dig :)

KoloKille
2019-12-27, 08:56
Beror på vilken placeboeffekt diagnosen får för dig :)

Gentestet måste ju utgå från något. De hittar ju inte bara på.

TotteShaped4Life
2019-12-27, 09:13

Rasism? Hur går det med ditt projekt att frysa för viktnedgång. Glömde du att ha mössa på dig kanske?

KoloKille
2019-12-27, 09:26
Rasism? Hur går det med ditt projekt att frysa för viktnedgång. Glömde du att ha mössa på dig kanske?

Det går bra, jag har gått ner 15 kg. Tackar som frågar.

Prost
2019-12-27, 12:16

Finns dock en chans att du t.ex har en eller ett par gener som kan länkas till en bättre kolhydratmetabolism eller sämre fettmetabolism men hundra andra ännu icke identifierade gener som säger tvärtom. Har själv gjort en gentest och tycker att det är riktigt intressant men vi kan ännu inte se Hela sanningen med dagens kunskap.