Visa fullständig version : Hur ofta städar ni i ert hem?
PKtarzan
2019-11-11, 20:03
Hur ofta städar/tycker ni att man borde städa i sitt hem? Nu pratar jag inte om att lägga undar saker som bara ligger på fel ställe eller ställa i ordning saker och ting, utan mer "storstäda" typ damm sugning, torka av luckor och skåp, damma etc... bor ensam just nu i en lägenhet så anser väl inte att det blir så jävla skitigt, men är nog lätt att bli hemmablind också kan jag tänka mig. Har t ex bara moppat golvet en enda gång sen jag flyttade in. Dammsuger försöker jag väl göra en gång i veckan iaf. Sen helt enkelt försöka att inte skita ner allt för mycket då jag inbillar mig att städningen inte behöver göras lika ofta:D Hur oftar "storstädar" du? Borde ju skilja en del på om man har ett antal barn i lägre åldrar som gillar att vara utomhus och man bor på landet liksom?
Har nog fan inte dammat hemma heller:smash:
sumialic
2019-11-11, 20:10
Dammsuger gör jag minst en gång om dagen. Inte överallt, men på ställen där jag befinner mig. Ser jag att det är dammigt eller smutsigt någonstans ser jag även till att ta hand om det direkt.
King Grub
2019-11-11, 20:12
Varje dag. Torkar av allt en gång om dagen, fast ett rum i taget, så det går bara åt ett fåtal minuter per dag och allt hålls rent och damfritt utan att det går åt för mycket tid.
Städa genom att dammsuga, dammtorka och lite sånt kanske var 10nde dag. Har städhjälp och är de riktigt bra kan det gå med var 14e dag.
PureWhey
2019-11-11, 20:19
Robotdammsugare varje dag i hela lägenheten, torkar/dammar när jag ser att det behövs.
Starke75an
2019-11-11, 20:24
Brukar bli varje helg. Oftast börjar lördag med sortera tvätt för att övergå till städning.
LoveMachine
2019-11-11, 20:35
Just nu inte alls eftersom jag håller på och flyttpackar och ändå måste flyttstäda efter lördag.
Ganska sällan, ser ingen större poäng med det om jag ska vara helt ärlig.
mrmister
2019-11-11, 20:47
1 gång i månaden kanske. Bor självs i hus så det blir väldigt lite smuts och stök.
Brofessorn
2019-11-11, 20:47
Ganska sällan, ser ingen större poäng med det om jag ska vara helt ärlig.
Inte bra för välmåendet. Du tar väl hand om dig själv, Bärsärk?
Inte bra för välmåendet. Du tar väl hand om dig själv, Bärsärk?
https://www.mabra.com/agnes-wold-det-ar-meningslost-att-stada/
Det är en myt att det skulle vara "dåligt" att ha det ostädat hemma, städa är något man gör om man vill för att man gillar att ha det städat.
Brofessorn
2019-11-11, 20:58
Det är en myt att det skulle vara "dåligt" att ha det ostädat hemma, städa är något man gör om man vill för att man gillar att ha det städat men att inte städa är inte farligt.
Jag tänker mer på ditt psykiska välmående, särkis. Tycker du inte att du själv förtjänar att leva i en ren och fin omgivning? Jag tycker att du gör det. Och blir ärligt talat lite orolig för dig.
Jag tänker mer på ditt psykiska välmående, särkis. Tycker du inte att du själv förtjänar att leva i en ren och fin omgivning? Jag tycker att du gör det. Och blir ärligt talat lite orolig för dig.
RijB8wnJCN0
Brofessorn
2019-11-11, 21:20
RijB8wnJCN0
Ja, det är jättepunk och "crazy" att inte städa, men har du någon gång upplevt känslan av ett nyligen välstädat hem? Det är honung för själen, och lämnar dig kapabel och tillräckligt avslappnad till att fokusera på det som betyder något för dig.
Ca en gång varannan vecka dammsuger jag och torkar golvet, vare sig det behövs eller inte.
Brukar anlita någon i samband med flytt.
Varje dag, med barn i huset behövs det om man vill ha hyffsat välstädad.
Slartibartfast
2019-11-12, 08:30
Varje vecka. Inte bra för måendet att bo i ett stökigt ostädat hem.
Dammsugarroboten kör varje vardag när jag jobbar.
Kök och badrum får ytorna torkade dagligen.
Golven våttorkas var 14:e dag.
Roboten tvingar en att hålla golvet fritt från prylar, så kläder hamnar i tvättkorgen och saker plockas undan. Diskmaskinen går väl i snitt en gång om dagen, ingen disk får bli stående.
Luckor och hyllor mm städas om det finns ett synligt behov. Insidan av typ skåp lådor osv kanske en gång i halvåret max.
Kyl, frys och ugn kanske en gång i halvåret, oftare om det behövs. Microns insida blir väl kanske varannan vecka.
Men håller man en grundordning behövs inte många minuter per dag för att hålla efter.
Jobbigast är nog köket, tar man inte tag i disk och ytor rätt omgående så växer berget fort.
mattilainen
2019-11-12, 10:11
dammsuger en gång varannan dag, måste göra det pga. kattsand. Köket städas mer eller mindre varje dag. annars plockas det undan hela tiden och varje dag.
Det är en myt att det skulle vara "dåligt" att ha det ostädat hemma, städa är något man gör om man vill för att man gillar att ha det städat.
Fast innerst inne så gillar nog de allra flesta att ha det städat, om du hade kunnat välja hade du inte också vilja ha ett städat hem jämfört med ett ostädat? :D
OT: 1-2 gånger per vecka ish, sen bor jag I en liten 22:a så blir inte sådär jätte stökigt mellan gångerna.
Akerhage
2019-11-12, 10:24
Dammsugar kanske 2-4 gånger i veckan, torkar rent bord och ytor dagligen. Städar undan så att det är snyggt hemma flera gånger per dag.
Har en sambo som gör det motsatta. Så blir lite dubbelt jobb för mig att få ordning hemma som jag vill ha det. På 2 år har hon inte rört dammsugaren :D
King Grub
2019-11-12, 10:39
Men håller man en grundordning behövs inte många minuter per dag för att hålla efter.
Precis. Folk undrar hur man orkar eller har tid att städa varje dag. Poängen är att det i princip inte tar någon tid att tala om, ifall man gör det. Det är om man låter lorten gro som det blir mycket att göra och motivationen att ta itu med det minskar. Har man väl en gång fått ordning går det väldigt snabbt och enkelt att hålla nivån.
PureWhey
2019-11-12, 10:44
Dammsugar kanske 2-4 gånger i veckan, torkar rent bord och ytor dagligen. Städar undan så att det är snyggt hemma flera gånger per dag.
Har en sambo som gör det motsatta. Så blir lite dubbelt jobb för mig att få ordning hemma som jag vill ha det. På 2 år har hon inte rört dammsugaren :D
Fan vad sur jag skulle blivit.
Akerhage
2019-11-12, 14:11
Fan vad sur jag skulle blivit.
Tro mig, många bråk har handlat om detta. Men har beslutat mig att ge upp det faktiskt. För hur många gånger jag än sagt åt henne att hon faktiskt måste plocka undan efter sig, ställa in matlådan, plocka undan kläderna, dammsuga etc så händer det aldrig (trots hon lovar varje gång). Jag har nog funnit mig i att det får bli min roll i det hela. Hon kanske växer upp tillslut.
wintersnowdrift
2019-11-12, 14:24
Men alltså vadfan är hon imbecill? Inte OK beteende från en vuxen människa.
Angående topic så dammsuger jag ett par gånger i veckan (har även en robotdammsugare som är min käre makes bidrag till städandet, men jag tycker att jag dammsuger bättre än den. Så vi kör väl typ varannan dag, jag och roboten), våttorkar golven när det behövs (kanske var tredje vecka eller så?) samt städar badrummet grundligt kanske en gång i veckan. Toalett och handfat oftare än så, varje eller varannan dag. Köket är alltid rent varje kväll innan läggdags. Jag är inte pedant men trivs i ett hygienist och hyfsat välstädat hem. Lägger trots det inte många minuter per vecka på städning, är man effektiv och håller efter så tar det inte så lång tid.
PureWhey
2019-11-12, 14:42
Tro mig, många bråk har handlat om detta. Men har beslutat mig att ge upp det faktiskt. För hur många gånger jag än sagt åt henne att hon faktiskt måste plocka undan efter sig, ställa in matlådan, plocka undan kläderna, dammsuga etc så händer det aldrig (trots hon lovar varje gång). Jag har nog funnit mig i att det får bli min roll i det hela. Hon kanske växer upp tillslut.
Imponerande att du orkar med det. Skulle jag inte gjort. Usch.
Fast innerst inne så gillar nog de allra flesta att ha det städat, om du hade kunnat välja hade du inte också vilja ha ett städat hem jämfört med ett ostädat? :D
OT: 1-2 gånger per vecka ish, sen bor jag I en liten 22:a så blir inte sådär jätte stökigt mellan gångerna.
Alltså det är ju en vanesak, du vänjer dig ganska fort vid att ha det lite stökigt.
Ja, det är jättepunk och "crazy" att inte städa, men har du någon gång upplevt känslan av ett nyligen välstädat hem? Det är honung för själen, och lämnar dig kapabel och tillräckligt avslappnad till att fokusera på det som betyder något för dig.
Jag spenderar i ärlighetens namn inte tillräckligt mycket tid hemma för att jag ska gå runt och kunna njuta av det.
Beror helt på mitt mående, vissa perioder är det inte direkt prio på städ om man så säger. Svaret blir: för sällan.
En gång i veckan, efter att jag tvättat. Detta pga allt damm/fibrer som alla nytvättade lakan mm drar in från tvättstugan. Efficiency!
Diomedea exulans
2019-11-12, 18:07
Bor inneboende hos en. Det kommer städhjälp en gång varannan vecka som dammsuger och moppar — utanför mitt eget rum städar jag inte utöver det, förutom att hålla rent efter mig i kök och badrum och plocka undan saker som jag drar fram.
Städhjälpen tar golvet i mitt rum också. Dammsuger ibland en gång extra (varannan vecka är ändå rätt sällan). Dammtorkar kanske en gång i veckan. Plockar undan i stort sett dagligen.
Åkerhage, man skulle kunna tro att tjejen din är nån osnuten tonårstjej, du ska ju inte acceptera att ditt åratal av tjat inte går hem. Kommer hem och ba föckar Åkerhages ordning och reda, fy vilken jäla attityd.
Akerhage
2019-11-12, 18:25
Åkerhage, man skulle kunna tro att tjejen din är nån osnuten tonårstjej, du ska ju inte acceptera att ditt åratal av tjat inte går hem. Kommer hem och ba föckar Åkerhages ordning och reda, fy vilken jäla attityd.
90-talist, hon är 25 år och jag är 35 år gammal. Har tidigare hyrt ut mitt 3e rum till kanske totalt 6-7st personer. INGEN av dem har kunnat städa efter sig så jag är ganska van.
Jag brukar städa/plocka lite varje morgon innan jobbet, sen när jag kommer hem får jag ta det som hon brötat fram under tiden jag varit och jobbat. Tjejen/sambon nu jobbar kväll så hon lämnar dels alla saker på dagen och sen alla saker på kvällen/natten när hon kommer hem och ska fixa mat osv då.
Dock har jag egentligen problem med det, för jag kan tycka det är lite rofyllt att städa eftersom jag mår bra (den korta stunden jag städar) av att få ordning hemma.
Brofessorn
2019-11-12, 18:26
90-talist, hon är 25 år och jag är 35 år gammal. Har tidigare hyrt ut mitt 3e rum till kanske totalt 6-7st personer. INGEN av dem har kunnat städa efter sig så jag är ganska van.
Jag brukar städa/plocka lite varje morgon innan jobbet, sen när jag kommer hem får jag ta det som hon brötat fram under tiden jag varit och jobbat. Tjejen/sambon nu jobbar kväll så hon lämnar dels alla saker på dagen och sen alla saker på kvällen när hon kommer hem.
Dock har jag egentligen problem med det, för jag kan tycka det är lite rofyllt att städa eftersom jag mår bra (den korta stunden jag städar) av att få ordning hemma.
Nyfiken, du behöver inte svara: Heter din tjej Bä*sä*k här på forumet?
Akerhage
2019-11-12, 18:34
Nyfiken, du behöver inte svara: Heter din tjej Bä*sä*k här på forumet?Haha. Tveksam till hon har ett konto här faktiskt. Då hade jag bara skrivit gott om henne här såklart :)
Diomedea exulans
2019-11-12, 19:35
Haha. Tveksam till hon har ett konto här faktiskt. Då hade jag bara skrivit gott om henne här såklart :)
Du har ju skrivit gott om henne här, du har ju avslöjat hennes skicklighet i att få sin partner att städa efter en!
eternallord
2019-11-12, 20:07
Har städerska som kommer förbi en gång i veckan och städar hela lägenheten. Kommer aldrig städa mitt eget hem igen.
Nattljus
2019-11-12, 20:10
Eftersom folk i tråden verkar ha koll på saken: Hur mycket kostar det att ha någon som dammar av huset och svabbar golven en gång i veckan?
Städa? Man har väl en polsk fru.
Akerhage
2019-11-12, 20:44
Städa? Man har väl en polsk fru.
Min sambo är polsk, den funkar inte!
Eftersom folk i tråden verkar ha koll på saken: Hur mycket kostar det att ha någon som dammar av huset och svabbar golven en gång i veckan?
En dryg tusenlapp i månaden betalar jag för städning varannan vecka, efter rut.
Riktigt värt det, lägger mest tid på att plocka undan saker och saker som att rensa ur handfat/vask/ugn som inte städaren gör.
Min sambo är polsk, den funkar inte!
"Ut och jobba då, tirowki!", funkar alltid.
David_wigren
2019-11-12, 23:16
Skitsnack att det skulle vara bra för måendet att ha det städat hemma. Det är nog bara negativt med stök om man är en sån som vill ha det städat. Jag städar nog 1-2 gånger i månaden. Ofta för att jag ska ha besök. Är jag hemma helt själv så bryr jag mig inte. Kan se en dammråtta ligga mitt på vardagsrummet utan att överhuvudtaget bry mig om det. Eventuellt kanske jag sparkar den åt sidan för att minimera risken att jag råkar ut för en freak-accident och halkar på den.
Skitsnack att det skulle vara bra för måendet att ha det städat hemma. Det är nog bara negativt med stök om man är en sån som vill ha det städat. Jag städar nog 1-2 gånger i månaden. Ofta för att jag ska ha besök. Är jag hemma helt själv så bryr jag mig inte. Kan se en dammråtta ligga mitt på vardagsrummet utan att överhuvudtaget bry mig om det. Eventuellt kanske jag sparkar den åt sidan för att minimera risken att jag råkar ut för en freak-accident och halkar på den.
Näe, fan... jag hatar att städa men det är fan värre när det börjar se ut som skit. Att ha det fint, ordnat och välstädat är ta mig fan en förutsättning för att må bra.
Näe, fan... jag hatar att städa men det är fan värre när det börjar se ut som skit. Att ha det fint, ordnat och välstädat är ta mig fan en förutsättning för att må bra.
Håller i sak med. Jag kan utan problem hantera stökigt, men vid någon form av magisk gräns rinner bägaren helt enkelt över. Inte så att man får ett tokryck, men när väl en grej städats upp till vinden brukar rätt mycket hända av bara farten.
Annars är jag i mångt och mycket som David Wigren, jag städar riktigt ordentligt om besök ska komma.
Det brukar i övrigt vara ledordet: jag spenderar mer energi på andra än mig själv.
Brofessorn
2019-11-12, 23:41
Det brukar i övrigt vara ledordet: jag spenderar mer energi på andra än mig själv.
Det märks på hur du tar dig tid att hjälpa användare på det här forumet. Du ska veta att det uppmärksammas och uppskattas.
Håller i sak med. Jag kan utan problem hantera stökigt, men vid någon form av magisk gräns rinner bägaren helt enkelt över. Inte så att man får ett tokryck, men när väl en grej städats upp till vinden brukar rätt mycket hända av bara farten.
Annars är jag i mångt och mycket som David Wigren, jag städar riktigt ordentligt om besök ska komma.
Absolut, ungefär så är jag med. Jag bryr mig inte så mycket om det är stökigt - bara det inte går överstyr. Vadfan, jag klarar mig på rena lakan och lite plats för datorn. Det är inte så svårt. Men, lite titt som tätt är jag inne i en pundarlägenhet och efteråt får jag städmani...
Jag gillar ordning och att hemmet har struktur så var sak har sin plats och rutin så att var sak läggs tillbaka på sin plats. Det tar inte längre tid att direkt lägga saker på rätt plats istället för att först dumpa dem någonstans och sedan flytta på dem senare. Det ger effektivitet när man vet var allt är och inte behöver springa runt och leta. Kanske lite extra nytta med ordning då vi är 5 i familjen och har 11 rum. Det tar inte många minuter för oss att packa vad vi än ska göra.
Öppna rena ytor och lite pynt gör att städningen går snabbt.
Min nivå är en rejäl dammsugning och dammtorkning av alla ytor en gång i veckan. Sambon är lite mer på och dammsuger åtminstone hallen varje dag så inte ”skogruset” sprider sig.
Som ni förstår är jag också en sådan som lägger tillbaka hantlarna på rätt plats och hänger tillbaka viktbältet på kroken på gymmet. Var sak på sin plats så slipper man springa runt och leta grejer när man är där för att träna.
Jag har svårt att förstå de som lägger hantlarna på fel plats men antar att det är personer med det ordningssinnet som inte heller bryr sig om oreda och ineffektivitet i hemmet.
VoDaresVins
2019-11-13, 07:08
Håller undanplockat dagligen. På torsdagar sätter jag i in-ears, hörselskydd på och sen dammsuger till musik eller styrkelabbets pod. Shit stains i toan fixas direkt, borde vara lag på det.
Jag gillar ordning och att hemmet har struktur så var sak har sin plats och rutin så att var sak läggs tillbaka på sin plats. Det tar inte längre tid att direkt lägga saker på rätt plats istället för att först dumpa dem någonstans och sedan flytta på dem senare. Det ger effektivitet när man vet var allt är och inte behöver springa runt och leta. Kanske lite extra nytta med ordning då vi är 5 i familjen och har 11 rum. Det tar inte många minuter för oss att packa vad vi än ska göra.
Öppna rena ytor och lite pynt gör att städningen går snabbt.
Min nivå är en rejäl dammsugning och dammtorkning av alla ytor en gång i veckan. Sambon är lite mer på och dammsuger åtminstone hallen varje dag så inte ”skogruset” sprider sig.
Som ni förstår är jag också en sådan som lägger tillbaka hantlarna på rätt plats och hänger tillbaka viktbältet på kroken på gymmet. Var sak på sin plats så slipper man springa runt och leta grejer när man är där för att träna.
Jag har svårt att förstå de som lägger hantlarna på fel plats men antar att det är personer med det ordningssinnet som inte heller bryr sig om oreda och ineffektivitet i hemmet.
Här, ok! Den här tycker jag är skitbra, för det belyser skillnaden mellan ett hem med fler personer, mot ett ensamboende.
Det är ju lite av en grej att stökiga människor anser sig hitta bättre när det är just stökigt, men det gäller ju främst grejer de har lagt någonstans. Rent praktiskt fungerar det säkert lika bra för den enskilde, men det är just när flera människor delar på saker som ordning absolut bör vara ledmotivet.
Läskeblask
2019-11-13, 09:23
Jag är semistädare. Dammsuger då jag ser att det behövs, disk och tvätt är jag noggrann med. Lite måste man ju plockadagligen därför föredrar jag att äga så lite skit som möjligt. Det som förvånat mig är hur kvinnor i åldern kring 25 har det hemma. En stor del har det riktigt stökigt fy fan
PureWhey
2019-11-13, 12:35
Du har ju skrivit gott om henne här, du har ju avslöjat hennes skicklighet i att få sin partner att städa efter en!
Haha :D
Jag är semistädare. Dammsuger då jag ser att det behövs, disk och tvätt är jag noggrann med. Lite måste man ju plockadagligen därför föredrar jag att äga så lite skit som möjligt. Det som förvånat mig är hur kvinnor i åldern kring 25 har det hemma. En stor del har det riktigt stökigt fy fan
Förvånar mig inte lika mycket faktiskt. Män och kvinnor har ändå stora beteendemässiga likheter runt den åldern, då män i regel kommer ikapp den tidigare mognaden kvinnor brukar genomgå. Men man får nog skala bort traditionell uppfostran och familjestruktur. Det finns säkert lika många stökiga som städade, och sen allt däremellan.
Jag menar, har du sett provrummen i dambutiker? :devil:
Läskeblask
2019-11-13, 12:53
Förvånar mig inte lika mycket faktiskt. Män och kvinnor har ändå stora beteendemässiga likheter runt den åldern, då män i regel kommer ikapp den tidigare mognaden kvinnor brukar genomgå. Men man får nog skala bort traditionell uppfostran och familjestruktur. Det finns säkert lika många stökiga som städade, och sen allt däremellan.
Jag menar, har du sett provrummen i dambutiker? :devil:
Jag är uppvuxen i en familj där alla dår-städar så har alltid trott att alla kvinns är noga med sådant.. Enligt mina studier så är de som är måna om utseendet även de som håller rent.
delta_mats
2019-11-13, 12:57
Jag är uppvuxen i en familj där alla dår-städar så har alltid trott att alla kvinns är noga med sådant.. Enligt mina studier så är de som är måna om utseendet även de som håller rent.
Haha. Det är min iakttagelse också.
Hellre lite damm i hörnen än ett rent helvete
Hellre lite damm i hörnen än ett rent helvete
Fast helst ett rent hem
Bara när det ser så skitigt ut att det inte längre går att bo normalt. Ungefär 1 gång i månaden eller varannan månad.
Förstår mig inte på människor som städar när det är rent redan.
Bara när det ser så skitigt ut att det inte längre går att bo normalt. Ungefär 1 gång i månaden eller varannan månad.
Förstår mig inte på människor som städar när det är rent redan.
https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/psykiska-sjukdomar-och-besvar/angest/ocd--tvangssyndrom/
Akerhage
2019-11-13, 17:56
https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/psykiska-sjukdomar-och-besvar/angest/ocd--tvangssyndrom/
Behöver inte handla om tvångssyndrom alls. Jag är exempelvis allergisk mot damm och kvalster och föredrar därför att känna att det är städat hemma pga det. Sen har jag nog en del OCD gällande städningen också. Gillar att det är cleant och inte ligger saker framme. Ligger saker framme på ex bordet skall det ligga rakt. Går ofta och bara rättar till exempel kontroller, blomkrukor, stolar etc så de är i linje med varandra.
Enligt mina studier så är de som är måna om utseendet även de som håller rent.
Aha, så man kan alltså endera välja en snygg och renlig eller en ovårdad smutsslarver. Låter som ett svårt val...
Hur kan du dra slutsatser om hur folk städar hemma utifrån hur de är på gymmet? Till skillnad från ens hem är gymmet inte ens eget och man delar alla grejer med främlingar.
Behöver inte handla om tvångssyndrom alls. Jag är exempelvis allergisk mot damm och kvalster och föredrar därför att känna att det är städat hemma pga det. Sen har jag nog en del OCD gällande städningen också. Gillar att det är cleant och inte ligger saker framme. Ligger saker framme på ex bordet skall det ligga rakt. Går ofta och bara rättar till exempel kontroller, blomkrukor, stolar etc så de är i linje med varandra.
Ehehe detta ger lite mer kontext gällande din tjejs beteende 😄
Hur kan du dra slutsatser om hur folk städar hemma utifrån hur de är på gymmet? Till skillnad från ens hem är gymmet inte ens eget och man delar alla grejer med främlingar.
Endera har man ordningssinne eller också inte.
Har man ordningssinne men ändå sprider grejer över gymmet utan att lägga tillbaka dem är man en j-via egoistisk typ...
Akerhage
2019-11-14, 06:46
Ehehe detta ger lite mer kontext gällande din tjejs beteende [emoji1]Menar du att det förklarar att hon aldrig städar efter sig?
Jag tror inte ens hon är medveten om att jag gillar ställa ordning stolarna etc här :)
Läskeblask
2019-11-14, 07:17
Aha, så man kan alltså endera välja en snygg och renlig eller en ovårdad smutsslarver. Låter som ett svårt val...
Nej det var bara en grej som jag råkat ut för. Jag tror det ligger en viss sanning i det att folk som är framåtriktade i t ex arbetslivet också är sådana som sköter sina andra saker som t.ex sitt hem. Om jag ser en brud som är sådär halvt ovårdad och hoppar in e hennes bil som är full av tomma burkar och annan skit så kan jag nästan garantera att hemmet ser ut som skit.
Akerhage
2019-11-14, 08:21
Nej det var bara en grej som jag råkat ut för. Jag tror det ligger en viss sanning i det att folk som är framåtriktade i t ex arbetslivet också är sådana som sköter sina andra saker som t.ex sitt hem. Om jag ser en brud som är sådär halvt ovårdad och hoppar in e hennes bil som är full av tomma burkar och annan skit så kan jag nästan garantera att hemmet ser ut som skit.
Haha, är detta ett vanligt förekommande i Läseblasks liv? Att se en halvdan tjej och hoppa in i hennes skitiga bil full av burkar :D
PureWhey
2019-11-14, 08:25
Ehehe detta ger lite mer kontext gällande din tjejs beteende 😄
Mja. Hon tar inte undan efter sig, dammsuger inte och verkar allmänt slarva utifrån det lilla vi kan utläsa från Åkers inlägg.
Däremot förstår jag nu ännu mindre hur han orkar med det.
Läskeblask
2019-11-14, 08:38
Haha, är detta ett vanligt förekommande i Läseblasks liv? Att se en halvdan tjej och hoppa in i hennes skitiga bil full av burkar :D
Jag hillar ej att kategorisera men har dejtat endel. Om jag är ärlig så har endel inte varit så attraktiva men finns endel som sett riktigt bra ut. De som varit mindre attraktiva har även haft mer elker mindre horribla hem. Nångång har de kört hem mig och bilens skick har varit likadant. De som varit lite mer attrjtiva har haft städiga hem. Jag drar slutsatsen att alla är mer eller mindre ytliga och det avspeglar sig i allt
MackeJuve
2019-11-14, 10:15
Endera har man ordningssinne eller också inte.
Har man ordningssinne men ändå sprider grejer över gymmet utan att lägga tillbaka dem är man en j-via egoistisk typ...
Önskar att det vore så. Jag är jävligt ordningsam på gymmet och kan t.o.m. ägna tid åt att plocka undan efter andra mellan seten för att fördriva tiden. Gillar när saker är på rätt plats. Hemma är jag dock otroligt slö och det kan gå längre perioder där det är rejält stökigt hemma. Bäst är det när jag får regelbundna besök då man får en bra anledning att städa. Annat folk är verkligen nyckelgrejen här, på gymmet vill man inte att någon ska tycka att man är en lat slarver och kommer en polare över så vill man att det åtminstone ska se drägligt ut. Har man bara sig själv att bry sig om blir det svårare med motivationen.
Jag jobbar ganska mycket förebyggande mot just stök och sånt hemma, har exempelvis monterat typ 400 olika krokar och dylikt runt hela lägenheten just för att ingenting ska hamna på golvet.
Det blir ju bara stökigt när man inte vet vart man ska ställa saker efter man använt dom.
Det blir ju bara stökigt när man inte vet vart man ska ställa saker efter man använt dom.
Där man tog prytteln så klart?
Golvet är den perfekta avlastningsytan.
Rekommenderar lager-på-lager principen.
Brofessorn
2019-11-14, 14:56
Ett tips till, ha inte så jävla mycket skräp hemma. Du behöver inte en miljon pryttlar och fluffkuddar. Ju mindre saker du har, ju mindre saker finns det att stöka ner med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.