Visa fullständig version : tips på hur jag kan göra?
google040
2019-08-26, 20:22
tja! jag e ganska ny till träning på gym. jag har ksk gymmat i 2 år men alltid slutat o börjat, o slutat o börjat. jag har alltid kört PPL och hoppat från 3 dagar i veckan till 6 dagar i veckan o sen slutat o börjat igen. i dags läget så har jag inte gymmat på ksk 2 månader och hade verkligen tänkt o ta tag i mig själv o börja bulka. förut har jag tränat 6 dagar veckan i ca 1 månad utan o se några resultat men tror att det va pga att jag inte åt tillräckligt och Sedna gett upp. mitt mål är inte och blir stark utan för att få så mycket muskelmassa som möjligt för både att se bra ut. jag tycker att min form är väldigt bra och att jag har god kunskap om diet. men tränar för det mesta för att vilja se bra ut.
!!syftet med detta!!: jag undrar om jag ska börja köra PPL igen men vet nt om jag ska börja träna 3 ggr i veckan elr 6 ggr i veckan pga min 2 månaders paus. alternativ e att byta program men kan tyvärr nt så många.
tack i förhand!
Magnus N
2019-08-26, 20:28
När du nu har för vana att ge upp och sluta efter en kortare period så känns 3 dagar i veckan betydligt bättre än att direkt ösa på med 6ggr.
Fokusera på dessa 3 pass i veckan och gör ditt bästa på dessa.
Ingen aning angående din vikt etc gällande bulk, men ingen mening med att grisa upp vikten, tycker du din form är bra i dagsläget utan någon direkt träning så kommer du se bra skillnad över kommande månaderna om du bara ser till att träna ordentligt
google040
2019-08-26, 20:40
tack så mycket för tipset! min nuvarande längd e 175, ålder 17-18, vikt kring 70-72
DiktatorN
2019-08-26, 22:10
Sluta att sluta.
Illustrerade mannen
2019-08-27, 19:50
Du blev frustrerad av att inte se resultat efter en månad??? Det är en väldigt kort tidsrymd när det gäller att bygga muskler! Det tar tid - lång tid - flera år! Kanske behöver du öva mer på ditt tålamod?
Har du tendenser att ledsna, vilket du verkar ha, är kanske 6 dagar i veckan ingen bra idé. Kör tre kvalitetspass i veckan istället och järnet på dem. Då har du fyra dagar över att göra annat roligt på din fritid, vilket kanske minskar risken att ledsna.
Glöm inte att äta massor om du ska bygga muskler!
Du kan köra PPL tre gånger i veckan, det fungerar det med.
Problemet ligger, så som jag tolkar dig, inte i att schemat inte fungerar utan i att du inte är kontinuerlig över tid. Då fungerar inget schema.
Många kör den klassiska "Nu ska jag ta det här på ordentligt allvar!" och börjar träna jättemycket bara för att sedan sluta när det plötsligt går upp för dem att bara för att man dubblar träningsmängden så fördubblas inte resultaten, eller hastigheten i vilka man får dem.
Den som kan träna kontinuerligt över en längre tid, utan att skada sig, och kan öka progressivt är den som vinner, kort sagt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.