Zokal
2019-08-25, 13:09
Hej!
Jag har en snabb fråga.
Har de senaste 3 åren lidit av diverse fysiskt symptom.
Sömnproblem, Torr hy, snabb puls, Blossande Hy (Rödhet), Oro,
problem med temperaturer, osv.
De flesta läkare har pekat på ångest, jag har dock inget och må dåligt
över och alltid varit en person som tagit livet med en klackspark, så dessa
beteende stämmer inte alls in på mig som person.
Något jag alltid har haft problem med är maten, jag har sedan barn alltid haft svårt att känna av hunger, läkare har aldrig riktigt hjälpt mig med det och sagt att det reder ut sig med åren men det har det aldrig gjort, utan har helt enkelt
lärt mig att äta på bestämda tider
Notera att jag provat mig för alla möjliga sjukdomar som existerar, sist hittade dem lite höga värden i min sköldkörtel, men
efter en lång utredning så visa det sig att min sköldkörtel var frisk
Jag bor själv och räknade mitt kalori-intag med min syster och jag är 1.89 lång, och väger 75 kg och mitt dagliga kalori-intag på en bra dag har legat på underfärg 1000/1200 kalorier per dag
Problemet är att jag har levt såhär ungefär lika länge som jag haft mina bekymmer (3 år) Men jag har inte gått ner i vikt.
Kan mina kalori-intag och dåliga mat-vanor ha att göra med mina symptom som jag levt med under de senaste 3 åren?
Jag har en snabb fråga.
Har de senaste 3 åren lidit av diverse fysiskt symptom.
Sömnproblem, Torr hy, snabb puls, Blossande Hy (Rödhet), Oro,
problem med temperaturer, osv.
De flesta läkare har pekat på ångest, jag har dock inget och må dåligt
över och alltid varit en person som tagit livet med en klackspark, så dessa
beteende stämmer inte alls in på mig som person.
Något jag alltid har haft problem med är maten, jag har sedan barn alltid haft svårt att känna av hunger, läkare har aldrig riktigt hjälpt mig med det och sagt att det reder ut sig med åren men det har det aldrig gjort, utan har helt enkelt
lärt mig att äta på bestämda tider
Notera att jag provat mig för alla möjliga sjukdomar som existerar, sist hittade dem lite höga värden i min sköldkörtel, men
efter en lång utredning så visa det sig att min sköldkörtel var frisk
Jag bor själv och räknade mitt kalori-intag med min syster och jag är 1.89 lång, och väger 75 kg och mitt dagliga kalori-intag på en bra dag har legat på underfärg 1000/1200 kalorier per dag
Problemet är att jag har levt såhär ungefär lika länge som jag haft mina bekymmer (3 år) Men jag har inte gått ner i vikt.
Kan mina kalori-intag och dåliga mat-vanor ha att göra med mina symptom som jag levt med under de senaste 3 åren?