handdator

Visa fullständig version : Har du varit singel länge och trivs med det?

Musique
2019-08-01, 20:22
Att leva själv i etta ses av många som en transportsträcka mellan tonårslivet och kommande giftermål. Men, jag trivs väldigt bra med att leva och bo själv utan partner.

Har ett socialt jobb, upplevs av många som omtänksam och har flera nära vänner. Har aldrig varit mobbad eller känt ett behov av att dra mig undan. Jag mådde psykiskt dåligt en period av mitt liv, men det har jag nästan bara gått starkare från än innan jag började må dåligt.

Kan dock inte hjälpa att känna att det är något fel på mig. Ska jag leva ett helt liv själv? Kommer jag aldrig känna ett behov att träffa kärleken? Jag är 25 år, och frågorna kommer hur det "går på tjejfronten" så ofta att jag inte vet vad jag ska svara. Kan inte med att säga att jag faktiskt inte söker något alls, varken kort-eller långsiktigt. Då jag ser ganska bra ut har tjejer aldrig varit ett problem, utan jag har varit bortskämd med att inte behöva anstränga mig så mycket.

Kan inte lista ut om anledningen till varför jag trivs bra med att leva själv är för att jag

Har levt så länge utan partner att jag glömt hur det är
Har ett så rikt social liv i övrigt att jag inte känner ett behov av partner
En kombination av ovanstående

Ni som levt som singlar länge, har ni reflekterat över varför ni trivs med det? Är partner något ni saknar eller tränger ni undan behovet av att få dela livet med något?

Bob90
2019-08-01, 20:38
Singel sedan typ stenåldern. Har inte reflekterat över det eftersom det inte är ett problem för mig, ignorance is bliss :angel:

Skulle man ge sig på något av en psykoanalytisk förklaring så tror jag man kanske skulle komma fram till att jag är "skadad" och fick tvärt nog av hela cirkusen efter en utdragen (och typ oönskat) intensiv period från yngre åren.

Diomedea exulans
2019-08-01, 20:40
Hade ett förhållande 1,5 månad när jag var 33 för två år sedan med en tjej som jag hade noll känslor för. Folk har hela livet sagt att jag är för kräsen, hon var snygg och trevlig så jag tänkte "jag kommer aldrig få en bättre tjej, lika bra att köra". Hon gjorde slut sen, vilket jag är j-igt glad över. Det var kul att hänga med henne, men ett känslolöst förhållande håller inte i längden. Sen ville hon ha barn också, hemska tanke.

Utöver det har jag alltid varit singel, och jag har alltid hatat det. Jag har ett fattigt socialt liv och har alltid haft extremt svårt att få sex och närhet med någon attraktiv, och har alltid känt mig som en jävla outcast som inte kan få någon jag vill ha. Att hitta kärleken har alltid varit prio ett i mitt liv.

Nyligen har jag dock gjort en helomvändning och helt gett upp letandet efter sex och relationer. Jag har insett att det inte är värd all konstant ångest med vad man ska säga och göra om hon gör si och så, som sedan går över i sorg när man blir dumpad. Sex, närhet och bekräftelse klarar man sig utan, och det är dessutom skönt att få göra vad man vill jämt.

muddler
2019-08-01, 21:00
Jag hade kk i 11 år och tänkte därför inte så mkt på det, nu är jag utan sen 3 år och märker hur jävla mkt piss det är att dejta som 35+, kör tyvärr appar och har träffat ett par st i år men det leder aldrig nån vart, har dock inte så mycket val då jag inte går på krogen I guess :)

Svaret på frågan är alltså nej, jag trivs inte. Behöver inte ha ett regelrätt förhållande men jag behöver "någon".

Ladugårdsdörr
2019-08-01, 21:55
Ja, jo, det funkade nog bra att vara singel, men var nog mest för att jag autistade träning och annat. Sedan när hon stod där och hjärtat började bulta konstigt i bröstet insåg jag att det fanns något mycket vackrare än att läsa sitta ensam i en lägenhet och bläddra i samlingen B&K.

hemlis
2019-08-01, 22:33
Har varit singel ett par år, tidigare haft 5-6 förhållanden allt från några månader till 3-4 år.

Min syn nu är att det är svårt att hitta vettiga tjejer. Feminazirörelsen, vänsterblivna veganer och en hyperinflation av egot från massmedia, instagram och tinder hos många tjejer gör det väldigt svårt att hitta guldkornen. Hela kulturen idag är riggad emot traditionella parförhållanden.

Gör man något så modigt att gifta sig idag och t.o.m. skaffa barn har man statistiken emot sig att det kommer att lyckas väl. "I WANT HALF $$$!!" och barn varannan vecka rankar rätt högt upp på mardrömslistan.

Nä, det är rätt skönt att vara singel. Man kan träffa olika tjejer ändå då och då när man råkar på dom, och de behöver inte matcha någon längre period för närhet och sex så att man klarar sig ett tag till. No strings attached.

Med det sagt så utesluter det inte att Ladugårdsdörrens scenario inträffar. Den dagen den sorgen :)

-squat-
2019-08-01, 23:31
Har varit singel ett par år, tidigare haft 5-6 förhållanden allt från några månader till 3-4 år.

Min syn nu är att det är svårt att hitta vettiga tjejer. Feminazirörelsen, vänsterblivna veganer och en hyperinflation av egot från massmedia, instagram och tinder hos många tjejer gör det väldigt svårt att hitta guldkornen. Hela kulturen idag är riggad emot traditionella parförhållanden.

Gör man något så modigt att gifta sig idag och t.o.m. skaffa barn har man statistiken emot sig att det kommer att lyckas väl. "I WANT HALF $$$!!" och barn varannan vecka rankar rätt högt upp på mardrömslistan.

Håller med! Dejtingvärlden är tjejernas marknad (som resten av samhället) och de har svinhöga krav. Tjejerna är så fixerade i sig själva och så fixerade vid status - inget duger.

Starke75an
2019-08-02, 03:46
Jag hade kk i 11 år och tänkte därför inte så mkt på det, nu är jag utan sen 3 år och märker hur jävla mkt piss det är att dejta som 35+, kör tyvärr appar och har träffat ett par st i år men det leder aldrig nån vart, har dock inte så mycket val då jag inte går på krogen I guess :)

Svaret på frågan är alltså nej, jag trivs inte. Behöver inte ha ett regelrätt förhållande men jag behöver "någon".

Bara att ta tjuren vid hornen och börja gå på krogen. Eller lära dig dansa. Gör det ensam, så är det lättare att lägga tid på raggandet.

Finns många trevliga damer du kommer att träffa.

BelowAverage
2019-08-02, 06:52
Jag är singel och trivs bättre med det än de förhållanden jag har haft. Tackar inte nej till en fling om möjligheten slänger sig över mig, men känner i dagsläget inte för att lägga en minut till på att ragga, mycket energi och tid för lite utdelning.
Har haft två längre förhållanden och runt 8? kortare. I min erfarenhet har de resulterat i samma skeende: tjejer neggar mina hobbys samtidigt som de förväntar sig att jag ska intressera mig för deras, sexet blir sämre och sämre, naggande förekommer, kräver mycket mer bekräftelse än de ger.

Jag är medveten om att den enda konstanten är jag, men jag vettifan vad jag kan eller bör ändra, jag gillar överlag mig själv och tycker inte det är rimligt att låtsas vara någon annan.

Instämmer med hemlis och squat.

Aryt
2019-08-02, 07:13
Spekulation: den här tråden kommer inte att vara fylld av misogyni, kvinnohat, kritik av "den moderna kvinnan".

Instämmer med hemlis och squat.

Trodde inte att du hade fallit i "red pill/MGTOW" fällan.

--
Jag skyller männens avsteg från mänskliga relationer på lättillgängligt högupplöst internetsnusk. Tidigare kunde den kvinnliga partnern vara den uppfostrande och vägledande faktorn i den "vuxna" mannens liv, men nu är hon utkonkurrerad av 24/7 tillgången vilket gör att dagens män vägrar anstränga sig. "If you want a queen, earn her."

Förstår nog varför så många av oss vänder oss till sydländska kollegor istället *drool*

Starke75an
2019-08-02, 08:01
Man är i många fall singel, för att man är egoistisk. Dina intressen överskuggar din partners, och ni är oförstående för hens sätt att se på saker.

Det finns egentid och gemensam tid. På den senare får ni lägga er tid och pengar på menlösa saker. Bara acceptera det, för att få egentligen.

TheOne1994
2019-08-02, 08:08
Man är i många fall singel, för att man är egoistisk. Dina intressen överskuggar din partners, och ni är oförstående för hens sätt att se på saker.

Det finns egentid och gemensam tid. På den senare får ni lägga er tid och pengar på menlösa saker. Bara acceptera det, för att få egentligen.

Håller med !

Ett Orm
2019-08-02, 09:08
Varit singel, förutom ett kortare förhållande på några månader, i 7 år. Dessförinnan ett långt på 13 år. Har ju två barn varannan' så helt själv är jag inte.
Pjta.. Vet inte riktigt vad jag tycker.
Jag vantrivs inte som själv, känner mig sällan ensam trots att jag inte umgås särskilt mycket. Tycker det kan vara rätt jobbigt, men jag skulle inte kalla mig osocial.
Anser nog inte att jag orkar lägga ner det jobb och engagemang som krävs och har inte tillräckligt att ge för ett förhållande med en vettig person skulle funka. Sen är jag inte helt kravlös heller direkt..
Men visst saknar man närhet och regelbunden sex ibland så krograggen blir väl ett substitut för det när det vill sig väl.

Bärsärk
2019-08-02, 09:31
Tror de va viktigare förr med tvåsamhet, känns som att de finns mer att göra nu mot för 30 år sedan när man hade typ 4 kanaler på TVn och väldigt begränsat med hur man kunde röra sig i världen.

Idag kan du ju flyga och resa jorden runt, bo precis vart du vill och jobba med i princip vad du vill.

Mental
2019-08-02, 09:33
Spekulation: den här tråden kommer inte att vara fylld av misogyni, kvinnohat, kritik av "den moderna kvinnan".

Du gör då onekligen ditt bästa för att få exakt alla trådar dit.

https://ci.memecdn.com/6991012.gif

wintersnowdrift
2019-08-02, 10:42

Så tycker jag inte alls att det behöver vara. Jag är väldigt "egoistisk" och ägnar många timmar per vecka åt mina egna intressen, men likaså gör min partner. Jag trodde i yngre år att jag skulle ha svårt att hitta en partner som kunde acceptera att jag inte ville göra "pargrejer" eller sitta ihop som ett plåster på varandra, men det har gått alldeles utmärkt. Dock så finns det absolut en gräns där man istället för att ha ett gemensamt liv - har man noll intresse av ett sådant så faller ju hela grejen med ett förhållande - glider isär och blir två helt separata enheter, och det fungerar inte heller (been there, lärt mig läxan osv).

Har man inga gemensamma intressen utom typ sex och finner den gemensamma tiden vara "kostsam och menlös" så förstår jag inte varför man är tillsammans öht? Ett förhållande bör vara en mix av att få förkovra sig i sitt blandat med att man gör saker tillsammans som båda tycker är roliga imho.

BelowAverage
2019-08-02, 11:37
Har man inga gemensamma intressen utom typ sex och finner den gemensamma tiden vara "kostsam och menlös" så förstår jag inte varför man är tillsammans öht? Ett förhållande bör vara en mix av att få förkovra sig i sitt blandat med att man gör saker tillsammans som båda tycker är roliga imho.

Det är mest min erfarenhet att det är ovanligt med matchande intressen. Jag spenderar absolut mest tid på att läsa och spela. Film intresserar mig men nästan inga serier. Jag är hellre hemma än åker på charter men gillar att hika. Gillar styrketräning. Gillar medicin och naturvetenskap. En del av dessa saker går att göra tillsammans men den stora delen av vardagen blir skilda intressen - vilket jag tycker är helt okej.
De flesta kvinnor jag mött delar inte mina huvudintressen eller jag deras och det är som sagt ok, tycker jag. Problemet är när de börjar nagga mina intressen men förväntar sig acceptans för sina.
Det är något jag anekdotiskt sett upprepas i väldigt många förhållanden samt själv erfarit kategoriskt och är något jag helst slipper.
Nu såg jag tyvärr Aryts post när jag varit utloggad och jag är inte helt påläst på mgtow men jag har inte gjort något val att avstå kvinnor. Däremot har jag etablerat krav och lever ingen upp till dessa så tänker jag inte sänka kraven och "nöja mig". Jag tar mig friheten att diskutera verkligheten som jag ser den Aryt utan att vilja måla in mig i ett hörn politiskt.
Trött på alla dessa löjliga stämplar, meningen med diskussion är imo att jämföra upplevelser. Typ "har jag bara haft otur eller känner folk igen sig i det jag skriver?" i mitt fall. Gärna mothugg men de får ju gärna ha substans :devil:

wintersnowdrift
2019-08-02, 11:51
Det är mest min erfarenhet att det är ovanligt med matchande intressen. Jag spenderar absolut mest tid på att läsa och spela. Film intresserar mig men nästan inga serier. Jag är hellre hemma än åker på charter men gillar att hika. Gillar styrketräning. Gillar medicin och naturvetenskap. En del av dessa saker går att göra tillsammans men den stora delen av vardagen blir skilda intressen - vilket jag tycker är helt okej.
De flesta kvinnor jag mött delar inte mina huvudintressen eller jag deras och det är som sagt ok, tycker jag. Problemet är när de börjar nagga mina intressen men förväntar sig acceptans för sina.
Det är något jag anekdotiskt sett upprepas i väldigt många förhållanden samt själv erfarit kategoriskt och är något jag helst slipper.
Nu såg jag tyvärr Aryts post när jag varit utloggad och jag är inte helt påläst på mgtow men jag har inte gjort något val att avstå kvinnor. Däremot har jag etablerat krav och lever ingen upp till dessa så tänker jag inte sänka kraven och "nöja mig". Jag tar mig friheten att diskutera verkligheten som jag ser den Aryt utan att vilja måla in mig i ett hörn politiskt.
Trött på alla dessa löjliga stämplar, meningen med diskussion är imo att jämföra upplevelser. Typ "har jag bara haft otur eller känner folk igen sig i det jag skriver?" i mitt fall. Gärna mothugg men de får ju gärna ha substans :devil:

Äh, skit i trollet.

Vad är det tjejerna vill att du ska göra som "naggar" på dina intressen men inte på deras? Konkret?

Att man börjar intressera sig för sin partners intressen är nog en ganska naturlig utveckling. Min sambo är numera en fena på att rida och tycker att det är askul, det trodde han nog aldrig om sig själv innan vi träffades. Och jag kan spendera timmar på att diskutera mjukvaruutveckling med honom. Men det är knappast det du menar med "nagga" gissar jag.

Läskeblask
2019-08-02, 14:55
Jag har inte varit singel länge men drömt om det. Jag delar upp mitt liv såhär i obestämd ordning:

-min son
- träning
- jobba/tjäna pengar
- kompisar
- mitt förhållande

Det är jävligt jobbigt att dra i alla trådar samtidigt så ibland funderar jag att det skulle vara jävligt skönt att vara singel. Det enda som blir bort är ju närheten förståss, den sociala biten går man på andra håll. Som nån redan skrev så har jag lagt märke till att det är den egoistiska biten som gör att man vill slippa anpassa sig till nån annan

BelowAverage
2019-08-03, 06:19
Äh, skit i trollet.

Vad är det tjejerna vill att du ska göra som "naggar" på dina intressen men inte på deras? Konkret?

Att man börjar intressera sig för sin partners intressen är nog en ganska naturlig utveckling. Min sambo är numera en fena på att rida och tycker att det är askul, det trodde han nog aldrig om sig själv innan vi träffades. Och jag kan spendera timmar på att diskutera mjukvaruutveckling med honom. Men det är knappast det du menar med "nagga" gissar jag.

Nej att intressera sig för varandra och diskutera saker är bara bra imo, kul för er :)
Exempel på naggande jag upplevt har varit små gliringar om jag ska sätta mig och spela till klagomål om att jag diskar eller hackar lök med fel teknik, verkligen småsaker. Men nog så irriterande när man gör ordning mat eller tar disken och likförbannat ska det naggas.
Det är lite sånt jag undrar om fler upplever som vanligt eller om jag bara lyckats ha ett riktigt oflyt.

Diomedea exulans
2019-08-03, 10:05

Kör hårt, Aryt, jag är säker på att du kan få den här tråden låst också.

https://i.imgur.com/VxFOTFU.png

Bob90
2019-08-03, 10:05
Kör hårt, Aryt, jag är säker på att du kan få den här tråden låst också.

[IMG]https://i.imgur.com/VxFOTFU.png[/IM.G]

Haha snygg :d

Diomedea exulans
2019-08-03, 10:13
Haha snygg :d

Tack! Tog mig fan två timmar att göra. Men det var det värt.

Bärsärk
2019-08-03, 10:55
Vad är det man får ut av ett förhållande i grunden? Är det social närvaro av en annan människa? Det känns ju som ett behov som vissa kan täcka upp för på annat håll. För relationen som vissa har som är ihop i så kallade lyckliga förhållande är ju fortfarande inte på samma nivå som vissa kan vara mellan vänner.

-squat-
2019-08-03, 11:08
Nej att intressera sig för varandra och diskutera saker är bara bra imo, kul för er :)
Exempel på naggande jag upplevt har varit små gliringar om jag ska sätta mig och spela till klagomål om att jag diskar eller hackar lök med fel teknik, verkligen småsaker. Men nog så irriterande när man gör ordning mat eller tar disken och likförbannat ska det naggas.
Det är lite sånt jag undrar om fler upplever som vanligt eller om jag bara lyckats ha ett riktigt oflyt.

Tror att naggandet är vanligt i längre relationer. jag har varit med om det redan i dejtingfasen. Oavsett när det sker är det osunt.

Angel
2019-08-03, 11:12
Lämnade ett långt förhållande och började ställa mig in på ett liv i ensamhet, köpte en dyr etta i fint område, satsade all min tid på jobbet, började fundera på hur galet ensam jag skulle bli när mina föräldrar går bort (inga syskon), funderade på om jag skulle skaffa barn som ensam eftersom tiden började rinna ifrån mig. Satt hela förra sommaren i skogen i Värmland och kände mig deppig och ensam och trött.

Sen laddade jag ner Tinder....*popcorn*

-squat-
2019-08-03, 11:18
Lämnade ett långt förhållande och började ställa mig in på ett liv i ensamhet, köpte en dyr etta i fint område, satsade all min tid på jobbet, började fundera på hur galet ensam jag skulle bli när mina föräldrar går bort (inga syskon), funderade på om jag skulle skaffa barn som ensam eftersom tiden började rinna ifrån mig. Satt hela förra sommaren i skogen i Värmland och kände mig deppig och ensam och trött.

Ja på tinder kan du välja och vraka. ;)

Angel
2019-08-03, 11:25
Ja på tinder kan du välja och vraka. ;)

Alla hade så hårt intalat mig med att efter 35 finns det bara ”pappa varannan vecka” killarna kvar alt de som fortfarande tror de är 23.

-squat-
2019-08-03, 11:30
Alla hade så hårt intalat mig med att efter 35 finns det bara ”pappa varannan vecka” killarna kvar alt de som fortfarande tror de är 23.

Ligger mycket i det, även när det gäller tjejer, som t.ex.

Karriärskvinnor
De som fortfarande tror att de är 23 (Peter Pan syndrom)
De som har anknytningsproblem
Feminister (som ska operera bort livmodern)
Ensamstående mammor
Polyamorösa-pansexuella-henpersoner
De som inte vill ha barn
De som inte vet om de vill ha barn fast att de snart är 40
De som ska marknadsföra sitt instagram och boosta sitt ego
Porrspam
De som söker sugar daddys

Men det finns bra tjejer också.

-squat-
2019-08-03, 11:44
Ligger mycket i det, även när det gäller tjejer, som t.ex.

Karriärskvinnor
De som fortfarande tror att de är 23 (Peter Pan syndrom)
De som har anknytningsproblem
Feminister (som ska operera bort livmodern)
Ensamstående mammor
Polyamorösa-pansexuella-henpersoner
De som inte vill ha barn
De som inte vet om de vill ha barn fast att de snart är 40
De som ska marknadsföra sitt instagram och boosta sitt ego
Porrspam
De som söker sugar daddys

Men det finns bra tjejer också.

De som är spontana
Kurvig (YOLO)

Angel
2019-08-03, 12:23
Mycket att akta sig för

Bärsärk
2019-08-03, 12:37

Vad var det du fick när ni blev två som du inte hade innan? Vad var det du saknade? Någon att prata med när du kommer hem? Någon som hjälper dig med saker hemma?

trädgårdsmöbel
2019-08-03, 12:40

Hade jag inte steriliserat mig, och du ville, så hade jag gärna onanerat i en burk för din skull om du behövde det. Du om någon förtjänar att bli mamma.

Ladugårdsdörr
2019-08-03, 12:59
Vad var det du fick när ni blev två som du inte hade innan? Vad var det du saknade? Någon att prata med när du kommer hem? Någon som hjälper dig med saker hemma?

K*k?

Angel
2019-08-03, 13:29

Kärlek såklart. Någon att bry sig om och tänka på. Någon man vill vara en bättre människa för men samtidigt någon som man kan vara sig själv med. Någon att se en framtid med, att kunna drömma tillsammans om en framtid, en familj osv.

Angel
2019-08-03, 13:30
Hade jag inte steriliserat mig, och du ville, så hade jag gärna onanerat i en burk för din skull om du behövde det. Du om någon förtjänar att bli mamma.

Tack *hug*

Angel
2019-08-03, 13:46
Och vad jag sökte förutom kärlek och attraktion så var det någon med samma önskan och värderingar som mig kring familj, förhållande, pengar osv.

Aryt
2019-08-03, 13:56
Vad är det man får ut av ett förhållande i grunden? Är det social närvaro av en annan människa? Det känns ju som ett behov som vissa kan täcka upp för på annat håll. För relationen som vissa har som är ihop i så kallade lyckliga förhållande är ju fortfarande inte på samma nivå som vissa kan vara mellan vänner.

Man upplever att man passar in i det patriarkala samhällets konstruerade normer.
Man får använda begrepp som "min" kvinna.

Lafayette
2019-08-03, 14:04
Sluta din fjant, du bidrar ju inte med något.

-squat-
2019-08-03, 14:04
Man upplever att man passar in i det patriarkala samhällets konstruerade normer.
Man får använda begrepp som "min" kvinna.

Livmodern är patriarkatets påfund.

-squat-
2019-08-03, 14:06
Kärlek såklart. Någon att bry sig om och tänka på. Någon man vill vara en bättre människa för men samtidigt någon som man kan vara sig själv med. Någon att se en framtid med, att kunna drömma tillsammans om en framtid, en familj osv.

+1. Att vara betydelsefull och viktig för någon, samtidigt som denne är viktig och betydelsefull för en själv.

Diomedea exulans
2019-08-03, 14:08
+1. Att vara betydelsefull och viktig för någon, samtidigt som denne är viktig och betydelsefull för en själv.

Jag tror inte Bärsärk inte förstår detta själv. Får lite vibbarna att han "spelar dum" för att förstärka en poäng.

Bärsärk
2019-08-03, 14:34

Låter som att du gett upp om att försöka göra dig själv till en bättre människa/tänka på dig själv och istället valt att satsa på att finnas till och vara bra för någon annan.

Vissa har lättare att hjälpa någon annan än att hjälpa sig själv.

Jag kommer knappt upp ur stolen hemma men om en kompis vill ha hjälp med att flytta en byrå så är jag där på fem minuter.

Angel
2019-08-03, 14:39
Låter som att du gett upp om att försöka göra dig själv till en bättre människa/tänka på dig själv och istället valt att satsa på att finnas till och vara bra för någon annan.

Vissa har lättare att hjälpa någon annan än att hjälpa sig själv.

Jag kommer knappt upp ur stolen hemma men om en kompis vill ha hjälp med att flytta en byrå så är jag där på fem minuter.

Förstår faktiskt inte riktigt hur du menar men okej

Bärsärk
2019-08-03, 14:43
Förstår faktiskt inte riktigt hur du menar men okej

Har du hört talas om hur vissa personer upplever det som lättare att hjälpa och finnas till för andra än att hjälpa sig själv?

http://letmegooglethat.com/?q=easier+to+help+others+than+yourself

Angel
2019-08-03, 14:44
Har du hört talas om hur vissa personer upplever det som lättare att hjälpa och finnas till för andra än att hjälpa sig själv?

https://lmgtfy.com/?q=easier+to+help+others+than+yourself

”Okej”

Bärsärk
2019-08-03, 14:47
Jag tror inte Bärsärk inte förstår detta själv. Får lite vibbarna att han "spelar dum" för att förstärka en poäng.

Som sagt, jag tror att fler personer INTE skulle behöva vara i ett förhållande om de hittade styrka i sig själva och kunna uppskatta vem man är och hur saker och ting är.

Ska vi koka ner det är ju kärlek i grunden kemikalier i hjärnan, allting i din hjärna kan du ju (nästan) själv styra över och manipulera på ett eller annat sätt.

trädgårdsmöbel
2019-08-03, 14:49

http://letmegooglethat.com/?q=easier+to+help+others+than+yourself

Är väldigt bekvämt och terapeutiskt tycker jag. Att kunna ignorera eller prokrastinera egna problem och försöka lösa någon annans istället. Om man gör det kan man slippa eller åtminstone skjuta upp en hel del ångest eftersom andras problem går att hålla känslomässigt avstånd till.

Bärsärk
2019-08-03, 14:50
Kolla på vad TS skriver om sig själv, han säger själv att han inte känner att det är något fel på honom och där tror jag vi har pudels kärna.

Han saknar inget, han behöver ingen.

Jag tror att i en period senare i ditt liv TS när saker och ting kanske går lite mera på autopilot eller du blir av med jobbet/what-ever så det är då jag tror ditt behov av en relation kommer uppstå.

Wain
2019-08-03, 16:14

Hm, 35 plus så är det stendött på tinder som man (i Sverige).

Coopextra
2019-08-03, 16:16
Som sagt, jag tror att fler personer INTE skulle behöva vara i ett förhållande om de hittade styrka i sig själva och kunna uppskatta vem man är och hur saker och ting är.

Ska vi koka ner det är ju kärlek i grunden kemikalier i hjärnan, allting i din hjärna kan du ju (nästan) själv styra över och manipulera på ett eller annat sätt.

Ursäkta men du verkar vara en sannerligen udda och creepy individ. Jag gissar på att du är en ensam människa som inte haft ett förhållande någonsin, eller på mycket lång tid, som nu försöker projicera på andra, då ditt liv är ensamt och värdelöst. Eller så försöker du bara rationalisera ditt egna livsval som du i själva verket inte alls är nöjd med.

Uppenbart är att du lurar dig själv.

Coopextra
2019-08-03, 16:18
Hm, 35 plus så är det stendött på tinder som man (i Sverige).

Tinder är stendött för alla män förutom 5-10% :naughty:

Tinder study..."male subjects liked 61.9% of female profiles, female subjects liked only 4.5% of male...findings in line with evolutionary psychology and parental investment theory (Trivers, 1972)"

https://pbs.twimg.com/media/EAKGhY0X4AAnJaD.png

https://twitter.com/PsychoSchmitt/status/1153632370282700800?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1153632370282700800&ref_url=https%3A%2F%2Fs9e.github.io%2Fiframe%2F2%2 Ftwitter.min.html%231153632370282700800

trädgårdsmöbel
2019-08-03, 16:24
Kan man tänka sig att ligga med 61,9% av alla kvinnor är man väldans desperat :D

Snittmannen är alltså en desperat jävel:D

Coopextra
2019-08-03, 16:33
Kan man tänka sig att ligga med 61,9% av alla kvinnor är man väldans desperat :D

Inget nytt att män är väldigt kåta :d

Snobbe
2019-08-03, 17:16
Finns det någon statistik på om det är samma 5-10% av männen som blir likeade? Klart tjejer likear väldigt få när dom får matchningar på varenda swipe.

Tror fortfarande att det är en minoritet av killar som blir likeade mycket såklart men borde va fler än 5-10%.

Ett Orm
2019-08-03, 17:19

Korrelerar man för en del saker som ålder och sjukdomar stämmer det nog rätt bra, kanske inte i alla lägen dock.
Sen att vilja ha ett förhållande med ~62%...nja.

trädgårdsmöbel
2019-08-03, 17:57
Korrelerar man för en del saker som ålder och sjukdomar stämmer det nog rätt bra, kanske inte i alla lägen dock.
Sen att vilja ha ett förhållande med ~62%...nja.

men är inte 62% oroväckande högt? Tänk dig kvinnor i vad du anser är någorlunda rimlig ålder för dig, 100 slumpmässigt utvalda men alla villiga...hade du kunnat tänka dig att sätta på 62 av dem? :D

Bärsärk
2019-08-03, 18:12
Ursäkta men du verkar vara en sannerligen udda och creepy individ. Jag gissar på att du är en ensam människa som inte haft ett förhållande någonsin, eller på mycket lång tid, som nu försöker projicera på andra, då ditt liv är ensamt och värdelöst. Eller så försöker du bara rationalisera ditt egna livsval som du i själva verket inte alls är nöjd med.

Uppenbart är att du lurar dig själv.

Skulle säga att jag sitter i samma sits som TS ungefär, bor i ett litet samhälle (500 personer där alla hälsar på varandra, väldigt socialt) mycket social kontakt på jobbet (hundratals som arbetar där jag jobbar, alltid folk i restaurangen man pratar med och behöver aldrig sitta ensam på en rast om man inte vill)

Sitter vid datorn mycket när jag är hemma, men spelar ju ihop med ca 10 personer (Några är barndomsvänner) som man sitter och pratar med i team speak och även snackar om allt möjligt med.

Jag skulle inte ha något emot att träffa någon men jag ser bara inte just nu hur det skulle göra mitt liv bättre. Alla säger att det blir bättre när man träffar någon men ingen kan specifikt sätta fingret på vad. Angel tog ju upp att hon fick någon som hon kunde ta hand om och som kunde ta hand om henne, jag tänker inte sitta här och säga att jag är stenhård och inte behöver någon men det är ju inget tryckande behov.

-squat-
2019-08-03, 18:13
men är inte 62% oroväckande högt? Tänk dig kvinnor i vad du anser är någorlunda rimlig ålder för dig, 100 slumpmässigt utvalda men alla villiga...hade du kunnat tänka dig att sätta på 62 av dem? :D

Det ör ju inte undra på att tjejer idag har sånna hybris när "alla" killar svajpar höger på dem och lajkar deras bilder. Det bäst borde vara att killa slutade följa snygga tjejer på instagram och blev mer restriktiva med vilja de svajpar höger på.

-squat-
2019-08-03, 18:24
Tinder är stendött för alla män förutom 5-10% :naughty:

Tinder study..."male subjects liked 61.9% of female profiles, female subjects liked only 4.5% of male...findings in line with evolutionary psychology and parental investment theory (Trivers, 1972)"

https://pbs.twimg.com/media/EAKGhY0X4AAnJaD.png

https://twitter.com/PsychoSchmitt/status/1153632370282700800?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1153632370282700800&ref_url=https%3A%2F%2Fs9e.github.io%2Fiframe%2F2%2 Ftwitter.min.html%231153632370282700800

Färre män blir pappor
Även i ett så jämlikt land som Sverige sker partnerval enligt traditionella mönster. Män som är lågutbildade och har låga inkomster har allt sämre utsikter att kunna bilda familj.

https://fof.se/tidning/2018/8/artikel/farre-man-blir-pappor

Alexton
2019-08-03, 19:39
För egen del känns det som utvecklingen som person stannar av när man är singel en längre stund. Jag behöver någon att vilja utvecklas och bli "bättre" för, någon att vara en klippa hos och allt det där.

Tog ett antal år innan jag förstod att jag mest hamnade i förhållanden bara att jag var uttråkad eller ville ha förändring, till kanske inte de bästa resultaten.
Känns som vi är en bunt 30+ i tråden och själv får jag mest uppmärksamhet från 20-30 spannet som bjuder ut eller stöter på en när man är ute, ingen aning varför.

Aryt
2019-08-03, 20:04
För egen del känns det som utvecklingen som person stannar av när man är singel en längre stund. Jag behöver någon att vilja utvecklas och bli "bättre" för, någon att vara en klippa hos och allt det där.

Ser nog också många som helt stagnerar i förhållanden. Blir lite småfeta, börjar att ha "titta på TV" som största intresse. Engagemanget med barnet blir typ att kasta bort livet med att skjutsa dem till träningen. Sjävklart växer de till att "resent" dig, och båda blir besvikna.
Andra blomstrar givetvis ut när de hittar någon.

https://fof.se/tidning/2018/8/artikel/farre-man-blir-pappor

Inte konstigt med ruschen till sommarjobben!!
Om du inte h[var in degen blir det ingen gemensam julafton att fira!

Vi tinderbruttor är förstås selekterade. Inte så att vem som helst söker in där.

chadd
2019-08-03, 20:09
Det ör ju inte undra på att tjejer idag har sånna hybris när "alla" killar svajpar höger på dem och lajkar deras bilder. Det bäst borde vara att killa slutade följa snygga tjejer på instagram och blev mer restriktiva med vilja de svajpar höger på.

Bästa för vem?

-squat-
2019-08-03, 20:18

Tog ett antal år innan jag förstod att jag mest hamnade i förhållanden bara att jag var uttråkad eller ville ha förändring, till kanske inte de bästa resultaten.
Känns som vi är en bunt 30+ i tråden och själv får jag mest uppmärksamhet från 20-30 spannet som bjuder ut eller stöter på en när man är ute, ingen aning varför.

I verkliga livet är det inte så svårt att få blickar och flirtar från ung och snygga tjejer. Men på tider gäller andra regler.

Bästa för vem?

För båda, men framförallt för killarna.

Coopextra
2019-08-03, 20:19
Finns det någon statistik på om det är samma 5-10% av männen som blir likeade? Klart tjejer likear väldigt få när dom får matchningar på varenda swipe.

Tror fortfarande att det är en minoritet av killar som blir likeade mycket såklart men borde va fler än 5-10%.

Jag är inte säker, hittade några studier på det i alla fall.

The top 10% of men get 58% of women's likes in online dating

Online dating app Hinge works similarly to Tinder, but was designed with the intent of creating a more equitable and better functioning dating market. However, even on Hinge, evidence for female hypergamy is overwhelming. The distribution of likes women provide is heavily skewed such that 16.4% of their likes go to the top 1% of men, 41.1% of their likes go to the top 5% of men, 58% of their likes go to the top 10%, and 95.7% of their likes go to the top 50%. This means that only 4.3% of their likes go to the entire bottom 50% of men. Thus a top 1% man will receive 190x times more likes as a man who is in the bottom 50%.

This suggests that women easily reach a very strong consensus on which men are attractive, which detracts from the notion that "beauty is subjective." It also suggests that if you are a below average man, or even average, the odds of receiving any significant number of likes at all or success is quite small.

The inequity in the dating market for each gender was further analyzed, and it was found that if the dating markets were considered like financial markets, the dating market for women would resemble Western Europe, while for men, it would resemble "kleptocracy, apartheid, perpetual civil war."

https://incels.wiki/w/images/9/9f/Distribution-of-Women-s-Likes-of-Men-on-Dating-App-Hinge.png

Quotes
The biggest problem men face on dating apps - the Brad Pitts of the world take the lion’s share of the likes from an already like-deficient sex.

Every nation in the world has a currency, but that currency is not equally distributed amongst the citizens of every country. These economic inequalities are described using what is called the Gini index. In our context, the closer the Gini index is to 0, the more equally likes are distributed across all of our users; a higher Gini index rating means more likes are being concentrated into fewer recipients.

It turns out that, as it pertains to incoming likes, straight females on Hinge show a Gini index of 0.376, and for straight males it’s 0.542. On a list of 149 countries’ Gini indices provided by the CIA World Factbook, this would place the female dating economy as 75th most unequal (average — think Western Europe) and the male dating economy as the 8th most unequal (kleptocracy, apartheid, perpetual civil war — think South Africa).

Women rate 80% of men as "below average"

Dating site OK Cupid released data through their blog about the relative distribution of men's vs. women's ratings of the opposite gender. They found that while men rated women on a very even bell curve distribution, women rated 80% of men as below average (<5/10).

https://incels.wiki/w/images/5/54/Attractiveness_ratings_by_men_and_women.png

Kortfattat:

"Skönhetspressen" är väldigt mycket starkare för män än kvinnor. Kvinnor har mycket mycket högre standards än män (som fortsätter att öka varje år), pressen på män att vara helt perfekta är mycket kraftigare och kvinnor diskriminerar män för de minsta avvikelserna medan män glatt nöjer sig med någon i deras egna liga eller till och med lite under.

trädgårdsmöbel
2019-08-03, 20:24

För att du är militär och som sådan på vissa sätt är mentalt omogen? kanske. Spekulerar lite bara, det är ju lite speciell mentalitet i det militära som kanske inte tilltalar äldre? För att inte tala om riskerna med yrket. Du får bli General eller något karriärsmässigt och betydligt mindre farligt. Peka på kartor och skicka andra att dö istället för att dö själv, så går du nog hem bättre.

chadd
2019-08-03, 20:26
Att kunna ställa krav är gött. Finns ingen anledning i dagens västerländska samhälle att ta något man inte trivs med. Tacksamt nog lever vi inte kvar i en förlegad värld där kärnfamiljen är något måste och man tvingas välja nått vrak bara för att man ska ju minsann ha en familj.

chadd
2019-08-03, 20:27
I verkliga livet är det inte så svårt att få blickar och flirtar från ung och snygga tjejer. Men på tider gäller andra regler.

För båda, men framförallt för killarna.

Hur menar du att det hade blivit bättre?

Diomedea exulans
2019-08-03, 20:27
I verkliga livet är det inte så svårt att få blickar och flirtar från ung och snygga tjejer.

Jo? Lol.

Coopextra
2019-08-03, 20:29
Att kunna ställa krav är gött. Finns ingen anledning i dagens västerländska samhälle att ta något man inte trivs med. Tacksamt nog lever vi inte kvar i en förlegad värld där kärnfamiljen är något måste och man tvingas välja nått vrak bara för att man ska ju minsann ha en familj.

Problemet är att dagens västerländska samhälle byggdes på ramar av monogami, anledningen till att vi blev så framgångsrika är just pga det. Nedmonterar du det kan du heller inte förvänta dig att dina efterkommande kan bada i dekadensens ljuva dagar. Med tiden är samhällskollaps att vänta.

Om du skiter fullständigt i samhället och dess framtid och bara vill leva för nuet som någon form av djur så får det stå för dig, men väldigt många män vill ha ett syfte högre än sig själva, vilket brukar fyllas av en dröm att skapa något bättre för deras efterkommande.

-squat-
2019-08-03, 20:39
Hur menar du att det hade blivit bättre?

För att massor av likes skapar hybris och att man skaffar sig krav högre än vad man kan leva upp till. Det gör att man tror att man kan få folk man inte kan få.

-squat-
2019-08-03, 20:41

klart att man ska kunna ställa krav. Men ibland bli kraven orimligt höga. Man glömmer bort att ingen är perfekt. Man måste fråga sig vad kraven ska leda fram till.

chadd
2019-08-03, 21:16
Är la sällan någon lider av hybris när de nått nån vuxen ålder. Ok om man raggar på 25-åringar visst.

Ett rätt vanligt krav är att dejta någon ska ge något av värde utifrån tiden det tar från ens karriär och fritidsintressen. Är ju helt enkelt bara att se det som potential att utveckla sig själv om man inte når upp till sånna krav, det gäller att hänga med i hur världen utvecklas och se möjligheter. Incelesquet gnällande tror jag inte många kvinnor går igång på dock.

-squat-
2019-08-03, 21:47
Är la sällan någon lider av hybris när de nått nån vuxen ålder. Ok om man raggar på 25-åringar visst.

Ett rätt vanligt krav är att dejta någon ska ge något av värde utifrån tiden det tar från ens karriär och fritidsintressen. Är ju helt enkelt bara att se det som potential att utveckla sig själv om man inte når upp till sånna krav, det gäller att hänga med i hur världen utvecklas och se möjligheter. Incelesquet gnällande tror jag inte många kvinnor går igång på dock.

Självklart.

Mental
2019-08-03, 22:17
Att det ska vara så svårt...