handdator

Visa fullständig version : Whats up med professionell armbrytning? Gnälligaste idrotten?

trädgårdsmöbel
2019-07-26, 20:52
Jag har sett en hel del armbrytning på YT. Alltså herrejäklar trots att sporten som sådan är jäkligt underhållande verkar atleterna och fansen vara de gnälligaste, osportsligaste och mest douchiga typerna nånsin.

Man hatar (Ja verkligen hatar) folk som använder "Kings move". Tycker ni att ett kommentarsfält med bänkbryggor är ilsket? Det är rena kärleksfesten i jämförelse. Man respekterar inte domarna, publiken beter sig som apor och atleterna trashtalkar och psykar värre än wrestling eller ufc.

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo, det här är skitball om du inte redan följer armbrytning GÖR DET!

Lafayette
2019-07-26, 20:53
Underhållande? Det är väl roligare att se färg torka?

trädgårdsmöbel
2019-07-26, 20:59
Underhållande? Det är väl roligare att se färg torka?

Nej du tänker på hockey nu.

Bob90
2019-07-26, 21:00
Har 0 koll på armbrytning, men såvitt jag känner i "kampsport" så är någonting antingen lagligt och får användas eller så är det mot reglerna och får inte användas.

Att något blir "olagligt" kan ha flera anledningar, typ förhöjd skaderisk, avsevärt sämre underhållsvärde för publik mm.

Men så länge det inte är mot reglerna så är det bara att köra.

"Kampsport" har alltid och kommer alltid ha inslag av "fega", "kluriga" eller "smutsiga" tekniker. Det ligger liksom lite i dess natur som kampmoment. Det enda som räknas är att man vinner, inte hur. Så länge man håller sig inom spelets regler.

Sen kan man ju ha personliga åsikter om att vissa rörelser är kassa eller förstör "matcherna", men så länge det är okej enligt regelboken så kan man inte göra så mycket.

mattilainen
2019-07-26, 21:05
Jag hatar när man ser någon köra kings move, host Todd host. Så jävla tråkigt att titta på. Älskar dock Larrat. Jag håller med om att det är så sjukt mycket gnällande innan matchen börjar, dock är det ju också teknik. Som nu när Larratt vann över Dave Chaffee så älskar jag Chaffees lugn och inget trashtalk under matchen. Efter matchen så visar de ändå respekt till varandra, sånt blir jag stolt över. Larratt sa ju innan att han skulle göra allt för att trötta ut och var beredd på att ta straff för att lyckas. Det ser man verkligen när han drar ut på tiden innan start, allt för att Chaffee ska slösa på krafterna.

svenbanan
2019-07-26, 21:31

+1 :thumbup:

svenbanan
2019-07-26, 21:33
On topic, så har jag dålig koll på armbrytning. Kom ihåg att jag såg den där filmen "Pulling John" om Travis Bagent av Sevan Matossian då jag hade sett någon av hans dokumentärer om Crossfit. Den filmen var ju jäkligt underhållande om inte annat.

Ett Orm
2019-07-26, 23:26
Ja det är verklingen oväntat underhållande! Snabbt, explosivt, muskler och talk. Men ändå en viss finess och taktik.
Tur dock man slipper möta Larratt, krävs starkare nerver än armar för att det inte ska bli handgemäng (pun!) när han psykar åstad.

baggard
2019-07-26, 23:53

+1 :thumbup:

Nänänänä nu tar vi det lite passivt här va! Era otyg!

Kom ihåg att jag såg den där filmen "Pulling John"

Låter som en film om masturbering

spoon
2019-07-27, 00:25
Älskade filmen Pulling John. Men sen har jag inte följt sporten. Vem är kungen nu? Vilka kanaler borde jag följa? Det är ju ganska häftigt med armbrytning.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

David_wigren
2019-07-27, 01:57
Det här är en kontroversiell åsikt att ha på ett forum som kolo - Armbrytning är det bästa sättet att mäta styrka i överkroppen. Visst det är coolt att vara stark i sin favoritriktning som man tränat i 10 år. Men i armbrytning räcker det inte med att vara stark i en vinkel, man måste man vara stark i alla vinklar, annars åker man ner i kudden.

panzerpig
2019-07-27, 01:59
Älskade filmen Pulling John. Men sen har jag inte följt sporten. Vem är kungen nu? Vilka kanaler borde jag följa? Det är ju ganska häftigt med armbrytning.

Devon larratt är kungen nu. Sök lite på Youtube så lär du hitta nått. Devon var iaf med i flera riktigt roliga filmer med jujimufu, kolla in dom :)

David_wigren
2019-07-27, 01:59

Förmodligen Levan Eller Laletin. De kommer med största sannolikhet ha en supermatch senare i år under sista top-8 eventet.

panzerpig
2019-07-27, 02:05
Förmodligen Levan Eller Laletin. De kommer med största sannolikhet ha en supermatch senare i år under sista top-8 eventet.

Ja,jag hade fel, googlade lite och Levan Saginashvili verkar vara rankad etta i världen. Devon etta i Nordamerika?

Hobbes
2019-07-27, 02:15
Jag har sett en hel del armbrytning på YT. Alltså herrejäklar trots att sporten som sådan är jäkligt underhållande verkar atleterna och fansen vara de gnälligaste, osportsligaste och mest douchiga typerna nånsin.

Man hatar (Ja verkligen hatar) folk som använder "Kings move". Tycker ni att ett kommentarsfält med bänkbryggor är ilsket? Det är rena kärleksfesten i jämförelse. Man respekterar inte domarna, publiken beter sig som apor och atleterna trashtalkar och psykar värre än wrestling eller ufc.

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo, det här är skitball om du inte redan följer armbrytning GÖR DET!

Trodde du menade fotboll först:d

MackeJuve
2019-07-27, 06:57
On topic, så har jag dålig koll på armbrytning. Kom ihåg att jag såg den där filmen "Pulling John" om Travis Bagent av Sevan Matossian då jag hade sett någon av hans dokumentärer om Crossfit. Den filmen var ju jäkligt underhållande om inte annat.Den filmen handlar om John Brzenk.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Ekko
2019-07-27, 10:49
Devon larratt är kungen nu. Sök lite på Youtube så lär du hitta nått. Devon var iaf med i flera riktigt roliga filmer med jujimufu, kolla in dom :)

Devon laratt är bra, men han blev totalkrossad av Denis Cyplenkov förra gången de möttes i 2018. Tyvärr kan de inte möta varandra längre har jag för mig, för att de har separata ligor och man får inte vara med i båda eller något sådant.. Kommer inte riktigt ihåg detaljerna

FoFCP2NxLRw

David_wigren
2019-07-27, 12:51
Devon laratt är bra, men han blev totalkrossad av Denis Cyplenkov förra gången de möttes i 2018. Tyvärr kan de inte möta varandra längre har jag för mig, för att de har separata ligor och man får inte vara med i båda eller något sådant.. Kommer inte riktigt ihåg detaljerna

FoFCP2NxLRw

Dock var detta i vänstern. Denis har alltid varit tokdominant i vänstern, hästlängder före alla andra i världstoppen. En högermatch hade varit jämnare. Problemet med en re-match är dels att Mazurenko inte vill att Top 8 representanterna ska tävla i andra tävlingar medan Top 8 går men det största problemet är nog att Denis blivit multisjuk sen de möttes. Jag tror tyvärr att Denis aldrig kommer komma tillbaka till världstoppen igen. Hans kropp är ”färdig”.

trädgårdsmöbel
2019-07-27, 20:06
Denis har även världsrekordet i strikt curl. Jag tror det aldrig kommer slås. På wilks eller relaterat till kroppsvikt räknas inte.

mattilainen
2019-07-28, 12:09
Dock var detta i vänstern. Denis har alltid varit tokdominant i vänstern, hästlängder före alla andra i världstoppen. En högermatch hade varit jämnare. Problemet med en re-match är dels att Mazurenko inte vill att Top 8 representanterna ska tävla i andra tävlingar medan Top 8 går men det största problemet är nog att Denis blivit multisjuk sen de möttes. Jag tror tyvärr att Denis aldrig kommer komma tillbaka till världstoppen igen. Hans kropp är ”färdig”.

är det alla mediciner han tagit genom åren tro? Sett på youtube att han gått ner sig rejält men inte förstått varför då de mest pratar ryska.

Föreresten va tror ni om den så kallade schoolboy från rysland? Tror ni han kan bli något längre fram? Vinner ju alla tävlingar han ställer upp i vadj ag förstått det som.

https://www.youtube.com/watch?v=SnH8EuWCYr4

Ett Orm
2019-07-28, 15:44
är det alla mediciner han tagit genom åren tro? Sett på youtube att han gått ner sig rejält men inte förstått varför då de mest pratar ryska.

Föreresten va tror ni om den så kallade schoolboy från rysland? Tror ni han kan bli något längre fram? Vinner ju alla tävlingar han ställer upp i vadj ag förstått det som.

Hmm, han ser ut att ha lite av Larratts fysik med långa armar och är större och kraftigare än han ser ut att vara. Med mycket träning kan han bli giftig.

David_wigren
2019-07-31, 15:57

Han är stark, men kanske lite överskattad? Jag menar, har han någonsin gjort något förutom ett par hyfsade prestationer på lokala tävlingar i USA? Jag såg ett klipp där han vann -100 kg i sydkorea. Men hur duktiga är de i sydkorea? Jag kan inte komma på att jag sett en enda sydkorean prestera på ett VM (det finns säkert någon men de är inte många).

Blaine
2019-07-31, 16:27
Reality-serien Game of Arms är rätt underhållande.

trädgårdsmöbel
2019-08-01, 12:18
Jag har sett någon dokumentär som jag tyvärr glömt namnet på där en av personerna de följde var ännu douchigare än Larrat. Han höll på och knuffades och ville slåss även efter han vunnit. Mentalitet som en mellanstadiemobbare trots att han var 25+

Någon som vet vilken det var? Hade velat se den igen. Från usa.

panzerpig
2019-08-01, 16:25
Jag har sett någon dokumentär som jag tyvärr glömt namnet på där en av personerna de följde var ännu douchigare än Larrat. Han höll på och knuffades och ville slåss även efter han vunnit. Mentalitet som en mellanstadiemobbare trots att han var 25+

Någon som vet vilken det var? Hade velat se den igen. Från usa.

Kan det vara Pulling John? Travis Bagent är rätt douchig i den. Länge sedan jag såg den dock

MackeJuve
2019-08-01, 19:32

Någon som vet vilken det var? Hade velat se den igen. Från usa.Det är från Superhuman-serien(finns på YT) med temat "Superstrong". Travis Bagent är med i den och är sinnessjukt kartig. Benedikt Magnussen är också med.

ceejay
2019-08-01, 19:58
Tycker inte Larratt är så doucheig.

MackeJuve
2019-08-01, 20:14
Tycker inte Larratt är så doucheig.I grunden: nej. Inför och under matcher: super-douche. Det går det inte att säga någonting om och det är det som gör honom så underbar :)

Matsa
2019-08-02, 14:07
I grunden: nej. Inför och under matcher: super-douche. Det går det inte att säga någonting om och det är det som gör honom så underbar :)

Devon är ett troll IRL. Att han verkar finna sådant nöje i sina psykningar gör det bara ännu bättre. I grunden håller jag med om att han verkar riktigt helylle och verkligen bry sig om de flesta i sporten.